Työkaverin hiljentäminen

emmäjaksa

Millä saa hiljennettyä narsistisen työkaverin, joka tahtoo vaan omalla pätemisellään saada äänensä kuuluviin ja samalla tahtonsa läpi? Kirjaimellisesti ollaan korotettu ääntä, kun asiat eivät ole menneet hänen mieltymyksensä mukaisesti ja se ei mielestäni sovi työpaikan ilmapiiriin. En enää jaksa kokea epäoikeudenmukaista syyllisyyden tunnetta, kun hän mustamaalaa porukkaa esimiehelle.

8

296

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nanrskkuuu

Sama ongelma. Ei sitä kai saa hiljaiseksi. Pitää vaihtaa paikkaa, joko narsisti tai itse. Ikäviä tapauksia.

• joopsjoops

Tästä voi ehkä olla apua: Koska olet noin närkästynyt häneen, käyttäydyt luultavasti jo tuossa vaiheessa häntä kohtaan ylimielisesti ja tosi nuivasti ja suot hänelle vain pahoja katseita. Jos pystyt kohtelemaan häntä arvostaen ja pelkäämättä, hän käyttäytyy eri tavalla. Jos mikään muu ei onnistu tulet jossain vaiheessa häipymään, kuten muutkin...

• emmäjaksa

Tässä vuosien saatossa olen alkanut nousemaan häntä vastaan, koska minua v#tuttaa suunnattomasti hänen käytöksensä meitä muita kohtaan, että kyllä uskallan sanoa vastaan. Ei ehkä ole se oikea tapa käsitellä tapausta, mutta en sentään rupea sen p#rsettäkään nuolemaan!

• miksi_pelkäisin

"arvostaen & pelkäämättä"??! Epämielyttävää kolleegaa on vaikea arvostaa kun hänessä ei ole mitään arvostettava. Pitäisikö teskennellä? Mitä pelkäämistä tällaisessa kaverissa olisi? Hänhän on vain yksinkertaisesti kietoutunut oman napansa ympärille näkemättä muuta maailmaa.

Jospa itse ottaisin asennevammasen asenteen työssä ja olisin vaikkapa töykeä kaikille työmaalla. Pitäisikö minua sitten vaan arvostaa kovasti, vaikka olisinkin aivan perseestä? En ainakaan oleta, että saisin arvostusta. Jos ihminen on kykenemätön katsomaan peiliin niin onko sellainen ihminen kovin arvostettava? Miksi se olisi? En ymmärrä.

• AnalogiaKekkonen
        miksi_pelkäisin kirjoitti:

"arvostaen & pelkäämättä"??! Epämielyttävää kolleegaa on vaikea arvostaa kun hänessä ei ole mitään arvostettava. Pitäisikö teskennellä? Mitä pelkäämistä tällaisessa kaverissa olisi? Hänhän on vain yksinkertaisesti kietoutunut oman napansa ympärille näkemättä muuta maailmaa.

Jospa itse ottaisin asennevammasen asenteen työssä ja olisin vaikkapa töykeä kaikille työmaalla. Pitäisikö minua sitten vaan arvostaa kovasti, vaikka olisinkin aivan perseestä? En ainakaan oleta, että saisin arvostusta. Jos ihminen on kykenemätön katsomaan peiliin niin onko sellainen ihminen kovin arvostettava? Miksi se olisi? En ymmärrä.

Pointti oli siinä että keskustelun tulos olisi epäilemättä parempi, jos kaksistaan keskustellessanne voisit puhua hänelle ilman menneisyyden muodostamaa taakkaa, neutraalisti... Se voi tietysti olla mahdoton tehtävä 97% varmuudella, koska molemmilla on yhä samat naamat ja nämä reaktiot ovat niin automaattisia.

Toisilla on eri toimintatavat ja nekin voi toimia yhtä hyvin ja paremminkin. Joistakin on parempi pysyä etäällä, kuten esim. käsi on parempi pitää erossa leikkuupuimurin teristä...

• hiljaseksivetää

Tutulta kuullostaa, aika monelta työmaalta löytyy joku vastaava tyyppi, niin omaltakin.
      Tyypin silmät pullistuu kuin "hullulla" kun alkaa meuhkaamaan jostain, mikä ei ole mennyt hänen mielen mukaan, tai joku puolustautuu perättömiä väitteitä vastaan. No sitten tämä tyyppi jatkaa somessa tilitystään ja kaikenlaisilla lainauksillaan siitä miten ihmisiä tulisi kohdella, vaikka itsellään käytöstavat aivan hukassa. Mutta ei nämä tyypit nää itsessään vikaa, ehkä joku aina kyllästyy ja päättää ottaa kovat otteet mutta kohta sitten vastassa onkin uhrin asemaan heittäytyvä kiusantekijä ja sitä onkin itse syyllinen.

• Kovat_lääkkeet

rupeat ehdottelemaan seksuaalisia juttuja hänelle ja sen sellaista. Siinä vaiheessa narsisti pelästyy ja rupeaa pakoilemaan ja välttelemään sinua. Saat rauhan. Kova tilanne vaatii kovat lääkkeet.

• MiehissäVessaan

Munaa heiluttaa vähän pukuhuoneen ovelta iltavuorossa ja viittilöi että tulepas täällä käymään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      134
      847
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      619
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      558
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      533
    5. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      522
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      41
      463
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      438
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      397
    Aihe