Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa yli 30 vuotta. Mieheni ilmoitti viime syksynä, että hänellä on suhde erääseen nuorempaan naiseen. Sitä on kestänyt
parisen vuotta, ja mies sanoi haluavansa olla tämän naisen kanssa. Se oli järkytys, ja sain ostettua aikaa asian käsittelyyn ehdottamalla, että kerrotaan asiasta muille vasta vuodenvaihteen jälkeen. Mies suostui, ja nyt olen saanut puhuttua hänelle asioita niin, ettei hän ole lähtenyt. Asumme pienellä paikkakunnalla ja olemme tiiviisti yhteisissä asioissa mukana, joten olen vedonnut häneen, ettemme voi järkyttää lapsiamme tai vanhempiani, sukulaisiamme sekä laajaa tuttavapiiriä. Meillä on hänen nimissään olevaa yritystoimintaa, ja ilmoitin haluavanikin siitä puolet, jos hän lähtee tai ei pidä suhdettaan piilossa ulkopuolisilta. Se toinen suhde siis jatkuu edelleen, vaikka toivon tämän toisen naikkosen löytävän itselleen jonkun toisen kuin minun mieheni. Haluan pitää miehen itselläni ja elää kuten aina ennenkin, enkä halua että kukaan saa tietää tästä häpeästä. Olen ehdottanut miehelleni että hän unohtaisi rakastettunsa ja aloittaisimme puhtaalta pöydältä, vaikka hän ei ole esimerkiksi halunnut olla lähelläni aikoihin. Uskon ettei hän hae eroa vaan saan hänet tulemaan järkiinsä.
En halua eroa vaikka miehellä toinen
101
2077
Vastaukset
- Sohvi_
Onko tuossa järkeä, jos mies selvästi halajaa muualle? Kauanko uskot, että saat hänet höpötyksillä pysymään aloillaan? Haluatko todella pitää miehen, joka ei halua sinua enää? Kulisissa eläminen tekee ennenpitkää hallaa mielelle, sielulle ja keholle.
- pettynytohikulkija
Voi vit.tu, että on taas huono provo :( Missä on ihmisten luovuus, kun ei osata edes provoilla uskottavasti.
- Enluovu
Olen kyllä ihan tosissani. Mies ymmärtää kyllä miten pahasti perheenrikkoja tuomitaan ympäristön toimesta.
- pettynytohikulkija
Enluovu kirjoitti:
Olen kyllä ihan tosissani. Mies ymmärtää kyllä miten pahasti perheenrikkoja tuomitaan ympäristön toimesta.
Niin minäkin :)
- ochsåvidare
Monet elävät niin, etteivät rakasta itseään eivätkä puolisoaan. Ei muuta.
- likapyykinpesijä
Likapyykki pestään aina kotona. Mitä hemmettiä tuota koko kylälle kertomaan, että ukkosi juoksee vieraissa. Se on teidän välinen asia ja kaksistaan teette päätöksen jatkosta. Maine menee vain sun ukolta jos kaikille kerrotte mahdollisen eron syyn.
Sä et kyllä voi mitään sille, jos mies haluaa erota. Avioeronhan voi hakea yksinkin.
Mieti nyt vähän, onko sulle maallinen mammona ja maine tärkeämpää kuin onnellinen elämä? Kestääkö pää, kun mies jatkaa vieraissa käyntiä? Jos kestää ja liitto jatkuu niin anna hänelle siihen lupa. Elätte sitten avoimessa suhteessa, sinulla myös samat oikeudet vierasta välillä saada.
Kunnioittaako, arvostaako, rakastaako mies sua kun vierasta naista pitää?
Ympäristön tuomitseminen on sulle vain veruke pitää mies luonasi. Nykyaikana ketään ei kiinnosta, miksi joku pari eroaa. - Naapuritvalvoo
Kyllä vaan naapureita kiinnostaa ja paljon. Me asuimme pienellä uskovaisella paikkakunnalla mutta muutin sieltä pois eron jälkeen muualle pienten lasteni kanssa. Mies asuu yhdessä rakennetussa talossa seuranaan paikkakunnan seuratuin ja paheksutuin perheenrikkoja. Ja todellakin saa maine mennä mieheltä, miksi valehtelisin eron syyn? Sitä saa mitä tilaa.
- oikeintoimittusinulta
Ainahan pieneen kylään puhetta mahtuu mutta mitä tuosta. Se onkin merkillistä, että kylällä jutut kulkee kun toisilla menee huonosti. Mutta tarjoaako kukaan auttavaa kättään tuollaisissa tilanteissa? Tuskin. Naureskelevat vaan partaansa. Mokomatkin uskovaiset.
Ole iloinen että pääsit tuollaisesta paikasta pois.
Ja miehelle saavat nauraakin. Sä olet toiminut juuri oikein.
- Uskotoivojamuuta
Niin on kyllä kamala ongelma. Mutta toisaalta mies noinkin kauan miettinyt" eikä eroa hae. Ei se taida silloin olla muuta tuon toisen kanssa kuin seksiä. Koska olisi se eronnut ja ottanut vastaan sen kaiken paskan ja mennyt nuorikkonsa tykö. Näin sen minäkin näkisin ettei se aitoa rakkautta silloin ole vaan puhtaasti seksiä. Ne syyt minkä takia ei halua erota on teidän kahden. Toivottavasti teillä tulee asiat kuntoon.
- Saakoväkisinmitään
Ap:n viestistä sai käsityksen, että hän kiristää miestään jäämään rahalla. Ehkä siinä on osasyy sille ettei mies lähde. Vielä.
- Kukinytyylillään
Saakoväkisinmitään kirjoitti:
Ap:n viestistä sai käsityksen, että hän kiristää miestään jäämään rahalla. Ehkä siinä on osasyy sille ettei mies lähde. Vielä.
Vitsit onko se vaimo siis rikkaampi? Ilmankos kulissiin jää eikä eroa. Annetaan miehen rauhassa rahastaa.
- vähänsäälinsua
Mies tekee mitä mies tahtoo. Voihan olla, että hän pelaa myös aikaa niinkuin sinäkin. Yritystoiminnan hoitelee siihen malliin, ettet sä saa sitä mitään jos ero tulee. Jos yritys on hänen nimissään, hän voi niin tehdä sulle mitään kertomatta. Oletko sen ottanut huomioon?
Jos pienellä paikkakunnalla elätte ja kaikki tietää toisten asiat, niin luuletko etteivät jo tiedä miehesi pettävän sua? Ihmettelevät kenties, miten et tajua mitä mies puuhaa. Onko ympäristön ajatukset ja puheet sulle niin tärkeitä, että elät heidän odotusten mukaan? Onko tuo fiksua elämää?
Sun mies ei rakasta, kunnioita eikä arvosta sua. Se on kova pala myöntää itselleen olevansa menneen talven lumia. Jos teillä ei edes läheisyyttä liitossanne enää ole, niin eikö tuo ole loppuun kaluttu juttu?
Eikö susta tunnu miltään kun mies käy sen toisen naisen luona ja palaa sitten kotiin muina miehinä?- Enluovu
Tiedän ettei hän minua rakasta, mutta voihan sitä silti elää yhdessä. Olen vedonnut miehen velvollisuuden- ja syyllisyydentuntoon, ettei hän saa sekoittaa muiden ihmisten elämää. Mitä lapsemme saatikka iäkkäät vanhempani sanoisivatkaan! Ja kun minä en halua erota, hän jää ainakin velvollisuuden vuoksi. Ja hän varmasti pelkää myös sukulaisten reaktioita niin paljon ettei kyllä lähde.
- noniinpäs
Ei kyllä kuulosta fiksulta. Taitaa olle pelkkä provo koko aloitus.
- Kylonmunatonnainen
Noin just ja kyläläiset nauraa tuolle tyhmälle vaimolle ,toiset säälii ja ne ovat ikuinen puheenaihe juoruilijoille.
- Elättoistenelämää
Enluovu kirjoitti:
Tiedän ettei hän minua rakasta, mutta voihan sitä silti elää yhdessä. Olen vedonnut miehen velvollisuuden- ja syyllisyydentuntoon, ettei hän saa sekoittaa muiden ihmisten elämää. Mitä lapsemme saatikka iäkkäät vanhempani sanoisivatkaan! Ja kun minä en halua erota, hän jää ainakin velvollisuuden vuoksi. Ja hän varmasti pelkää myös sukulaisten reaktioita niin paljon ettei kyllä lähde.
Muut ,muut ja muut ja sinä jatkat sitä ittes pettämistä hautaan asti ,olet tyhmä.
- Enluovu
Ja haluan kyllä myös että lapsenlapsilla on mummola. Eikö täällä tosiaan ole ketään joka olisi selvinnyt tällaisesta tilanteesta ja avioliitto jatkunut kuten ennenkin?
- Näinmeillä
No ei ole ainakaan tiettävästi. Muutaman tarinan kuullut miksi eivät eronneet kakkosesta huolimatta on se seksi, raha, rakkaus. Missä järjestyksessä sitä en tiedä. Omalla kohdallani aikanaan oli rakkaus.
- Enluovu
Näinmeillä kirjoitti:
No ei ole ainakaan tiettävästi. Muutaman tarinan kuullut miksi eivät eronneet kakkosesta huolimatta on se seksi, raha, rakkaus. Missä järjestyksessä sitä en tiedä. Omalla kohdallani aikanaan oli rakkaus.
Kertoisitko lisää, onko oma liittosi siis jatkunut tällaisen jälkeen? Miten se onnistuu? Uskon että ajan kanssa mieheni kyllä sopeutuu tilanteeseen.
- Voivoisentään
Ei ne mummolat minkään häivy, mummot ja papat on edelleen lastesi elämässä ,ei lapset eroa mistään vaan sinä ja ukkosi , älä nyt ole tyhmä.
- Näinseuusiperhepelaa
Voivoisentään kirjoitti:
Ei ne mummolat minkään häivy, mummot ja papat on edelleen lastesi elämässä ,ei lapset eroa mistään vaan sinä ja ukkosi , älä nyt ole tyhmä.
Niin tulee lapsille useampi mummolla ja pappola keltä nyhtää rahaa. Sitten tapellaan kelle annetaan kelle ei. Sun mun ja muiden muksut.
- Silläerolla
Enluovu kirjoitti:
Kertoisitko lisää, onko oma liittosi siis jatkunut tällaisen jälkeen? Miten se onnistuu? Uskon että ajan kanssa mieheni kyllä sopeutuu tilanteeseen.
Siitä jo vuosia aikaa ja meillä taas kertoi että rakastaa se kai se meillä korjasi. Sanot että on kertonut ettei rakasta silloin pitää miettiä mikä muu antaa sen yhdessä pysyvyys tunteen. Meillä oli puhdas rakkaus.
- tiedäneräältä
entiseltä asuinpaikkakunnalta pariskunnan n 40 vuoden takaa.
Miehellä oli jonkinlainen suhde, mutta hän ei jättänyt perhettään.
Nyt elävät vanhuuttaan mutta yhdessä.
- meriuu
Mä en kyllä tajua alkuunkaan tollasta ihmisten "tuomitsemista...." hei haloo nyt! Ei ne ihmiset sun miestä mistään tuomitse ja jos tuomitsee, niin mitä se käytännössä merkitsee? Kun ukkos menee toisen kanssa naimisiin ja tilanne vakiintuu, kukaan ei kohta edes muista että se on susta eronnut ja vaikka muistais, niin ei välitä, koska aika menee eteenpäin ja asiat muuttuu muutenkin, väitätkö ettei sun paikkakunnalla kukaan muu ole eronnut koskaan? Ja jos on, niin kuinka se on "tuomittu?" Onks se tuomittu hirteen vai?
Mietitsä tosissaan, että mitä nyt ihmisetkin sanoo? Kuka semmosta enää nykyaikana miettii? Ja mitkä ihmeen ihmiset? Jos rupeet oikeesti ajattelemaan, niin sulla on mielessä yks tai kaks tai korkeintaan kolme ihmistä, joita sä aristelet ja joiden et toivo saavan tietää sun asioistas mitään. Siinä ne on, ei sen enempää. Koko muu lauma paikkakunnan ihmisiä kävelee sun ohi ees näkemättä sua ja ajattelematta yhtään mitään. Niillä on omat murheet.
Ihmiset eroo nykyään suurinpiirtein joka toinen, joten ei mitään ihmeellistä eikä uutta.
Jos ei kyse ole uskovien yhteisöstä, Jehovista tai lestadiolaisista, niin tollaset kuvitelmat tuomitsemisista on huuhaata. Semmosella ei ole mitään merkitystä. Mutta jos tahdot jäädä siihen kynnysmatoksi, niin omahan on asiasi. Ei luulisi olevan kovin mukava elämää. Kyllä sun miehesi suhde aina tietoon tulee, ennemmin tai myöhemmin ja luultavasti tiedetään jo, monissakin piireissä. Ja sinua siinä sitten ihmetellään, miestäsi saatetaan päinvastoin jopa ihailla (ainakin toisten miesten taholta) ja tietysti aletaan juoruta joka suuntaan, kehitellään teorioita, miksi ukollas on toinen ja mikä sussa on vikana kun tarvii toisen kanssa olla jne. Mieti sitä.
En mä sua eroamiseen kehota, sehän on ihan sun tai teidän kahden asia. Mutta luuletko kestäväsi tilanteen? Joutuisit elämään joka tapauksessa kaksinaamaisesti sinäkin, jos alkaisit peitellä miehesi suhdetta. Ei se ihmisiltä salassa pysy, usko pois! - Arvot
Kulissit ja raha ovat siis sun juttusi.
- Asianytimeen
Peukku edelliselle!
- Niinsevaaon
Kyllä maalla ollaan niin vanhakantaisia, että tuomitaan, ja kyllä se näkyy, Mutta mitäpä siitä. Ei ne mummut ja papatkaan niin vaan säily. Ihan jo sellainen, kuin lasten vapaa-aika rajoittaa, onko vaikka neljä paikkaa jossa vierailla mummujen ja pappojen luona vai kaksi paikkaa.
- looiuo
Tuo oli niin paras "Arvot"
- Maallatuomitaan
Onneksi pääsin lasten kanssa maalta kaupunkiin niin on yh-äitinä helpompi hengittää. Ymmärrän että tilanteesi on vaikea. Eiköhän tilanne ratkea itsestään kohta suuntaan tai toiseen. Hyvä olisi jos saat miehesi puhuttua pois huoraamasta. Jotkut voi siinä onnistua. Itse ajattelen että mies menettää eniten koska menetti lapset. Huoraa on kieltänyt lasten tapaamisen.
- näinköhänon
Ikävää lastesi kannalta, että sulla on tuollainen asenne heidän isänsä uutta puolisoa kohtaan. Kuinka monesti on se petetty ja jätetty todellisuudessa se, joka estää isää tapaamasta lapsiaan? Jos mies lapsiaan rakastaa ja haluaa heistä huolehtia myös eron jälkeen, ei uusi puoliso sitä voi estää.
Älä syytä uutta puolisoa lasten tapaamisen estämisestä. Miehellä on omat aivot millä ajatella. Hänen ei tarvitse välittää ollenkaan siitä, mitä mieltä uusi puoliso on asiasta. Mitäs jos keskustelisit ilman huorittelua entisen miehesi kanssa asiasta? - ldchg
näinköhänon kirjoitti:
Ikävää lastesi kannalta, että sulla on tuollainen asenne heidän isänsä uutta puolisoa kohtaan. Kuinka monesti on se petetty ja jätetty todellisuudessa se, joka estää isää tapaamasta lapsiaan? Jos mies lapsiaan rakastaa ja haluaa heistä huolehtia myös eron jälkeen, ei uusi puoliso sitä voi estää.
Älä syytä uutta puolisoa lasten tapaamisen estämisestä. Miehellä on omat aivot millä ajatella. Hänen ei tarvitse välittää ollenkaan siitä, mitä mieltä uusi puoliso on asiasta. Mitäs jos keskustelisit ilman huorittelua entisen miehesi kanssa asiasta?Jees. Kannattaisi ottaa esimerkkiä hyvistä esimerkeistä. Ellei lähellä ole sellaisia, niin sitten julkkisista. Kuten esim. Lauri Ylösen ja Paula Vesalan tapaus. Laurilla on uusi kumppani, jonka kanssa Paula on Facebook kaverikin. Eikä ole tuhmia ja rumia kirjoituksia siellä.
- ldchg
Hirveää tuollainen roikkuminen. Aika sairastakin. Joten tuskin niin viisastakaan...
- horomäärii
Eikökän tuo järkevää. Eri asia, onko miehelläsi horo jonka hunajareiällä olis koko ajan. Sillloin horokakkonen sanelee "rakkauden" tahdin.
- avoinsuhdesopisi
Oletko ehdottanut miehellesi avointa suhdetta? Silloin hänellä olisi vapaus käydä vieraissa ja sinulla myös. Eikä sun tarvitsisi tuskailla, pettääkö hän sua.
Mies on kertonut, ettei rakasta sua. Ei halua sun kanssa läheisyyttäkään. Mulle itselleni tuo olisi (ja oli) syy eroon. Kuka haluaa elää liitossa, jossa tietää ettei toinen rakasta? Toki on liittoja, jossa näin on mutta monesti tunteet on molemminpuolisia, tai toinen ei vaan kerro että rakkaus on loppunut.
Sä et miestäsi voi kiristää mitenkään jäämään sun luo. Hän lähtee kun aika on kypsä. Mikä sua oikeasti pelottaa jos ero tulee? Pelkäätkö, ettet pärjää taloudellisesti? Kyllä yhteiskunta tulee apuun jos niin käy.
Sun aloituksesta tulee mieleen, että sulle on tärkeämpää maine ja raha kuin oma onnellisuus. Oma on elämäsi. Miestäsi et voi pakottaa jämäämään luoksesi. - 1322123
En tunne miestäsi, mutta minulle erohaluista kertominen oli juttu, jota pyörittelin useamman vuoden mielessäni. Osittain syynä oli sama, toinen nainen. Ja myös vaimoni kiristi minut kotiin lapsilla ja mammonalla. Ainakin kulissit ovat vielä jonkunlaiset
Kotona ollaan vielä, mutta onko tässä järkeä?- Kiinnostaatietää
Kauanko olet ollut kiristettynä ja miten perustelit itsellesi jäämisen? Vaivaako vaimoa tilanne yhtään ja näkyykö tilanne teidän kotielämässä?
- 1322123
Varmasti vaivaa vaimoa. En tuo asiaa jatkuvasti esille kotirauhan säilyttämiseksi ja elämä ei ole niin mustavalkoista.
Minulle mielekäs elämä ei löydy yksin yksiössä eli kyllä lapset ja hyvät puitteet (jotka olen luonut itse) tuovat enemmän onnea elämääni enemmän.
En viihdy baareissa ja jatkuva naisten jahtaaminen ei kauheasti kiinnosta, jonkun puolituntemattoman naisen perään syöksyminen ja kaiken heittäminen pois ei myöskään vaikuta ehkä kestävältä ratkaisulta pidemmällä tähtäimellä. Asiantuntijat voivat olla jotain mieltä asiasta, mutta asiantuntijat eivät elä elämääni. - Kiitokset
Ok. Eli ratkaisu oli hyvä?
- 1322123
Ratkaisu oli jotain hyvän ja huonon väliltä niin kuin suurin osa ratkaisuista elämässä, harvoin lottovoittotyyppisiä ratkaisuja saa aikaiseksi.
- Mitäkäyjos
rakastut oikeasti?
- oosanktasimplicitas
Oletko tullut ajatelleeksi, että teidän suhteenne tila näkyy perheen ulkopuolisillekin kilometrien päähän? Siitä puhumattakaan, että puolisosi irtosuhde tiedetään yleisesti? Ei ihmiset tyhmiä ole. Kyllä jokainen tunnistaa, kenen auto on parkissa milläkin pihalla ja millaisina aikoina. Vain yksi ihminen sulkee silmänsä tosiasioilta ja yrittää pitää päätään pensaassa: Sinä itse.
Oletko huomannut, miten saapuessasi paikalle naapurien, tuttavien jne pariin, ilmapiiri muuttuu jotenkin vaivaantuneeksi, ja kaikille tulee yhtäkkiä asiaa jonnekin muualle? Niinpä niin.- elämänkarusellia
Miten tähän ketjuun on pesiytynyt noin monta ilkeämielistä ihmisistä?
Heillä on vain yksi neuvo. Ero, ero ja ero!
Jos te itse olette eronneet niin arvostakaa muita jotka eivät halua erota joka risauksesta.
Aloittajalle sanoisin, että kypsemmällä iällä erot ovat turhia sillä miehilläkin loppuu juoksuaika luonnollisista syistä ja sen jälkeen voi luoda harmonisen vanhuussuhteen. Silloin on arvostaminen ja kunnioittaminen etusijalla, rakkauttakin on, mutta toisenlaista kuin nuoruuden intohimon pyörteissä.
Lapsenlapsilla on ihanaa, kun on vain kaksi mummolaa eikä tarvitse suosiosta kilpailla sisarpuolten uusiomummojen- ja pappojen kanssa. - olettepellejä
Tämän elämänkarusellia kirjoittajan mielestä aloittajan pitäisi vaan sivusta katsoa kuinka mies pettää toisen naisen kanssa vuosia ja odotella leppoisempia vanhuusvuosia, jotta lapsillakin olisi kaksi mummulaa. Minä itse tiedän yhden aloituksen kaltaisen tapauksen ja voin sanoa, että se nainen lähtee ennemmin tai myöhemmin. Jos tulee parempi vastaan tai lapset isompia.
- tivolinväki
No mitä se sinua liikauttaa, jos joku näin valitsee, vai onko sinun saatava vapautettua mies omaksi uskolliseksi mieheksesi? Kuten huomaat, ei se toimi noikaan mutta eroten voi tuhota ihan kaiken.
- kuinkivikengässä
elämänkarusellia kirjoitti:
Miten tähän ketjuun on pesiytynyt noin monta ilkeämielistä ihmisistä?
Heillä on vain yksi neuvo. Ero, ero ja ero!
Jos te itse olette eronneet niin arvostakaa muita jotka eivät halua erota joka risauksesta.
Aloittajalle sanoisin, että kypsemmällä iällä erot ovat turhia sillä miehilläkin loppuu juoksuaika luonnollisista syistä ja sen jälkeen voi luoda harmonisen vanhuussuhteen. Silloin on arvostaminen ja kunnioittaminen etusijalla, rakkauttakin on, mutta toisenlaista kuin nuoruuden intohimon pyörteissä.
Lapsenlapsilla on ihanaa, kun on vain kaksi mummolaa eikä tarvitse suosiosta kilpailla sisarpuolten uusiomummojen- ja pappojen kanssa.Arvostaminen? Eipä kyllä onnistuisi.
- muumuorikko
Oikeastaan avioparien parisuhteet eivät muille kuulu, niin on sama jos et arvosta. Pitkissä parisuhteissa on omat juttunsa, enkä välitä luetella samoja mitä toinen tuossa yritti kertoa. Olet liian nuori ymmärtämään.
- nytmuuvia
Jumaliste nainen! Nyt alat elämään! Kirjoituksestasi paistoi pelko taloudellisesta pärjäämisestä. Kiristät ukolta erossa talon/osakkeen jossa asut sekä puolet yrityksestä mistä tulee sulle fyffeä jatkossa. Ja tietysti tämä sen takia kun ukko haluaa lähteä. Ja itsestään selvää on, että ero on sopuisa ilman julkista katkeruutta. Näin toimien selviät ja kaikkien kasvot säilyvät, niin sanotusti. Sitten putsplank ja katsastamaan uutta mielenvirkistäjää. Sulla on vain tämä yksi, ainutlaatuinen elämä.
- elämänkaruselli
Ota huomioon, että ketjun aloittaja on ollut aviossa jo yli 30v. eli ikää saattaa olla lähempänä 60v kuin 50v.
Lapset ovat jo lentäneet pesästä ja elämä on muuttanut muotoaan. Heillä tuntuu olevan paljon heitä yhdistäviä tekijöitä ja ne on ihan muita kuin heidän seksielämäänsä liittyvää.
Kun ikää tulee lisää niin eri asiat muuttuvat tärkeämmiksi! Miehen täytyy todellakin miettiä haluaako hän menettää kasvonsa omien lastensa, muun suvun sekä laajan tuttavapiirin silmissä?
Täällä nämä nuoremmat naiset antavat ohjeita, mutta hehän eivät ole vielä kokeneet asioita jotka muuttuvat tärkeämmiksi vuosien karttuessa.
Eroasioita ei vanhempana kannata hoitaa kevyin perustein eikä varsinkaan, kun tässäkin salasuhteen toisena osapuolena on nuorempi nainen.(näitä vanhojen ukkojen vonkaajia en ole koskaan ymmärtänyt)
Ko. suhteet ovat tuhoon tuomittuja! - muuviinkehoittaja
Seksi on vain yksi osa parisuhdetta, enkä sitä mitenkään korostanut. Paskassa suhteessa ei ole kellään hyvä olla ja jos tyytyy siihen, että on vain ihan kiva niin sehän on oma valinta. Toivottavasti saavat suhteen uudestaan liekkeihin, muuten on aika ikävää vanheta. Arvostus, kunnioitus ja luottamus, niin helppo romuttaa, vaikea uudelleen rakentaa. Oli ikä mikä tahansa.
- Jneee
muuviinkehoittaja kirjoitti:
Seksi on vain yksi osa parisuhdetta, enkä sitä mitenkään korostanut. Paskassa suhteessa ei ole kellään hyvä olla ja jos tyytyy siihen, että on vain ihan kiva niin sehän on oma valinta. Toivottavasti saavat suhteen uudestaan liekkeihin, muuten on aika ikävää vanheta. Arvostus, kunnioitus ja luottamus, niin helppo romuttaa, vaikea uudelleen rakentaa. Oli ikä mikä tahansa.
Ja ikäsi on?
- kuuskytluvunlapsi
elämänkaruselli kirjoitti:
Ota huomioon, että ketjun aloittaja on ollut aviossa jo yli 30v. eli ikää saattaa olla lähempänä 60v kuin 50v.
Lapset ovat jo lentäneet pesästä ja elämä on muuttanut muotoaan. Heillä tuntuu olevan paljon heitä yhdistäviä tekijöitä ja ne on ihan muita kuin heidän seksielämäänsä liittyvää.
Kun ikää tulee lisää niin eri asiat muuttuvat tärkeämmiksi! Miehen täytyy todellakin miettiä haluaako hän menettää kasvonsa omien lastensa, muun suvun sekä laajan tuttavapiirin silmissä?
Täällä nämä nuoremmat naiset antavat ohjeita, mutta hehän eivät ole vielä kokeneet asioita jotka muuttuvat tärkeämmiksi vuosien karttuessa.
Eroasioita ei vanhempana kannata hoitaa kevyin perustein eikä varsinkaan, kun tässäkin salasuhteen toisena osapuolena on nuorempi nainen.(näitä vanhojen ukkojen vonkaajia en ole koskaan ymmärtänyt)
Ko. suhteet ovat tuhoon tuomittuja!OIkeassa olet vain siinä, että eroasiat pitää hoitaa kunnolla niin ettei kummallakaan jää mitään hampaankoloon. Mutta mitä pahaa siinä on, jos ihastuu ja rakastuu nuorempaan ihmiseen? Väitätkö, ettei parisuhde nuoremman kanssa voisi onnistua ja hänen takiaan ei eroa kannata ottaa? Ihmisiä ne on nuoremmatkin. Eivätkä ne nuoremmat naiset ketään vonkaa. Menehän vaikka baariin niin kohta saat ihan varmasti hätistellä vanhempia miehiä kauemmas.
Aloittaja kuulunee samaan ikäluokkaan kuin sinä, ennen 60-lukua syntyneisiin. Heille on opettettu, ettei erota saa. Avioliitossa on pysyttävä, vaikka mitä tulisi. Uskottomuus pitää antaa anteeksi. Tärkeintä on tietenkin pitää huolta, että julkisivu säilyy puhtaana. Surullista mun mielestä. Ap:n tapauksen kaltaisissa liitoissa elää varmasti paljon ihmisiä. Ukko heiluu muualla ja vaimo senkun yrittää ymmärtää että pojat on poikia. Koska tärkeintä on elämässä hänelle mitä muut ajattelee. Milloin hän alkaa ajatella itseään? Oikeasti miettii, onko onnellinen pettäjän rinnalla. Mies tuskin muuksi muuttuu vaikka ei eroa tulisikaan. Onko ap valmis jakamaan miehensä muiden naisten kanssa? Onko hän ajatellut, kokeeko mies elämänsä onnelliseksi, jos pakottamalla jää avioliittoon?
Seksi on ainakin itseni mielestä erittäin tärkeä osa parisuhdetta. Kun sitä on molempia tyydyttävä määrä, arkikin sujuu hyvin. Jos taas toisesta tuntuu, ettei seksiä ole riittävästi tai sitä ei ole lainkaan, arkikin tökkii. Ja seksistä tulee asia, joka määrittää suhteen sujumista hyvin paljon. Ap kertoo, ettei heidän välillään ole läheisyyttä ollut pitkään aikaan. Mies ilmeisesti kärsinyt sen puutteesta jo pidempään ja hakee seksin ja läheisyyden muualta. Jos se ap:lle sopii, niin mikäs tuossa. Pysyköön avioliitossa. Kannattaisi kuitenkin miettiä, mihin läheisyys on kadonnut ja onko itsellä osuutta asiaan. - elämänkaruselli
kuuskytluvunlapsi kirjoitti:
OIkeassa olet vain siinä, että eroasiat pitää hoitaa kunnolla niin ettei kummallakaan jää mitään hampaankoloon. Mutta mitä pahaa siinä on, jos ihastuu ja rakastuu nuorempaan ihmiseen? Väitätkö, ettei parisuhde nuoremman kanssa voisi onnistua ja hänen takiaan ei eroa kannata ottaa? Ihmisiä ne on nuoremmatkin. Eivätkä ne nuoremmat naiset ketään vonkaa. Menehän vaikka baariin niin kohta saat ihan varmasti hätistellä vanhempia miehiä kauemmas.
Aloittaja kuulunee samaan ikäluokkaan kuin sinä, ennen 60-lukua syntyneisiin. Heille on opettettu, ettei erota saa. Avioliitossa on pysyttävä, vaikka mitä tulisi. Uskottomuus pitää antaa anteeksi. Tärkeintä on tietenkin pitää huolta, että julkisivu säilyy puhtaana. Surullista mun mielestä. Ap:n tapauksen kaltaisissa liitoissa elää varmasti paljon ihmisiä. Ukko heiluu muualla ja vaimo senkun yrittää ymmärtää että pojat on poikia. Koska tärkeintä on elämässä hänelle mitä muut ajattelee. Milloin hän alkaa ajatella itseään? Oikeasti miettii, onko onnellinen pettäjän rinnalla. Mies tuskin muuksi muuttuu vaikka ei eroa tulisikaan. Onko ap valmis jakamaan miehensä muiden naisten kanssa? Onko hän ajatellut, kokeeko mies elämänsä onnelliseksi, jos pakottamalla jää avioliittoon?
Seksi on ainakin itseni mielestä erittäin tärkeä osa parisuhdetta. Kun sitä on molempia tyydyttävä määrä, arkikin sujuu hyvin. Jos taas toisesta tuntuu, ettei seksiä ole riittävästi tai sitä ei ole lainkaan, arkikin tökkii. Ja seksistä tulee asia, joka määrittää suhteen sujumista hyvin paljon. Ap kertoo, ettei heidän välillään ole läheisyyttä ollut pitkään aikaan. Mies ilmeisesti kärsinyt sen puutteesta jo pidempään ja hakee seksin ja läheisyyden muualta. Jos se ap:lle sopii, niin mikäs tuossa. Pysyköön avioliitossa. Kannattaisi kuitenkin miettiä, mihin läheisyys on kadonnut ja onko itsellä osuutta asiaan.Toistat nyt itsestäänselvyyksiä! Miten tämä aloittajan elämä nyt sinua näin kovin pännii?
Ei meillä 40-50-luvulla syntyneillä ole itsestään selvää etteikö erota voisi, eikä sitä ole tullut kotikasvatuksessa, kuten näissä ketjuissa saa toistuvasti lukea. Toisin oli varmasti 20-30-luvulla syntyneillä.
Isäni lähti nuoremman matkaan ja erohan siitä tuli. Hän palasi takaisin muutaman vuoden päästä suuresti katuvana ja väsyneenä seitsemänkymppisenä. Äiti ei kuitenkaan huolinut takaisin vaikka isä olikin hänen suuri rakkautensa ollut 18v. lähtien.(avioliittoa 40 vuotta)
Seksi ja läheisyys on kaikille tärkeää, mutta ei niiden puutteeseen onneksi kuole.
Suvussamme on ollut paljon pettämistä ja eroja, mutta on myös monta onnistunutta yhteenpalaamista ja tasapainoista yhteiselämää...
Niin paljon olen nähnyt eron tuskaa lapsissa ja myös aikuisissa, että en missään tapauksessa sitä mene kenellekään suosittelemaan.
Uusperhe ei ole mikään pelastus, päinvastoin!
Olen huomannut, että nykyisin on niin muotia nuo lapsivapaat viikot ja siksi eroaminen on mukavaa. Ja onhan se helppoakin nykyisen avioliittolain vuoksi.
Nuoret aikuiset väsyvät omiin lapsiinsa ja siitä ei koskaan hyvää seuraa. Sieltä on kasvamassa tulevaisuutemme toivot. - elämänkaruselli
Toistat nyt itsestäänselvyyksiä! Miten tämä aloittajan elämä nyt sinua näin kovin pännii?
Ei meillä 40-50-luvulla syntyneillä ole itsestään selvää etteikö erota voisi, eikä sitä ole tullut kotikasvatuksessa, kuten näissä ketjuissa saa toistuvasti lukea. Toisin oli varmasti 20-30-luvulla syntyneillä.
Isäni lähti nuoremman matkaan ja erohan siitä tuli. Hän palasi takaisin muutaman vuoden päästä suuresti katuvana ja väsyneenä seitsemänkymppisenä. Äiti ei kuitenkaan huolinut takaisin vaikka isä olikin hänen suuri rakkautensa ollut 18v. lähtien.(avioliittoa 40 vuotta)
Seksi ja läheisyys on kaikille tärkeää, mutta ei niiden puutteeseen onneksi kuole.
Suvussamme on ollut paljon pettämistä ja eroja, mutta on myös monta onnistunutta yhteenpalaamista ja tasapainoista yhteiselämää...
Niin paljon olen nähnyt eron tuskaa lapsissa ja myös aikuisissa, että en missään tapauksessa sitä mene kenellekään suosittelemaan.
Uusperhe ei ole mikään pelastus, päinvastoin!
Olen huomannut, että nykyisin on niin muotia nuo lapsivapaat viikot ja siksi eroaminen on mukavaa. Ja onhan se helppoakin nykyisen avioliittolain vuoksi.
Nuoret aikuiset väsyvät omiin lapsiinsa ja siitä ei koskaan hyvää seuraa. Sieltä on kasvamassa tulevaisuutemme toivot.Lisään vielä, että kovasti sinua surettaa tuo pettäjämiehen kohtalo!
Outoa! Tulee mieleen ainostaan yksi asia ja se on se, että olet itse eronnut ja nyt alentunut jonkun varatun miehen kanssa suhteeseen. - elämänkaruselli
Lisään vielä, että kovasti sinua surettaa tuo pettäjämiehen kohtalo!
Outoa! Tulee mieleen ainostaan yksi asia ja se on se, että olet itse eronnut ja nyt alentunut jonkun varatun miehen kanssa suhteeseen.Edellinen oli tarkoitettu myös " kuuskytluvunlapselle!"
- Sydämenääni
Edellinen oli tarkoitettu myös " kuuskytluvunlapselle!"
Elämänkaruselli, isäsi valinnat varmasti vaikuttavat näkemyksiisi. Äidiltäsi oli suoraselkäistä ja hyvä valinta, ettei palannut yhteen. Pystyisitkö itse elämään tyytyväisenä jos tietäisit olevasi se, johon tyydytään vaikka toisella olisi jatkuva kaipuu jonkun toisen ihmisen luo?
Läheisyyden puutteeseen voi pitkällä aikavälillä nykytiedon mukaan kuollakin. Ja jos kovasti toista kaipaa eikä voi rakkaansa kanssa elää kun joku toinen niin rahan tms kautta "määrää", on se kitumista joka tapauksessa. - kuuskytluvunlapsi
Lisään vielä, että kovasti sinua surettaa tuo pettäjämiehen kohtalo!
Outoa! Tulee mieleen ainostaan yksi asia ja se on se, että olet itse eronnut ja nyt alentunut jonkun varatun miehen kanssa suhteeseen.Eronnut olen mutta en salasuhteessa kenenkään kanssa. Surettaa aina ihmiset, jotka ei uskalla tehdä elämässään minkäänlaisia muutoksia sen pelossa, että mitä ne muut sanoo. Ja kyllä, mun äiti kertoi kylillä mun eron yhteydessä, että häntä hävettää kun hänellä on tuollainen tytär. Menee ja ottaa eron hyvästä miehestä. Ei hän tiennyt millaista meidän elämä tosiasiassa oli. Juurikin tuollaista näyttelemistä kuin ap:n tapauksessa. Oli itsellänikin peiliin katsomisen paikka kun mies löysi toisen ja halusi erota. En ollut itsekkään täydellinen vaimo eli syy eroon oli meissä molemmissa. En missään kohtaa mielestäni ollut huolissani pettäjästä.
- kyykäärmesyöpäsolu
Sydämenääni kirjoitti:
Elämänkaruselli, isäsi valinnat varmasti vaikuttavat näkemyksiisi. Äidiltäsi oli suoraselkäistä ja hyvä valinta, ettei palannut yhteen. Pystyisitkö itse elämään tyytyväisenä jos tietäisit olevasi se, johon tyydytään vaikka toisella olisi jatkuva kaipuu jonkun toisen ihmisen luo?
Läheisyyden puutteeseen voi pitkällä aikavälillä nykytiedon mukaan kuollakin. Ja jos kovasti toista kaipaa eikä voi rakkaansa kanssa elää kun joku toinen niin rahan tms kautta "määrää", on se kitumista joka tapauksessa."Pystyisitkö itse elämään tyytyväisenä jos tietäisit olevasi se, johon tyydytään vaikka toisella olisi jatkuva kaipuu jonkun toisen ihmisen luo?"
No huh huh. Näytät kuuluvan näihin yli-imelyydellä syyllistäjiin, joilla lupa tuhota toisen elämä ja jotka tuota pettäväö valetta miehille todeksi väittävät. Tosimies kyllä ymmärtää, että se katoaa, mutta selkärangattomat selkään puukottavat pettäjämiehet sen mielellään antavat petturikumppaniensa jankuttaa todeksi. Ei sillä, etteikö tunne olisi vahva, mutta perheenjättäjäpetturit jättävät halpamaisesti ja raukkamaisesti lähimpänsä. Halveksin sinua, että kyykäärmeen hampaillasi puret petetyn sydämmeen. Toedät varsin hyvin ja tietoisesti mitä teet lunttu! - sinutkyllätunnetaan
Sydämenääni kirjoitti:
Läheisyyden puutteeseen voi pitkällä aikavälillä nykytiedon mukaan kuollakin. Ja jos kovasti toista kaipaa eikä voi rakkaansa kanssa elää kun joku toinen niin rahan tms kautta "määrää", on se kitumista joka tapauksessa.Ja vai läheisyydenpuutteeseen kuolla! Mitä sanot sitten siitä, että on pitkään nähty miten petetyt ihmiset tekee itsemurhia, sairastuvat vakaviin sairauksiin ja kuolevat sydänkohtauksiin. Miten helvetistä joku on, että sysimustan valoksi valehtelee. Jos uskot valeitasi itse, nii olet todella nuori ja harvinaisen typerä. Mitähä prinsessaleikkiä leikit. Oletko avohoitopotilas vai ilkeämielinen narsisti, joka uudella juonellaan luikertelee palstalla.
- kakatrakkaudesta
Teillä on kova sota täällä käynnissä ja jokainen puolustaa tiukasti omaa näkemystään, hieno piirre myös toimivan parisuhteen luomiseen. Joku tuolla arvosteli kuinka nykymeno on kummallista ja pit olla lapsivapaa viikkoja. No entisaikaan tilanne oli toisin, asuttiin monesti suvut lähekkäin ja lasten hoitoon oli apuja. Lisäksi naisia oli paljon enemmän kotiäiteinä, poissa työelämästä ja samoin sitten tietty niitä isovanhempia apuna. Kyllä itsekin voin todeta, että olisihan se ollut helkkarin kivaa, että olisi isovanhemmista tms. ollut lasten hoitoapua eli ymmärrän oikein hyvin miksi lapsivapaa viikot nykyajan työssäkäyvistä äideistä ja isistä tuntuu helpotukselta.
Joku kirjoitti kuinka läheisyydenpuutteeseen ym.voi kuolla, itsemurhia tms. Yleensä nämä ihmiset ovat niitä, joilla elämässä on muitakin murheita samanaikaisesti tai sitten hyvin vanhoja ihmisiä, jotka ovat eläneet vanhuuteen asti yhdes, monet hyvin vanhat ihmiset muutoinkin odottavat kuolemaa. Mutta eronkin voi hoitaa siististi eikä siknä voi syytellä toista, että ottaapa se asiat nyt niin raskaasti kun on niin herkkä. Ei tässä saa ajatella kuka on tarpeeksi karski. Itse olen kyllä kurkkuani myöten täynnä sitä kuinka ihmiset ajattelee asioita vain omasta näkökulmasta, omaa etuaan ajatellen tai vielä pahempaa toisen edun arvaten. Ei helvetti mitä paskaa. Tuskinpa löydän ketn, joka rakastaisi yhtä paljon, yhtä sitoutuen, olisi luotettava ja osaisi myös huomioida toista osapuolta. - onkomalkasilmässäsi
sinutkyllätunnetaan kirjoitti:
Ja vai läheisyydenpuutteeseen kuolla! Mitä sanot sitten siitä, että on pitkään nähty miten petetyt ihmiset tekee itsemurhia, sairastuvat vakaviin sairauksiin ja kuolevat sydänkohtauksiin. Miten helvetistä joku on, että sysimustan valoksi valehtelee. Jos uskot valeitasi itse, nii olet todella nuori ja harvinaisen typerä. Mitähä prinsessaleikkiä leikit. Oletko avohoitopotilas vai ilkeämielinen narsisti, joka uudella juonellaan luikertelee palstalla.
Kyllä nimim.sinutkyllätunnetaan, läheisyydenpuutteeseen voi kuolla. Tämän ovat lääkärit todenneet aikaa sitten. Samoin itsemurhia tekevät paljon muutkin kuin petetyt, varmaan suurin osa tekijöistä ei ole petettyjä. Itsemurhauhkauksia kyllä käyttävät jotkut puolisonsa kiristämiseen tyyliin "jos eroat niin tapan itseni". Uhkailijalla on yleensä epävakaa persoonallisuus. Tällaisen ihmisen kanssa eläminen on raskasta, mutta kun ei hänen kaltaisestaan erotakaan oikein voi. Se syyyllisyys, jos kumminkin. Ilkeämieliseltä vaikutat itse hyvä nimim. Olet varmaan itse aina syyllistämässä muita, puolisoasi, mahdollisia lapsiasi, muita läheisiäsi. Hermostuit niin näistä kirjoituksistakin.
- ehdoitus
Ota itsekin rakastaja ;)
Kimppaa nelistään ja haette viel sekaan 250kiloisen ;D- hyväehdotus
Juuri noin. Sopikoot myös avoimesta suhteesta höystettynä kimppakivalla. Ja niin ongelma on ratkaistu.
- Avointakehiin
Niin olisiko mahdollista avoin suhde? Minusta tuo olisi hyvä ratkaisu! Kunhan teette selväksi niille kakkosille mistä kyse. Ettei kylillä tarvi sitten kuunnella kuka katkerana selittää ja mitä.
- avoin..313
Sonkajärvi-kylä
- jfgty
Avioliitto on kahden kauppa, ei siihen voi muut mitään neuvoa. Kukin menköön tyylillään ja tosiasia on, että pitkissä liitoissa tapahtuu kaikenlaista. Parisko itse päättää jatkaako vai ei. Ainut neuvo aloittajalle on, että hae keskusteluapua oman mielenrauhan vuoksi, näin voit kohdata mahdolliset vaikeudet. Täällä ei selviä mikään.
- gkyks
Ihan sairas tuollainen liitto.
- Jneee
Avioliitto on kahden kauppa, mutta kolmannen korvapuusti! Se pitäisi näiden pettämistä ja eroa ihannoivien AINA muistaa.
- Enluovu
Kyllä mies alkaa taipua ja ymmärtää, että on jo liian vanha uuteen elämään. Eikä lapsia saa hylätä! Olen ilmoittanut hänelle vaatimukseni miten hänen tulee tästä lähin käyttäytyä tai sitten vaadin puolet omaisuudesta. Ei taatusti kohta enää vilkaisekaan siihen toiseen naiseen.
- omaonvalintasi
Kukaan ei ole koskaan liian vanha uuteen elämään, ei edes miehesi. Eikö lapsesi ole jo aikuisia kuin noin kauan olette yksissä olleet? Tuskin he teidän eron kokisivat hylkäämisenä.
Mutta hyvä kun olet miehelle vaatimuksen esittänyt. Hän tietää suojata omaisuutensa mahdollisen eron varalta antamalla sen vaikkapa ennakkoperintönä lapsillenne. Kyllä hän keinot keksii, ettei menetä omaisuudestaan yhtään eron koittaessa.
Taatusti juoksee vieraissa jatkossakin. Ethän sä voi häntä pallo jalassa kotiin kahlata. Mutta eihän se haittaa, jos seksiä toisen kanssa harrastaa kunhan ei vaan jätä sua. Eikö niin? - mietippäsitä
Mielenkiintoisin kysymys on, että mitä se sinua liikauttaa? Mitä itse hyödyt tuosta? Mietippä kuile sitä.
- rtusrt
Lapsia hylätä? Ei avioero tarkoita lasten hylkäämistä, älä nyt viitsi! Sen sijaan puolison hylkäämistä on vehdata toisen kanssa, vaikka on naimisissa. Ja sinä vielä hyväksyt sellaisen. Omapa on asiasi mihin elämääsi tuhlaat.
- Salasuhdejotaseurataan
rtusrt kirjoitti:
Lapsia hylätä? Ei avioero tarkoita lasten hylkäämistä, älä nyt viitsi! Sen sijaan puolison hylkäämistä on vehdata toisen kanssa, vaikka on naimisissa. Ja sinä vielä hyväksyt sellaisen. Omapa on asiasi mihin elämääsi tuhlaat.
Ei kukaan tiedä toisten liitoista mitään. Tuohan on toisen näkemys asiasta ja ne syyt on niiden itse päätettävä. Kyllä lapset kärsivät jos muutoin hyvä liitto ja kohtelevat toisiaan hyvin eikä lapsilla tietoa ja totuutta asiasta. Mietippäs miten tuo isä kertoisi lapsilleen syyt eroon. Nyt kun isä on rakastunut toiseen ja joutuu jättämään äitimme sen takia? Kärsisitkö itse? Jos vielä kotona esittänyt lapsille kaiken olevan hyvin ilman riitoja. Miten lapset sen käsittää no huonosti. Ja kun toinen ei halua erota tulee vaikuttamaan lapsiin katkerasti. Kyllä silloin lapset kärsii. Jos huono suhde jatkuvaa riitaa huonosti käytöstä toista kohtaan näkevät lapsetkin silloin että ero helpompi. Näin se vain on mitä kerromme lapsille syyksi eroon tulee se vaikuttamaan niihin. Tämän kyllä näkee kun katselee ja kuuntelee ero lapsia. Elämä pitää laittaa tärkeys järjestykseen ja korjata. Ketä haluaa loukata ja ketä ei. Ei ne seksi asiat ole niin maata kaatavaa vaan ne pitää osata hoitaa.
- haha-63
Salasuhdejotaseurataan kirjoitti:
Ei kukaan tiedä toisten liitoista mitään. Tuohan on toisen näkemys asiasta ja ne syyt on niiden itse päätettävä. Kyllä lapset kärsivät jos muutoin hyvä liitto ja kohtelevat toisiaan hyvin eikä lapsilla tietoa ja totuutta asiasta. Mietippäs miten tuo isä kertoisi lapsilleen syyt eroon. Nyt kun isä on rakastunut toiseen ja joutuu jättämään äitimme sen takia? Kärsisitkö itse? Jos vielä kotona esittänyt lapsille kaiken olevan hyvin ilman riitoja. Miten lapset sen käsittää no huonosti. Ja kun toinen ei halua erota tulee vaikuttamaan lapsiin katkerasti. Kyllä silloin lapset kärsii. Jos huono suhde jatkuvaa riitaa huonosti käytöstä toista kohtaan näkevät lapsetkin silloin että ero helpompi. Näin se vain on mitä kerromme lapsille syyksi eroon tulee se vaikuttamaan niihin. Tämän kyllä näkee kun katselee ja kuuntelee ero lapsia. Elämä pitää laittaa tärkeys järjestykseen ja korjata. Ketä haluaa loukata ja ketä ei. Ei ne seksi asiat ole niin maata kaatavaa vaan ne pitää osata hoitaa.
"Mietippäs miten tuo isä kertoisi lapsilleen syyt eroon. "
Siis ei voi erota, koska eron syiden kommentointi on lapsille vaikeaa? Voi tshiisus sentään. Missä on perusjärki? Lapsille voi kertoa "iskä ei enää rakasta äitiä". Se siitä.
Roikkumalla tuollaisissa riippuvuussuhdeliitoissa annetaan lapsillekin täysin epätervettä näkemystä parisuhteesta. SE vaikuttaa huonosti, ja on erittäin haitallista lapsille. Parisuhteen perustaminen lasten harteille samoin. Lapset voivat sitä paremmin mitä enemmän vanhempansa pystyvät ottamaan vastuusta itsestään, parisuhteestaan ja tekemään omia ratkaisuja OMILLA ehdoillaan. Ja käyttäytymään siivosti kriisitilanteissakin.
Lasten kuten aikuistenkin elämässä eteen tulee väkisinkin muutoksia. Hyvin suuriakin. Pääasia, että noihin muutoksiin osaa suhtautua avoimin mielin. Muutoksia välttelemällä, sietämällä oman arvojen vastaista elämää, häpeillen alistumalla siihen välittää lapsilleen vaan kaikkea mahdollista epätervettä elämää. - perästäkuultua
Älä suolla vanhaa paskaa. Rakkaudesta älä lässytä itse ainakaan lapsillesi. Vertaa vaikka "äiti ei nyt rakasta enää sua", kertoo just sen , et äiti on täysin perseestä oleva ihminen, johon ei ole luottamista. Joku voi sanoo heille ne samat sanat, riistää heiltä luottamuksen ihmisiin. Tosin, sinuun ei ole luottamista missään tilanteessa ja sen kyllä huomaa. Toivottavasti olet koko ikäsi lapseton! Toivottavasti kukaan ei käytä tuota viheliäistä ihmistentuhoamislausetta, joka antaa vapauden vaihtaa ihmisiä kuin rukkasia. Entiset tippuu käsistä, kun uudet löytyy.
Sä voit tunkea pettämisen avoimet mielet takaisin perseeseesi. Juttusi on niin sieltä ja syvältä.
Suhtautumisesi vastuuseen ja välittämiseen on holtiton. Millaisia lapsistasi kasvaa? Joko toisten hyväksikäyttäjiä tai ihmisten vastuuttomuuteen ja epärehellisyyteen lannistuneita, jotka eivät koskaan tahdo parisuhdetta pelätessään muita samanlaiseksi kuin sinä. - otahuomioonettä
perästäkuultua kirjoitti:
Älä suolla vanhaa paskaa. Rakkaudesta älä lässytä itse ainakaan lapsillesi. Vertaa vaikka "äiti ei nyt rakasta enää sua", kertoo just sen , et äiti on täysin perseestä oleva ihminen, johon ei ole luottamista. Joku voi sanoo heille ne samat sanat, riistää heiltä luottamuksen ihmisiin. Tosin, sinuun ei ole luottamista missään tilanteessa ja sen kyllä huomaa. Toivottavasti olet koko ikäsi lapseton! Toivottavasti kukaan ei käytä tuota viheliäistä ihmistentuhoamislausetta, joka antaa vapauden vaihtaa ihmisiä kuin rukkasia. Entiset tippuu käsistä, kun uudet löytyy.
Sä voit tunkea pettämisen avoimet mielet takaisin perseeseesi. Juttusi on niin sieltä ja syvältä.
Suhtautumisesi vastuuseen ja välittämiseen on holtiton. Millaisia lapsistasi kasvaa? Joko toisten hyväksikäyttäjiä tai ihmisten vastuuttomuuteen ja epärehellisyyteen lannistuneita, jotka eivät koskaan tahdo parisuhdetta pelätessään muita samanlaiseksi kuin sinä.Eiköhän ap:n lapset ole jo aikuisia. Pienellä kylällä kun kaikki tuppaa tietämään toistensa asiat, niin eivätköhän jo tiedä mitä isä puuhaa. Hiljaa ovat koska eivät halua äidin mieltä pahoittaa. Tietänevät myös, että äidille tärkeintä on raha ja maine, ei rakkaus eikä toisen arvostus ja kunnioitus. Heille voi sanoa ihan suoraan että oon lätkässä toiseen naiseen ja otan eron äidistänne. AIkuinen ihminen sitten ihan itse miettii, miten suhtautuu asiaan. Tuskin tulee lapsille yllätyksenä.
- kalkulaattorina
Pienellä paikkakunnalla mitkään asiat eivät pysy salassa vuorokautta pidempään.
Miehen salasuhde on taatusti kaikkien kyläläisten tiedossa ollut ensimmäisestä kuukaudesta asti ja puheenaiheena monesti.
Aloittajalla ei ole muuta elämää kuin pikkupaikkakunnan ympyrät.
Kaikki puhuvat apn selän takana asiasta, mutta edessä päin näytellään puolin ja toisin miten kaikki on kunnossa. Onhan se säälittävää ja surullista.
Tuollaisesta häpeästä on oikeus saada, ja pitääkin saada, riittävän suuri rahallinen korvaus eron tullessa.
Jos mies ei lähdekään, apn häpeä kasvaa entistä suuremmaksi. Kaikki kyläläiset luulevat että on se kyllä tyhmä. Sen takia apn pitää saada tuplasti rahaa jos liitto jatkuu. - kammottavaaelämää
Rakastatko miestäsi ihan oikeasti? Ja mies rakastaa toista naista? Kun olet liittoon päättänyt jäädä, sun täytyy hyväksyä se, että mies saa vieraalta sen mitä ei ilmeisesti sinulta saa. Voi hän myös eronkin ottaa ilman sulta lupaa kysymättä. Ilmeisesti haluat elää jatkuvassa jännityksessä odottaen miehen seuraavaa siirtoa. Oma on asiasi ja elämäsi.
Pienellä paikkakunnalla kaikki tietää toisten asiat. Ja jos mitä eivät tiedä, keksivät itse ja totena keksimisiään levittävät. Väitätkö, ettei juorut jo kulje kylillä? Veikkaan, että moni ihmettelee sun tyhmyyttä. Ettet muka tajua tai tiedä missä mies menee. Eikö se sua haittaa että sua tyhmäksi kutsutaan selän takana? Vai oletko sitä mieltä että sua arvostetaan, kun suvaitset miehesi vieraissa käynnin? Saat arvostusta kun ette laita lakanoita jakoon? Olet jalo ja ymmärtäväinen ihminen heidän mielestään?
Pienellä paikkakunnalla lapsuuteni ja nuoruuteni viettäneenä veikkaan että tuo asia kääntyy sun ja kyläläisten puheissa lopulta niin, että vieras nainen onkin vietellyt väkisin sun miehesi. Äijä ei mitään mahtanut kun horo vei. Sitäkö odotat ja siltäkö susta tuntuu? Sisäsiittoisia paikkoja pienet kylät. Kaikki makaa kaikkien kanssa. Partneri vaihtuu viikottain. Tuskin sun miehesi on ainoa, joka vieraissa käy. Kammottavaa elämää. Avioliittoja, joissa pysytään vain rahan ja maineen takia. Mihin aito rakkaus, kunnioitus ja arvostus on hävinnyt teidänkin väliltä?- haha-63
Rakkaudella ei ole mitään tekemistä ap:n asian kanssa. Vai onko mielestäsi rakkautta kiristää puolisoa pysymään liitossa? Sellainenhan on riippuvuutta, ellei suorastaan ilkeyttä.
- hullunnauru
haha-63 kirjoitti:
Rakkaudella ei ole mitään tekemistä ap:n asian kanssa. Vai onko mielestäsi rakkautta kiristää puolisoa pysymään liitossa? Sellainenhan on riippuvuutta, ellei suorastaan ilkeyttä.
Kenties huvittavinta, että puhut koko ajan rakkaudesta, vaikka suu vaahdoten myrkkyä puolisoa kohtaan vaadit tätä irrotamaan otteensa saaliista, jota hakkaat irti itsellesi. Hyökkäävänä ja päällekäyvänä käyt sokeasti kimpuun ketä tahansa kohtaan, joten hahhah.
- looiuo
hullunnauru kirjoitti:
Kenties huvittavinta, että puhut koko ajan rakkaudesta, vaikka suu vaahdoten myrkkyä puolisoa kohtaan vaadit tätä irrotamaan otteensa saaliista, jota hakkaat irti itsellesi. Hyökkäävänä ja päällekäyvänä käyt sokeasti kimpuun ketä tahansa kohtaan, joten hahhah.
Hullunnauru; lurituksesi on vähäjärkisyyden lisäksi täysin väärässä paikassa. Tuossa edellä ei puhuttu ainakaan "Koko ajan rakkaudesta". Siinä sanottiiin juuri päin vastoin "Rakkaudella ei ole mitään tekemistä ap:n asian kanssa".
- Salapanojokatiedetään
Niin kelle se loppujen lopuksi kuuluu kuka tekee ja mitä. Tiedän yhden tarinan tälläisen mies kuitenkin rakastaa vaimoaan ja perhettään eikä halua erota. Käy pussien tyhjennyksellä tämän tästä. Ja kerta tuolle kolmannelle sopii tuo pussien tyhjennys. Tälläinen ratkaisu ei kuulu muille. Toki tästä ei juuri puhuta mutta tietoisia ovat kaikki. Turha siinä on kilpailla kuka rakastaa ja ketä. Kukin tyylillään ja haluillaan.
- hannelesusannaemma
Eihän se kenellekään kuulu, mutta en usko, että asia on noin yksinkertainen.
Esim. jos meidän lapset saisivat tietää, että heidän isänsä kävisi säännöllisesti tyhjentämässä pussinsa johonkin toiseen naiseen, vaikkapa minun luvallakin, niin eivät he asiaa pelkkänä läpihuutojuttuna ottaisi. - monethuijaa
Onkohan ihmisellä kuitenkin jonkinlainen tunnevamma, jos väittää rakastavansa puolisoaan, mutta säännöllisesti pettää tätä jonkun toisen kanssa? ok, ymmärrän että jotkut pysyy suhteessa, vaikka rakkautta ei ole ja pettää kumppaniaan rakkautensa kanssa tai jos seksielämää esimerkiksi kumppanin sairauden vuoksi ei ole niin hoitaa tarpeitaan mualla. Mutta muutoin, siis mitä ihmettä. Uskon, että miehet ilmeisimmin harjoittaa seksiä ilman tunteita, mutta onkohan se ihan noinkaan esimerkiksi säännöllisen seksikumppanin kanssa? Minun mielestä seksi ja halutliittyy olennaisena osana rakkauteen. Jos rakastaa toista niin varmasti myös haluaa häntä, mutta olen nainen. Kyllähän seksiä varmaan parisuhteissa harjoitetaan ilman tunteitakin, mutta voidaanko tällöin puhua rakkaudesta. En minä tajua näitä teidän juttujanne enää lainkaan, kun liitän seksin ja rakkauden yhteen ja sen, että ne ovat optimijuttu
- haha-63
hannelesusannaemma kirjoitti:
Eihän se kenellekään kuulu, mutta en usko, että asia on noin yksinkertainen.
Esim. jos meidän lapset saisivat tietää, että heidän isänsä kävisi säännöllisesti tyhjentämässä pussinsa johonkin toiseen naiseen, vaikkapa minun luvallakin, niin eivät he asiaa pelkkänä läpihuutojuttuna ottaisi."tyhjentämässä pussinsa". Tuossa on hyvin asenteellista, näkökulmatonta kantaa. Ikään kuin isä vain menisi ja panisi, tuosta noin vaan. Toinen nainen on tyhmä, ei ajattele eikä tunne mitään. Pumpattavan barbaran tasolla. Eikä isäkään ajattele eikä tunne, kunhan saa pussinsa tyhjäksi. Näin varmaan haluat ajatella, mutta eihän se oikeasti näin mene.
"niin eivät he asiaa pelkkänä läpihuutojuttuna ottaisi."
Samoin tämä. Kuinka paljon ajatuksiisi miten lapset asian ottaisivat, vaikuttaa se, miten HALUAT, tiedostaen tai tiedostamatta, heidän asian ottavan.
Etenkin nuoret voivat olla hyvinkin paljon avarakatseisempia ja etenkin käytännönläheisempiä kuin heidän vanhempansa kuvittelevatkaan. Tähän vaikuttaa yksinkertaisesti se, että vanhemmat haluavat pitää itseään lastensa maailman napana, ajatuksiaan ainoina oikeina. - hannelesusannaemma
haha-63 kirjoitti:
"tyhjentämässä pussinsa". Tuossa on hyvin asenteellista, näkökulmatonta kantaa. Ikään kuin isä vain menisi ja panisi, tuosta noin vaan. Toinen nainen on tyhmä, ei ajattele eikä tunne mitään. Pumpattavan barbaran tasolla. Eikä isäkään ajattele eikä tunne, kunhan saa pussinsa tyhjäksi. Näin varmaan haluat ajatella, mutta eihän se oikeasti näin mene.
"niin eivät he asiaa pelkkänä läpihuutojuttuna ottaisi."
Samoin tämä. Kuinka paljon ajatuksiisi miten lapset asian ottaisivat, vaikuttaa se, miten HALUAT, tiedostaen tai tiedostamatta, heidän asian ottavan.
Etenkin nuoret voivat olla hyvinkin paljon avarakatseisempia ja etenkin käytännönläheisempiä kuin heidän vanhempansa kuvittelevatkaan. Tähän vaikuttaa yksinkertaisesti se, että vanhemmat haluavat pitää itseään lastensa maailman napana, ajatuksiaan ainoina oikeina.Sisälukutaitoa hyvä haha-63.
Vastasin nikille Salapanojokatiedetään. "tyhjentää pussinsa" määrite oli hänen keksimänsä, ei minun. Joten pistäpä komenttisi menemään hänelle siitä osiosta, kiitos.
En ole koskaan kuvitellut olevani lasteni maailman napa, enkä projisoi omia ajatuksiani aikuisiin lapsiini enää mitenkään.He osaavat ajatella omilla aivoillaan.
Toki olen, ja heidän isänsä on, aikoinaan kertonut miten tärkeää on kunnioittaa muita ihmisiä ikään, rotuun ja sukupuoleen katsomatta, miksi ketään ei saa käyttää hyväksi seksuaalisesti eikä muullakaan tavoin.
On puhuttu siitä, mitä on oikeudenmukaisuus, millaista on hyvä käytös muita ihmisiä kohtaan. Heidän ollessaan teini-ikäisiä puhuttin paljon parisuhteesta, vastuullisuudesta ja rehellisyydestä.
On keskusteltu pitkään myös vastuusta omaa itseä kohtaan, miten tärkeää on yrittää elää elämänsä niin, että pystyy katsomaan itseään peilistä häpeämättä ja nukkumaan yönsä hyvin kun on puhdas omatunto.
Tätä taustaa vasten, sanoin, että lapseni eivät katselisi läpihuutojuttuna jos heidän isänsä kävisi säännöllisesti "tyhjentämässä pussinsa" johonkin naiseen tuosta noin vaan mitään sen enempää tuntematta naista kohtaan. - haha-63
hannelesusannaemma kirjoitti:
Sisälukutaitoa hyvä haha-63.
Vastasin nikille Salapanojokatiedetään. "tyhjentää pussinsa" määrite oli hänen keksimänsä, ei minun. Joten pistäpä komenttisi menemään hänelle siitä osiosta, kiitos.
En ole koskaan kuvitellut olevani lasteni maailman napa, enkä projisoi omia ajatuksiani aikuisiin lapsiini enää mitenkään.He osaavat ajatella omilla aivoillaan.
Toki olen, ja heidän isänsä on, aikoinaan kertonut miten tärkeää on kunnioittaa muita ihmisiä ikään, rotuun ja sukupuoleen katsomatta, miksi ketään ei saa käyttää hyväksi seksuaalisesti eikä muullakaan tavoin.
On puhuttu siitä, mitä on oikeudenmukaisuus, millaista on hyvä käytös muita ihmisiä kohtaan. Heidän ollessaan teini-ikäisiä puhuttin paljon parisuhteesta, vastuullisuudesta ja rehellisyydestä.
On keskusteltu pitkään myös vastuusta omaa itseä kohtaan, miten tärkeää on yrittää elää elämänsä niin, että pystyy katsomaan itseään peilistä häpeämättä ja nukkumaan yönsä hyvin kun on puhdas omatunto.
Tätä taustaa vasten, sanoin, että lapseni eivät katselisi läpihuutojuttuna jos heidän isänsä kävisi säännöllisesti "tyhjentämässä pussinsa" johonkin naiseen tuosta noin vaan mitään sen enempää tuntematta naista kohtaan." jos meidän lapset saisivat tietää, että heidän isänsä kävisi säännöllisesti tyhjentämässä pussinsa johonkin toiseen naiseen"
Selvitetäänpä asia nyt kunnolla. Käytit nimenomaan tuota sanontaa itse, vaikkakin se oli lainattu, mutta lainasit sitä käyttäen esimerkkinä omia lapsiasi. On nimittäin niin, ettei ole ollenkaan yhdentekevää miten itse asiat esittää ja ilmaisee, niin puolisolleen kuin lapsilleenkin. Oli tilanne mikä tahansa.
Arvostan ihmisissä erityisesti käytöstapoja. Ne sopivat joka paikkaan eivätkä maksa mitään. On todella noloa vanhemmilta, jos käytetään tuollaisia rumia ja asenteellisia, tuhoisia ilmaisuja. Itse pidän tuollaista ilmaisua pahempana mokana kuin puolison vieraissa käymistä. Samaan sarjaan kuuluu kaikki muut toisia ihmisiä arvostelevat ilmaukset ja nimittelyt.
Minunkin lapseni osaavat ajatella omilla aivoillaan, luojan kiitos. Ja myös heidän ystävänsä osaavat. Kerran tiskasin, kun nuoria istui keittiössämme puimassa vanhempiensa ja muidenkin parisuhteita. Olin itse asiassa hyvin liikuttunut miten sulavasti ja pelkistetysti yksi ystävä puhui vanhempiensa parisuhteen tilasta. Isä oli nukkunut sohvalla jo kaksi vuotta. Hän oli kertonut suhteestaan toiseen naiseen. Samanaikaisesti myös äidillä oli suhde toiseen mieheen - joskin hän kertoi siitä myöhemmin. Tämän nuoren veli oli kerran kysynyt vanhemmiltaan miksi eivät eroa, vaikkei asia hänelle tietysti kuulukaan. Vanhempien parisuhde on ihan heidän välinen juttu, ei kuulu lapsille (tietenkin vain silloin jos vanhemmat osaavat käyttäytyä, muutenhan se todellakin "kuuluu"). Vanhemmat vastasivat, että katsovat miten saisivat suhteensa toimimaan. Koska heistä kumpikaan ei halua erota. Tämän jälkeen nuoriso pohti olisiko kyse läheisriippuvuudesta, sillä rakkaudeltahan tuollainen ei kovin vaikuta. "Raati" tuli siihen epäviralliseen lopputulokseen, että läheisriippuvuudesta varmaankin on kysymys. Etenkään kun omaisuuttakaan ei juuri ole. Jotkut kun jatkavat parisuhdettaan omaisuuden vuoksi. Ja sitten he jatkoivat täysin toiseen aiheeseen. - hannelesusannaemmä
haha-63 kirjoitti:
" jos meidän lapset saisivat tietää, että heidän isänsä kävisi säännöllisesti tyhjentämässä pussinsa johonkin toiseen naiseen"
Selvitetäänpä asia nyt kunnolla. Käytit nimenomaan tuota sanontaa itse, vaikkakin se oli lainattu, mutta lainasit sitä käyttäen esimerkkinä omia lapsiasi. On nimittäin niin, ettei ole ollenkaan yhdentekevää miten itse asiat esittää ja ilmaisee, niin puolisolleen kuin lapsilleenkin. Oli tilanne mikä tahansa.
Arvostan ihmisissä erityisesti käytöstapoja. Ne sopivat joka paikkaan eivätkä maksa mitään. On todella noloa vanhemmilta, jos käytetään tuollaisia rumia ja asenteellisia, tuhoisia ilmaisuja. Itse pidän tuollaista ilmaisua pahempana mokana kuin puolison vieraissa käymistä. Samaan sarjaan kuuluu kaikki muut toisia ihmisiä arvostelevat ilmaukset ja nimittelyt.
Minunkin lapseni osaavat ajatella omilla aivoillaan, luojan kiitos. Ja myös heidän ystävänsä osaavat. Kerran tiskasin, kun nuoria istui keittiössämme puimassa vanhempiensa ja muidenkin parisuhteita. Olin itse asiassa hyvin liikuttunut miten sulavasti ja pelkistetysti yksi ystävä puhui vanhempiensa parisuhteen tilasta. Isä oli nukkunut sohvalla jo kaksi vuotta. Hän oli kertonut suhteestaan toiseen naiseen. Samanaikaisesti myös äidillä oli suhde toiseen mieheen - joskin hän kertoi siitä myöhemmin. Tämän nuoren veli oli kerran kysynyt vanhemmiltaan miksi eivät eroa, vaikkei asia hänelle tietysti kuulukaan. Vanhempien parisuhde on ihan heidän välinen juttu, ei kuulu lapsille (tietenkin vain silloin jos vanhemmat osaavat käyttäytyä, muutenhan se todellakin "kuuluu"). Vanhemmat vastasivat, että katsovat miten saisivat suhteensa toimimaan. Koska heistä kumpikaan ei halua erota. Tämän jälkeen nuoriso pohti olisiko kyse läheisriippuvuudesta, sillä rakkaudeltahan tuollainen ei kovin vaikuta. "Raati" tuli siihen epäviralliseen lopputulokseen, että läheisriippuvuudesta varmaankin on kysymys. Etenkään kun omaisuuttakaan ei juuri ole. Jotkut kun jatkavat parisuhdettaan omaisuuden vuoksi. Ja sitten he jatkoivat täysin toiseen aiheeseen.huokaus, totesin että minun ja mieheni aikuiset lapset eivät hyväksyisi pokkana kertojan kuvailemaa pelkkää pussien tyhjennystä toiseen ihmiseen. Ihan sama kumpi meistä, minä tai mieheni, sen heille sanoisi, joten mitä sinä siinä vänkäät?
Ei se asia siitä mihinkään muutu vaikka päälläsi seisot.
Sinä se suollat ristiriitaista juttua.
Ensin selität:
"Kerran tiskasin, kun nuoria istui keittiössämme puimassa vanhempiensa ja muidenkin parisuhteita. Olin itse asiassa hyvin liikuttunut miten sulavasti ja pelkistetysti yksi ystävä puhui vanhempiensa parisuhteen tilasta. Isä oli nukkunut sohvalla jo kaksi vuotta. Hän oli kertonut suhteestaan toiseen naiseen. Samanaikaisesti myös äidillä oli suhde toiseen mieheen - joskin hän kertoi siitä myöhemmin. Tämän nuoren veli oli kerran kysynyt vanhemmiltaan miksi eivät eroa vaikkei asia hänelle tietysti kuulukaan.""""
ja jatkat
" Vanhempien parisuhde on ihan heidän välinen juttu, ei kuulu lapsille (tietenkin vain silloin jos vanhemmat osaavat käyttäytyä, muutenhan se todellakin "kuuluu")
Jos arvostat kerran hyviä käytöstapoja:
Miksi et sanonut tuossa tilanteessa nuorelle kun hän aloitti kertomaan vanhemmistaan, että stop, tämä asia kuuluu isäsi ja äitisi intimiteettisuojan piiriin. Ei ole sopivaa/korrektia puhua siitä meillä ilman heidän suostumustaan. Jos haluatte puhua tästä porukalla enemmän, jatkaisitteko juttua heidän kanssaan!
Niin minä olisin tehnyt tuossa tilanteessa.
Oletko aivan varma, että tämän nuoren isä ja äiti olivat innoissaan siitä, että heidän parisuhdettaan, rinnakkaissuhteita, mahdollista läheisriippuvuutta puitiin sinun kotonasi oikein isommalla porukalla? - diplomat_
hannelesusannaemmä kirjoitti:
huokaus, totesin että minun ja mieheni aikuiset lapset eivät hyväksyisi pokkana kertojan kuvailemaa pelkkää pussien tyhjennystä toiseen ihmiseen. Ihan sama kumpi meistä, minä tai mieheni, sen heille sanoisi, joten mitä sinä siinä vänkäät?
Ei se asia siitä mihinkään muutu vaikka päälläsi seisot.
Sinä se suollat ristiriitaista juttua.
Ensin selität:
"Kerran tiskasin, kun nuoria istui keittiössämme puimassa vanhempiensa ja muidenkin parisuhteita. Olin itse asiassa hyvin liikuttunut miten sulavasti ja pelkistetysti yksi ystävä puhui vanhempiensa parisuhteen tilasta. Isä oli nukkunut sohvalla jo kaksi vuotta. Hän oli kertonut suhteestaan toiseen naiseen. Samanaikaisesti myös äidillä oli suhde toiseen mieheen - joskin hän kertoi siitä myöhemmin. Tämän nuoren veli oli kerran kysynyt vanhemmiltaan miksi eivät eroa vaikkei asia hänelle tietysti kuulukaan.""""
ja jatkat
" Vanhempien parisuhde on ihan heidän välinen juttu, ei kuulu lapsille (tietenkin vain silloin jos vanhemmat osaavat käyttäytyä, muutenhan se todellakin "kuuluu")
Jos arvostat kerran hyviä käytöstapoja:
Miksi et sanonut tuossa tilanteessa nuorelle kun hän aloitti kertomaan vanhemmistaan, että stop, tämä asia kuuluu isäsi ja äitisi intimiteettisuojan piiriin. Ei ole sopivaa/korrektia puhua siitä meillä ilman heidän suostumustaan. Jos haluatte puhua tästä porukalla enemmän, jatkaisitteko juttua heidän kanssaan!
Niin minä olisin tehnyt tuossa tilanteessa.
Oletko aivan varma, että tämän nuoren isä ja äiti olivat innoissaan siitä, että heidän parisuhdettaan, rinnakkaissuhteita, mahdollista läheisriippuvuutta puitiin sinun kotonasi oikein isommalla porukalla?Tulkitsen haha-63 kirjoituksen niin, että asioista voi ja saa puhua, kunhan muistaa pysyä asiassa, ja tietää kenelle puhuu. Ei kannata kertoa omia eikä toistenkaan asioita ihmisille, joihin ei luota. Sillä kun asiaa ei osata ottaa vastaan, katoaa keskustelusta mielekkyys. Pahimmassa tapauksessa syntyy sota. Kuten tälläkin palstalla niin usein, kun ihmiset eivät hallitse keskustelun taitoa. Ihan kuin ihmisten välisessä kanssakäymisessä olisi pääasia, että saa haukkua ja arvostella keskustelukumppaniaan. Keskustelun tärkeimpiä osatekijöitä on puhua hienotunteisesti, kuulijaa arvostaen. Sama tietysti toisinpäin. Avautuessa itselle tärkeistä ja vaikeista asioista, tarvitaan hyvin paljon luottamusta. Luottamus toiseen on se voima, joka saa ihmiset avautumaan ja kuuntelemaan.
Jos on hyvin todennäköistä, ettei esim. aikuisetkaan lapset osaa suhtautua, eivät tulisi hyväksymään sitä tosiasiaa, että isällä on toinen nainen, ei kannata kertoa.
Itse olen hyvin utelias. Suorastaan rakastan salaisuuksia. Ystäväni, sukulaiseni (ml. omat aikuiset lapset) ja jopa tuttavat ovat minulle niitä kiitettävästi kertoneet. En halua tietää salaisuuksia siksi, että käyttäisin tietoja esim. kiristämiseen. Oikeasti vain on mielenkiintoista tietää ihmisten elämästä, tunteista ja ajatuksista.
Luottamuksellisen tiedon käsittelyyn ei koskaan tarvita epäterveitä sanoja tai sanontoja, kuten "tyhjentää pussinsa", tai nimittelyä. - E-tyyppi_
diplomat_ kirjoitti:
Tulkitsen haha-63 kirjoituksen niin, että asioista voi ja saa puhua, kunhan muistaa pysyä asiassa, ja tietää kenelle puhuu. Ei kannata kertoa omia eikä toistenkaan asioita ihmisille, joihin ei luota. Sillä kun asiaa ei osata ottaa vastaan, katoaa keskustelusta mielekkyys. Pahimmassa tapauksessa syntyy sota. Kuten tälläkin palstalla niin usein, kun ihmiset eivät hallitse keskustelun taitoa. Ihan kuin ihmisten välisessä kanssakäymisessä olisi pääasia, että saa haukkua ja arvostella keskustelukumppaniaan. Keskustelun tärkeimpiä osatekijöitä on puhua hienotunteisesti, kuulijaa arvostaen. Sama tietysti toisinpäin. Avautuessa itselle tärkeistä ja vaikeista asioista, tarvitaan hyvin paljon luottamusta. Luottamus toiseen on se voima, joka saa ihmiset avautumaan ja kuuntelemaan.
Jos on hyvin todennäköistä, ettei esim. aikuisetkaan lapset osaa suhtautua, eivät tulisi hyväksymään sitä tosiasiaa, että isällä on toinen nainen, ei kannata kertoa.
Itse olen hyvin utelias. Suorastaan rakastan salaisuuksia. Ystäväni, sukulaiseni (ml. omat aikuiset lapset) ja jopa tuttavat ovat minulle niitä kiitettävästi kertoneet. En halua tietää salaisuuksia siksi, että käyttäisin tietoja esim. kiristämiseen. Oikeasti vain on mielenkiintoista tietää ihmisten elämästä, tunteista ja ajatuksista.
Luottamuksellisen tiedon käsittelyyn ei koskaan tarvita epäterveitä sanoja tai sanontoja, kuten "tyhjentää pussinsa", tai nimittelyä.Juuri noin. Luottamuksellisia asioita, faktoja voi pohtia luotettavien ihmisten kanssa. Nimittelyt ja paskan jauhanta on kaukana tästä.
- haha-63
Kivasti teilläkin menee. Mikä ihana fiilis, kun ollaan yhdessä rahan ja tottumuksen vuoksi. Kulissit rules!
- ykkösvaimo
On elämä kantimissaan kun aseman ja kunnian vuoksi suostuu vaikka kakkosvaimona olemaan. Ymmärrän miestäsi, tuolla asenteella varustettua vaimoa ei voi pitää elämänkumppanina.
- Jättäkäärauhaan
Niin kuka ryhtyy kakkoseksi ja on sen syyt siihen mikä tahansa niin itse se on päätettävä mihin ryhtyy. Elämän kumppani valitaan oman arvon ja sellaisen jonka haluaa. Millä kriteerillä puolison ottaa on se itsensä asia ei muiden. Millä kriteerillä ottaa kakkosen sekin on täysin sen päätettävä. Aivan kun täällä epäiltäisiin jonkun päätöksiä ja arvosteltaisiin niiden syitä. Antakaa hyvät ihmiset itsensä päättää mitä haluaa ja mitä arvostaa. Pakko avioita ei ole olemassa. Kulissiaviot ovat niiden juttu ei muiden. Tokihan se tunteita tuo esille ja tuomitsemista. Vanha sanonta niin makaa kuin petaa on hyvä tässäkin asiassa.
- petöstäkuultua
Ja näin kateellisena paskana sitä kommentoit. En ymmärrä että sinun kaltasiin joku sotkeentuu, jos on pitkäaikainen kumppani. Mut valehtelija vehtaajahan sinä olet, eikä se näy aina päällepäin.
- looiuo
"Haluan pitää miehen itselläni "
Olet omistushaluinen. Siinäpä se. - lekallaotsaansinua
----Etenkin nuoret voivat olla hyvinkin paljon avarakatseisempia ja etenkin käytännönläheisempiä kuin heidän vanhempansa kuvittelevatkaan. Tähän vaikuttaa yksinkertaisesti se, että vanhemmat haluavat pitää itseään lastensa maailman napana, ajatuksiaan ainoina oikeina.-----
Kaikilla tavoillahan sinä käytöstäsi lapsillesi yrität selittää.
Minusta tekemissäsi ei ole tippaakaan avarakatseisuutta eikä käytännön läheisyyttä. Käyt naimassa jotain naikkosta toistuvasti, et anna naimakumppanillesi vastalahjaksi yhtään mitään, minimissään katteettomia lupauksia.
Minusta tuollainen on hyväksikäyttöä ja pelkuruutta. - sovittetoisillenne
On sulla mahdoton lapanen miehenä! Vieraissa uskaltaa käydä mutta kun vaimo alkaa kiristämään taloudellisilla asioilla, äijä ei uskallakaan eroa ottaa. Ja siltikin vieraissa käy. Joten olet säkin aika lapanen. Sovitte toisillenne.
- diplomat_
Tuollaisia pareja on pilvin pimein. Se on se tottumus rakkauttakin kovempi voima ;).
- Mietivähän
Eiköhän se suurin rakkauden osoitus ole antaa toiselle se vapaus silloin kun hän sen haluaa?
Harva siihen vain pystyy, ikävä kyllä.
Miksi haluat jatkaa liittoa ihmisen kanssa joka ei sinua rakasta? Ihan silkkaa itsekkyyttäsi? Mitä hiton väliä sillä on mitä muut ajattelee? Oikeasti.- Haieronyksin
Erota voi ilman toisen hyväksyntää, ei tarvii toiselta kysyä saanko nyt erota.
- sevaanontotuus
Tuollaisista suhteista, ylipäätn suhteista missä valehdellaan tai/ja petetään tunne-elämä väkisinkin kylmenee ja kyllä niistä yleensä lähdetään viimeistään silloin, kun jompikumpi tai kumpainenkin löytää sen uuden rakkauden, johon heittäytyä ja jossa tunteet kohtaa.
- E-tyyppi_
Elät siis itsesi näköistä, arvojesi mukaista elämää?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3153714Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322048Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451664- 981656
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1041374- 1451215
- 821113
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1021113Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja100918Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.68836