Asia ei pahasti ota päähän, mutta en löytänyt aiheelle oikeaa keskustelupalstaa. Tämä palsta on lähinnä aihetta. Minun työpaikalla oli vakava keskustelu siitä, mistä voisi säästää. Työnantajalta on rahat loppu. Yksi työntekijä ehdotti, että jatkossa voisi työntekijät ostaa taukotilan kahvit, kahvinkeittimen suodattimet ja kahvileivät omilla rahoillaan. Tähän asti työnantaja on ostanut ne. Minä olen niin pienipalkkainen, että ehdotus vaatii vähän miettimistä. Eihän ne kyllä paljon maksa. Se kysymys on Miten muissa työpaikoissa asia hoidetaan. Ostaako kahvittelutarvikkeet muissa työpaikoissa työnantaja vai työntekijät omilla rahoillaan.
Työpaikan säästötoimet
4
175
Vastaukset
- Rampe-
Kyllä työnantaja on tähän asti kahveet tarjonnut aina. Onko kohta palkkojen maksuun varaa työnantajalla, kun kahvistakin jo säästöt mietinnässä? Joku saattaisi harkita uuden työpaikan etsintää.
- siittäsäästöt
Kuulostaa ikävästi siltä että työnantajasi pohjustaa YT-neuvotteluiden aloittamista.
- xdsfdsfdsfds
Työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta kahveja tarjota, toisaalta ei työntekijöitäkään voida velvoittaa kahveja hommaamaan työpaikalle. Tietysti aina voi yhdessä sopia, että ne ketkä haluavat kyseiseen kahvirinkiin osallistua, niin osallistukoon. Ne ketkä eivät osallistu, eivät sitten niitä muiden hommaamia kahveja tietenkään juokaan.
Mutta ei tosiaan hyvin tunnu menevän, jos jostain kahveista pitää säästää. - Täyttä-paskaa
Työpaikan säästötoimet:
-Ei siivousta
-Ei turvajärjestelmiä (hälyttimet, murtosuojaus, kulunvalvonta tms.)
-Ei säännöllistä jätehuoltoa eikä jätteiden lajittelua
-Työvälineet- ja -laitteet koti- ja harrastuskäyttöön tarkoitettuja paskavehkeitä lähimarketista
-Palkka maksetaan aina myöhässä tai väärin ja korjataan vasta jos työntekijä sattuu huomaamaan
-Jätetään tavarantoimittajien kuljetusyksiköt palauttamatta ja otetaan ne omaan käyttöön
-Parkkipaikat aurataan ja hiekoitetaan vain erikseen kyseiset työt tilattaessa
-Työntekijät ostavat itse omat työvaatteensa, -kenkänsä, ja suojavälineensä ja pesevät ne itse kotonaan
-Kaikki putki- ja sähköviritykset tehdään itse
-Valoja pitää räpsiä kokoajan päälle ja pois ettei vain missään vahingossakaan pala yksikään valo minuuttiakaan turhaan
-Joka nurkka tungetaan täyteen kaiken maailman roinaa, koska mihinkään ei mahdu mitään, koska ei ole millään lailla organisoitu, mihin laitetaan mitäkin ja missä säilytetään mitäkin ja mm. jätteitä säilötään sisällä siihen asti että niitä on tarpeeksi ennen kuin niille saa tilata kuljetuksen tai ennen kuin "joku" vie ne "johonkin"
Kaiken lisäksi kaikki noista ovat pelkkää lyhyen tähtäimen pikkuhilujen säästämistä, jolla ei ole mitään muuta merkitystä kuin vaikeuttaa työntekijöiden työtä, ja ennen pitkää jokainen tai jotkut noista ns. "säästöistä" tulevat kostautumaan paljon kalliimpana kuin mitä on yritetty säästää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641516Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281399Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3211051Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että291970- 76964
- 42959