Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hyviä hevigospel bändejä?

wishmaster

Eli sanokaapas ihmiset jotain hyviä hevigospel bändejä.Koskaan en ole hevigospelia oikeastaan kuunnellut paitsi kotiteollisuuden vanhaa(nehän teki aikoinaan gospelia).Mut olisin kiinnostunut kuulemaan jotain.Ja mistä näitä vois kuulla/käydä kuuntelemassa?Mulla on koneella semmonen musiikin haku ohjelma kuin iMesh ja sillä kyllä löytää aika huonosti.Niin ja jos mielellään suomalaisia bändejä.

53

8136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jusa

      www.maanalainenlevykauppa.com

      tuola kaikki gospelia. Löytyy varmasti hevibändejäki, suomessa varmaa vähemmän niitä.

    • Mari

      En tiedä täyttääkö Oratorio hakemaas, mut mun mielestä se on heviä. Ja kaiken lisäks se on ihan sika hyvä bändi, kannatta tutustuu bändiin!

      • KaamosMaster

        Demon hunter, Mortification, Narnia, Immortal souls...


      • tuo ei vielä mitään
        KaamosMaster kirjoitti:

        Demon hunter, Mortification, Narnia, Immortal souls...

        jos kunnon heavya haluat niin crimson moonlight.


    • annoona

      minä sanoisin että kokeile veni dominea. ei tosin ole suomalainen mutta jos ei liiaksi haittaa niin.. :) e-mulella pistin hakuun niin löytyi muutamia.

    • Black Moon

      no, se että yritetään vääntää gospelia heviksi, on hevin raiskaamista. hevin ja gospelin yhdostelmä on suurinta paskaa mitä maailma päällään kantaa. (tavallisen gospelin ja kiihkouskovaisten lisäksi.)

    • Nakkithrasher

      Fukk off, gospel "metallia" ei ole olemassakaan, metallia ei VOI tehdä jumalan nimeen, vaikka niin väittävät, metalli sikiää Saatanasta ei jumalasta ja se että metalli tulee Saatanasta, tekee metallista vahvan ja agressiivisen musiikki tyylin johon eivät heikot tule sotkemaan gospeleillaan!Hail Venom!

      • sworn666

        Näin se menee. Metalliin ei voi sotkea mitään jeesussontaa,kyseessä ei ole enää METALli. In League With Satan!


      • meikäpoika

        Et näköjään tiedä mitään hevigospelista. Metallia todellakin VOI tehdä Jumalan nimeen. Jumala voi kääntää kaikki keksinnöt palvelemaan pelastussuunnitelmaansa. Saatana on hävinnyt pelin jo 6-0, silloin kun Jeesus kuoli ristillä puolestamme ja nousi ylös kuolleista. Raamatun Jumalan voima on käsittämättömän suuri!


      • Kaitsu
        meikäpoika kirjoitti:

        Et näköjään tiedä mitään hevigospelista. Metallia todellakin VOI tehdä Jumalan nimeen. Jumala voi kääntää kaikki keksinnöt palvelemaan pelastussuunnitelmaansa. Saatana on hävinnyt pelin jo 6-0, silloin kun Jeesus kuoli ristillä puolestamme ja nousi ylös kuolleista. Raamatun Jumalan voima on käsittämättömän suuri!

        Olkoonpa vaikka käsittämättömän suuri, mutta uskonto, joka siitä sikisi on käsittämätöntä paskaa. Säälitävä uskontonne ei palvele enää mitään. Jumalan sananne ja raamattunne on ihmisten kädestä ja sitä on kasattu ja karsittu ihmisen käden kautta.

        Metalli on Saatanasta, eikä siihen tarvita tuollaisia jesusposereita inisemään!


      • meikäpoika
        Kaitsu kirjoitti:

        Olkoonpa vaikka käsittämättömän suuri, mutta uskonto, joka siitä sikisi on käsittämätöntä paskaa. Säälitävä uskontonne ei palvele enää mitään. Jumalan sananne ja raamattunne on ihmisten kädestä ja sitä on kasattu ja karsittu ihmisen käden kautta.

        Metalli on Saatanasta, eikä siihen tarvita tuollaisia jesusposereita inisemään!

        Saat olla sitä mieltä, että metalli on Saatanasta. Minä olen kuitenkin erimieltä.

        Minun mielestäni lyriikat ovat ratkaisevassa asemassa onko musiikki Saatanasta vai ei. Musiikkityylillä ei siinä asiassa ole merkitystä. Jos bändin jäsenet ovat Jeesukseen uskovia, tunnustavia kristittyjä, miten se voisi olla Saatanasta. Lisäksi keikoilla oma uskoni on saanut vahvistusta ja olen saanut olla Jumalan hoidossa.


      • ^SaatanaEiOleOlemassa^
        Kaitsu kirjoitti:

        Olkoonpa vaikka käsittämättömän suuri, mutta uskonto, joka siitä sikisi on käsittämätöntä paskaa. Säälitävä uskontonne ei palvele enää mitään. Jumalan sananne ja raamattunne on ihmisten kädestä ja sitä on kasattu ja karsittu ihmisen käden kautta.

        Metalli on Saatanasta, eikä siihen tarvita tuollaisia jesusposereita inisemään!

        mä en anteeks vaan usko jeesus pöpinöihin!
        mut se joka uskoo niin uskoo se on sen asia mutta kyllä minä sen verran tiedän että hevi tai metalli ei oo saatanasta.en mä ees usko saatanan olemassa oloon!!!!!!kuten en myöskään jeesukseen tai jumalaan!!!!Oon tosi pahoilla jos loukkasin joku tunteita mutta mun mielipide on siinä!!


        En mä kuuntele ollenskaan gospellii mut varmaan alan tästä edes :) kerron kyl vinkkei jos löytyy joku hyvä bändi :)


        Tiedoks vaan et gospellii ja metallii voi sekoittaa keskenään !!!!kuunnelkaa vaikka!
        vaikkapa se ei susta kuullosta hyvältä niin ehkäpä suurimmasta osasta kuulostaa!!

        *Loppu*


      • ^SaatanaaEiOleOlemassa^
        meikäpoika kirjoitti:

        Et näköjään tiedä mitään hevigospelista. Metallia todellakin VOI tehdä Jumalan nimeen. Jumala voi kääntää kaikki keksinnöt palvelemaan pelastussuunnitelmaansa. Saatana on hävinnyt pelin jo 6-0, silloin kun Jeesus kuoli ristillä puolestamme ja nousi ylös kuolleista. Raamatun Jumalan voima on käsittämättömän suuri!

        ja pyh pyh ja pyh!!!
        raamattu ja pyh!!!


      • ^SaatanaaEiOleOlemassa^
        ^SaatanaEiOleOlemassa^ kirjoitti:

        mä en anteeks vaan usko jeesus pöpinöihin!
        mut se joka uskoo niin uskoo se on sen asia mutta kyllä minä sen verran tiedän että hevi tai metalli ei oo saatanasta.en mä ees usko saatanan olemassa oloon!!!!!!kuten en myöskään jeesukseen tai jumalaan!!!!Oon tosi pahoilla jos loukkasin joku tunteita mutta mun mielipide on siinä!!


        En mä kuuntele ollenskaan gospellii mut varmaan alan tästä edes :) kerron kyl vinkkei jos löytyy joku hyvä bändi :)


        Tiedoks vaan et gospellii ja metallii voi sekoittaa keskenään !!!!kuunnelkaa vaikka!
        vaikkapa se ei susta kuullosta hyvältä niin ehkäpä suurimmasta osasta kuulostaa!!

        *Loppu*

        se oli joku hyvä gosbel bändi...
        öö....T alko mut en muista mikä :)


      • meikäpoika
        ^SaatanaEiOleOlemassa^ kirjoitti:

        mä en anteeks vaan usko jeesus pöpinöihin!
        mut se joka uskoo niin uskoo se on sen asia mutta kyllä minä sen verran tiedän että hevi tai metalli ei oo saatanasta.en mä ees usko saatanan olemassa oloon!!!!!!kuten en myöskään jeesukseen tai jumalaan!!!!Oon tosi pahoilla jos loukkasin joku tunteita mutta mun mielipide on siinä!!


        En mä kuuntele ollenskaan gospellii mut varmaan alan tästä edes :) kerron kyl vinkkei jos löytyy joku hyvä bändi :)


        Tiedoks vaan et gospellii ja metallii voi sekoittaa keskenään !!!!kuunnelkaa vaikka!
        vaikkapa se ei susta kuullosta hyvältä niin ehkäpä suurimmasta osasta kuulostaa!!

        *Loppu*

        "Tiedoks vaan et gospellii ja metallii voi sekoittaa keskenään !!!!"

        Nimenomaan! Osuit naulankantaan. Musiikkityylinä metalli, sanotukset kristilliset. Kuullostaa tosi hyvältä, jos pitää raskaammasta musiikista. Oma suosikkini on Terapia (joka valitettavasti pian lopettaa). Se ei ole musiikkityyliltään ihan sieltä raskaimmasta päästä, mutta en pidäkään "örinähevistä".


      • Nakkithrasher
        meikäpoika kirjoitti:

        Et näköjään tiedä mitään hevigospelista. Metallia todellakin VOI tehdä Jumalan nimeen. Jumala voi kääntää kaikki keksinnöt palvelemaan pelastussuunnitelmaansa. Saatana on hävinnyt pelin jo 6-0, silloin kun Jeesus kuoli ristillä puolestamme ja nousi ylös kuolleista. Raamatun Jumalan voima on käsittämättömän suuri!

        miten voisin tietää "hevigospelista" kun sellaista ei ole olemassa! mitenkäs 80-90-luvulla oli kirkko ja kristityt heavya ja muuta metallia vastaan ja nyt se on "jostain" saanutkin "jumalan" "siunauksen" aika outoa sanon minä.

        http://www.mikseri.net/goatsodomy

        tuolta löytyy totaalista jumalanpilkkaa...and that´s metal!


      • meikäpoika
        Nakkithrasher kirjoitti:

        miten voisin tietää "hevigospelista" kun sellaista ei ole olemassa! mitenkäs 80-90-luvulla oli kirkko ja kristityt heavya ja muuta metallia vastaan ja nyt se on "jostain" saanutkin "jumalan" "siunauksen" aika outoa sanon minä.

        http://www.mikseri.net/goatsodomy

        tuolta löytyy totaalista jumalanpilkkaa...and that´s metal!

        80-90-luvuilla hengellinen musiikki oli yleensä tietynlaista. Esimerkkeinä voisin mainita The Roadin, Exitin ja Pro Fiden, jotka ovat tosi perinteisiä gospelbändejä.

        Nyt elämme jo vuodessa 2005 ja ajat ovat muuttuneet. Ei Raamatussa sanota minkälaista musiikkia kristitty saa/ei saa kuunnella. Aikoinaan urutkin olivat maallinen soitin ja niitä pidettiin sopimattomina kirkkoihin.

        Suomessa nousee esiin uusia gospelbändejä kuin sieniä sateella. Gospelpiireissä ollaan jäljessä suurta maailmaa, mutta nykyään voi kuulla ilosanomaa myös suomeksi entistä useammalla musiikkityylillä. Yksi niistä on metalli. Olen pahoillani jos olemme "varastaneet" sen teiltä.

        Toki Jumalaa voi pilkata metallilla, mutta yhtälailla Häntä voi myös ylistää sen avulla. Biisien sanoma ratkaisee.


      • sworn666
        meikäpoika kirjoitti:

        80-90-luvuilla hengellinen musiikki oli yleensä tietynlaista. Esimerkkeinä voisin mainita The Roadin, Exitin ja Pro Fiden, jotka ovat tosi perinteisiä gospelbändejä.

        Nyt elämme jo vuodessa 2005 ja ajat ovat muuttuneet. Ei Raamatussa sanota minkälaista musiikkia kristitty saa/ei saa kuunnella. Aikoinaan urutkin olivat maallinen soitin ja niitä pidettiin sopimattomina kirkkoihin.

        Suomessa nousee esiin uusia gospelbändejä kuin sieniä sateella. Gospelpiireissä ollaan jäljessä suurta maailmaa, mutta nykyään voi kuulla ilosanomaa myös suomeksi entistä useammalla musiikkityylillä. Yksi niistä on metalli. Olen pahoillani jos olemme "varastaneet" sen teiltä.

        Toki Jumalaa voi pilkata metallilla, mutta yhtälailla Häntä voi myös ylistää sen avulla. Biisien sanoma ratkaisee.

        Ihan sama mitä joku raamattu tai teidän ns. jumalanne sanoo, mutta Metallia ei voi tehdä jeesusta/jumalaa ylistävillä sanoituksilla. Ja olen kuullut/lukenut ns. kristillisestä black/thrash/death metallista,tämä on suora mahdottomuus. Näitä ko. bändejä en onnekseni ole kuullut. Black/thrash/death metallissa EI VOI olla mitään kristinuskoa puolustelevia sanoituksia ym.


      • Meikäpoika jaksaa
        sworn666 kirjoitti:

        Ihan sama mitä joku raamattu tai teidän ns. jumalanne sanoo, mutta Metallia ei voi tehdä jeesusta/jumalaa ylistävillä sanoituksilla. Ja olen kuullut/lukenut ns. kristillisestä black/thrash/death metallista,tämä on suora mahdottomuus. Näitä ko. bändejä en onnekseni ole kuullut. Black/thrash/death metallissa EI VOI olla mitään kristinuskoa puolustelevia sanoituksia ym.

        Esim. Black/thrash/death -etuliitteet metallin yhteydessä kertovat minulle, että kyseessä ei ole kristillinen metalli. Kristillinen metalli ei ihannoi esim. kuolemaa.

        Silti kristillinen metalli voi olla todella raskastakin heviä. Mutta jos se on kristillistä, Siitä ei minun mielestäni pitäisi käyttää edellämainittuja etuliitteitä. Muuten arvot sotivat toisiaan vastaan. Tämä on vain minun mielipiteeni. Jos joku toinen kristitty on viisaampi tai tietää näistä asioista enemmän, niin kommentoikoon.

        Itse en jaksa kuunnella mitään "örinägospelia", sillä sanoista ei saa selvää. Sanat ovat kuitenkin hengellisen musiikin suola.


      • Wery
        Nakkithrasher kirjoitti:

        miten voisin tietää "hevigospelista" kun sellaista ei ole olemassa! mitenkäs 80-90-luvulla oli kirkko ja kristityt heavya ja muuta metallia vastaan ja nyt se on "jostain" saanutkin "jumalan" "siunauksen" aika outoa sanon minä.

        http://www.mikseri.net/goatsodomy

        tuolta löytyy totaalista jumalanpilkkaa...and that´s metal!

        No joo, monet uskonnoliset henkilöt/järjestöt kieltämättä vastustivat heavya ja yhä sellaisia on. Mut kyl kristillistä metallia on ollut jo aika kauan...harva vaan päässy julkisuuteen. Yksi kuitenki 80-luvulla oli Styper.
        Tänpäivän musasta kannattaa tsekata vaik http://www.antestor.com http://www.crimsonmoonlight.com


      • pottledbenis

        Ei kaikki metalli tuu saatanasta. vitun tietämätön...


    • The Rain

      The Rain

      • CarpathianSlut

        metalli on aina metallia. kyllä sekin oli aika ihmeellistä että graveworm teki melodista blackmetallia mutta uudella levyllä ylistää raamatullista (jumalan) sanaa... että sellasta.? mikä siihen menee sitten ajautuuko ihmiset sellaiseen iän myötä..


    • hyvä meininki

      Asianajaja on tuore ja nuori hevigospelbändi. Ei vielä kovin laajalti tunnettu, mutta saavuttanut kovasti suosiota Tampereen seudulla. He ovat tehneet vasta yhden äänitteen, josta löytyy 5 biisiä. Levyn nimi on Pirunpoistoyksikkö.

      • wishmaster

        Joo mun mielestä onko jokin hevi jotenkin saatanallista riippuu paljon enemmän sanoituksista kun siitä musiikista.Ite en koe suurinta osaa heviä mitenkään saatanallisena.Tulee ahdistuno olo tommosista jotka pitää.Tietenkin erikseen on joku blackmetal jossa lauletaan saatanasta.En ymmärrä miten joku edes voi sillä perusteella kuunnella heviä ja silti pitää sitä saatanallisena.Haluaako joku muka vapaa ehtoisesti olla saatanan puolellla ja lisätä pahaa jota on jo tarpeeksi tässä maailmassa?Ja mielestäni monissa hevi kappaleissa lauletaan juuri siitä pahuudesta mikä täällä maan päällä vallitsee.Hevimusiikki on musiikkia siinä missä muukin musiikki.Turha siitä mitään saatana musiikkia on tehdä vaikka monilla siitä onkin sellainen käsitys eikä ihmekään jos jotkut hevarit ajattelevat noin.No siis kaikilla on oma käsitys mut ahistais nähä se noin.Tiedän itseni lisäksi monia uskovaisia hevareita.Ja pahuus on saatanasta.Monet hevarit ovat hyviä ihmisiä eikä mitään hirveitä paholaisia ja jotka haluu olla pahoja.Kyllä niitä löytyy tietenkin mutta varmasti semmosia löytyy myös räppäreistä.Joten turha yleistää...


      • wishmaster
        wishmaster kirjoitti:

        Joo mun mielestä onko jokin hevi jotenkin saatanallista riippuu paljon enemmän sanoituksista kun siitä musiikista.Ite en koe suurinta osaa heviä mitenkään saatanallisena.Tulee ahdistuno olo tommosista jotka pitää.Tietenkin erikseen on joku blackmetal jossa lauletaan saatanasta.En ymmärrä miten joku edes voi sillä perusteella kuunnella heviä ja silti pitää sitä saatanallisena.Haluaako joku muka vapaa ehtoisesti olla saatanan puolellla ja lisätä pahaa jota on jo tarpeeksi tässä maailmassa?Ja mielestäni monissa hevi kappaleissa lauletaan juuri siitä pahuudesta mikä täällä maan päällä vallitsee.Hevimusiikki on musiikkia siinä missä muukin musiikki.Turha siitä mitään saatana musiikkia on tehdä vaikka monilla siitä onkin sellainen käsitys eikä ihmekään jos jotkut hevarit ajattelevat noin.No siis kaikilla on oma käsitys mut ahistais nähä se noin.Tiedän itseni lisäksi monia uskovaisia hevareita.Ja pahuus on saatanasta.Monet hevarit ovat hyviä ihmisiä eikä mitään hirveitä paholaisia ja jotka haluu olla pahoja.Kyllä niitä löytyy tietenkin mutta varmasti semmosia löytyy myös räppäreistä.Joten turha yleistää...

        Myös monet hevisoittajat/laulajat ovat uskonnolisia vaikka se ei välttämättä näy sanoituksissa.Monissa hevikappaleissa jotka eivät ole mitään gospelia on uskonnolisia vaikutteita...


      • minä
        wishmaster kirjoitti:

        Joo mun mielestä onko jokin hevi jotenkin saatanallista riippuu paljon enemmän sanoituksista kun siitä musiikista.Ite en koe suurinta osaa heviä mitenkään saatanallisena.Tulee ahdistuno olo tommosista jotka pitää.Tietenkin erikseen on joku blackmetal jossa lauletaan saatanasta.En ymmärrä miten joku edes voi sillä perusteella kuunnella heviä ja silti pitää sitä saatanallisena.Haluaako joku muka vapaa ehtoisesti olla saatanan puolellla ja lisätä pahaa jota on jo tarpeeksi tässä maailmassa?Ja mielestäni monissa hevi kappaleissa lauletaan juuri siitä pahuudesta mikä täällä maan päällä vallitsee.Hevimusiikki on musiikkia siinä missä muukin musiikki.Turha siitä mitään saatana musiikkia on tehdä vaikka monilla siitä onkin sellainen käsitys eikä ihmekään jos jotkut hevarit ajattelevat noin.No siis kaikilla on oma käsitys mut ahistais nähä se noin.Tiedän itseni lisäksi monia uskovaisia hevareita.Ja pahuus on saatanasta.Monet hevarit ovat hyviä ihmisiä eikä mitään hirveitä paholaisia ja jotka haluu olla pahoja.Kyllä niitä löytyy tietenkin mutta varmasti semmosia löytyy myös räppäreistä.Joten turha yleistää...

        En nyt ihan ymmärtänyt mistä asiasta olit erimieltä äskeisen kirjoittajan kanssa. Asianajaja on gospelbändi, jolla on kristillinen sanoma. Musiikkityylinä on hevi. Mikään bändissä ei liity saatananpalvontaan. Sen kuulee jo keikoilla spiikeistä, joista ei kristillistä sanomaa puutu.


    • Varrella virren

      kuulin tuon levyn kerran. vissiin se on sit hevigospelia

    • Marko27
    • Kotiteollisuus?!

      Siis soittiko kotiteollisuus ensimmäisellä levyllä gospelia?!!??:D Varmaa tietoa..?!=) Vastatkaa joku pleasy...

      • wishmaster

        Kyllä vain Kotis ainakin ensimmäisellä levyllään soitti gospelia tai en tiedä oliko se gospelia mutta samantapaista mitä he nyt soittavat mutta uskonnollisilla sanoilla...Varma tieto.Veljeni kaveri sattuu omistamaan kyseisen levyn.


    • kaikuluotain7

      terapian tuotannosta on moneksi. aiemmat kevyempää ja myöhemmät myös raskaampaa.


      myös LUMINA POLARIS-nimistä oon kuullu ja hyvä on ollu. ainaki niiden biisi:lumo

    • Deathmarch666

      Jone Nikula sanoi kerran hyvin kristillisestä rock-musiikista: Se on kuin gourmet-nakkisämpylä: ei toimi idean eikä käytännön tasolla.

      Suomeksi: "Hengellinen" musiikki on AINA paskaa, oli siinä särökitaraa, kovaa rummuttelua ym. eli ei. "Terapia", Hyi helvetti, tuli pahaenteisesti ala-asteaika (ja kuudes luokka) mieleen, kun sitä paskaa joutui kuuntelemaan erään viikon joka päivän aamunavauksena yhden kappaleen. Jo tuolloin oli allekirjoittaneelle AC/DC ja Iron Maiden ( Metallica) osoittanut, että Paholaisesta ne parhaat biisit ovat aina ollleet kotoisin. Luokallani ollut yli-innokas papinpoika, joka tuolloin keksi antaa uskovaiselle opettajalle "hyviä aamunavausideoita" syletti jo tuolloin, ja pahasti.

      Therefore I have declared WAR!

      • Atomic Punk

        Paholainen tai jumala, satuolentoja molemmat. Naurettavaa käyttää kumpaakaan (ainoana) lähteenä musiikissaan. Hevi elää ja voi hyvin ilman mitään yliluonnollisia apuja...


    • Deathmarch666

      "...Tai en tiedä oliko se gospelia mutta..." Kannattaisi se jumalauta tietää ennenkuin tuommoista jöötiä suustansa päästää! Kotiteollisuuden ensimmäinen äänite on "Kuulohavaintoja"-ep, seuraava levy (ensimmäinen pitkäsoitto) on "Aamen". Kummassakaan (eikä missään levyssä niiden jälkeenkään) EI OLE MITÄÄN gospeliin viittaavaa, joten pidetäämpä se turpa kiinni ja ne aivopierut siellä pään sisällä.

      Sanoituksiin (ja siihen, mistä ne kertovat) voi tutustua osoitteessa :

      http://www.kotiteollisuus.com/

      Vai oletko sinä vain niin saatanan tyhmä? Ehkä sinä et vain osaa? "Öhö, noku onhan sillä Kotiteollisuudella se Aamen-levy ni onha sen nyt gospelia oltava. Ja varsinki siks ku siinä on piisi: Velhonaisen älä salli elää. Muuten, Funeral Mist:kin on vissiin kristillistä musiikkia kun se yks äijä näyttää ristiä oikeinpäin siinä yhessä kuvassa, ja yhessä piisissä on raamatusta katkelmia! Öhöö!"

      FUCK OFF WITH YOUR WORTHLESS JESUS!

    • Deathmarch666

      Ai niin, onhan se totta, että ensimmäinen viritys Kotiteollisuuden miehiltä oli nimellä "Hullu ukko ja kotiteollisuus", joiden sanoituksista en tiedä. Täyttä paskaa se levy ainakin on kaikin puolin sen perusteella mitä olen kuullut, ja tähän yhtyvät varmaan levyllä soittaneet herratkin.

      • wishmaster

        Ja missähän vaiheessa mä oon sanonu että kotiteollisuus soittaa nykyäänkin gospelia.Kysesitä bändiä olen aika paljon kuunnellut ja tiedän että nykyisin sanoitukset eivät ole millään tavalla uskonnollisia ja hynynen on sanonut että niillä ei ole enää mitään tekemistä hevigospelin kanssa.Sanoinpa vaan että joku niitten ensimmäinen levy on ollu jotain hevigospelin tapasta.Voit opetalla lukemaan kunnolla ennen kun alat kommentoimaan.


      • Deathmarch666
        wishmaster kirjoitti:

        Ja missähän vaiheessa mä oon sanonu että kotiteollisuus soittaa nykyäänkin gospelia.Kysesitä bändiä olen aika paljon kuunnellut ja tiedän että nykyisin sanoitukset eivät ole millään tavalla uskonnollisia ja hynynen on sanonut että niillä ei ole enää mitään tekemistä hevigospelin kanssa.Sanoinpa vaan että joku niitten ensimmäinen levy on ollu jotain hevigospelin tapasta.Voit opetalla lukemaan kunnolla ennen kun alat kommentoimaan.

        MISSÄHÄN VÄLISSÄ MINÄ OLEN NIIN VÄITTÄNYT, ETTÄ "OLET SANONUT KT:N SOITTAVAN NYKYÄÄNKIN GOSPELIA?"

        Ja "joku niitten ensimmäinen levy"... Mikä v*tun "joku"? Sano vain suoraan mitä levyä arvelet gospeliksi, niin keskustellaan sitten lisää. Ja kun kerran nykyään ne sanoitukset eivät ole sinusta uskonnollisia, niin kerroppa milloin ja millä levyillä näin on ollut, niinkuin jo ensimmäisessä viestissäni käskin tekemään.

        Sinua kehoittaisin myös edes suurinpiirtein kirjoittamaan yleisten kielioppisääntöjen mukaan.. "Kysesitä", "opetalla". Pisteen ja pilkun jälkeen tulee välilyönti ja "Hynynen" kirjoitetaan isolla. Kun kerran saivartelun ja kehoituksien makuun päästiin.

        Huoh.. Kyllä siitä ensimmäisestä (lukuunottamatta "Hullu ukko..."-levyä, siitä en tiedä) KT:n levystä on mielestäni gospel on hyvin kaukana. Eipä sillä, melko paska levy se joka tapauksessa on. Siis se "Aamen".


    • abc

      Stryper ja Jerusalem

    • Minna80

      Olisin kans erittäin kiinnostunu kuulemaan mikä levy KT:lta on gospelia??? Tai ees sinne päin?

      Kannattais tosiaan hieman ottaa asioista selvää ennenku laukoo juttujaan..

      • Koditon

        Kuljen pitkiä matkoja
        sinä katselet minua
        koitan riisua selästäni reppua
        syntieni painoa,
        turhaan
        Ole armoton, riisu minut
        minä pyydän sinua
        tahdon katseesi alla hengittää,
        tuntea
        Tieni!
        Olen kulkenut harhaan, tahdon löytää tieni
        Meidät on muovailtu
        samasta pölystä
        me olemme molemmat
        viileitä,
        kylmiä
        Kuu ei katso, kuu ei
        puhu sanaakaan
        se on liian kauan joutunut katsomaan
        meitä

        Kotiteollisuus -Rukous

        En oo ite sitä mielt, että mitään gospelin tapaista olis joskus tehnyt, mutta toi edellä mainittu biisi vois olla yhtä hyvin gospelbändin...


      • Minna80
        Koditon kirjoitti:

        Kuljen pitkiä matkoja
        sinä katselet minua
        koitan riisua selästäni reppua
        syntieni painoa,
        turhaan
        Ole armoton, riisu minut
        minä pyydän sinua
        tahdon katseesi alla hengittää,
        tuntea
        Tieni!
        Olen kulkenut harhaan, tahdon löytää tieni
        Meidät on muovailtu
        samasta pölystä
        me olemme molemmat
        viileitä,
        kylmiä
        Kuu ei katso, kuu ei
        puhu sanaakaan
        se on liian kauan joutunut katsomaan
        meitä

        Kotiteollisuus -Rukous

        En oo ite sitä mielt, että mitään gospelin tapaista olis joskus tehnyt, mutta toi edellä mainittu biisi vois olla yhtä hyvin gospelbändin...

        Voishan tosta joku niin luulla jos ei enempää olisi Kotiteollisuuden tuotantoo kuunnellu, mut eipä sitä yhden biisin sanotuksista voi sanoo et bändi olis gospelia soittanu. Ja montako biisiä on KT:llä jossa ne ei laulais jumalasta, saatanasta, perkeleestä, kuolemasta, maailman pahuudesta yms. Sanoma merkitsee. Oon kuunnellu myös suhteellisen paljon eri gospelbändejä ennemmin (nykyään tosin vähemmän) ja kyllä sen sanotuksista tietää. Eikä noikaan sanat mitenkää gospeliin viittavia oo. Kannattais käydä jonkun gospelbändin sivuilla tutustumas niitten sanotuksiin ja verrata niitä esim. näihin.

        "RUKOUS
        Vitun vanhat sanat, Kotiteollisuuden ekoilta demoilta lähtöisin. Muuta muistikuvaa ei ole."

        -Kommentti biisistä KT:n sivuilla

        Mistäpä sitä tietää vaikka oliskin joitain "hengellisiä vaikutteita" (ja varmaan onkin) joissain KT:n biiseis, mutta samaa mieltä oon sun kans etteivät silti gospelia ole soittaneet. Enemmänki mielestäni sanotukset kertovat vain elämästä, kuin esim. Jumalan pelastuksesta tms.

        Eikös gospelbändien tehtävänä oo levittää ilosanomaa jeesuksesta ja jumalasta..? mun käsityksen mukaan. Eikä Kotiteollisuuden sanotuksista kyllä tämä puoli ainakaan tuu ilmi.


    • pianna87

      The Truth on sellasta vähä raskaampaa gospelia, mutta ei ehkä ihan heviä. Kannattaa kattoa. Ne on oikeesti ihan mahtavia. Mä oon ollu jo monilla niiden keikoilla, ja nytki on kohta tulos niiden keikka Seinäjoella. Ne on siä Rainin lämppärinä, ku ne voitti yhen bändikisan.
      Kattokaa;
      http://www.thetruth-band.tk

      • ninni

    • Thruth is, What is

      Tiedä sitten gospelista, mutta kyllä esimerkiksi Trouble nimisellä loistavalla ja doom piireissä aika tunnetullakin yhtyeellä on sanoituksissa aika paljonkin kytköksia kristin uskoon. Kyllähän kyseisen orkesterin jäsenetkin ovat tainneet tunnustaa uskonsa ja taitavat kutsua musiikkiaan white metal:liksi. Musiikiltaan Black sabbath henkinen Place Of Skulls:kin on käsittääkseni aika hengellinen yhtye.

      Mulle ole niinkään väliä kumpaako puolta bändit edustaa, mörköilyä vai jeesustelua, kunhan musiikki potkii ja sanoitukset toimii ja jättää ehkä hieman tulkinnan varaakin.

    • eve of tomorrow

      noh, suomalaisia gospelhevibändejähän löytyy vaikka kuinka rutosti :D esimerkkeinä nyt voisi tässä mainita the rainin, mehidan ja essence of sorrowin, sillä noita minä ainakin kuuntelen eniten -.-

    • nää on hyviä:

      Red, p.o.d, crimson moonlight

      • Marapatti

        Tippuu luultavasti P.O.D.:n kuuntelijoille. Lopetti 7 vuotta sitten, mutta levyjä löytyy mm. kirjastoista.


    • jani h

      Kun otin jeesuksen herraksi,niin minä en halunnut enää kuunnella mitään heviä enkä rokkia. ne jäi heti pois niin kuin kiroilu ja viinan juonti. vaan tuli sydämmeeni uusi virsi.

      • simppar

        otin Jeesuksen herrakseni ja aloin kuunnella Petraa. Jeesus on edelleen herrani.


      • Blindi siide
        simppar kirjoitti:

        otin Jeesuksen herrakseni ja aloin kuunnella Petraa. Jeesus on edelleen herrani.

        Ruotsista löytyy hyviä kuten Blindside ja Intohimo. Petra on kyllä kans kova.


    • 13

      Noniin, sanotaanko vaikka ekana August Burns Red. Todella teknistä ja taidokasta metalcorea Yhdysvalloista.

      http://www.myspace.com/augustburnsred

      Sitten muita: As I Lay Dying (metal/metalcore), Becoming The Archetype (progressive death metal), Demon Hunter (metalcore), FOR TODAY (metalcore), I Am The Alpha And Omega(hardcore?), Underoath (post-hardcore).


      Onhan niitä monia muitakin, nuo tulee ekana mieleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe