TE-toimisto "edellytämme omaa autoa"

eioleautoa

TE-toimistolla näyttää mennen kaikki järki työpaikkaehdotusten suhteen. Joka helvetin työtarjouksessa lukee "edellytämme b-ajokorttia" tai "edellytämme omaa autoa".
TE-toimistolla on tieto, etten omista autoa enkä aio autoa ikinä myöskään hankkia! Pitääkö palauttaa ajokorttikin poliisilaitokselle, että ymmärtävät TE-toimistossa, että minulle maksimi etäisyys työpaikalle voi olla vain alle 10 km ja silloinkin työpaikan pitää olla hyvien pyörätieyhteyksien päässä.
Hankin auton vasta sitten kun autoja saa ilmaiseksi ja autolla ajaminen ei maksa mitään. En nimenomaan suostu maksamaan autoilijana veroja Suomeen, se on periaatekysymys. Kuljen pyörällä, ihan ilmaiseksi ja te muut ette siitä pääse hyötymään rahallisesti millään tavalla. Työnantajan on pakko taipua ja palkata minut sillä tiedolla, että kuljen pyörällä töihin. En neuvottele työnantajan kanssa tästä.

44

2519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omat_valinnat

      Kovin paljon rajaat omia mahdollisuuksiasi työllistyä. Onko kovin viisasta oman itsesi kannalta. Puntaroi sitä. Ei työnantajalle voi juurikaan sanella omia ehtojansa. Työnantaja valitsee silloin toisen ihmisen työpaikkaan tarjokkaista. Aina löytyy joku. Näin se menee. Omista periaatteistasi saat toki pitää kiinni. Se on sinun oikeutesi. Elät ja hengität niitä. Toisille sinun periaatteesi ja maailmankatsomuksesi eivät välttämättä merkitse yhtään mitään.

      • automahdoton

        Työttömän on ihan täysin mahdotonta ostaa auto ja etenkin ylläpitää autoa. Auto on aivan liian kallis työttömälle. Työttömyyskorvauksella pitää elääkin eikä maksaa auton kuluja. TE-toimiston pitää ymmärtää se perusasia, että työttömällä on vain polkupyörä.


      • toden_totta

        Juu. Käytännössä nousee palkkapyyntö heti sen 600e. Tämä siitä syystä, että lasken riittävän hyväkuntoisen auton kuukausikuoletuksen olevan 300e/kk ja pitää varautua myös jatkossa olemaan käytettävissä "autoilevana kansalaisena". Eivät bensa ja vakuutuksetkaan ole ilmaisia eli käytännössä jos jää heti työttömäksi putoaa aika mahdottomaan välirakoon auton kanssa, kun pitää myydä se pois liian halvalla.
        Tarkemmin ajatellen en suostu minäkään ottamaan työtä vastaan, jos nimenomaan edellytetään autoa.


      • Hohhotihoi

        Etkö osaa lukea? Henkilölle lähetettiin osoitus eli pakko hakea työtä, jossa edellytetään oman auton käyttöä. Samoin minulle on lähetetty. Työ voi olla vaikka kahden kuukauden pätkä. Eli haen töitä, johon en pääse tai minua ei oteta koska ei ole autoa (enkä sitä "valitse" hankkivani kahden kuukauden takia), työnantajalla menee aikaa turhien hakemusten lukemiseen jne. Toivonkin että valitsee jonkun muun, pakkohan työnantajan on jos ei hanki työsuhdeautoja En voi asiakkaiden luo lentääkään ilman autoa.


    • työtön41

      Minulle on pari kertaa tarjottu töitä johon tarvitaan auto. En omista edes ajokorttia. Minullekkin työpaikka pitää olla max 10 km sätellä, kuljen aina fillarilla koska se on halvin vaihtoehto. Sitten on pitänyt tehdä selvitys että miksi en saanut sitä työpaikkaa ja miksi en hakenut sinne töihin johon tarvitaan auto.

    • Gfhfghgf

      Typeräähän se on, mutta mikä on ongelma? Minä kirjoittaisin kliseisen hakemuksen isohkolla fonttikoolla ja kertoisin selkeästi, että ajotaitoa ei ole. En varmaan saisi paikkaa, mutta tehtävä suoritettu. Mutta joskus voi olla, ettei jotakin vaadittua taitoa oikeasti tarvitsekaan jos sopiva tyyppi osuu kohdalle.

      • palaapäreet

        Niin ja sitten kun kirjoitat saman uudelleen kerta toisensa jälkeen jotta et saa liian kaukana olevaa työtä niin joissain vaiheessa sinullakin palaa päreet TE-toimiston vittumaiseen ja työtöntä alistavaan toimintaan. TE-toimiston pitäisi ymmärtää jättää autottomat työttömät yksinkertaisesti RAUHAAN!


      • suunta_eteenpäin

        Juuri näin. Tekee sen vaaditun työpaikkahakemuksen heti. Hakemukseen ei mene kauan aikaa. Siten välttyy siltä karenssilta. Maailma on monasti ja usein epäreilu. Se kannattaa ottaa aina omaksi lähtökohdaksi. Pärjää paljon helpommin elämän tyrskyissä. Muutoin joutuu tämän tästä tilanteeseen "Miksi aina minä. Miksi minua kohdellaan näin. Mitä pahaa olen tehnyt". Sellainen ajattelu syö ihmisen riekaleiksi.


      • Läijona

        Hakemuksessa kannattaa korostaa työttömyysajan tekemisiä ja jättää työelämän tehtävät, -mahdolliset saavutukset ja koulutukset vähemmälle.


      • thehardway
        suunta_eteenpäin kirjoitti:

        Juuri näin. Tekee sen vaaditun työpaikkahakemuksen heti. Hakemukseen ei mene kauan aikaa. Siten välttyy siltä karenssilta. Maailma on monasti ja usein epäreilu. Se kannattaa ottaa aina omaksi lähtökohdaksi. Pärjää paljon helpommin elämän tyrskyissä. Muutoin joutuu tämän tästä tilanteeseen "Miksi aina minä. Miksi minua kohdellaan näin. Mitä pahaa olen tehnyt". Sellainen ajattelu syö ihmisen riekaleiksi.

        Jos ei halua hakea sitä työpaikkaa, niin sanoo vain suoraan ettei hae. Okei, kaikenhan siinä tietysti menettää ja varmaan joutuu jojoon menemään, mut kyllä ihmisellä pitää olla selkärankaa päättää omasta elämästä. Eivät ne sitä potkimista lopeta, ne noudattavat lakipykäliä niin kuin pitääkin. Tottakai voi kieroilemalla välttää karenssit, mut itte ainakin olen täysin rehellinen, vaikka henki menis.


      • suunta_eteenpäin
        thehardway kirjoitti:

        Jos ei halua hakea sitä työpaikkaa, niin sanoo vain suoraan ettei hae. Okei, kaikenhan siinä tietysti menettää ja varmaan joutuu jojoon menemään, mut kyllä ihmisellä pitää olla selkärankaa päättää omasta elämästä. Eivät ne sitä potkimista lopeta, ne noudattavat lakipykäliä niin kuin pitääkin. Tottakai voi kieroilemalla välttää karenssit, mut itte ainakin olen täysin rehellinen, vaikka henki menis.

        Se on toki oma vapaa valinta. Kun pelimerkit loppuu niin silloin varmaan joutuu miettimään miten suksitaan eteenpäin. Perheetön ja riippumaton ihminen voi noudattaa omia totuuksiansa (monasti uskomuksia) aika pitkälle. Hypätä vaikka kaivoon joustamattomien periaatteidensa kanssa. Jos on perhe tai muita sitoumuksia, niin silloin juodaan se hapan piimä vaikkei aina niin hyvältä maistukaan. Ei siinä ole kieroilemista jos hakee työpaikkaa jossa vaaditaan autoa vaikkei itsellä autoa olekaan. Voi sanoa rehellisesti haluan tämän työn. Minulla ei tosin ole omaa autoa. Työnantaja tuskin koskaan saa täydellistä työntekijää. Jokaisessa on jokin puute. Työantaja valitsee sen parhaiten sopivan hakijoiden joukosta.


