olen soittanut kitaraa 6 vuotta ja olen ajatellut
ostaa pianon.. ja aloittaa pianon soiton, olen 18v. . siis onko liian myöhäistä. olisiko pitänyt aloittaa 3 vuotiaana.:)
Kannattaako aloittaa pianon soitto
6
1103
Vastaukset
- Pianonsoittaja
Riippuu siitä, mitkä ovat tavoitteesi. Pianon ihmelapseksi et enää ennätä, mutta innokkaaksi harrastajaksi kyllä.
Opiskellessani Sibiksessä viulistikaverillani oli piano sivuinstrumenttina. Hän aloitti pianon soittamisen vasta Sibiksessä. Eikä ollut liian myöhäistä.- host
tarkoitin juuri musiikin opiskelemisen.. tai pianon soiton opiskelemisen jossain opistossa. tms.. veljeni väittää että en kuule samoja "nyansseja" musiikissa kuin ne ketkä ovat soittaneet pienestä pitäen.. hölynpölyä mielestäni. voisinko tulla edes niin taitavaksi että voisin soittaa konserteissa.. tms.
- säv. opiskelija
host kirjoitti:
tarkoitin juuri musiikin opiskelemisen.. tai pianon soiton opiskelemisen jossain opistossa. tms.. veljeni väittää että en kuule samoja "nyansseja" musiikissa kuin ne ketkä ovat soittaneet pienestä pitäen.. hölynpölyä mielestäni. voisinko tulla edes niin taitavaksi että voisin soittaa konserteissa.. tms.
Riippuu siitä miten lahjakas olet. Suureksi konserttipianistiksi sinusta ei välttämättä ole enää, mutta esimerkiksi säestäjäksi yms. Itse aloitin pianonsoiton 16v. ja nyt olen 20. Olen siis neljä vuotta soittanut ja teen nyt keväällä C-tutkinnon, D:n tein viime keväänä. Opiskelen Siballa sävellystä. Jos harjoittelee paljon ja on lahjakas, on mahdollisuuksia vaikka mihin. Ja ei nyanssien kuuleminen riipu siitä milloin olet aloittanut pianonsoiton, musiikinharrastamisen ehkä.
- jari4
Oma pianonsoiton opettajani oli aloittanut 18-vuotiaana ja pääsi tosi pitkälle. Aloita pois vain!
- soittaja
parhaita puoliani on ehkä juuri se että en tee
vapaa aikanani juuri mitään muuta kuin soita/kuuntele musiikkia.. - Pieni höyryjuna
soittaja kirjoitti:
parhaita puoliani on ehkä juuri se että en tee
vapaa aikanani juuri mitään muuta kuin soita/kuuntele musiikkia..Mun ompi pakko keskittyy myös kouluun, kerta konservatoorioon pyrkivien kouluarvosanat otetaan huomioon. Paras minä voittakoon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648