Mistä mihin katamaraanilla pärjää Suomessa? Kylmähän niissä äkkiä tulee.
Kuinka paljon enemmän katamaraanin ylläpito kaikkine kuluineen (nostot jne.) maksaa kuin yksirunkoisen?
Olisiko maailmalla kysyntää lämpimiksi eristetyillä katamaraaneilla?
Katamaraanin purjehduskausi ja kulut
4
222
Vastaukset
- Kuhha
Monessa näyttää olevan 2 tai 3 isoa webastoa, joten tuskin niissä erityisen kylmä tulee. Ylläpitoon noin tuplat verrattuna yksrunkoiseen.
- Eristäjäerkki
Eristäminen on hyvä asia lämpimilläkin vesillä. Suojaa kylmää ja kuumaa vastaan.
- Drag
Tuosta tulikin muistuma vuosien takaa, kun katselin NBC: n (Ameriikan uutiskanava) uutisia.
Oli kylmä talvi ja toimittaja kiipesi talon omistajan kanssa tämän omakotitalon ullakolle katsomaan eristystä.
No sitä ei siellä ollut lainkaan - välikaton vasat vain kylpivät kameran valonheittimen säteissä.
Toimittaja kysyi miksi täällä ei ole lainkaan eristeitä. Omistaja tähän vastasi, että ei niitä silloin - kun tämä talo rakennettiin - ollut tapana laittaa.
Tämä juttu tehtiin alueella, jossa kesällä on usein hyvin kuuma
(n. 40 C). Tämä talon omistaja siis maksaa kovaa sähkölaskua, sekä kesällä (AC) että talvella.
Ohjelman mukaan näitä eristämättömiä taloja on siellä vaikka kuinka paljon ja energian hukka sen mukainen.
Mummoni sanoi aikoinaan, että se mikä pitää kylmän, niin se sama pitää myös kuuman. Drag kirjoitti:
Tuosta tulikin muistuma vuosien takaa, kun katselin NBC: n (Ameriikan uutiskanava) uutisia.
Oli kylmä talvi ja toimittaja kiipesi talon omistajan kanssa tämän omakotitalon ullakolle katsomaan eristystä.
No sitä ei siellä ollut lainkaan - välikaton vasat vain kylpivät kameran valonheittimen säteissä.
Toimittaja kysyi miksi täällä ei ole lainkaan eristeitä. Omistaja tähän vastasi, että ei niitä silloin - kun tämä talo rakennettiin - ollut tapana laittaa.
Tämä juttu tehtiin alueella, jossa kesällä on usein hyvin kuuma
(n. 40 C). Tämä talon omistaja siis maksaa kovaa sähkölaskua, sekä kesällä (AC) että talvella.
Ohjelman mukaan näitä eristämättömiä taloja on siellä vaikka kuinka paljon ja energian hukka sen mukainen.
Mummoni sanoi aikoinaan, että se mikä pitää kylmän, niin se sama pitää myös kuuman.Kaliforniassa pitää olla tietty määrä eristystä, mutta voi vaikka eristää hyvin yhden seinän ja jättää loput eristämättä. Oma veneeni on eristetty polyuretaanilla, ja mielestäni sillä on ainakin se vaikutus, että lämppärin lämpö jakautuu melko tasaisesti. Puhallusta ei ole ollenkaan keulahytissä, mutta sekin pysyy lämpimänä, koska seinissä ja katossa on eristys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602