Sisko arvostelee työttömyyttäni

jaNNe_2

Siskoni arvostelee työttämyyttäni ja väittää etten etsi kokoaikatyötä vaikka se ei pidä yhtään paikkaansa. Hän on välillä tuputtanut joitain työpaikkoja mulle, mutta olen sanonut ettei ne olleet sopivia ja tästä syystä hän ajattelee niin. Minusta se tuntuu tosi pahalle, koska olen tosi paljon etsinyt töitä ja käyttänyt aikaa työn hakuun. En mitään muuta melkein toivo niin paljon kuin itselleni sopivaa työtä. Voi kun hänkin sen tajuisi eikä syyttäisi.

6

324

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työkuintyökäy

Ymmärrän erittäin hyvin siskoasi. Ymmärrän kyllä sinuakin, mutta joskus on pakko ottaa lusikka kauniseen käteen ja miettiä, voisiko sitä tehdä myös niitä töitä jotka eivät ole ihan sitä ominta alaa, tai ihanneduunia, jos työpaikka yleensä olisi tarjolla ja saatavissa.

Kävin koulua 4 vuotta, mutta valitettavasti sinä aikana alan hommat romahtivat lähes nollaan, mutta se olisi ollut ns. ihanneduunia mulle. Olisi pitänyt kouluttautua uudelle alalle, elellä taas opintotuilla sun muilla. Ei kiinnostanut yhtään, joten päätin että otan vastaan ihan mitä työtä tahansa. Rahaa tulee tästä työstä , jopa enemmän, kuin olisi tullut siitä ihanneduunista ja loppupeleissä on kyse itsensä elättämisestä omalla työllä, asunnon ostamisesta ja tasavertaisesta parisuhteesta jossa minun ei tarvitse toisen siivellä elellä.

• jaNNe_2

Kyllä olen hakenut myös muita töitä kuin omaa alaa. Mutta siskon esittämät on sellaisia joihin en sovellu ollenkaan ha hän väittää kivenkovaa muuta. Olen myös työttömänä tehnyt montaa pätkätyötä, opiskellut, käynyt työhakukoulutuksissa, laittanut hakemuksia ja käynyt haastatteluissa joten hänen arvostelut on mielestäni kohtuuttomia..

• mekkk

Otappa siskoltasi luulot pois ja nosta vaikka seinälle ja sanot että mulle ei vitttuilla tai tulee turpiin niin voi siskon naama venähtää tai sitten oppii että ei arvostele ketään.

• siskovoiollasusi

Sisko ei määrää elämääsi, ja ryhdistäydy, äläkä enää kysele siskon mielipiteitä.
      Ota oma elämä haltuusi.

• littlesisterhop

Jassoo, mun isosisko olisi lykännyt mua jollekin alalle, minkä opiskelut eivät pätkää kiinnostaneet. Opiston jälkeen kannusti sitten hakemaan töitä .. "ei mitään saa, jos ei hae".. Ei oikein ymmärtänyt, että hakeminen on vaikeaa, kun ei ole työkokemusta. Ja taisi olla joku paikka, johon en tosissani halunnutkaan.

Hän oli ikänsä kunnalla töissä eikä siten ymmärtänyt yksityisen puolen juttuja; jos firmalta katoaa asiakkaat, väkeä vähennetään. Nyt on jo ehtinyt eläkkeelle, joten ei enää tajua työelämäjuttuja senkään vertaa! Joskus munkin uran mittaan se uuden työn saanti olisi ollut helpompaa. Olin silloin töissä firmassa, joka teki konkan. Ei vaan kukaan siihen aikaan kannustanut mua vaihtamaan työpaikkaa, etenkään sisko, joka teki uransa samassa osoitteessa.

• Hei.
      Ehkä sinun kannattaa vaan yrittää olla välittämättä siskosi puheista ja asenteesta, ettet pahoita mieltäsi siitä. Jos olet hänelle kertonut kuinka asia oikeasti on työnhakusi suhteen, mutta hän ei usko, et oikein voi enempää. Ja jollet voi asialle mitään, yritä olla murehtimatta sitä. Työttömyys on varmasti riittävän raskasta ilman siskon tuollaista asennettakin. Yritä jaksaa luottaa siihen, että sinulle vielä löytyy työpaikka, älä menetä toivoasi.

Tsemppiä työnhakuun ja iloa arkeen,
      Pirkko-pappi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6861
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe