Kirkko ja kaupunki-lehti yhä maallistuneempaan suu

avajasporttis

Nyt on ehtinyt ilmestyä kaksi uutta K&k-lehteä Jaakko Heinimäen toimittamana. Onkohan lehdessä enää juuri mitään kristillistä ? Minusta näyttää, että lehti on mennyt aimo harppauksen yhä maallistuneempaan suuntaan kuin konsanaan Seppo Simolan aikaan. Ulkoasukin on erilainen.

28

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tottaskai

Lehti edustaa evlut kirkkoa.

• Paremmalta tuo näyttää kuin ennen.
      Perinteisempää kristinuskoa edustaa myöhästyneet uutiset, kuten Köyliöjärven surma, joka vasta nyt on siellä huomattu.

• Ehdottomasti on mennyt parempaan suuntaan.

• antisimola

Mikä sinä on mennyt parempaan suuntaan?

• antisimola kirjoitti:

Mikä sinä on mennyt parempaan suuntaan?

Monipuolisempia juttuja.

• poisxpois

Se on uusateistien lehti.En ota sitä käteeni, eikä saa tulla postiluukkuuni.

• antisimola

Silloin kun vielä kuuluin kirkkoon kielsi lähettämästä sitä minulle.

• Jos.saa.kysästä
        antisimola kirjoitti:

Miksi erosit kirkosta?

• antisimola kirjoitti:

Kuka kielsi?

• naurettava.sakki

Niin eihän sitä nyt saisi esimerkiksi papit niin maalistua, että kansan keskuuteen lähtevät. Pitäis vaan siltä pöntöstä paasata helvetin lieskoja milloin kellekkin.

• kekkulikee

Oletpa hölmö :(

• :D Noh, vähän tuohon suuntaa kai tässä jotkut kritiikkiää osoittavat.

• HeiHaloo_
        mummomuori kirjoitti:

:D Noh, vähän tuohon suuntaa kai tässä jotkut kritiikkiää osoittavat.

Etkö edes tiedä mitä maallstuminen on ja mistä Jeesus puhui kun varoitti maailmasta?

• HeiHaloo_ kirjoitti:

Etkö edes tiedä mitä maallstuminen on ja mistä Jeesus puhui kun varoitti maailmasta?

Se ei tunnu olevan selvää monelle muullekkaan. Riippu kai puhujasta, miten tulkitsee :D

• Bibeln

Kirkko ja Kaupunki, samoin kuin Kotimaakin on olleet niin kauan kuin muistan, epäuskon airueita ja levittäjiä.

Niitä kannattavat vain ne jotka ovat samanhenkisiä lehden linjan kanssa, tottakai!

Siis he, joilla ei ole Pyhää Henkeä!

Selitys:

Yksikään, jolla ON Pyhä Henki, ei yhdy kyseisen lehden linjaan eikä voi kehua sitä. Tämmöisissä käytännöllisissä asioissa juuri tämä rajanveto tulee näkyviin.

No, voihan siellä joukossa olla sellaisia muutamia jotka ovat vielä uskon tiellä niin kokemattomia ja nuoria että obvat vähän sekaisin asioittensa ja uskonsa kanssa. Moni nimittäin kuvittelee että korkea kirkollisuus takaa sanoman oikeellisuuden.

Eihän se tietenkään niin ole vaan nämä eksytykset ovat koetuksia joiden kautta käy ilmi kunkin sydämen ajatukset. Moni näet sanoo itseään kristityksi, mutta näissä tulee sydänten ajatukset ilmi.

• "Yksikään, jolla ON Pyhä Henki, ei yhdy kyseisen lehden linjaan eikä voi kehua sitä. Tämmöisissä käytännöllisissä asioissa juuri tämä rajanveto tulee näkyviin."

Jo väitteenäkin täysin naurettava. Etkä sitä paitsi pysty puhumaan kenenkään muun puolesta, vain omasta puolestasi.

• UskovaLuterilainen

et sinä pyhää henkeä voi vain omien uskontapojesi taakse sitoa.

• kristitty_mies

Onko käynyt koskaan mielessä että sinä olet juuri se mistä muita syytät?

• raamatunlukijalle
        kristitty_mies kirjoitti:

Onko käynyt koskaan mielessä että sinä olet juuri se mistä muita syytät?

Sinä evl olet saatanallinen liberaali.

• Erilaisia hengellisiä lehtiä on monia muitakin, joita voi lukea. Eiköhän Kirkki ja kaupunki kerro enemmän sitten iahn kirkon toiminnasta.

• missio_syrjäytetty
        mummomuori kirjoitti:

Erilaisia hengellisiä lehtiä on monia muitakin, joita voi lukea. Eiköhän Kirkki ja kaupunki kerro enemmän sitten iahn kirkon toiminnasta.

Ilmeisesti Kirkko ja kaupunki -lehti ei olekaan hengellinen lehti vaan ateistisista lähtökohdista tehdyn teologisen ja uskontotieteellisen journalismin tuote, jonka sisältö ei täytä millään tavalla sitä tehtävää, jonka Jeesus antoi Pietarille, kun tämä sai palaamisen armon.

Joh. 21:15 Kun he olivat syöneet, Jeesus sanoi Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä toiset?" "Rakastan, Herra", Pietari vastasi, "sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi: "Ruoki minun karitsoitani." [Ap. t. 20:28; Piet. 5:2]
        16 Sitten hän kysyi toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" "Rakastan, Herra", Pietari vastasi, "sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi: "Kaitse minun lampaitani."
        17 Vielä kolmannen kerran Jeesus kysyi: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli surulliseksi siitä, että Jeesus kolmannen kerran kysyi häneltä: "Olenko minä sinulle rakas?", ja hän vastasi: "Herra, sinä tiedät kaiken. Sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi: "Ruoki minun lampaitani.

• missio_syrjäytetty kirjoitti:

Ilmeisesti Kirkko ja kaupunki -lehti ei olekaan hengellinen lehti vaan ateistisista lähtökohdista tehdyn teologisen ja uskontotieteellisen journalismin tuote, jonka sisältö ei täytä millään tavalla sitä tehtävää, jonka Jeesus antoi Pietarille, kun tämä sai palaamisen armon.

Joh. 21:15 Kun he olivat syöneet, Jeesus sanoi Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä toiset?" "Rakastan, Herra", Pietari vastasi, "sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi: "Ruoki minun karitsoitani." [Ap. t. 20:28; Piet. 5:2]
        16 Sitten hän kysyi toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" "Rakastan, Herra", Pietari vastasi, "sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi: "Kaitse minun lampaitani."
        17 Vielä kolmannen kerran Jeesus kysyi: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli surulliseksi siitä, että Jeesus kolmannen kerran kysyi häneltä: "Olenko minä sinulle rakas?", ja hän vastasi: "Herra, sinä tiedät kaiken. Sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi: "Ruoki minun lampaitani.

Se on kristillinen julkaisu.

• SuomalainenmiesS

Kotima ja kirko ja kaupunkilehti ovat samaa kaliperia. Uusateistisia lehtiä. Ei mitään uskoa herättävää,vaan pimentävää. En ota käsiini ettei ateismi tartu.

• Pudis55

Uskosi taitaa olla heikkoa. Minä luen raamattu ja en suinkaan pelkää tulevani uskovaiseksi.

• Sinusta siis kristilliset lehdet ovat "ateistisia"? Mitkä muut kristillisen julkaisut sitä mielestäsi ova?

• Pudis55 kirjoitti:

Uskosi taitaa olla heikkoa. Minä luen raamattu ja en suinkaan pelkää tulevani uskovaiseksi.

Juu, on se kumma että raamattua lukemalla ei helpostikaan tule uskovaiseksi, mutta liberaaleja lehtiä lukemalla tietynlainen uskova menettää uskonsa tuosta vain.

Paradoksaalista, että tämä ei herätä tietynlaisissa uskovissa tietynlaisia mietteitä...

• "Onkohan lehdessä enää juuri mitään kristillistä ?"

Mitä siinä lehdessä sitten oli? Minkälaisia kirjoituksia?

• Eräs pääkirjoitus:

”Kirkossa voidaan kyllä rukoilla homoparien kanssa ja puolesta, kunhan pari on hoitanut vihkimispuolen maistraatissa siviiliviranomaisen edessä.”
        ”Vihkiessään papit pyytävät siunausta vihkiparille.”

”Tämä on melko tarkkaa tämä kanssa ja puolesta rukoileminen. Rukoushetkeksi sitä ei saa kutsua. Saati sitten avioliiton siunaamiseksi.”
        Oikeasti.
        Siunatakaan ei oikeastaan saisi, mutta siunauksen saa pappi lausua samalla, kun hän rukoilee pariskunnan kanssa ja puolesta.
        Oikeasti.
        Näin puhutaan kirkkoa.

”Luterilaisen kirkon uudistuksen yksi kärki viisisataa vuotta sitten oli kansan oman kielen käyttäminen. Siinä imussa Agricola alkoi kääntää Raamattua suomen kielelle ja kirjoittaa aapista, että väki oppisi myös lukemaan omaa kieltään.”
        ”Nyt kirkon pitäisi Lutherin hengessä luopua kirkon puhumisesta ja siirtyä selvään suomeen.”
        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kuinka-kirkkoa-puhutaan

Itselleni tuli mieleen erityisesti tuo hengellinen jargoni, jota käyttävät sitten eri ryhmät. Sen avaaminen on todella haastavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      347
      1299
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      69
      1267
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      298
      988
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      44
      984
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      226
      826
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      819
    7. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      795
    8. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      767
    9. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      754
    10. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      125
      746
    Aihe