      • vapaa_vastuusta

        Käsityksesi, että yksineläjä voi elää ihan miten sattuu täysin muista riippumatta, on syvältä!
        Sehän se on joka joustaa ja pystyy mihin vaan, joka on yksin. Sinne, tänne ja vielä tonne kaikkia auttamaan. Omaa elämää ei ole.


      • Hyivittusaatana
        vapaa_vastuusta kirjoitti:

        Käsityksesi, että yksineläjä voi elää ihan miten sattuu täysin muista riippumatta, on syvältä!
        Sehän se on joka joustaa ja pystyy mihin vaan, joka on yksin. Sinne, tänne ja vielä tonne kaikkia auttamaan. Omaa elämää ei ole.

        Vitun te-pelle!!!


    • Ei_onnistu

      Autoilu on jumalattoman kallista ja kustannukset tulevat lisääntymään, kunhan Bernerit ja Sipilät pääsevät täyteen vauhtiin.
      Työssäkäyntialueen laajentaminen jää unelmaksi Sipilän/Bernerin hallitukselle.

      • Autoilu on jo nyt tehty niin kalliiksi, ettei köyhemmillä ole enää varaa autoilla.
        Itsekin kun olen ollut pätkätöissä, niin autoiluun ei ole varaa enää.
        Vanha käyttökelpoinen auto seisoo pihalla.
        trafi tasa verot on niin kalliit, ettei raha niihin riitä.
        Olen pohtinut, että voisiko rekisteröidä tuon auton jonnekin ulkomaille, jotta välttyisi trafi tasa-veroilta ja maksuilta ?
        Tällöin köyhempikin voisi autoilla suomessa.

        Huvittavaa on kohdallani tämä, että auton arvo on alhaisempi kuin trafi tasa verot vuodessa !!!


      • KöyhätKyykkyyn

        Mulla on auton arvo jotain n. 500e, ja trafi maksut noin 700e/ vuosi,
        ja katsastukset siihen päälle...
        EI siis kannata enää ajella minunkaan


    • Humpuukimaakareita

      Jos auton hankkii VAIN duunipaikan takia !!!! Pitää liksan olla hyvä sillä auton kulut vievät pikku tienestin kokonaan . Menet siis duuniin että elätät AUTON , järkee ??

      • Niin_tai_näin

        Autosta on paljon muutakin hyötyä/iloa . Voi kuljettaa tavaraa, kavereita, lapsiansa, huonokuntoista isoäitiä, mennä paikkoihin mihin julkisilla ei pääse, mennä etäälle sieni- ja marjametsään, harrastuksiin, mennä milloin haluaa, käydä ostoksilla edullisissa kaupoissa. Auto antaa todellakin paljon vapautta. Oma auto säästää valtavasti omaa aikaa. Hyötyjä on vaikka kuinka paljon. Fiksusti hankittu edullinen auto tuo takaisin lisäarvoa enemmän kuin kuluihin menee. Harva autoa vain työpaikan takia hankkii itsellensä.


      • markka_takaisin

        Juuri näin. Meillä taas töissä käyvä käyttää julkisia työmatkoihin, jotta auto jää aviopuolisolle kotona: Lasten kanssa meno vain paljon mukavampaa tällä tavalla - eikä dementoituvia vanhuksiakaan voi olettaa, että riittäisi käydä julkisilla, kun hätä voi tulla koska tahansa! Milloin on sauna unohtunut päälle ja milloin hellasta tullut käryä eikä osata toimia sen kanssa. Sitäpaitsi julkiset on hinnoiteltu yksittäisiä ihmisiä varten eikä kuljettamaan koko perheitä: Siinä kun voi olla kyse pitkälle toista kymmentä menevästä pääluvusta! Paras uudistus mitä ajatella saattaa olisikin kaikkien maksujen siirtäminen autoilun verotuksessa bensan hintaan. Sillä kustannettaisiin tiet, katsastusmaksut, parkkipaikat, jne. Tällöin käytöstä maksaisi vain jos oikeasti jotain käyttäisi - eikä nykytilanteen mukaisesti: Vapaamatkustajia on liikaa.


