"Puun takaa" tullut reissu

Micce52___

Vaimo otti ja varasi hiihtolomaksi etelän-matkan siskoni ja perheemme kahden teini-ikäisen lapsen kanssa, tuosta vaan mitään kertomatta tai ehdottamatta josko menisimme perheenä. Kertoi koko asiasta vasta kuukausi matkan varaamisen jälkeen.

Töiden vuoksi ei aikaisemmin kuulemma ole talvilomalla ollut aikaa, ja nyt äkkiä löytyykin. Mutta ei yhtä hetkeä emännällä välähtänyt mieleen, josko lapsiperhe menisi yhdessä. Heillä on nyt kuulemma "tyttöjen matka"

En jaksa uskoa, että tuossa mikään pettämisyritys olisi tms. Paremminkin täydellinen ajattelemattomuus, että perhe voisi liikkua yhdessä. Erityisesti harmittaa, kun koskaan ei ole yhdessä käyty missään etelässä talvisin. Tiedä onko kivaa ja viihtyisimmekö, mutta kokeilla voisi. Tuskin neljästään kovin monta kertaa enää mihinkään menisimme edes.

Suorastaan pännii tuo puhumattomuus, meillä kun muuten on tapana jutella asiat. On kyllä pyytänyt anteeksi jne, mutta meidän suhde on tainnut pysyvästi kärsiä tuosta. Niin täydellinen poikkeama tapoihimme edelliset 15 vuotta, jolloin asiat suunniteltiin yhdessä ja kaikkiin mahdollisiin asiohin menimme perhe yhdessä...

Miten tuohon oikein pitäisi suhtautua? Tai paremminkin, päästä asian yli. Ehkä ylidramatisoitua, mutta omasta mielestäni meidän suhteeseen tuli jonkinlainen haava. Varmaan pieni verrattuna muiden ongelmiin, mutta ensimmäinen 25v aikana. Haava paranee, mutta arpi jää, sanotaan?

13

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun vaimosi lähtee etelään reissuun niin lähde sinä Lappiin Leville ja Rukalle hiihto- ja laskettelu- yms. rentoutumislomalle eli "nk. miesten matkalle". Muista mainita siitä myös vaimollesi. Saa vaimosikin samalla hieman mietittävää.

    • Paremmat.jatkot.sulle

      No vaikutat hieman yksinkertaiselle eli ole vain ollellinen, ettei vaimosi ota eroa moisesta älykääpiöstä ja jäät lopullisesti yksin nyhjöttämään.
      Jos oma siippani olisi tällainen mankuja, niin eipä oltaisi varmaan edes naimisissa.

    • Papparainen60vee

      Olet tainnut tottua päättämään teidän perheessä asioista? Mitä tehdään ja minne mennään.. Tuttu tilanne, itse olen meillä se joka joutuu/pääsee suunnittelemaan mitä tehdään, toivottavasti tarpeeksi toiveita kuunnellen.

      Nyt on joku toinen tehnyt suunnitelmat, ei toki aikaisempaan tapaan Täydellistä Suunnitelmaa, mutta yrittänyt kuitenkin.

      Olisiko parempi ajatella, että hyvä jos toinen osoittaa aloitekykyä. Ensi kerralla fiksummin. Älä nyt jää tuleen makaamaan, eli piehtaroimaan itsesäälissä.

      Teidän perhe ei taida olla pelkästään lapsiperhe, vaan lapsellinen perhe. Sanan kahdessa merkityksessä. Edellisen kommentin eropuheet jättäisin omaan arvoonsa.

      • paremmat-jatkot

        Älykääpiö älä tekeydy eri kirjoittajaksi. Jos tuunet tarvetta korjoittaa eri nimimerkeillä, niin vähän yritystä.


      • Papparainen60vee

        Kas, palstapoliisi sai kiinni. Taitaa olla se lukutaitoinen poliisi, sillä tekstissä on paljon typoja ;)

        Pitänee olla tarkempi, ettei käry käy.... Kummankohan nimimerkin tähän laittaisi...


      • Paremmat.jatkot.joo

        No kyllä mä tiedän kuka sä olet älykääpiö. Meillä on töissä sulle oikea ihailijakerho. Lapin yliopistosta lähtöisin. Että turhaan mussutat. Mutta jatka vaan näitä juttujasi. Nämä tunnista heti, kun nämä in niin lapsellisia.


      • Paremmat.jatkot.joo

        No miten sä nyt noin hiljaiseksi menit? Älä nyt leikistä suutu hyvä mies. Eikö tarinaa neitsytiltojen iloksi enää pukkaa?


    • Yksinmukalomalle

      Siis ilman sinua varannut matkan? Ei saakeli tuollalailla toimita. Kyllä puolisolle kerrotaan ja yhdessä mennään. Taidat todella olla joko niin sumutettava tai muutoin sokea. Ei lomia pidetä ellei koko perhe ole mukana. Jos toisella ei mahdollista ottaa lomaa viettää loppuperhe kotona lepäillen. Typeryskö olet?

    • fghk4

      Minä taas olen tyytyväinen jos naiseni lomailee kaverin kanssa tai viettää aikaa vanhempiensa mökillä, saampahan olla rauhassa tai käydä itsekin vähän tuulettämassa nuppia. Kun lapsi tuli aikuisikään niin perheemme yhteiset lomareissut loppui ne oli välillä aika rasittavia joten hyvä niin. Olen antanut muutenkin naiseni viettää mieleistään aikaa vapaasti tiedä vaikka olis joskus päätynyt sänkyynkin vieraan kanssa kun on ollut yön yli reissussa vaan empä ole päätäni rassannut asialla. Kyllä meidän yhteiset hetket rajoittuu ruokapäytään ja välillä telkun eteen, siinä se.

    • Puhukaa2

      Nyt vaan puhut suoraa ja sanot, että tuollainen tapa loukkasi ja haluat myös lähteä mukaan!

    • vapausmatkustaa

      Mikä estää sinua ehdottamasta perheen yhteistä lomareissua, jos se on sinulle kerran niin tärkeää?

      Itse olen useasti mennyt eri kokoonpanoilla ja lasten kanssa lomareissuille, ilman miestä. Tämä on vain ilmoitusluontoinen asia miehelle. Olemme olleet yhdessä perheenäkin, ne ovat vain eri matkoja. On virkistävää lomailla muutenkin, kuin perheenä.

      Parisuhteessa ollaan myös yksilöitä ja pitäisi olla yksilönvapaus päättää miten viettää vapaansa. Kai sinulla on sentään muutakin elämää, kuin notkua aina vapaalla perheen kanssa? Jos ei, niin nyt on ainakin hyvä tilaisuus tehdä ihan omia juttuja ihan rauhassa.

    • hnmhnm

      Tärkein kysymys, oletko itse ehdottanut etelänmatkaa vaimollesi ja lapsillesi, ehkä vaimo tätä salaa toivonut ja ääneenkin sen sanonut. Nyt taisi sua vähän näpäyttää ja vielä sun siskon kanssa.

    • Mielihyvääkin

      Olet nainut despootin. Herää ja elä asian kanssa. Ja kuten tuola aiemmin sanottiin, tee "miesten matka". Lähde vaikka lappiin tai käy huorissa. Molempii menee saman verran rahaa. Ja niistä jää hyvä mieli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe