Lampaita vai Jumalaa vihaava vuohilama

kuinka-on-KTS

Mt 25: "Pitkän ajan kuluttua näiden palvelijain herra palasi ja ryhtyi tilintekoon heidän kanssansa.

Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni (Juutalaisille Jeesuksen lihallisille veljille), sen te olette tehneet minulle.'

Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.' Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' Silloin hän vastaa heille ja sanoo:

'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä (Israelilaisille, tämä ei koske paleja, sillä hehän ovat tässä vertauksessa Jumalaa vihaavaa vuohilaumaa, yhdessä heitä hyyssäävien kanssa.) yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

26

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä-on-tie

      Mat 15:22-27 "Ja katso, kanaanilainen (palestiinalaisten on alettava huutamaan Herran nimeä tämän, esimerkki vaimon tavoin ja luovuttava allahista, niin sen jälkeen katsotaan sitten tapahkuuko mitään.) vaimo tuli niiltä seuduilta ja huusi sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda minua. Riivaaja vaivaa kauheasti minun tytärtäni." Mutta hän ei vastannut hänelle sanaakaan. Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja rukoilivat häntä sanoen: "Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme." Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö." Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua." Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille." Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat."

    • "Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle."

      Millä perusteella ? Poliittisesti, uskonnollisesti vai luonnollisesti ?

      Mistä "ihmisen poika" voi tietää millainen joku ihminen on ?

      Koraani kyllä sanoo, että me tiedämme mitä te ajattelette.

      • LampaanMerkki

        Miten päästä lampaiden joukkoon? ...käytännössä

        Pertsa kirjoittaa toisaalla:

        "Kirkko on jo jakaantunut , mutta seurakunnan jako on se mikä ennenkin -->vuohet ja lampaat. "

        Miten päästä lampaiden joukkoon? Mistä tietää jos on hyvistä ja vilpittömistä aikomuksistaan huolimatta joutumassa vuohien joukkoon?

        --

        Kysymys suurimmasta käskystä

        34 Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. 35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: 36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" 37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. 39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. 40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."


    • Sinäkin olet ihmisen poika tai tyttö, ihmislapsi, ja minä tässä sinun edessäsi ja sinä luonnollisesti asetat minut vasemmalle puolelle, koska en ole kanssasi samaa mieltä, mutta se ei tarkoita, että minä olisin väärämielinen tai vihaisin Jumalaa.

    • Sydämen_laatu

      tulee esille ihmisen ajatuksista ja sanoista ja teoista. Hyvästä hyvää ja huonosta huonoa.

    • Sinusta sanoisin: ajattelematonta, tietämättömyyttä, ylimielistä päällepäsmäröintiä.

      • Välillä_voi

        sana pistää sydämeen asti ja tämä ei aina tunnu hyvältä vaikka parannus hyvä onkin jokaiselle ihmiselle.


    • Laittomuus_ajassamme

      pahat ja julmat sudet tuottavat tätä lähimmäisilleen: uhkausta ja panettelua ja vapaudenriistoa ja eristämistä ja ruumiillista vammaa ja väärää todistusta. Kuten näemme Jeesus pahoista esitti paljon lievempää.

      • vieläpä_pahat

        tätä tulevat tekemään lähimmäisten kotiin vaikka kotirauha tulee kaikilla olla.


      • hedelmistään

        kaikki tunnetaan.


      • Ketä tarkoitat 'ihmisen pojalla', aloituksessa ?


      • Raamatussa_selvästi

        Ihmisen Poika tarkoittaa Jeesus Nasaretilaista, joka Isän oikealla puolella taivaassa vielä tässä vaiheessa, mutta pian palaa takaisin maan päälle, kuten sinne nousikin Jerusalemin Öljymäeltä.


    • 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. "

      Oliko Ben Gurion, joka toivotti kaikki juutalaiset tervetulleeksi kotiin, eli Israeliin. Se kyllä sopisi tähän.

      Kun taas, 'minä olin outo' ....... ei oikein sovi, koska eivät kai juutalaiset ole outoja toisilleen.

      • Raamatussa_selvästi

        Maailman perustamisesta eli luomisesta lähtien on Uusi Jerusalem ollut Paratiisina ja Jumalan Valtakunnan paikkana ja ihan sillä samalla paikalla kuin alusta asti ja Jerusalemin temppeli myös sen Uuden Jerusalemin temppelin kohdalla, toki toinen maan päällä ja Jeesuksen valtakunta taivaassa, mutta laskeutuu seitsemänneksi vuosituhanneksi maan päälle, sillä yksi päivä kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä, ja kuudessa päivässä kaikki luotu ja seitsemännen Jumala pyhitti sapattilauantaiksi. Kohta Jeesus palaa ja Valtakuntansa alas laskeutuu ja suuri kaupunki on se ja timanttimuuri korkea ja kultaiset kadut ja elävän veden virta ja elämänpuu sen varrella ja hedelmät ruokana ja lehdet terveydeksi.


      • Raamatussa_selvästi

        Jeesuksen tunnistaminen Ihmisen Poikana ei helppoa juutalaisillekkaan eikä muillekkaan, sillä mammonan herra saanut sydämet kiinnittymään maailmallisiin pitkälti ja ihmisten sydämet tästä syystä kaukana Jumalasta ja Jeesuksen tuntemisesta.


      • Raamatussa_selvästi kirjoitti:

        Maailman perustamisesta eli luomisesta lähtien on Uusi Jerusalem ollut Paratiisina ja Jumalan Valtakunnan paikkana ja ihan sillä samalla paikalla kuin alusta asti ja Jerusalemin temppeli myös sen Uuden Jerusalemin temppelin kohdalla, toki toinen maan päällä ja Jeesuksen valtakunta taivaassa, mutta laskeutuu seitsemänneksi vuosituhanneksi maan päälle, sillä yksi päivä kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä, ja kuudessa päivässä kaikki luotu ja seitsemännen Jumala pyhitti sapattilauantaiksi. Kohta Jeesus palaa ja Valtakuntansa alas laskeutuu ja suuri kaupunki on se ja timanttimuuri korkea ja kultaiset kadut ja elävän veden virta ja elämänpuu sen varrella ja hedelmät ruokana ja lehdet terveydeksi.

        jeshua eli apu palaa.

        Laskeutuu taivaasta, eli ihmisten mielestä.

        Timantti tarkoittaa kallisarvoista. Kultainen on yhtä kuin rakas. Elävän veden virta on elävän Jumalan sana ja elämän puun oksilla on pikkulintujen hyvä lepuuttaa siipiään.


      • Raamatussa_selvästi kirjoitti:

        Jeesuksen tunnistaminen Ihmisen Poikana ei helppoa juutalaisillekkaan eikä muillekkaan, sillä mammonan herra saanut sydämet kiinnittymään maailmallisiin pitkälti ja ihmisten sydämet tästä syystä kaukana Jumalasta ja Jeesuksen tuntemisesta.

        Jeesuksen tunnistaminen ihmisen poikana on vaikeaa nimenomaan kristitylle, koska he haluavat jeesuksen olevan jumalan poika ja peräti jumala itse.


      • Tarkennusta_noihin
        fari.g kirjoitti:

        jeshua eli apu palaa.

        Laskeutuu taivaasta, eli ihmisten mielestä.

        Timantti tarkoittaa kallisarvoista. Kultainen on yhtä kuin rakas. Elävän veden virta on elävän Jumalan sana ja elämän puun oksilla on pikkulintujen hyvä lepuuttaa siipiään.

        Timantti tarkoittaa kestävää rakkautta ja läpinäkyvää kuten salatuimpaan saakka Jumala tahtoo totuutta. Kulta tarkoittaa sydämen uskoa, ja kuten kulta puhdistetaan tulessa, näin myös uskon merkitys korostuu koetuksissa. Tietysti kallisarvoista ovat jalokivet ja timantti arvokkainta punaisena, ja kallisarvoista myös kulta ja hienoa sitä löytää luonnosta ihan puhtaana. Hopea on moninaista ja myös hylkyhopeasta kerrotaan Raamatussa.


      • Uuden_liiton_kirjoitus
        fari.g kirjoitti:

        Jeesuksen tunnistaminen ihmisen poikana on vaikeaa nimenomaan kristitylle, koska he haluavat jeesuksen olevan jumalan poika ja peräti jumala itse.

        annettu Ihmisen Pojan tunnistamiseen Jumalana, toki Pojan ominaisuudessa ja Isä suurempi kuin Poika mutta yhtä ovat silti ihmisille, sillä ihmisille Poika on kuin Isä ja tuomiovalta annettu että kunnioitetaan Poikaa kuin Isää ja samoin Poika sovittanut kaikkien ihmisten synnit ja hyvä paimen tästä syystä hyvä jokaisen ihmisen myös tuntea Immanuelina ja tarkoittaa "Jumala kanssamme".


      • Uuden_liiton_kirjoitus kirjoitti:

        annettu Ihmisen Pojan tunnistamiseen Jumalana, toki Pojan ominaisuudessa ja Isä suurempi kuin Poika mutta yhtä ovat silti ihmisille, sillä ihmisille Poika on kuin Isä ja tuomiovalta annettu että kunnioitetaan Poikaa kuin Isää ja samoin Poika sovittanut kaikkien ihmisten synnit ja hyvä paimen tästä syystä hyvä jokaisen ihmisen myös tuntea Immanuelina ja tarkoittaa "Jumala kanssamme".

        Jumala ei kuitenkaan ole ihminen, ei synny, kuole ja nouse ylös, eikä uhraa itseään itselleen sen takia, että näki oman luomistyönsä epäonnistuneen. Ei Hän muuten olisi ikuinen.

        Isät ja pojat, tytöt ja naiset ovat ihmisiä. Paavit, kirkkoisät ja muut patriarkat eivät ole Jumala vaan poisnukkuneita, kuka minkäkinlainen ankara isä.

        Puhutaan myös kirkastamisesta...
        Kirkastaminen ei tarkoita sitä, että joku muuttuu kirkkaaksi tai saa ns. kirkastusruumiin, vaan sitä, että joku nostetaan kunniaan, on kunnioitettu.


      • erkkiiii
        fari.g kirjoitti:

        Jeesuksen tunnistaminen ihmisen poikana on vaikeaa nimenomaan kristitylle, koska he haluavat jeesuksen olevan jumalan poika ja peräti jumala itse.

        Joo vallankappaus on tapahtunut vaivihkaa kun Jumala on siirretty syrjään pojan tieltä ,mutta lopunaikoina asia selviää ja Jumala ottaa vallan takaisin pojalta jolle se ei kuulu(UT).
        Sen takia kristinusko levisi niin nopeasti oppimattoman kansan keskuuteen koska saarnaajasta kerrottiin hänen olevan itse Jumala. Kansa ei tietenkää osannut lukea ja ei ymmärtänyt latinaa tai kreikkaakaan osatakseen itse päätellä mikä on oikein ja väärin.
        Nyt osataan lukea ja ymmärtää kuinka asiat ovat.
        Miksi edelleenkin on kristittyjä????


    • Mies on Ihminen, ja 'ihmisen poika' on miehen poika. Ihmisen pojan isä on mies.

    • "Autuaita ovat rauhan tekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman. "
      Rauhan tekijät ovat siis Jumalan lapsia, Matteuksen mukaan.

      "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maailmaan, ei sanon minä, en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan eripuraa, sodan ja miekan." jeesus.

      Miten tähän pitäisi suhtautua ?

      • erkkiiii

        Minä suhtaudun siten ,että en usko oikean messiaan tulleen vielä , mutta profeettojen tulon kaikki tiesivät.


      • Kyssärii
        erkkiiii kirjoitti:

        Minä suhtaudun siten ,että en usko oikean messiaan tulleen vielä , mutta profeettojen tulon kaikki tiesivät.

        Sanopas, Erkki, sinä, kun kerran aloitit, että mikä Jeesuksella mielestäsi meni jotenkin mönkään, ettet halua hänen olleen se Messias, jota odotettiin?

        Onko totta, että juutalaisten mielestä Jeesuksen olisi oikeasti pitänyt ottaa ja laittaa hajottaman ja kokooman se temppeli? Kuinkahan monta ihmistä häntä sen jälkeen olisikaan pitänyt jollain tavalla pahan kanssa liitossa olevana, kun jo aiemmatkin ihmeteot tuomittiin saatanallisiksi? Eivätkö ihmiset olisi paenneet joukkohysterian vallassa paikalta koskaan haluamatta palata, jos Jeesus todellakin olisi alkanut lennättää temppelinpalasia ilmassa? Pitää sitä nyt jonkinlaista pelisilmää olla.


    • 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä (Israelilaisille, tämä ei koske paleja, sillä hehän ovat tässä vertauksessa Jumalaa vihaavaa vuohilaumaa, yhdessä heitä hyyssäävien kanssa.) yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

      Asian voi nähdä myös niin, että isalmin julmuus muutti Israelin kohtalon. Mutta ensin sen täytyi tulla meitä lähelle, että syntyi käänkuin kohtalon yhteys. Tuskin sitä muuten olisi tapahtunut. Kaikki olivat niin pale-mieli-puolisia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1475
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1040
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      907
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe