Helsingin Sanomissa Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja Heli Vaaranen kertoi (16.1. 2016) kuinka rumasti suomalaiset naiset puhuvat kumppaneistaan. Vaarasen mukaan naiset puhuvat miehistä kuin nämä olisivat vähemmän älykkäitä ihmisiä tai isoja lapsia, joita ei saada kuriin. Tähän puheeseen törmää kaikkialla, netissä, kahviloissa, baareissa, ratikassa jne.
Vaarasen mukaan toisinpäin vastaavaa puhetta ei kuule. Vaaranen on työssään nähnyt tuhansia pariskunta ja sanoo, että mies tulee parisuhdeterapiaan kuin syytettynä - syytettynä siitä, ettei ole pystynyt täyttämään naisen kohtuuttomia vaatimuksia. Mies ei myöskään Vaarasen mukaan vaadi täydellisyyttä vaan perusarki riittää.
Itse olen poikavuosista saakka ollut kärpäsenä katossa kuuntelemassa suomalaisten naisten haukkumista - ja kohteena on aina ollut oma mies. Miksi nainen voi olla niin moraaliton, julma ja itsekäs, että hän haukkuu julkisesti ihmistä, jonka kanssa viettää ja jakaa elämänsä, se kaikista läheisin ihminen? Miesten maailmassa ei tulisi kuulonkaan vastaava käytös, sitä pidettäisiin alhaisena ja epäkunnioittavana käytöksenä.
Toisaalta kysyn näiden miesten itsekunnioituksen perään, miksi alistua pahaisen akan suunsoitolle? Maailmassa on hyviäkin naisia, jotka eivät puhu miehestä rumasti. Pelkäävätkö miehet, että jos he eivät anna periksi, niin nainen jättää heidät? Entä sitten? Kyllä niitä uusia naisia saa, vaikka ei silti tunnu. Itse en katselisi sekuntiakaan naista, joka haukkuu minua ja vaatii mahdottomia.
Naisen miestä vähättelevä puhetapa
9
208
Vastaukset
- Syvällinen_analyysi
Tuon artikkelin kommenteissa oli yksi jonkinlaista hyvää pointtia sivuava kommentti, jossa todettiin että osa miehistä ei vaan ole kasvanut aikuiseksi ja siksi heitä kohdellaan lapsina.
Siinä kyse ilmeisesti sellaisista "suosituista" mutta keskenkasvuisista miehistä, joille aina kaikki järjestynyt ja naisetkin ovat pienestä pitäen jakaneet suosiotaan.
Siten näiden miesten/poikien ei ole tarvinnut lopettaa "leikkimistä" eikä miettiä syntyjen syviä koska asiat kulkevat omalla painollaan eteenpäin.
Olisikohan himpun verran yleisempää duunaripariskunnissa kuitenkin tuo vähättelevä puhetapa kuin akateemisissa? Villi veikkaus... - isohäpee
Minusta ongelmallista on, että vähättelevää puhetapaa yleensä esiintyy ja koska elämme tasa-arvon ja miesten oikeuksien polkemisen kultakautta, olisi vähintäänkin kohtuullista, että myös miehet osallistuisivat naista halventavaan, alentavaan ja loukkaavaan puhetapaan ihan julkisesti. Turha kenenkään esittää ritaria. Itsekin olen nähnyt satoja kertoja, kun miestä läksytetään eikä se surkimus uskalla sanoa mitään takaisin. Häpeän suomalaisia miehiä.
- Sitäsaamitätilaaa
"Naisen miestä vähättelevä puhetapa" on suora seuraus naisen alistetusta historiasta. Siitä, jota ei missään eikä milloinkaan oteta mitenkään huomioon kun puhutaan naisten ns. vioista.
Niistä samoista käyttäytymis-, asenne- ja ajattelumalleista joita mieähet ovat viljelleet kautta aikain eikä naisilla ole ollut niihin mitään sanomista eikä nokan koputtamista. Lattialuutun osa on tehnyt tehtävänsä; kasvattanut ja tehnyt naisista paaaljon lahjakkaampia kuin se joka luuttua hyväksi käytti.- 1säpappa
Eli nyt pitää kostaa menneiden sukupolvien synnit heidän jälkeläisilleen?
Miksi? - Eitoivottutulos
Saahan sitä kostoksikin sanoa jos ei osaa asiaa muuten nähdä. Oppi jonka nainen on alistetun historiansa aikana saanut, on luonteeltaan sellainen, että ehkä se ei todellakaan ole kasvattanut ajattelemaan hyvin, rakentavasti ja kehittävästi. Kaikkia ainakaan.
- EdesUnissa
Jotkut naiset ovat tottuneet saamaan täten yhteyden kanssasisariin ja yhdistävät keskustelun todellakin alkamalla nälvimään miestään. Olen joskus seurannut tällaisen naisryhmän keskustelua. Kaikki naiset eivät kuitenkaan lähde tähän mukaan, ja silloin tämä aina samalla tavalla keskusteluyhteyden avaava nainen joutuukin ulos ryhmästä, eikä sitten yleensä sano mitään koko iltana.
Oma puolisoni taas lähtee helposti mukaan tähän tyyliin. Olen joskus maininnut hänelle etteikö hän ymmärrä kuinka moukkamaista se on ? Yleensä vastaus on se ettenkö ymmärrä huumoria, sillä kun naista moittii käytöstapojen puutteesta niin harva sen kykenee myöntämään tai pyytämään anteeksi. - 11O9
Heli Vaaranen - "poikavuosista lähtien..." Tulikohan artikkelin kirjoittajalle kömmähdys?
Mutta asiaan... Nainen on perusluonteeltaan narsistinen olento. Siitä juontaa aina se puhetapa jolla hän alistaa miestään. Jos mietitte hetken niin nainen haluaa aina muuttaa miehen. Vanha sanonta pitääkin paikkansa:
"Nainen haluaa että mies muuttuisi, mutta mies ei muutu. Mies haluaa että nainen ei muuttuisi, mutta nainen muuttuu".
Kun nainen huomaa että ei saa muokattua miestään haluamakseen (= koulutettua) niin hän muuttuu kitkeränkatkeraksi. Ja se heijastuu parisuhteeseen.
Naisille tulee myös poikkeuksetta tarve arvottaa itsensä sinkkumarkkinoilla uudelleen noin 35 vuoden iässä. Siitä johtuvat ne lukuisat riidat ja avioerot tuossa iässä. Nainen on tehnty yhdet lapset ja katsoo tulevaisuuttaan nykyisen miehen kanssa. Mutta näkee tulevaisuudelleen niiiiiiin monta ihanampaa vaihtoehtoa. Jotka poikkeuksetta ovat huonompia kuin nykyinen parisuhde. Mutta siitä huolimatta nainen tuntee ettei mies ole hänelle se paras mahdollinen. Vaikka olisikin.
Ja tästä päästään siihen toiseen vanhaan sanontaan:
"Kun mies täyttää 50 vuotta niin kaikki sanovat että hän on mies parhaassa iässä. Mutta kun nainen täyttää niin kukaan ei sano".
Tästä johtunee sitten se että naisille tulee aina hirvittävä tarve järjestää miehen 50 vuotis synttäreitä. Sitä haluaa vielä osoittaa tarpeellisuutenssa. Vaikka vasta vähän aikaa sitten riideltiin ja tapeltiin ja eroa haettiin. Niin se maailma muuttuu.- raakatotuus
Asiaa.....
Lisäisin tähän vielä työyhteisötkin....jos mies aukaisee vähänkään eriävän mielipiteen naista koskevassa asiassa niin tämä mies lynkataan tässä yhteisössä ja ihan mieskolleegoidenkin toimesta. - jjdjeeee
Mikä kömmähdys muka artikkelin kirjoittajalle olisi tullut? Kirjoittaja viittaa Heli Vaarasen sanomaan ja sitten kertoo, miten itse on asian nähnyt ja kokenut. Kyllä miesten pitäisi hakea nainen ulkomailta - suomalainen nainen on läpeensä pilalle hemmoteltu, narsistinen ja omasta kuplastaan maailmaa katsova. Tätä kuplaa ylläpitää naista tavoitteleva ja palvova miesjoukko.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161668
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631247- 1431209
- 521145
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1171109Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1131106- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46969