Jännitys tiivistyy...

meänmäeltä

Tänään se selviää, ken edustaa Suomea vuoden 2017 euroviisuissa?

Hlö.koht. en ole kiinnostunut asiasta lainkaan, sillä biisi tulee hukkumaan joka tap. massaan toukokuussa. Ennen kuin hermostut, niin en dissaa yhtäkään Suomen edustusbiisiehdokasta, sillä itse asiassa tänä vuonna kaikki ovat potentiaalisia voittajia, mutta kun ne ovat kaikki sellaisia semihyviä, eivät huippubiisejä.

Mitä olet itse mieltä asiasta?

15

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirpeäpettymys

      Voi ei, Emma sai 30% ennakkoäänistä, mutta juuri nähdyn liven perusteella ääni ei riitä suurelle lavalle ikinä. Liian epätasainen ja alokasmainen esitys. Jännitys hänellä tietty päällä, mutta jos se noin vaikuttaa Suomen finaalissa, niin miten sitten Eurofinaalissa??
      Ja sama on näköjään Alvan ongelmakin... Blääh.

      Ei hyvää päivää. Näillä esityksillä ei kyllä ikinä voiteta mitään. Jatkan katsomista, vaikka tuskin se siitä paranee.

    • eurokarkelo

      Mix kaikki nuo euroviisut on muodostunut homojen juhlaksi, kuten espoossa tänään. Oletan juontajien ja esiintyjien, sekä yleisön olevan hyvin poikkeavaa sakkia. Oksettavaa.

      • erilaisia.fobioitako

        Vaikkei nyt niin "oksettaisikaan", niin hyvin tylsää tuo pelleily on. Suomalaisilla tekijöillä tahtoo aina olla tällaisissa "viihdepläjäyksissä" sama ongelma: yritetään tehdä "niin kuin muuallakin" ja kuvitellaan sen riittävän, olevan hyvä "tason" mittari ja tae. Ei osata eikä uskalleta olla oikeasti omaperäisiä ja tuoda esiin omaa, erilaista, suomalaista identiteettiä (vaikka sateenkaariväen julkiset - ja pintapuoliset - mainoslauseet erilaisuutta ja itsemäärittelyä yleensä toitottavatkin). Eikä lopulta myöskään päästä mihinkään kovin vaikuttaviin tai edustaviin tuloksiin.

        Ei siellä päätapahtumassakaan todennäköisimmin pärjätä millään vähemmistöoutoiluilla - vaan ennemmin jollakin sellaisella, mikä yhdistää laajempia ihmisryhmiä ja on samalla jotenkin "uutta" ja omaperäistä.

        Ensi vuonna ainakin juontajanaamat saisi kyllä jo ihan tuoreuden vuoksi laittaa vaihtoon. Uusiutuminen ja vaihtelu virkistäisi tätä karsintashow'takin, se on nyt aika pahasti hyytynyt, kiinnostavuudet laskussa...

        Tulos eli edustajavalinta nyt kuitenkin oli kohtalainen, aineksiin nähden. Tiedä sitten, miten monta lupaavaa oli karsittu jo ennakkoon pois. Finaalin yleinen taso oli aika heikko.


    • Ihankukavaan

      "Hlö.koht. en ole kiinnostunut asiasta lainkaan"

      Et ole kiinnostunut, mutta olet kuunnellut kaikki kappaleet? He he!

    • Stahlgewitter

      Joo ja vittu eurooppa valitsee meidän edustajan. Perkele. Kaikki rakastaa kaikkia. Fuck.

      • Lyömätön.kommentti

        "Joo ja vittu eurooppa valitsee meidän edustajan. Perkele. Kaikki rakastaa kaikkia. Fuck. "

        Ihmettelinkin, missä älymystö luuraa kommentteineen.


    • 44567

      aika hyvä kipale voitti.

      • 44567

        Mutta väärä valittiin.. :(


      • STORAMANNEN

        NÅ KUKA OLISI OLLUT PAREMPI??


    • NytValintaanTyytyväinen

      Upea kappale, selkeä viesti ja silti ajattoman monitulkintainen. Lisäksi kovin suomalainen, jopa kalevalainen tai kelttiläinen. Taidetta! En katsonut nyt kuin lopputuloksen kun olen ollut niin pettynyt edelliseen vuoteen.

      • tuttu.melodia

        Blackbird kappaleen melodia/sävel on jotenkin tuttu. Olisko ehkä kopioitu jostain ulkomaisesta biisistä. ???


      • jäätä.ja.lasiesineitä

        Hyvä että biisissä ylipäätään on jonkintasoinen melodiakoukku. Sellaisen pitääkin aina kuulostaa "jotenkin tutulta". Ei tuosta ainakaan itselleni mitään liian ilmeistä ripoff-vaikutelmaa tullut, vaikka aika herkästi sellaisia yleensä löydän...

        Tuo yksinkertainen, viileä mutta "luonnollinen" (vientimielikuva-)"suomalaisuus" on juuri esityksen (&esittäjän) vahvuus, jolla voisi hyvin sattuessa jopa pärjätäkin. Mutta tulkinnan sovituksineen muineen pitäisi olla viimeisen päälle vahva sitten. Nyt nähty tuskin tulee riittämään, tiedä sitten, miten on rahkeita parantaa. On tuossa hyviäkin aineksia kuitenkin - itse en ole edes tämäntyyppisen musiikin ystävä, mutta voi sitä yrittää arvioida ja nähdä ilmeiset vahvuudet / potentiaalin...


      • tuttu.melodia

        Joo, en ihan samanlaista biisiä löytäny juutuubista, mutt esim. Lara Fabianilla on samantyylinen ääni kuin Norma Johnin laulajalla. Ja myös biisit melodialtaan samankaltaisia piano-balladeja.
        mm. coverlevyllä: "Every woman in me"


      • giveitarest

        No no pitää kaukaa hakea.


      • jäätä.ja.lasiesineitä

        Silloin kun melodiayhteyksiä löytyy, niin nehän nyt eivät välttämättä aina tai useinkaan juuri saman tyylilajin musiikista ole peräisin. Artisteja tai kappaleita selaamalla selaten niitä ei yleensä löydä... :)

        Lähes kaikki melodia-aineksethan on jo jossain muodossa jossain sävellyksissä kuultu - varsinkin yksinkertaisen kolmisointuisen pop-musiikin osalta. Hyvä melodia on sellainen, joka rakentaa olemassaolevista aineksista jotakin uudella tavalla tarttuvaa mutta ei liian kulunutta / tuttua, eikä liian ilmeistä, mautonta kopiota.

        Itseäni ei tässä ainakaan toistaiseksi näiltä osin ole ns. "väärällä tavalla" mikään häirinnyt. Sävellyksen ainesosat eivät varmasti ole mitään ennenkuulemattoman ihmeellisiä, mutta se on mieleenjäävä ja yksinkertaisella tavallaan ihan suht tyylikäs - ei mauton, väsynyt kierrätys, jollaisia kyllä riittää paljon tunnetummillakin tekijöillä...

        Kuten sanottu lähinnä tulkintaan ja (myös laulu-)sovituksen yksityiskohtiin vielä kaipaisi lisää terävyyttä ja tehoa, syvyyttä. Esityksen taustakuvitusta ja sen roolia kannattaisi myös mielestäni ehkä vähän vahvistaa, suunta on kyllä siinäkin oikeanlainen (vesi / "pohjoinen" luonto...).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe