Nykyisessä miesystävässä on niin paljon hyviä asioita, samanlainen huumorintaju, herttaisuus, mukava olla vain hiljaa yhdessä.......
Mutta hän ei tunnu kovinkaan rehelliseltä ihmiseltä! Tai siis tuskin hän tavallisina arkipäivinä hirveitä valheita suoltaa, mutta tuntuu että hän pystyy siihenkin ja on myös valehdellut useampaan otteeseen. Ehkä hänellä vähän "etelänmiesten" sovinistityyppinen asenne, jota ei kyllä puheissaan mutta teoissaan tuo esille. Minusta on mustasukkainen, mutta hänellä saa olla minulta salattua elämää olemassa. Ja kun huomaan että toinen salailee, käyttäytyy erikoisesti esimerkiksi puhelintaan kohtaan niin epäilykset tietysti iskee. Tällaista ei ole koko aikaa, mutta silloin tällöin on ollut. Mutta tietysti se vaikuttaa joka hetkiseen luottamukseen, jos kerran salailee niin voi tehdä toistekin.
Silti on niin hyvä olla yhdessä, jos noita ei ota lukuun. Kunpa tietäisi, kannattaako hänen kanssaan vielä katsoa.
Epärehellinen mies
24
3835
Vastaukset
- muttet halua katsoa totuutta..
Kokemuksesta... tuollainen vaikuttaa viattomalta, mutta se päättyy aina kyyneliin. En suosittele jatkamaan, patologiset valehtelijat valehtelevat itselleenkin. Eivätkä he koskaan parannu...
- Alkup.
Tässä on vain niin paljon mukana sitä "mutu"-fiilistä ja "vaistoja" että kaipaisi enemmän faktajuttuja jotta kestäisi jättää muuten rakkaan ihmisen. Pitäisi olla _aivan varma_ että hän ei ole minulle kelpo mies, siis rehellinen ihminen. Kun kaikissa kuitenkin aina jotain vikaa, ei tahtoisi liian pienistä luovuttaa. Mutta kyllä kai nämä vaistotkin jotain sanovat, kun esimerkiksi tätä edeltävässä pitkässä suhteessa ei ollut tällaisia epäilyksiä eikä mies myöskään pettäjäksi paljastunut. Vielä erommekin jälkeen hän puhui avoimesti tunteistaan ja oli "uskollinen" minulle, tämän nykyisen kanssa olen epäillyt kaikkea alusta lähtien.
- kärsinyt
Entinen mieheni oli valehtelija alusta asti.Alkuun minua ärsytti ne pikkuasiat mistä sain hänet kiinni ja puhuimme asiasta ja kerroin että en voi sietää valehtelemista ja mies lupasi ettei valehtele enää.Elin sen miehen kanssa 13 vuotta ja valehteli koko ajan,milloin töistä,milloin rahasta,milloin pettämisestä,milloin juomisesta.
Kannattaa heti lopettaa suhde jos ei halua elää loppuikäänsä valehtelevan miehen kanssa,hän ei nimittäin tule siitä muuttumaan koskaan. - Alkup.
kärsinyt kirjoitti:
Entinen mieheni oli valehtelija alusta asti.Alkuun minua ärsytti ne pikkuasiat mistä sain hänet kiinni ja puhuimme asiasta ja kerroin että en voi sietää valehtelemista ja mies lupasi ettei valehtele enää.Elin sen miehen kanssa 13 vuotta ja valehteli koko ajan,milloin töistä,milloin rahasta,milloin pettämisestä,milloin juomisesta.
Kannattaa heti lopettaa suhde jos ei halua elää loppuikäänsä valehtelevan miehen kanssa,hän ei nimittäin tule siitä muuttumaan koskaan.Mutta ongelma on just siinä, etten tiedä onko hän tällainen patologinen valehtelija vaiko muuten "sattunut" valehtelemaan joitain kertoja ja nämä sitten saaneet mut epäilemään turhiakin juttuja. Kyllähän jokainen joskus valehtelee, omani vain tehnyt sen niin huonosti tai minä ollut niin nokkela että hän on jäänyt niistä minulle kiinni useamman kerran. Vaikkakaan ei hän ota niistä vastuuta senkään jälkeen, oikeastaan kieltää tuhahtamisella koko valehtelut vaikka minä joskus niistä muistutan(kun en jossain muussa jutussa osaa luottaa). Miten saisi tietää onko tällä ollut "ohimenevää" vai kuuluuko todella syvästi luonteeseen?
- hyvinkin
Alkup. kirjoitti:
Mutta ongelma on just siinä, etten tiedä onko hän tällainen patologinen valehtelija vaiko muuten "sattunut" valehtelemaan joitain kertoja ja nämä sitten saaneet mut epäilemään turhiakin juttuja. Kyllähän jokainen joskus valehtelee, omani vain tehnyt sen niin huonosti tai minä ollut niin nokkela että hän on jäänyt niistä minulle kiinni useamman kerran. Vaikkakaan ei hän ota niistä vastuuta senkään jälkeen, oikeastaan kieltää tuhahtamisella koko valehtelut vaikka minä joskus niistä muistutan(kun en jossain muussa jutussa osaa luottaa). Miten saisi tietää onko tällä ollut "ohimenevää" vai kuuluuko todella syvästi luonteeseen?
Äijä valehteli niin pikku- kuin isotkin asiat. Kiinni jäi lähes aina ja niitä kertoja kun ei jäänyt kiinni niin voin syyttää vain omaa sinisilmäisyyttäni tai kyllästymistäni ajatella koko ajan sitä puhuuko tuo nyt totta vai ei. Valehtelija on ja pysyy. Patologinen valehtelija valehtelee kekseliäästi myös itselleen ja uskoo joka sanan. Se ei siitä parane kuin koppatohtorilla jos silloinkaan... Sen kanssa on joko jaksettava elää tai sitten antaa olla ja hankkia oma oikea elämä. Itse tein niin, tosin valehtelijamiehen tarinoista toipumiseen meni muutama vuosi ennenkuin uuteen suhteeseen uskalsin.
Näin ei tietysti tarvitse kaikille käydä, mutta harkitse tarkkaan missä olet mukana. Tosiasiat olet jo tunnistanut, siitä pääsee vain ylä- tai alamäkeen! Tsemppiä! - hän on valehdellut?
Alkup. kirjoitti:
Mutta ongelma on just siinä, etten tiedä onko hän tällainen patologinen valehtelija vaiko muuten "sattunut" valehtelemaan joitain kertoja ja nämä sitten saaneet mut epäilemään turhiakin juttuja. Kyllähän jokainen joskus valehtelee, omani vain tehnyt sen niin huonosti tai minä ollut niin nokkela että hän on jäänyt niistä minulle kiinni useamman kerran. Vaikkakaan ei hän ota niistä vastuuta senkään jälkeen, oikeastaan kieltää tuhahtamisella koko valehtelut vaikka minä joskus niistä muistutan(kun en jossain muussa jutussa osaa luottaa). Miten saisi tietää onko tällä ollut "ohimenevää" vai kuuluuko todella syvästi luonteeseen?
Millaisista asioista? Miten jäi kiinni?
- tytär
Alkup. kirjoitti:
Isäni oli valehtelija, ja pilasi sillä koko perheen elämän. Jos perustat perheen tällaisen miehen kanssa, tulet olemaan hyvin turvaton. Isälläni oli myös toinen salattu elämänsä, hän suhtautui omiin valheisiinsa tuhahtaen. Äitini menetti omanarvontuntonsa vuosien myötä ja kuoli onnettomana ihmisenä. Parisuhteessa on ENSISIJAINEN se, että voi luottaa toiseen ihmiseen. Mikään muu ei pelaa, ennen kuin on täysi luottamus. Eli on hyvä kun mietit vakavasti suhdettanne, ja luota omiin tuntemuksiisi. Se on valehtelijan tarkoituskin, että epäilisit omia tuntemuksiasi etkä häntä! Tämä seikka perheessämme vei äitini lopulta hautaan.
En halua pelotella liikaa, mutta mieti ja usko itseesi! - kaikesta
hän on valehdellut? kirjoitti:
Millaisista asioista? Miten jäi kiinni?
normaaliin arkielämään liittyvästä, rahasta, kavereihin ja vanhempiin liittyvistä asioista, harrastuksista. Missä oli ollut, kenen kanssa, ihan kaikesta mahdollisesta jos ei vain ollut todistajia vakuuttamaan asian oikeaa laitaa, tosin siinä vaiheessa olimme jo aika "syvällä". Asioista keskusteltiin paljon ja hän oli suhteellisen taitava puhumaan, siis erittäin suosittu ihminen kaveri- ja työpiireissä, suorastaan rakastettava. Kuitenkin, kuten valheilla on tapana, niin jossain vaiheessa ne paljastuivat ja lopulta koko juttu, siis meidän, suhde romahti, hyvinkin laajaa valheeseen.
Puistattaa edes ajatella kaikkea sitä mihin onkaan rakastuneena uskonut. Varsinkin silloin kaikki uppoaa kympillä. - Anonyymi
Alkup. kirjoitti:
Tässä on vain niin paljon mukana sitä "mutu"-fiilistä ja "vaistoja" että kaipaisi enemmän faktajuttuja jotta kestäisi jättää muuten rakkaan ihmisen. Pitäisi olla _aivan varma_ että hän ei ole minulle kelpo mies, siis rehellinen ihminen. Kun kaikissa kuitenkin aina jotain vikaa, ei tahtoisi liian pienistä luovuttaa. Mutta kyllä kai nämä vaistotkin jotain sanovat, kun esimerkiksi tätä edeltävässä pitkässä suhteessa ei ollut tällaisia epäilyksiä eikä mies myöskään pettäjäksi paljastunut. Vielä erommekin jälkeen hän puhui avoimesti tunteistaan ja oli "uskollinen" minulle, tämän nykyisen kanssa olen epäillyt kaikkea alusta lähtien.
Kerro vähän miehestä. Mitä tekee työkseen? Ikä ja myös sinun ikä? Asutteko samoilla seuduilla? Talousellinen tilanne, jos tiedät niin pitkälle?
Kun jo nyt valehtelee, valehtelee vastakin.
Oletko varma, ettei ole toisia naisia, vaimo, ehkäpä lapsiakin? Jos valehtelee ns tyhjänpäiväisissäkin asioissa, valehtelee vakavammissakin jutuissa. - Anonyymi
Alkup. kirjoitti:
Kauanko teidän juttunne on kestänyt? Tapaatteko silloin tällöin vai asutteko yhdessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauanko teidän juttunne on kestänyt? Tapaatteko silloin tällöin vai asutteko yhdessä?
Sä sitten tiedustelet gupen vuonna 2005 (ei edes 2015) starttaamassa provosta lisätietoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä sitten tiedustelet gupen vuonna 2005 (ei edes 2015) starttaamassa provosta lisätietoja
En minä täysin tahallaan tunne tätä ylemmyyttä ajoin, vaa se on enemmänkin wtf
- jalat maas
Aivan varmasti kohdallesi osuu sellainenkin mies, jonka kanssa on hyvä olla ja joka on avoin ja rehellinen. Hän menee sinulta ohi jos tuollaiseen tyyppiin sitoudut. Muista arvostaa itseäsi, jos toinen pahoittaa mielesi perusasioissa, ei sinun tarvitse sietää. Edellyttäen että olette jo keskustelleet asiasta..?
- kirja
psykopaateista. Raimo Mäkelä tai joku Hare (ulkolainen) kertoo narsistisesta persoonallisuushäriöstä. Miehenne (naisenne) eivät välttämättä "tapa" ketään, mutta voivat olla muuten katalia ja esim. patologisia valehtelijoita. Ja alkuperäisen kysymyksen esittäjä: miksi haluaisit olla ihmisen kanssa, joka valehtelee sinulle toistuvasti? Koska se on kiva? Hyvännäköinen? Rikas? Mikä voi olla syy?! Että et halua olla yksin? Et ole mitään ilman miestäsi?! Mietipä näitä.
- minä
Aivan perustavaa laatua oleva asia: luottamus. En ikimaailmassa sinuna jatkaisi suhdetta. Tulet kärsimään ennemmin tai myöhemmin.
- Anonyymi
Miesystäväni ilmoitti että valkoiset valheet ihmissuhteissa ovat sallittuja ja niin hän myös tekee. Itse asiassa kuulemaansa pitää oppia tulkitsemaan rivien välistä. Hän on kovan luokan peluri, jonka ainoa liikkeellepaneva voima on oma taloudellinen hyöty. Viholliset saa ovelasti nurin. Sitten painetaan kaasua ja näköpiiristä pois. Äitinsä kuolemaa ei surutyö. Ilmoitti meille muille että kuolemme ennen häntä köyhiä kun olemme. Paineli siinä velimieskin omiin oloihinsa. Mitään keskustelua ei syntynyt. Ilmoitti että rikkaat saavat tehdä ihan mitä haluavat. Puuttuu tämä empatia kokonaan. Isä kuoli syöpään ja siitä joskus puhuu kun vanhemmat pienellä kylällä erosivat. Äiti ei hänestä välittänyt. Kasvoi itsekseen. Tuli kovaksi liikeyrittäjäksi. Ei ole koskaan ollut seurustelusuhteessa. On vaan kerännyt omaisuutta. Psykopaattisnarsistinen persoonallisuusrakenne maustettuna patologisella valehtelulla. Tuo ihminen voisi kyetä murhaan ilman tunnontuskia. Valitettavasti hänen keinonsa ovat paljon ovelammat. Viedään toiselta rahat ja häivytään paikalta. No ystäviä ei ole. Hän sanoo olevansa muihin verrattuna ylivoimainen tietävänsä kaiken ja olevansa aina oikeassa. Hän sanoo ettei usko mihinkään eikä luota keneenkään. Turha sorkkia hänen asioita. Tehkööt muut mitä lystää. Kissan on ottanut ja sille juttelee. Televisiota katsoo yötä päivää ja se korvaakin oikeat ihmissuhteet. Sanoo pystyvänsä kaverisuhteeseen naisen kanssa muu ei kiinnosta. On aina nukkunut yksin. Ruokaa ostaa pakkomielteisesti ravaten kaupassa kolmen banaanin ja kahden perunan yhden sipulin ja maitopurkin kera. Missään tapauksessa muuta annettavaa ei ole. Kyllä syö jos toinen tarjoaa ruokailun. Puhuu katsomistaan televisioohjelmista. Vieraita ei juurikaan käy. Sanoo ettei ole kiinnostunut ihmisistä. Hänellä ei ole käsitystä siitä mitä toisen ihmisen rakastaminen on. Tämä ihminen on todellakin erilainen. Pienet valkoiset valheet ovat siis sallittuja.
- Anonyymi
Mitä hyvää suhteessa on ja voiko toiseen luottaa. Missä asioissa olette samanlaisia tai erilaisia. Onko hän mustasukkainen. Rajaako hän muita ihmissuhteita pois elämästänne. Mikä teitä pitää yhdessä. Pystyttekö sanomaan omat mielipiteenne. Uskallatteko riidellä. Onko lämpöä ja läheisyyttä. Onko ero ainoa järkevä vaihtoehto jos suhde ei anna mitään kummallekaan. Voiko sellaista ystävyyttä ylläpitää. Olisiko sittenkin viisainta painaa ovi viimeistä kertaa kiinni.
- Anonyymi
On hyvä ymmärtää sukupuolten erilaisuutta, että biologisista ja evoluution aiheuttamista syistä nainen on aina minäkeskeinen, egosentrinen. Siksi naiset valehtelee enemmän, ja tuo on todistaa kiistattomasti naisten halu meikata ja värjätä,muunnella totuutta omaa etua tavoitellessa.
Tutkimukset osoittaa että se on mieshormoni, testosteroni joka tekee miehestä rehellise, anteliaan ja oikeudenmukaisen. Mutta tässä feminiinisessä naisvaltaisessa kulttuurissa kasvaneet miehet eivät ole enää maskuliinisia ja heidän testosteronitasonsa, rehellisyytensä, samoin kuin siittiöiden määrä on huono.
Ja syyn alhaiseen maskuliinisuuteen, rehellisyyteen ja testosteronitasoihin on nähtävissä tälläkin palstalla , itsekkäät naiset eivät kunnioita ja arvosta miehiä, he arvostavat vaan feminiinisyyttä, meikkifeikkaamista ja naismaista kieroilua.
Ei se kuulkaa ole sattuma että yhteiskunta on naisten äänioikeuden myötä kaoottisessa romahdustilassa, se pahoinvoinnin ikuinen kasvu on naisten vallanahdeuden syytä. Kysymys on siitä että sukupuolten tasapaino ja harmonia on kadonnut,- Anonyymi
Hang in there, fellow
- Anonyymi
Ihminen voi valehdella vaan itselleen, joten kaikki valheet on hätävalheita. Siksi pelokkaampi sukupuoli valehtelee, meikkifeikkaa ja lakaisee itseä rumentavaa maton alle enemmän.
- Anonyymi
Kaiken lukemani perusteella on kaikille parempi että välttelet näitä tilanteita👍
- Anonyymi
Onko sinulla tullut edes yhden kerran mieleen "on liian hyvää ollakseen totta", niin usko tätä tunnetta ja lemppaa elämästäsi.
- Anonyymi
Eli jos ne on mukavia, kannattaa näyttää heti ovea? Sivusta arvasin
- Anonyymi
Just joo naisena esiintyvä setämies kai oot saanu jonku jämien jämän honottamaan jotain piilorasistiseen ja ennen kaikkea hyvin töksähtävään misogyynisiä ajatuksia ruokkivaan tarinaasi
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855