    • KuntoutusTarpeen

      Kuntouttavaan, kuntouttavaan, pyöräilijä laitetaan kuntouttavaan.
      Näin vauvan tavoin kaikkea itsekkäästi vaativa työtön pyöräilijä saadaan aikuistumaan. Kuntouttavaan kuntouttavan kuntouttavaan, hopi hopi.....

      • tetoimistovoimaton

        TE-toimisto ei laita pyöräileviä työttömiä mihinkään kuntouttavaan. Käytännössä TE-toimisto ei mahda autottomille työttömille mitään ja heidän työllistämisensä on yleensä mahdotonta.


      • lande_paukku

        Ja höpö höpö. 50-luvulla isoisä teki töitä juuri rakennetulla maatilallansa ja kävi sen lisäksi 8h työpäivää 6 pv/viikko 10km päässä. Kk-palkkakuitissa luki muistaakseni jotain 800 markan suuntaista. Autoa ei ollut vaan liikuttiin polkupyörällä ja joskus 60-luvun alussa saatiin hommattua moottoripyörä - kun maatila saatu sodan jälkeen sellaiseen kuntoon, että se kantaa. Kaikki tehtiin itse eikä mitään ostettu kaupasta - ei riittänyt siihen rahaa! Oltiin omavaraisia. Ja täytyy kyllä sanoa, että vaikka nykymeno onkin lähtenyt käsistä - en silti halua palata tuon kaltaiseen tilanteeseen - ikinä! Työmatka on juurikin sen kaltainen suorite, mihin ei pitäisi joutua käyttämään turhaa energiaa, jos tekee fyysistä työtä. Muillehan se on erittäin suotavaa, jos tekee matkansa pyörällä. Suomalaisten keskimääräinen työmatka on muuten 6 km luokkaa, eli kyllä sen pitäisi onnistua aika monelta sykkelöinninkin..


      • Tyhmätrolli
        tetoimistovoimaton kirjoitti:

        TE-toimisto ei laita pyöräileviä työttömiä mihinkään kuntouttavaan. Käytännössä TE-toimisto ei mahda autottomille työttömille mitään ja heidän työllistämisensä on yleensä mahdotonta.

        Ei työttömillä ole polkupyörään varaa!!!


    • koululainen9v

      Auton kyllä kykenee hankkimaan vaikka työttömyyskorvauksella, mutta auton ylläpito onkin täysin eri asia.

    • 65165132

      Olen itsekin joskus koittanut selittää työkkärille, että kortitonta tuskin palkataan pizzakuskiksi. Sitten tajusin että helpompi vaan laittaa se turha hakemus kuin taistella byrokratian tuulimyllyjä vastaan.

      Samoin oli joitain vuosia sitten pitkä taistelu sen todistamiseksi, että ilotulitteiden myynti tosiaan loppuu 31.12 enkä siis ollut ottanut lopareita duunista.

      Ei kannata odottaa virasto"ihmisiltä" järjen käyttöä, siinä tulee vain pää kipeäksi.

      • passiivisuuslahja

        Jep. Suositeltavampaa onkin ottaa käyttään passiivisuus-strategia: Ei tehdä mitään! Tämän jälkeen virastoissa töissä olijoilta alkaa rahat loppua silloin, kun tekevät järjettömiä päätöksiä. Tästä seuraa tietysti potkuja. Voivat sitten miettiä vapaalla, että miksi ovat siellä! Järjettömillä päätöksillä kun on seurauksena passiivisuustason nousu, mikä syö huomattavassa määrin yhteiskunnan rahoja. Järkevästi toimiva TE-toimisto on kaikkien etu pitkällä tähtäimellä. :)


    • tgjgöoyöi

      Heseläisetkin kohta hankkivat kortin vasta kun perustavat perheen ja muutto kauemmaksi.

    • PyhäKuntouttavanVala

      Kuntouttavassa sama kaiku on askelten, kyllä vaistomme tuntee sen, että ei maamme kummuista eikä kätköistä palkkaa saa. Kuntouttavaan vaan tietenkin tiemme vie, kun on pystyssä viel yksikin mies.

    • SelvitaAsia

      Ei ole olemassa mitään te toimistoa, joka edellyttää jotain. Kyseessä on aina yksittäinen virkapummi. Sinä voit soittaa virkapummille ja kysyä onko hän tyhmä vai kännissä.

      • kokemustatyhmistä

        Olipa oikeaan osuva vastaus


    • Johtajatyönantaja

      Kuulostat unelma työntekijältä. Palkkaisin heti ja antaisin työsuhde polkupyörän ja kypärän!

      • Karseefirma

        Kuulostaa vitun tyhmältä työnantajatrollilta!


      • Johtajatyönantaja

        Palkkaisin myös sinut. Noin sana valmiille nuorelle reippaalle miehelle/naiselle on kyllä töitä paljon töitä. Vau!


      • MarkkinatalousUskontona

        sä oot vaan joku veltto ahne kokoomus nuori joka jauhaa pskaa...


      • Pellemikäpelle

        Joku saatanan laiska, katkera sovinistipellekokkari tai joku naisten suuri vihaaja! Pelkää tietenkin, että naiset vie sen työt!


    • sekopäistä

      Miten muuten kuvittelevat, että työttömällä on varaa autoon?

      • Töööytön

        Totta!! Tai housuihin. En pääse edes haastattelu paikalle kun ei ole varaa ostaa uusia housuja ja vanhat ei mahdu kun on tullut litkattua kaljaa niin paljon. Sortoa!! Olen puun ja kuorin välissä


      • LepoStondis

        mulla on muna turvonnu valtavaksi työttömänä, olisi monelle naiselle siinä askaretta ja iloa. Ei mahdu housut jalkaan tarviisi jonkun viitan, mut ulkona pers paleltuu viitassa.


      • dkeieifmrj
        Töööytön kirjoitti:

        Totta!! Tai housuihin. En pääse edes haastattelu paikalle kun ei ole varaa ostaa uusia housuja ja vanhat ei mahdu kun on tullut litkattua kaljaa niin paljon. Sortoa!! Olen puun ja kuorin välissä

        vaikka olen työtön silti mulla on varaa pitää autoa joka on vuoden 07 s40 volvo pakollisen liikennevakuutuksen lisäks on täyskasko 843,56 vuosi, ja verot 265€


    • turhautti

      Olen entinen opettaja koulutin mm työttömiä pahin, este työllistymiselle oli työvoimatoimisto kun ei kuunnellut vaan noudatti "vääriä"pykäliä kirjaimellisesti olisi hyvä esimerkki kun emme noudattaneet ohjeita kaikki saivat työpaikan kun oli oikea oppi oikeille henkilöille eikä pykälät ratkisseet

      • JaniPekkaMarkkuSetä

        Terve korruptoitunut virkamiespummi! Paljonko saat rahaa tuosta kirjoittelusta!?


    • TyöTärkein

      Auto on yhtä tärkeä työkalu työssäkäyvälle kuin kädet ja jalat. Se kuuluu omistaa yhtä lailla kuin puhelin. Jos ei autoa kykene hankkimaan ja näin estyy työllistymästä, ansaitsee maksimaalisen karenssin ja kaiken mahdollisen paskan mitä voi päälle kaataa ja vielä vähän enemmän!

      • Munanjatke

        Auto kuuluu vain amisammatteihin!

        Auto on heikkoitsetuntoisten duunaripellejen munan jatke!


    • KokoomusMallinKöyhä

      töihin meno on on iso kynnys, koska pitäisi hankkia kunnon kengät, vaatteet, silmälasit, käydä parturissa, korjauttaa hampaat, hankkia auto, ja hankkia asunto.
      Kauan kun on työttömänä köyhänä kokoomus leipäjonossa, niin ei ole oikein mitään enää, vain köyhyys kolkuttelee nurkissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe