Työkaverin hiljentäminen

emmäjaksa

Millä saa hiljennettyä narsistisen työkaverin, joka tahtoo vaan omalla pätemisellään saada äänensä kuuluviin ja samalla tahtonsa läpi? Kirjaimellisesti ollaan korotettu ääntä, kun asiat eivät ole menneet hänen mieltymyksensä mukaisesti ja se ei mielestäni sovi työpaikan ilmapiiriin. En enää jaksa kokea epäoikeudenmukaista syyllisyyden tunnetta, kun hän mustamaalaa porukkaa esimiehelle.

8

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nanrskkuuu

      Sama ongelma. Ei sitä kai saa hiljaiseksi. Pitää vaihtaa paikkaa, joko narsisti tai itse. Ikäviä tapauksia.

    • joopsjoops

      Tästä voi ehkä olla apua: Koska olet noin närkästynyt häneen, käyttäydyt luultavasti jo tuossa vaiheessa häntä kohtaan ylimielisesti ja tosi nuivasti ja suot hänelle vain pahoja katseita. Jos pystyt kohtelemaan häntä arvostaen ja pelkäämättä, hän käyttäytyy eri tavalla. Jos mikään muu ei onnistu tulet jossain vaiheessa häipymään, kuten muutkin...

      • emmäjaksa

        Tässä vuosien saatossa olen alkanut nousemaan häntä vastaan, koska minua v#tuttaa suunnattomasti hänen käytöksensä meitä muita kohtaan, että kyllä uskallan sanoa vastaan. Ei ehkä ole se oikea tapa käsitellä tapausta, mutta en sentään rupea sen p#rsettäkään nuolemaan!


      • miksi_pelkäisin

        "arvostaen & pelkäämättä"??! Epämielyttävää kolleegaa on vaikea arvostaa kun hänessä ei ole mitään arvostettava. Pitäisikö teskennellä? Mitä pelkäämistä tällaisessa kaverissa olisi? Hänhän on vain yksinkertaisesti kietoutunut oman napansa ympärille näkemättä muuta maailmaa.

        Jospa itse ottaisin asennevammasen asenteen työssä ja olisin vaikkapa töykeä kaikille työmaalla. Pitäisikö minua sitten vaan arvostaa kovasti, vaikka olisinkin aivan perseestä? En ainakaan oleta, että saisin arvostusta. Jos ihminen on kykenemätön katsomaan peiliin niin onko sellainen ihminen kovin arvostettava? Miksi se olisi? En ymmärrä.


      • AnalogiaKekkonen
        miksi_pelkäisin kirjoitti:

        "arvostaen & pelkäämättä"??! Epämielyttävää kolleegaa on vaikea arvostaa kun hänessä ei ole mitään arvostettava. Pitäisikö teskennellä? Mitä pelkäämistä tällaisessa kaverissa olisi? Hänhän on vain yksinkertaisesti kietoutunut oman napansa ympärille näkemättä muuta maailmaa.

        Jospa itse ottaisin asennevammasen asenteen työssä ja olisin vaikkapa töykeä kaikille työmaalla. Pitäisikö minua sitten vaan arvostaa kovasti, vaikka olisinkin aivan perseestä? En ainakaan oleta, että saisin arvostusta. Jos ihminen on kykenemätön katsomaan peiliin niin onko sellainen ihminen kovin arvostettava? Miksi se olisi? En ymmärrä.

        Pointti oli siinä että keskustelun tulos olisi epäilemättä parempi, jos kaksistaan keskustellessanne voisit puhua hänelle ilman menneisyyden muodostamaa taakkaa, neutraalisti... Se voi tietysti olla mahdoton tehtävä 97% varmuudella, koska molemmilla on yhä samat naamat ja nämä reaktiot ovat niin automaattisia.

        Toisilla on eri toimintatavat ja nekin voi toimia yhtä hyvin ja paremminkin. Joistakin on parempi pysyä etäällä, kuten esim. käsi on parempi pitää erossa leikkuupuimurin teristä...


    • hiljaseksivetää

      Tutulta kuullostaa, aika monelta työmaalta löytyy joku vastaava tyyppi, niin omaltakin.
      Tyypin silmät pullistuu kuin "hullulla" kun alkaa meuhkaamaan jostain, mikä ei ole mennyt hänen mielen mukaan, tai joku puolustautuu perättömiä väitteitä vastaan. No sitten tämä tyyppi jatkaa somessa tilitystään ja kaikenlaisilla lainauksillaan siitä miten ihmisiä tulisi kohdella, vaikka itsellään käytöstavat aivan hukassa. Mutta ei nämä tyypit nää itsessään vikaa, ehkä joku aina kyllästyy ja päättää ottaa kovat otteet mutta kohta sitten vastassa onkin uhrin asemaan heittäytyvä kiusantekijä ja sitä onkin itse syyllinen.

    • Kovat_lääkkeet

      rupeat ehdottelemaan seksuaalisia juttuja hänelle ja sen sellaista. Siinä vaiheessa narsisti pelästyy ja rupeaa pakoilemaan ja välttelemään sinua. Saat rauhan. Kova tilanne vaatii kovat lääkkeet.

      • MiehissäVessaan

        Munaa heiluttaa vähän pukuhuoneen ovelta iltavuorossa ja viittilöi että tulepas täällä käymään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe