Viimeiset kilot ovat tiukassa

vielävikat

Heippa!
Olen "laihduttanut" nyt aikalailla vuoden (korjannut ruokavalion, aloittanut liikunnan ja lisännyt arkiliikuntaa) ja painoa on lähtenytkin 73kilosta 67.7kiloon elikkä noin viitisen kiloa:)
Ennen olen vetänyt painon alas dieteillä, ollut about 60kilossa max kuukauden ja sitten lihonut takaisin 73kiloon parissa kuukaudessa ja tätä ylös alas montakertaa vuodessa, kunnes viimevuonna vain päätin lopettaa epätoivoiset laihdutus yritykset ja korjasin kaiken:D
Olen treenannut nyt aikalailla 6kk muualla kuin kotona ja huomaan kyllä lihaksikkaat kädet ymsyms yleisen ns timmimmän paketin (olen 67kiloisena paremman näkönen kuin ennen 60kiloisena!!!???) vaan nyt on tullut sellainen ongelma viimeisten kilojen kanssa että ne lähtevät todella hitaasti:( viikossa lähtee noin 200g painoa pois joka on tottakai hyvä, mutta kovin hidastahti varsinkin kun nyt näyttää tahti hidastuneen vielä enemmän!
Olen parikymppinen nainen ja pituutta sellainen 167cm, syön terveellisesti ja herkuttelen sillointällöin, mutta en mässäile, vaan herkutteluksi lasken esim parinamia ja makeutetun rahkan/jogurtin tai esim parikeksiä ja kaakaon yms.
En laske kaloreita kovinkaan tarkasti vaan suurinpiirtein syön 1400-2400kaloria päivässä (riippuu olenko töissä pitkään, treenannut tai muutenvaan poissa kotoa) syön kasvispainotteisesti, en juurikaan syö leipää/pastaa/höttöjuttuja ja juon vähintään 2litraa vettä päivässä:) treenaan 2xviikossa muualla kuin kotona, 2xviikossa teen kotona treenin, 2-3x päivässä 30-90min lenkki koiran kanssa jaaa olen lisännyt kotona liikunnan määrää mielettömästi ja nyt alan kulkemaan huomisesta eteenpäin työmatkat kävellen/pyörällä (10x viikossa 3km) eli kaiken järjen mukaan viimeisen 5kilon pudotukseen ei pitäisi mennä kauaa, mutta jotenkin usko alkaa loppua kesken:D
En halua alkaa miettimään ruokavaliota sen kummemmin, ehkä vähän tarkemmin voisin katsoa ettei tule liikaa herkkupäiviä... tai saatanpa jopa pienentää annoskokoja tms mutta alkaa tää motivaatio loppua:/
Vatsassa, reisissä ja lantiolla on selkeästi se ylimääräinen 5kiloa jotka häiritsee itseäni aivan liikaa jotta voisin tyytyä nykyiseen olemukseeni-.-
Joten antakaa ihmeessä omat vinkkinne rasvanpolttoon, liikuntaan, ruokavalioon jos teillä sattuu sellaisia olemaan:)
mieluusti tietysti luen omia kokemuksia näistä painonjumituksista:)
Niin ja lopuksi siis tiedoksi että olin vuosi sitten liikkumaton sohvaperuna jolla ei ollut energiaa, itseluottamusta ja jonka ruokavalio koostui rasvaisesta pikaruuasta ja sokerista... Liikkunut en enempää kuin 3x30min lenkki koirankanssa jollen saanut poikaystävää viemään koiraa puolesta:D salille en kehdannut mennä (parikertaa pilkattu aika armottomasti niin sain ikuisen kammon... en siis vieläkään mene sinne kovin helpolla vaikkei kukaan ole enään pilkannut)
Kiitos jos joku jaksaa lukea/jakaa vinkkejä yms

6

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-läski

      Näin se vaan menee. Viimeiset kilot eivät lähde helpolla. Normaalipainoon pääsee tekemättä juuri mitään, mutta jos haluaa sen sixpackin loistavan, niin se vaatii armotonta työtä. Tiukkaa ruokavaliota ja säännöllistä liikuntaa.

      Ravinnossa kannattaa tarkkailla piilosokeria ja rasvoja. Sokeria löytyy hillittömät määrät myös sellaisista tuotteista, jotka helposti mieltää terveellisiksi (mehut, myslit, jogurtit, proteiinipatukat, maustetut kivennäisvedet...)

      Rasvaa taas on helppo karsia vaihtamalla lihatuotteet kanaan tai kalkkunaan ja maitotuotteet rasvattomiin. Kun sokerit ja rasvat laittaa minimiin, niin paino kyllä putoaa. Hiilarihöttöähän sinä et syönytkään. Kananmunista keltuaiset roskiin, jos sellaisia syö. Myös laktoosittomissa maitotuotteissa on hieman vähemmän kaloreita kuin normissa tai hylassa.

      Itse en ymmärrä herkkupäiviä. Jos viikossa onnistuu saamaan muutaman tuhannen kilokalorin vajeen, niin se kovalla vaivalla tehty työ on helposti tuhottu yhtenä herkkupäivänä. Paljonkaan ei tarvitse mättää kun saa jo 2000 kcal. Jättäisin herkut (vähäisetkin) kokonaan pois. Kun niistä totaalikieltäytyy, niin niitä ei osaa kaivatakaan.

      Itse pudotin 95-kiloisesta läskihylkeestä itseni alle 70 kiloon. Vuosi siinä meni. Ekat 20 kg lähti puolessa vuodessa ja loput 5 kg seuraavassa puolessa vuodessa. Elämänlaatu on kohentunut niin huimasti, etten grammaakaan halua takaisin. Rasvat, sokerit ja hiilarit minimiin. Alkoholi kokonaan pois. Punttitreeni neljästi viikossa ja vähän steppailua koiran kanssa. Naurettavan heppoa.

      Tsemppiä jatkoon! En halua mitenkään väheksyä liikuntaa, mutta muista, että se painon pudotus tehdään ensisijaisesti ravinnolla. Ei liikunnalla. Esim reipas kävely kuluttaa noin 250 kcal tunnissa. Saman kalorimäärän saa yhdestä pienestä suklaapatukasta. Kumpi on helpompaa? Kävellä tunti vai jättää suklaapatukka syömättä?

      • Hyväkuntoinen

        Ei vaadi mitään tiukkaa ruokavaliota laihdutus muuta kuin päivittäistä reipasta liikuntaa ja ruokavalion tarkistus. Ettei aivan älytön ole kuten laihduttajilla sekin skippaa yli helposti.


    • Rimakorkeammalle

      Olet avaaja niin nuori, että tähtäisin noin 55 kg:n painoon. Ehkä siten pääset tuohon noin 60 kiloon.

    • vielävikat

      Heippa! kiitos vastauksista!
      Juu ihan totta tuo että suklaapatukka tuo helposti takasin kävelyllä kuluttamat kalorit-.- olen pyrkinyt vähentään vieläkin enempi noita pikkuherkkuja mitä tulee sillointällöin syötyä... työmatkat kuljen nykyään kävellen ja liikuntaa en sitten enempää lisännyt muiden oheen:) (en jaksa:O) mutta mun treenit on tosiaan kyllä aika rankkoja...
      Ruokavaliota on tullut seurattua enemmän ja paino käy nykyään aina siellä 66kilossa mutta ei laske sen alle-.- ehkä tässä menee vielä jonkinaikaa kun tosiaan alkaa oleen ne viimeiset kilot:D
      ja sitten vielä toi että tähtäisin 55kiloon? juu on se mielessä käynyt, ja oishan se hienoa jos painon saisi noin alas, mutta se vaikuttaa niiiiin kaukaiselta haaveelta kun tosiaan painoa putoaa se 1kg kuussa:D ja samaan aikaan kun koitan pudottaa painoa, koitan säilyttää nämä vaivalla hankitut lihakset:O tää on ehkä vaikein homma mitä tähän mennessä oon koskaan tehnyt-.-
      Mutta koitetaan nyt sitten tähdätä 55kiloon! se ois 11kg pois ja tällä tahdilla pitäis mennä vuosi että lähtis:D Tosin nyt on menkka turvotusta parikiloa että en tiedä nyt tarkkaa painoani (melko varmaan 66.2-66.5) mutta voisin koittaa tänne muistaa aina välillä päivitellä miten sujuu.... jos joku muu kilojen kanssa kamppailija löytäis sit motivaatiota.
      Mutta ärsyttää vaan kuunnella muiden juttuja kuinka painoa putoaa suurinpiirtein 2kiloa viikossa ja plaaplaaplaa!! itse oon joutunut raataan kuukausia että saan parihassua kiloa pois:D ja se että edessä ois vieläkin vuosi on sanoinkuvaamattoman ärsyttävää, varsinkin kun oletin noin vuosi sitten että tähän aikaan olen päässyt tavoitteeseen, mutta ei niin ei:(
      Mutta en kyllä ala enään kitudieetille vaikka houkuttaakin hirveästi:/
      Onko täällä muita kohtalotovereita joille tää painonpudotus on yhtä perseestä?

    • Sutjaksitädiksi

      Heips! Aika samat suhdeluvut mun nykyisessä painossa kuin sulla: olen 160m pätkä ja painan 60-61kg. Lähdin pudottamaan 65 kg:stä ja nyt on joku tasannevaihe menossa. Niinkin on, että jos vetää elimistön liian tiukalle, eli paljon liikuntaa ja samalla vähentää ravintoa rajusti, keho alka pitää kiinni tiukemmin rasvoistaan. Otin lusikan kauniiseen käteen ja syön nyt kiltisti kohtuullisia ja terveellisiä aterioita n. 3 tunnin välein. Aamulenkin rasvanpolttoa tehostaa, jos alle nauttii heraproteiinia 20-30 grammaa, puolikkaan hedelmän ja kahvia (vähärasvaisella maidolla tms; tärkeää on, ettei tuossa kohtaa nauti rasvoja). Yritän nyt itse käydä joka päivä tuon aamuaerobisen, ja lisäksi illalla salilla 3-4 kertaa viikossa. Puputan vihreitä kasviksia aterioilla, joilla myös hyviä proteiineja. Alkalinen ravinto on myös hyvä laihtumisen kannalta: siksi kasvisten lisäksi suosin hirssiä, tattaria, valkeita papuja. Makeasta olen päässyt eroon, hedelmien ja marjojen tai vaikka joku yrttiteen makeus riittää. Katsotaan lähteekö paino nyt alaspäin. Toki pitäisi myös pitää pitkistä yöunista kiinni, ja täällä kukun keskellä yötä...
      Tsemppiä!

    • vielävikat

      Heippa sutjaksitädiksi! Kiitos tsempeistä niitä tarvitaan:D Itsellä vaikeuksia tuottaa tuo säännöllinen syöminen:/ aamuisin on niin vaikeata saada mitään alas ja ylipäänsä syöminen säännöllisesti tuppaa olemaan itelle vaikeaa, mutta eiköhän tää tästä ala luistaan kunhan vaan aikaa kuluu:)
      Oon edelleen aikalailla samoissa mitoissa kuin viime viestissäkin, joskin oon sairastellut paljon ja liikunta on ollu aikas minimaalista:/ ensiviikolla sitten enemmän:)
      Haaveilen siitä unelma kropasta joka päivä joten luulisi ettei motivaatio pulaa kyllä tule:D
      Itseäni inhottaa eniten noi yläreidet! mulla on muuten hyvät reidet ja jalat, mutta reisien yläpäässä siis nivusissa? on sellaset ns makkarat (en osaa selittää) joten farkut istuu huonosti:( eniten haaveilen sutjakoista reisistä.
      Oon nyt päättänyt että kesään mennessä kroppa on kuosissa ja ei tarvi enään yhtäkään läski kommenttia pelätä kauniina kesäpäivänä:D
      Unohdin mainita aikasemmissa kirjoituksissa että just loppui kuukauden kyykkyhaaste ja pakarat on ensimmäistä kertaa ikinä oikeasti upeat! en ois ikinä uskonut että mun takapuoli ois joskus näin...kiinteä:D vielä on matkaa unelma vartaloon, mutta ajallaan se sieltä sitten paljastuu<3
      Tsemppiä kaikille muillekin laihduttajille... kyllä se aurinko paistaa risukasaankin kunhan jaksaa uskoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe