Hiilarihiiri

tyhmähkö

Missä oisi terveellisiä hiilareita?

12

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama_nimimerkki

Erilaiset kasvikset aiaältää riittävästi hiilihydraatteja sekä kuituja.

• hpv16

Kukkakaalia pitää syödä päivässä yli kilo (naiset) ja noin 1.5 kg (miehet) jotta saa suositusten mukaisen määrän kuitua.Sama koskee muitakin kasviksia.

Hyviä hiilihydraatteja saa täysjyväviljasta ja kasviksista. Kasvisten hiilihydraatilla ei pysty liikkumaan vähänkään reilumpaa vauhtia.

• veijasiallataas
        hpv16 kirjoitti:

Kukkakaalia pitää syödä päivässä yli kilo (naiset) ja noin 1.5 kg (miehet) jotta saa suositusten mukaisen määrän kuitua.Sama koskee muitakin kasviksia.

Hyviä hiilihydraatteja saa täysjyväviljasta ja kasviksista. Kasvisten hiilihydraatilla ei pysty liikkumaan vähänkään reilumpaa vauhtia.

hpv16

Naurettavaa että jaksat jakaa satujasi tälläkin sivulla.
        Keskity pilaamasi D2:sesi hoitoon.

• sama_nimimerkki

Niinsanotut asiantuntiata sanovat, että VHH ei toimi. VHH-ruokavaliosta noudattavat sanovat, että toimii.
      Kumpi osapuoli on naurettavampi?

• sama_nimimerkki
    • Hellevi-Hevi

Salaateissa sanotaan olevan hyviä hiilihydraatteja, ihan tutkimustenkin mukaan. Minä syön suositusten mukaan salaattia melkein puoli kiloa päivässä. Tänäänkin ostin marketista 400g rasian italiansalaattia, se on maukasta.

• Epäjuntti

Italiansalaatti joka ui majoneesissa on kaukana mistään terveellisyydestä. Ei kukaan voi olla noin tyhmä paitsi jos on täysi juntti

• sama_nimimerkki
    • Hillervi

Miksi hiilarit olisivat epäterveellisiä??? Japanissa on syöty runsaasti hiilihydraatteja ja oltu maailman terveimpiä. Sairaudet ovat yleisempiä siellä missä ravinnossa on runsaasti rasvaa.

• daaaaaa

noh tietty hiroshima fuksihama tappavaa, mitä insinöörit söi suunnitellessaan fux etc.. raiciis

• sama_nimimerkki

Hiilihydraatit sisältävät runsaasti sokeria.

Kun ihminen nauttii sokeria tai jotain muuta tuotetta mistä ruuansulatuksen aikana muodostuu sokeria - nimitämme näitä tuotteita hiilihydraateiksi ja se siirtyy suolesta verenkiertoon, verensokeri nousee. Sen noustua tietyn kynnysrajan yläpuolelle haima saa hälytyksen ja tyrkkää verenkiertoon annoksen insuliinia, jonka yhtenä tehtävänä on palauttaa verensokerin taso normaaliin. Nykyisin tästä tapahtumasta käytetään havainnollista nimitystä »insuliinipumppu laukeaa».
      Mikäli ateria tai välipala on yksinpuolisesti sisältänyt vain sokeria ja hiilihydraatteja, sokerin tulo suolistosta verenkiertoon loppuu yhtä äkillisesti kuin alkoikin. Mutta nyt on insuliinia vielä runsaasti veressä. Mitä tapahtuu? Verensokeri laskee liian matalalle, ennen kuin insuliinin tulo tyrehtyy. Tätä tilannetta, liian matalaa verensokeria, nimitetään hypoglykemiaksi. Ihminen itse tuntee sen nälän tunteena, »hiukaisuna», tai toisinaan väsymyksenä, joskus jopa pyörryttävänä tai ahdistavana olona. Periaatteessa jokainen menee silloin kaapille ja syö jotain, mikäli sellaiseen on tilaisuus. Mitä tästä seuraa? Syöpöttelyä. ja jos nämä hiukaisuun otetut välipalat nekin sisältävät kovin yksipuolisesti vain hiilihydraatteja, tämä kierre on jatkuva. Mikä ettei ravintoa silloin tulisi mätettyä elimistöönsä, ellei paljon niin ainakin usein. Suklaapatukoita, makeisia, pastilleja, perunalastuja. Tuntuuko tutulta?
      Pahinta tässä on se, että insuliinimäärän ollessa korkea nämä ylimääräiset sokerit jotka tuli syötyä, sijoitetaan varastorasvoiksi. Sokeri muuttuu rasvaksi vain insuliinin läsnä ollessa.

• AnjaOkanaganJuntti

Ei ole virallisten suositusten mukaista napostella koko ajan.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe