Unilääkitys

Minulla menee jo monetta vuotta uneen Ketipinor 400 mg ja Truxal 200 mg. Annostusta ei ole tarvinnut nostaa, joten se tehoaa lähes joka yö samalla pitoisuudella. Ilman noita lääkkeitä en pysty nuukkumaan. Olen kokeillut. Nyt on alkanut herätä ajatus, että voisiko tuota aika raskasta lääkitystä pudottaa ja lopuksi lopettaa kokonaan. En vain kestä ajatusta enkä oloa nukumatonta yötä. Miten saan lääkitykseni pois? Pikku hiljaa vähennellen vai kertarysäyksella? Terveydelle tuo lääkitys ei varmaan tee hyvää pitkällä aikajänteellä,

5

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopetpp

Mä itse keskustelisin asiasta ja lääkkeen lopetustavasta lääkärin kanssa. Lopettaisin yhden lääkkeen kerrallaan niin hitaasti annosta järjestelmällisesti pienentäen ettei tule lopettamiseen liittyviä vieroitusoireita eikä mahdollisia univaikeuksia. Jos tulis, stoppaisin vähennyksen kunnes tila tasoittuu. Kertarysäys lopetus on erittäin huono idea antipsykoottien mutta myös muiden psyykelääkkeiden kanssa. Kun lopetat vähitellen, annat aivojesi ja mielesi tottua pienenevään annokseen eikä viekkaritkaan ole niin voimakkaita. Jos on kauan käyttänyt, miksi hötkyillä lopetuksessa? Ei se kertarykäys mikään terveellisempi idea ole, päinvastoin.
      Kannattaa valita sellainen ajankohta lopetukseen että ei ole paljon stressiä.

• lopetppp

"Terveydelle tuo lääkitys ei varmaan tee hyvää pitkällä aikajänteellä"

Se pitää vaan punnita, hyödyt vs haitat - näkokulmasta. Onko lääkkeestä saatu mahdollinen hyöty haittoja suurempaa.

Jotkut voi hyötyä annoksen vähentämisestä, vaikka eivät täysin lopettaisikaan.

• IteKokeilinNäin

Itellä oli kanssa unilääkkeet mutta ei niistä silleen mitään apua, tuli toki torkuttua taju kankaalla mutta jotenkin jäi kuitenkin unettomuutta päälle, joten lopetin lääkkeet ja kokeilin melatoniinia. Nyt kun nukkuu melatoniinilla joka debot niin ei lopu sen vaikutus kesken yöunien vaan nukkuu lepposasti aamuun asti ja näkee hyvin selviä unia :)

• raikast

Tarkastaisin ensin, onko elintavoissa muuttamisen mahdollisuutta. Itse lopetin lääkityksen ruokavaliomuutoksen avulla ja lisäsin varsinkin ulkoliikuntaa. Myös säännölliset elintavat auttavat nukkumaan tarvittavan unenmäärän. Käytin alkuun myös melatoniinia, mutta nyt tarvitsen sitäkin vähemmän.

• riippuvainenaina

Olen jo monta vuotta ottanut Dormicum-tabletin 15 mg illalla. Uneen pääsy oli aina vaikeaa, nyt nukahdan kuin vauva. Joskus mietin, onko se hyväksi. Mutta unen tarve voittaa kaiken!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 530
      8408
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3632
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1975
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1113
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      746
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      702
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      653
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      59
      639
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      617
    10. Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa

No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte
      Maajussille morsian
      5
      579
    Aihe