Avartukaa ateistit

wind-

22

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfgasdfsadf

      En katsele hömpänpömppävideoita. Varsinkaan jos niitä jakaa entinen ihminen.

      • uskonwiisaus

        Mielenkiintoista miten uskova määritteli itsensä entiseksi ihmiseksi. Minulle tulee suunnilleen sama mieleen kun luen heidän tekstejään, joista ei yleensä tahdo löytyä mitään ihmisen normaaliin aivotoimintaan edes etäisesti viittaavaa.


    • bad.boy

      Henki meissä on jokaisessa. Muutenhan emme kirjoittelisi täällä mitään.

    • bad.boy

      Henki meissä on jokaisessa. Emme muutoin kirjoittelisi täällä mitään.

      • Tarkoitatko hengellä sitä, että olemme elossa ja ajattelemme?


      • kiinnnnostunut kirjoitti:

        Tarkoitatko hengellä sitä, että olemme elossa ja ajattelemme?

        Olen myöskin kiinnostunut tästä.

        Ennen kuin voidaan aloittaa keskustelu siitä onko henkeä olemassa, pitää jonkun antaa sille määritelmä että voimme keskustella samasta asiasta.

        Tai sitten sen voi määritellä vaikka että "henki tarkoittaa että henkilö hengittää itse" jolloin kaikki paitsi hengityskoneissa olevat omaavat hengen.


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Olen myöskin kiinnostunut tästä.

        Ennen kuin voidaan aloittaa keskustelu siitä onko henkeä olemassa, pitää jonkun antaa sille määritelmä että voimme keskustella samasta asiasta.

        Tai sitten sen voi määritellä vaikka että "henki tarkoittaa että henkilö hengittää itse" jolloin kaikki paitsi hengityskoneissa olevat omaavat hengen.

        Haluaisin kanssa edes jonkinlaisen määritelmän, muutakuin tämän imbesillin jonka tämä yksi antoi selitykseksi, vai tarkoittikohan hän jotain muuta, en tiedä kun en hä en kirjoituksiaan ymmärrä, mutta "hengen" määritelmää ei hänkään antanut. :)


    • Jaa ne on ny sitten tehneet TED talksista TEDx talk nimisen humpuuki version. Miksi toi porukka ei voi keksiä omille jutuilleen ihan omia nimiä.

      • Toisaalta toi mielipide tuli minulta joka mukaili nimimerkkinsä nimimerkistä "kinostunut".


      • TEDx talk on epävirallinen, mutta pääjärjestäjien suostumuksella järjestämä tapahtuma. Niissäkin usein on hyviä puheita, mutta laatu heittelehtii jonkin verran enemmän.


      • Oudoksuva kirjoitti:

        TEDx talk on epävirallinen, mutta pääjärjestäjien suostumuksella järjestämä tapahtuma. Niissäkin usein on hyviä puheita, mutta laatu heittelehtii jonkin verran enemmän.

        No en tutustunu kuin pintapuolisesti, ja kattelin tuon esimerkkivideon, niin otin ehkä liian jyrkän suhtautumisen ihan heti, perustaen mielipiteeni vaikka kaikkia "delusion" kirjoja, joita on Dawkinsia vastaa kirjoitettu, mutta olin siis väärässä.


      • kiinnnnostunut kirjoitti:

        No en tutustunu kuin pintapuolisesti, ja kattelin tuon esimerkkivideon, niin otin ehkä liian jyrkän suhtautumisen ihan heti, perustaen mielipiteeni vaikka kaikkia "delusion" kirjoja, joita on Dawkinsia vastaa kirjoitettu, mutta olin siis väärässä.

        On ihan ymmärrettävää :)
        Itselläni on TEDx vain ennestään tuttu, pari kavereistani oli aiemmin järjestämässä Puolan TEDx-tapahtumia.

        https://www.ted.com/about/programs-initiatives/tedx-program


      • Oudoksuva kirjoitti:

        On ihan ymmärrettävää :)
        Itselläni on TEDx vain ennestään tuttu, pari kavereistani oli aiemmin järjestämässä Puolan TEDx-tapahtumia.

        https://www.ted.com/about/programs-initiatives/tedx-program

        No, sanaasi luotan, koska kokemuksesi tuosta on selkeästi parempi, kuin minun muutaman minuutin nettiselailu. :)


    • q.v

      "Entisenä ihmisenä voi antaa vähän käskyjäkin."

      Mielenkiintoista, oletko gnostilainen archon joka on noussut "toiselle tasolle"?

    • Perustava totuus tuossa videossa. Siinä kerrotaan myös se, mikä on henki. Riippumatta siitä että ihminen on hengityskoneessa ja koomassa, hänessä on henki, ja sekin tulee videossa esiin.

      Henki on suurempi kuin ihminen tietää. Sekin videossa sanotaan. Totuus.

      • Epäjumalienkieltäjä

        Jos se "henki" on kaikki kaikessa, niin miksi on niin hirveän hienoa, että ruumis ei kuolekaan syöpään?


      • vallanaakkoset

        Hengellinen on se mistä kukaan ei tiedä.


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Jos se "henki" on kaikki kaikessa, niin miksi on niin hirveän hienoa, että ruumis ei kuolekaan syöpään?

        Etkö katsonut vai ymmärtänyt videota? Ei ollut hänen aikansa. Elämä on arvokasta. Millä selität ihmeparantumisen syövästä, vai kiistätkö sen mielikuvituksena? Naisen tarina ei ole ainoa laatuaan, vastaavia on muita, samasta asiasta kertovia.


      • vallanaakkoset kirjoitti:

        Hengellinen on se mistä kukaan ei tiedä.

        Johan on puppua. Tietenkin voimme tietää hengellisyydestä, hengellisyydestä on olemassa hyvinkin paljon tietoa, mitä edistyneempi sitä enemmän.


      • asdfgasdfgasdfg
        Bebebebe kirjoitti:

        Etkö katsonut vai ymmärtänyt videota? Ei ollut hänen aikansa. Elämä on arvokasta. Millä selität ihmeparantumisen syövästä, vai kiistätkö sen mielikuvituksena? Naisen tarina ei ole ainoa laatuaan, vastaavia on muita, samasta asiasta kertovia.

        Valtaosa syövistä parantuu täysin ilman ihmeitä. Itse asiassa "ihmeparantumisia" ei ole olemassakaan. Tosin toisin oli aikakaudella, jolloin jokaisen kunnon fundamentalistin vihaama tiede ei jyllännyt. Silloin ihmeet olivat arkipäivää ja keski-ikä kolmenkympin hujakoilla.


    • kuolkaa.ny.perkele

      Käsittääkseni uskovaisille on suurempi ilo kuolla kuin elää, koska he alkavat elää vasta kuoltuaan :D Mitä hiton kiitollisuutta siis on parantumisesta :O

      • mhgfdfgyuop

        OTA PH vastaan ja tiedät ilos ja elos, kuolles o myöhäst!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe