Työkkäri pakottaa kursseille ? miten vältän ne ?

Työttömyysvituttaa0

Kävin tossa työkkärissa ja siellä se virkailija ehdotti että jos hakisit tuohon cv kursseille . Vastasin hänelle että en koe kurssia hyödylliseksi sitten hän sanoi että no katsotaanko sitten parin kuukauden päästä uudelleen kurssia, kysyin onko se pakollinen ? hän vastasi on.
No nyt minun pitäisi alistua hakemaan cv kurssille mitä en koe edes hyödylliseksi.
Onko laki pykälää missä työkkäri pakottaa työttömät hakemaan kurssille ? miten voin välttää kurssin ? Entä jos sanon että ei ole motivaatiota kurssille ?

13

1096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehdot

Voit välttyä kurssitukselta menemällä töihin tai luopumalla työttömyyskorvauksesta.

• Ja tietysti on lisäksi tulossa kuntouttavaa.
      Vakavaa massa-työttömyys ongelmaa hoidetaan aktiivisesti.

• roletaari

Vuosikaudet vältin työkkärin hassunkuriset ehdotukset menemällä työnhakijaksi Espanjaan kolmeksi kuukaudeksi ja hankkimalla itse silloin, tällöin jonkin, eri pituisen määräaikaisen pätkätyön jo senkin vuoksi, että EU-alueen työnhaun uusinta vaati vähintään kuukauden työrupeaman Suomessa.

• työtön41

Olen käynyt 3 kertaa sen saman cv kurssin. siellä opetetaan miten kirjoittaa cv paperille. Karenssi tulee jos et menen kurssille.

• Fhbgh

Kurssin voi ainakin alussa välttää huolehtimalla dokumenttinsa itse päivitettyyn kuntoon ja selkeästi ilmaisemalla, että asia on kunnossa. Minulla tästä oli kysymys lomakkeessa kun täytin tietoni työttömyysinfossa. Arvasin, että jos paperit ei oo kunnossa, varmaan ehdottaisivat jotain kurssia. Kysymys taisi olla, että "milloin olet viimeksi päivittänyt työnhakudokumenttisi?" Vastasin todenmukaisesti, että päivitän jok'ikinen kerta kun haen työpaikkaa. Mutta jos vastaat, että "viimeksi vuonna 2007" tai jotain epävarmaa, niin aijaijai...

• Anonyymi

Kyllä vain. Itsekin olin cv-kirjoituskurssilla. Pidin sitä jo etukäteen hyödyttömänä, mutta päätin mennä varmuuden vuoksi, ettei te-toimisto laita karenssiin. Täysin ilmanaikainen kurssi tosiaan. Kesti 5 pv, sitten oli harvakseltaan muutama etäyhteys vetäjään. En edes oppinut koko cv-tiedoston siirtämistä työhakuilmoitukseen ja selitinkin että kirjoitan sen - tai ansioluettelon -samaan nippuun hakemusten kanssa.

• Anonyymi

Menet tai itket ja menet.

• Anonyymi

Ei kukaan tai mikään taho pakota yhtään mihinkään, älä ihmeessä mene jos se on noin vaikeata ja lakkaa kitisemästä.

• Anonyymi

Mene pummi töihin

• Anonyymi

Mene sinä perustamaan yritys ja siten työpaikka työttömälle. Lopeta valittaminen. Etkö siihen pysty? No voi vittu.

• Anonyymi

Sama kait tuo nyt on käydä, jos sen teko ei oo hallussa? Ite kysyttäessä oon kertonu, ettei työn haussa ole ongelmia ja mitään kursseja ei ole ehdotettu.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Käymällä kurssi kerran niin toista kertaa ei tarvitse mennä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      90
      3080
    2. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      69
      2350
    3. Yksi kuoli nokkakolarissa

Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      27
      2173
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      79
      1638
    5. Helvetistä ei ole paluuta

Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      388
      1543
    6. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      59
      1402
    7. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      89
      1309
    8. Järjetön Topi-ilta

Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      23
      1214
    9. Terveisiä vanhemmalle

J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      56
      1149
    10. Halutaan toisiamme

Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      48