Miehen/Naisen sananvapaus?

Tulipahan vaan tuosta Trumpettiketjusta mieleen sellainenkin juttu että aikalailla epätasapuolista on julkisuuden henkilöiden sanomiset, osin se on suhteessa sukupuoleen ja osin taas sitten siihen onko mielipide/sanominen "oikeaa" vai "väärää". Laitetaan tähän nyt mies/nais -asetelma.

Trumpin vanhasta videostahan taannoin nousi hirmuinen kohu, meinasi mennä koko vaalikampanja nutulleen:

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/he-antavat-tehda-mita-vain-jos-olet-tahti-video-trumpin-naisia-halventavista-puheista-raivostuttaa-myos-republikaaneja/6109320

"Washington Post -lehden haltuunsa saamalla ja julkaisemalla videolla Trump muun muassa puhuu naisten kourimisesta ja sanoo, että naisille voi tehdä mitä vain, kunhan on "tarpeeksi suuri tähti". Hän muun muassa kehuskelee yrittäneensä harrastaa seksiä naimisissa olevien naisten kanssa."

Minusta Trump tuossa vain sanoo totuuden, noin se vaan menee naisten kanssa kun on tarpeeksi suuri "tähti", kaikki miehet tietää sen ja naisetkin tietää mutta ne ei halua myöntää sitä. Trump taisi kuitenkin saada torjuttua nuo tekaistut jutut jämäkällä vastahyökkäyksellä:

http://yle.fi/uutiset/3-9247090

Summa summarum, miehen tulee olla hyvin varovainen puheissaan, ne saatetaan kymmenenkin vuoden jälkeen vielä nostaa tapetille himuisella kohulla.

Otetaanpa sitten toinen esimerkki viime päiviltä puhujana nainen:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201701212200057613_ul.shtml

"Meidän vastustajamme olettavat, että hiljenemme. Heille sanon: Haistakaa vittu. Haistakaa! Tämä on vallankumouksen alku!"

"Kyllä, olen vihainen. Kyllä, olen raivoissani. Kyllä, olen suunnitellut Valkoisen talon räjäyttämistä. Emme voi kuitenkaan vajota epätoivoon. Valitkaamme rakkaus!"

Todellista rakkauden puhetta :D Mitäpä luulette että jos Clinton olisi tullut valituksi ja joku vaikutsuvaltaa omaava kansanjoukkoja lietsova valkoinen heteromies olisi vastaavasti huudellut, olisikohan töppöset ehtineet maahan koskea ennen quantanamon portteja kun sitä olisi sinne lähdetty kiikuttamaan?

9

143

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EdesUnissa

Sananvapaus on "vapautta sanoa se mikä on vapaata sanoa". Esiintyy laajemminkin yhteiskunnassamme, ei vain mies-nais akselin keskusteluissa.
      Tietyllä tavalla naisten korostettu sananvapaus taistelee heitä vastaan, sillä takana on ajatus että "antaa akkojen höpöttää", eli heitä ei oteta vakavasti ja siksi he voivat puhua harkitsemattomasti myös sellaista mikä miehelle ei sovi.
      Tämä tilanne saattaa tuntua turhauttavalta fiksusta naisesta, sillä hänkin helposti putoaa samaan kategoriaan ja jää ilman kuulijoita.

• Kysy feministeiltä. Näistä asioista puhuttaessa he ovat visusti hiljaa.

• Rose_91

Minusta kyse ei ole välttämättä suoraan mistään sukupuoliasiasta. Kyllä naista aletaan haukkua yhtälailla mikäli menee sanomaan jotain poliittisesti epäkorrektia. Ennemmin kysymys on siitä minkä puolesta nyt on trendikästä ja korrektia taistella ja mikä on valtaa pitävän eliitin ja median mielipide. Mikäli mielipide on poliittisesti oikeanlainen niin saat sanoa melkein mitä vaan, mutta jos olet "oikeamielisten ihmisten" mielestä väärässä niin ei kannata puolella sanallakaan ottaa kantaa mihinkään. Tästä esimerkkinä se, että islamista ei saa sanoa mitään pahaa olematta rasisti, mutta kristinuskoa saa lyödä kuin vierasta sikaa.

• 720

Todella hyvin osasit laittaa minunkin ajatukseni kirjoitetuksi sanaksi. Kiitos siitä.

• ergwjgjr

Toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Ei mitään uutta ja ihmeellistä.

• EdesUnissa

Oliko tuo ajatus Orwellin "Eläinten vallankumouksesta" ?

• ergwjgjr
        EdesUnissa kirjoitti:

Oliko tuo ajatus Orwellin "Eläinten vallankumouksesta" ?

En tiedä missä tuo kuuluisa lause on ensimmäisen kerran lausuttu/kirjoitettu, mutta ihan elävästä elämästä se joka tapauksessa kertoo.

• EdesUnissa
        ergwjgjr kirjoitti:

En tiedä missä tuo kuuluisa lause on ensimmäisen kerran lausuttu/kirjoitettu, mutta ihan elävästä elämästä se joka tapauksessa kertoo.

Se oli ekakerran Orwellin "Eläinten Vallankumouksessa" kun eläimet ottivat vallan ihmisiltä ja perustivat Uuden Demokratian.
        Sen motto oli aluksi "Jokainen eläin on tasa-arvoinen", mutta kun siat halusivat johtaa ja koirat olivat heidän voimakkaita valta-asemansa vartijoita, niin siat muuttivat Uuden Demokratian moton lisäämällä siihen loppuun tekstiä.
        "Jokainen eläin on tasa-arvoinen,
        mutta jotkut eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset"

Ja tällä perusteltiin ettei samat säännöt koskeneet enää kaikkia eläimiä.

Juice teki tästä joskus kappaleenkin. Lause on todellakin ajaton, sopii tähän päivään.

• 678

Ihan yhtälailla naispersuille on tuomioita vääristä sanomisista langetettu, kuin miespersuillekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      183
      1799
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      113
      940
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      114
      840
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      209
      684
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      646
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      56
      631
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      21
      614
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      572
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe