Mikä on mielestänne sopiva lämpötila saunaan? Äsken olin saunassa, ja havaitsin 60 astetta riittävän minulle
Tiedustelu
11
185
Vastaukset
60-75 astetta. Riippuu onko puusauna vai sähkösauna. Sähkösaunassa tuo 60 astettakin alkaa riittämään.
80-90, mikään ei voita kunnon löylyjä
- Pillujen--asiantuntija
Jotain 85 astetta on sopiva. Hetkellisesti varmaan 100 menee rikki kun otan myös kovia löylyjä.
- lihatipunen
Mä en ole lainkaan innokas saunoja mutta puusaunan löylyistä tykkään, ja ainakin 80 astetta pitää olla mielellään.
80 astetta. Enemmänkin saa olla. Ei vähempää.
- asiantuntijaa
70-80 on hyvä. Jos on 90-100, niin liian kuumaa, ei voi heittää kunnon löylyjä kiukaille. Jos taas 60, niin rupeaa löylyt olemaan liian laimeita, ja saunassa liikaa kosteutta.
- laihialta
Jon kunnon löylyt haluaa, niin sitten pitää olla 30 kelsiusta. Muuten vähempikin riittää.
- asioistatietävätaho
65-70 astetta. 75 on ihan maksimi. Sähkösaunassa käyn.
Riippuu ihan Saunasta ja Fiiliksestä.. Mutta Lämmin kuitenkin.. ;D
- kiitosvain
Mökki saunassa 60 astetta on mulle hyvä. Kotona voi olla vähän enemmänkin. Voi olla että saunan tilavuuskin vaikuttaa löylyn laatuun.
- 19.11
Sähkösaunassa sellaiset 70°-80° ovat ihan riittävät mulle, riippuu tietenkin myös saunan koosta ja ilmastoinnista.
Maalla Faijalla on suuri puulämmitteinen sauna ja talvella pesemme saunan puolella, kesällä pesuhuoneessa, jossa on myös suuri muuripata jossa vesi lämmitetään. Pesuhuone talvella vaan on niin viileä ettei sitä kukaan käytä, ja lattiakin saattaa siellä jäätyä kylpemisen jälkeen. Pukuhuoneessa on talvisin kaasulämmitin.
Niin siitä puulämmitteisestä... usein mittarissa on 90°, mutt katonrajassa lauteiden puolella on iso räppänä: jonka voi avata mielensä mukaan... saunan ovessa on samanlainen säädettävä luukku; josta ainakin kesäisin aina virtaa ilmaa...
Saunassa on myös avattavat ikkunat,jos happikatoa pelkää tai löylyt ovat liian kuumat.
Tuo vanha puulämmitteinen sauna on paras sauna, missä ikinä olen saunonut!
Hirvittävä puusyöppö se on, mutt tukkipuiden oksilla pääasiassa lämpenee ja broidit usein ovat tehneet ne talkoo työt, naapureiden metsistä. Kun sieltä on ensin viety ne tukkipuut pois tien varteen, sekä isännän itselleen varaamansa latvukset.
Sen jälkeen meidän äijät korjaavat polttokelpoiset oksat pois ja joskus luovat vielä tarpeen mukaan metsäraktoreiden kuoppiakin umpeen.
Siitä talkoo hengestä hyötyvät kaikki osapuolet, aika tasapuolisesti.
Broideille ruumillinen työ tuo vaihtelua ja on samalla kuntoilua... sekä voivat hyvällä omallatunnolla polttaa puita saunassa, joka ainut päivä kun haluavat saunoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663015
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252113Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241550- 281301
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161297Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101127Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621011