Miksi osallistut tähän keskusteluun.
Olen tuonut euroopasta autoja yli 15 vuotta, ja tarkoituksena on auttaa auton ostamista esimerkiksi Saksasta.
Yritän päivittäin laittaa tietoja mitä sinun kuuluisi tietää ennen matkalle lähtöä.
-miltä nettisivuilta löydät autoja
-matkasuunnitelma
-autokauppa saksassa
.paluuvaihtoehdot kotiin
-kotimaan paperisota ja rekisteröinti
yritän täydentää päivittäin aloittaen auton etsimisestä.
Miksi tämä, niin haluisin että saat perustietoa auton hausta ulkomailta.
minulla noin 1000 auton hakukokemus.
Auto euroopasta
16
1212
Vastaukset
Minulle saa myös esittää kysymyksiä asian tiimoilta.
Jotkut asia on minullekin uutta, esimerkiksi autoverotuksen muutto tullilta verohallinnolle. Todennäköisesti siinä ei tapahdu suuria muutoksia.
Auton hakua esim saksasta on hankaloittanut uudet käytännöt saksan eri liittovaltioissa, tosin ei siinäkään mitään ylivoimaista joka estäsi kauppaasi.
Yritän huomenna saada tänne mahdollisimman paljon tietoa auton hakemisesta.
Saa myös kysyä neuvoja- jarkkipikk
huomenta
Netistä löytyy pari hyvää sivua jossa n. miljoona autoa kaupan
www.mobile.de ja www.aitoscout24
itse käytän enimmäkseen mobilea
Sieltä valitset haluamasi merkin ja mallin seka max kilometrit ja käyttöönotto vuodet.
Kannattaa valita esim 5 mahdollista vaihtoehtoa lähellä olevista postinumeroista.
2....... Hampurin lähistö 3-4....... Dusseldorf ja frankku 15...... Berliinin alue.
Kannattaa katsoa firman kotisivuja sillä saa jonkinlaista osviittaa myyjä yrityksestä.
Jos valitesemasi auto esin hintaluokassa 15 000 euroa ja muut autot 1000 - 4000e
kannattaa jättää ns. häkki myyjä väliin. Sitten vain puhelin kouraan ja soitat vaihtoehdot läpi, useimmat kauppiaan puhuu auttavasti englantia.
Parhaan katteen saat suhteellisen nuoresta vaihto-autosta.
esimerkiksi valtamerkeistä, mersu , bmw, audi, vw saattaa hyödyt olla n.5000- 20000euroa.
itse hankin aika paljon autoja dusseldorf- frankfurt alueelta siellä ehkä paras valikoima ja sopiva kilpailu autokaupassa.
Ja sinne helppo saada edullisia lentolippuja. Viimeaikoina käyttänyt paljon AirBaltic lentoyhtiötä. Laiva paikat suoraan finnlinesiltä kannattaa kysyä tarjouksia.
Nordic Ferry centeriltä saa ns. lento-laiva paketteja.
jatkoa myöhemmin:)
ps. alussa moka autoscout24 - 0293
Aivan hyvä. Ongelma on vain se, että tällä palstalla kirjoittavat juntit
olettavat, että sinä teet heille kaiken ilmaiseksi.- usipää
Tottakai koska teidän veloittamat 1500 ei ole mitenkään järjellisyyden rajoissa. Kerro itse veloituksesi ilman selittelyjä.
- 0293
Olen näillä palstoilla jo pari vuotta sitten kirjoittanut autonhaun lyhyen oppimäärän ja olen siinä selvittänyt/tähdentänyt, ettei autonostossa juurikaan tarvita ketään muuta kun itse ostaja joka on tosissaan!
Tämä oppimäärä saattaa arkistosta löytyä, jos osaa oikealla hakusanalla hakea.
Jotain muuta kieltä kuin Suomea on tietenkin pakko osata - ei välttämättä saksaa.
Kaikki muu neuvotellaan.
Haku kannattaa yleensä rajoittaa Berliini, Hampuri, Bremen - akselille, kaikki siis Pohjois-Saksassa, jolloin ajoa kotikonnuille kuitenkin tulee vähemmän.
Selvää on, että jo Suomessa täytyy hakea n. viisi autoa, jotka ovat myynnissä lähellä toisiaan, jotka aikoo katsoa. Lentokentältä tai kaupungista voi vuokrata auton, koska vuokraaminen on halvempaa kuin Suomessa.
Summanmutikassa ei tietenkään kannata lähteä - tarjontaa on paljon ja aivan eri lailla kuin Härmässä.
Jos lentää Berliiniin tai Hampuriin on huomioitava, ettei autoa kaupantekopäivänä välttämättä saa mukaansa, sillä ainakin Mersun piirimyyjät haluavat ennen luovutusta tehdä ns. "myyntihuollon", jolloin
muutamaan ylimääräiseen hotelliyöpymiseen täytyy varautua.
Mitä kummallista tässä on? - Muutama_sata_km
0293 kirjoitti:
Olen näillä palstoilla jo pari vuotta sitten kirjoittanut autonhaun lyhyen oppimäärän ja olen siinä selvittänyt/tähdentänyt, ettei autonostossa juurikaan tarvita ketään muuta kun itse ostaja joka on tosissaan!
Tämä oppimäärä saattaa arkistosta löytyä, jos osaa oikealla hakusanalla hakea.
Jotain muuta kieltä kuin Suomea on tietenkin pakko osata - ei välttämättä saksaa.
Kaikki muu neuvotellaan.
Haku kannattaa yleensä rajoittaa Berliini, Hampuri, Bremen - akselille, kaikki siis Pohjois-Saksassa, jolloin ajoa kotikonnuille kuitenkin tulee vähemmän.
Selvää on, että jo Suomessa täytyy hakea n. viisi autoa, jotka ovat myynnissä lähellä toisiaan, jotka aikoo katsoa. Lentokentältä tai kaupungista voi vuokrata auton, koska vuokraaminen on halvempaa kuin Suomessa.
Summanmutikassa ei tietenkään kannata lähteä - tarjontaa on paljon ja aivan eri lailla kuin Härmässä.
Jos lentää Berliiniin tai Hampuriin on huomioitava, ettei autoa kaupantekopäivänä välttämättä saa mukaansa, sillä ainakin Mersun piirimyyjät haluavat ennen luovutusta tehdä ns. "myyntihuollon", jolloin
muutamaan ylimääräiseen hotelliyöpymiseen täytyy varautua.
Mitä kummallista tässä on?ajomatkaa sinne tai tänne ei meinaa mitään näin isossa projektissa. Tärkeintä olisi löytää se hyvä, ei ikinä halvinta. Pohjois-Saksasta en ostaisi itse mitään, en myöskään aivan etelästä. Molemmissa sataa lunta ja suolaa käytetään reippaasti. Idässäkin kelit ovat huomattavasti karummat kuin keski- tai länsiosissa Saksaa. Merkkiliike on ok, mamu ei ikinä. Toki häkkiliikkeistäkin löytyy joskus kunnollinen auto mutta kannattaa katsoa että se liike on saksalainen, mikä sinänsä alkaa olla toivoton yhtälö. Yksityiseltä olen itse parhaat vanhat autot saanut, jo vuodesta -95 alkaen. Silloin tämän palstan lukijoilla ei tuontihommasta ollut vielä mitään käsitystä. Nyttemmin olen lopettanut koko touhun ikävien asiakkaiden takia sillä en halua enää toimia persaukisen asiakkaan rahoittajana, valitusten kuuntelijana ja ostokrapulan lievittäjänä. Toisaalta on hyvä mieli siitä että olen tuonut 10 vuotta vanhoja Mersuja joilla on ajettu vain muutama tuhat km vuosittain. Sitä ei Suomessa tuolloin moni auton tilannut edes uskonut mutta totta se oli. Niille jotka etsivät Saksan halvinta käytettyä, sanoin aina että hakekoon joku muu sen. Siihen halpaan hintaan kun saksalaisessa kulttuurissa on aina ollut jokin syy, esimerkiksi se että auto on jäänyt joskus tulvan alle tai muuta mukavaa.
- 0293
On varmasti nimimerkki "muutama_sata_km" aivan oikea havainto,
että näillä täällä marisijoilla ei koskaan ole tarpeeksi rahaa!
Lisäksi ei ymmärretä, että Saksassa on 81 M asukasta.
Pelkästään Suur-Hampurissa on enemmän asukkaita kun Suomessa. Markkinat ovat silloin toiset, kun ostajaehdokas löytyy hänestä halutaan pitää kiinni ja kohtuutinkiminenkin (kirjoitetaan yhteen) on mahdollista!
Tosin merkkiliikkeet saattavat kysyä, että mikä vika tai mikä puuttuu, koska haluavat nimittäin korjata mielummin itse, kuin antaa suuria rahallisia alennuksia.
Jos autoa ei lentoasemalta halua vuokrata tai pelkää vilkasta liikennettä, niin julkisetkin kulkevat ja taksi on halvempaa. Autokauppiaat ovat ainakin isoilla paikkakunnilla samalla tavalla toisissaan kiinni kuten Suomessakin, joten kyllä näinä navigaattoriaikoina sinne löytää.
Pitää siis vain olla tosissaan ja ennen kaikkea sitä pätäkkää!
Jos omaa pankkitunnukset, niin rahaa ei kannata kuljettaa mukanaan, maksu onnistuu, vaikka myyjäliikkeen tai yksityisen myyjän tietokoneelta.
Edelleen kysyn, mitä kummallista tässä on?
- Bytbil.ok.näin.on
Auto Ruotsista on edullinen ratkaisu, hakeminen halpaa, autot edullisia ja hyvin varusteltuja.
Tukholmassa ja Uumajassa isoissa autoliikkeissä palvelua suomeksi, englannilla pärjää melkein jokaisessa liikkeessä, kolme olen hakenut yksityiskäyttöön 10 vuoden aikana, yksi pettymys korjauskulujen vuoksi mutta auto olikin MB. - nbbvvcbvxdfhjg
paljonkos nuuka saksalaine on valmis tinkimään autostaan kun aletaa rahaa lappaa kouraan kylätien poskessa
antaako se ajaa kilvillään t'ännekotisuomeen asti
missä takakontti täytetään kaljalla halvalla - 0293
Käteisen käyttäminen autokaupoissa ei ole ollenkaan tavallista.
Lisäksi maasta saa viedä vain € 10.000,- käteisenä. Ylimenevä
määrä ja syy siihen, on ilmoitettava Tullille.
Edellinen kirjoittaja tarkoittaa varmasti yksityiseltä ostettavaa
autoa. Hänkin varmasti haluaa rahansa mielummin pankissa
kuin tien poskessa, koska papereitakin on tehtävä.
Mitä vanhoihin kilpiin tulee, voi olla että antaa ajaa niillä, mutta
hän haluaa varmistuksen siitä, että todella palautat ne myyjälle,
sillä muuten myyjä ei saa autoa rekisteristä pois.
Halpaa olutta saa sitten Lyypekistä ja Travemündestä, mutta on
syytä muistaa auton kantavuus. Se on usein vain 400-500 kg. - fgfsgsgs
Kyllä asia on niin, että edullisimat autot löytyvät tällä hetkellä Kanadasta, johtuen kurssi erosta ja siitä että ensi kuussa ei mene enää tullia. Olen itse menossa sinne ja ostanut jo kaksi autoa.Tällä on edullista ks www.autotrader.ca
- 0293
Selvitä, miksi pitäisi tuoda auto Kanadasta?!
- amat00ri
Kertokaapa fiksummat, että paljonko tulee kuluja auton jos käy itse hakemassa auton Saksasta? Itse katselin B mersua 2013 vuosimallia. Noita löytyy Saksasta 13 tusinasta hintapyynnillä 16000e. Laskurien mukaan tuollaisesta dieselistä veroja joutuisi maksamaan reilun 2700. Vastaavat autot on Suomessa liikkeessä yli 21000e pyynnillä. Eli jos maksan autosta Saksassa 15000e (kai sielläkin voi tinkiä jos käteisellä maksaa?), maksan siitä veroja tuodessa 2700 ja tietenkin matkakulut päälle. Tällöin ollaan mun laskujen mukaan jossain 19000 eurossa ja mulla on vähän ajettu Mersu alla. Mitä mä unohdan?
- E220_CDI
Kaksi harkitsemisen arvoista rastia hakuehtoon ovat standheitzung ja Junge Sterne.
Been pieni diesel ei lämmitä isoa tilaa räjähtävän nopeasti ja vaikka JS muita kalliimpi onkin, se on myyjän vaihtoautorivistään valikoima hyväkuntoinen, hyvillä renkailla, vasta katsastettu, joka lähtee seuraavan omistajansa mukaan uuden tavoin, siis ilman lähitulevaisuudessa odottavia teknisiä varikkopysäkkejä. Jos jotain sattuu, niin Veho korjaa ja laskuttaa suoraan Daimler Rahoitusta.
Talvirenkaiden vanteiksi alkuperäisen näköiset "fit for Mercedes" replikavanteet oikealla offsetilla satasen kiekko valitsemasi talvirengas.
- Autoveroturisti2017
Tuontikuluihin, lento. siirtokilvet Saksassa, paluumatka ja rekisteröinti Suomessa kyllä 1000 euroa riittää. Saksassa ei ole yleensä sellaista tinkausvaraa hintapyynnöissä, kuten Suomessa.
- 0293
Tämä "Junge Sterne"-status, eli Suomessa "VAIHTOTÄHTI" on tosiaan
tärkeä asia. Minäkin ostin sellaisen, mutta en tarvinnut tätä lisätakuuta
mihinkään, koska mitään vikoja ei ilmaantunut.
Tosin ostaessa auton km-lukema oli vain 35.000 km ja ikä 15 kk.
Nyt 170.000 km ja vuoden aikana - 25.000 km - öljy ei tipahda edes
plusmerkistä miinumerkkiin!
Älkää ostako liian vanhaa ja käyttäkää ao. merkin piirimyyjää tai sitten
Daimler-Benziä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 966366
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283180Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859