Katamaraanin purjehduskausi ja kulut

MaraMaraani

Mistä mihin katamaraanilla pärjää Suomessa? Kylmähän niissä äkkiä tulee.

Kuinka paljon enemmän katamaraanin ylläpito kaikkine kuluineen (nostot jne.) maksaa kuin yksirunkoisen?

Olisiko maailmalla kysyntää lämpimiksi eristetyillä katamaraaneilla?

4

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuhha

      Monessa näyttää olevan 2 tai 3 isoa webastoa, joten tuskin niissä erityisen kylmä tulee. Ylläpitoon noin tuplat verrattuna yksrunkoiseen.

    • Eristäjäerkki

      Eristäminen on hyvä asia lämpimilläkin vesillä. Suojaa kylmää ja kuumaa vastaan.

      • Drag

        Tuosta tulikin muistuma vuosien takaa, kun katselin NBC: n (Ameriikan uutiskanava) uutisia.
        Oli kylmä talvi ja toimittaja kiipesi talon omistajan kanssa tämän omakotitalon ullakolle katsomaan eristystä.
        No sitä ei siellä ollut lainkaan - välikaton vasat vain kylpivät kameran valonheittimen säteissä.
        Toimittaja kysyi miksi täällä ei ole lainkaan eristeitä. Omistaja tähän vastasi, että ei niitä silloin - kun tämä talo rakennettiin - ollut tapana laittaa.
        Tämä juttu tehtiin alueella, jossa kesällä on usein hyvin kuuma
        (n. 40 C). Tämä talon omistaja siis maksaa kovaa sähkölaskua, sekä kesällä (AC) että talvella.
        Ohjelman mukaan näitä eristämättömiä taloja on siellä vaikka kuinka paljon ja energian hukka sen mukainen.
        Mummoni sanoi aikoinaan, että se mikä pitää kylmän, niin se sama pitää myös kuuman.


      • Drag kirjoitti:

        Tuosta tulikin muistuma vuosien takaa, kun katselin NBC: n (Ameriikan uutiskanava) uutisia.
        Oli kylmä talvi ja toimittaja kiipesi talon omistajan kanssa tämän omakotitalon ullakolle katsomaan eristystä.
        No sitä ei siellä ollut lainkaan - välikaton vasat vain kylpivät kameran valonheittimen säteissä.
        Toimittaja kysyi miksi täällä ei ole lainkaan eristeitä. Omistaja tähän vastasi, että ei niitä silloin - kun tämä talo rakennettiin - ollut tapana laittaa.
        Tämä juttu tehtiin alueella, jossa kesällä on usein hyvin kuuma
        (n. 40 C). Tämä talon omistaja siis maksaa kovaa sähkölaskua, sekä kesällä (AC) että talvella.
        Ohjelman mukaan näitä eristämättömiä taloja on siellä vaikka kuinka paljon ja energian hukka sen mukainen.
        Mummoni sanoi aikoinaan, että se mikä pitää kylmän, niin se sama pitää myös kuuman.

        Kaliforniassa pitää olla tietty määrä eristystä, mutta voi vaikka eristää hyvin yhden seinän ja jättää loput eristämättä. Oma veneeni on eristetty polyuretaanilla, ja mielestäni sillä on ainakin se vaikutus, että lämppärin lämpö jakautuu melko tasaisesti. Puhallusta ei ole ollenkaan keulahytissä, mutta sekin pysyy lämpimänä, koska seinissä ja katossa on eristys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe