Käykää kuittaamassa:
https://www.adressit.com/hallituksen_tulee_luopua_veneverosta
Allekirjoita adressi veneveroa vastaan
27
470
Vastaukset
- venevero
Niin.
Kannattaa nyt kuitenkin lukea ennekuin allekirjoittaa.
Vähän karrikoiden.
Finnboat kerää veneilijöiden nimiä kun ovat huolissaan veron vaikutuksista venealaan ja venekauppaan.- ssbs
Onko se venealan tuotto sitten sinun pussistasi pois? Näkisin asian kyllä täysin päinvastoin. Venealan myynti menee osin ulkomaille ja se tuo rahaa kotimaahan ja myös valtiolle. Venevero on rasite venealalle ja sitä kautta aiheuttaa kokonaisuutena tappiota myös valtiolle. Adressin pointti on juuri siinä ja veneilijöiden pitää olla mukana laittamassa stoppi tälle hölmöilylle.
Persut haluavat rangaistuveron veneilyharrastukselle, tai osa hölmöimmistä kansanedustajista uskoo veron tuovan tuloja valtiolle. Suurin osa kansanedustajista on veron puolella kuitenkin vain puoluekurin ja hallitusohjelman vuoksi, tietäen että tämä myönnytys pitää perussuomalaisille tehdä, vaikka siitä joutuu valtio ottamaan taloudellisesti takkiin.
Itse allekitjoitin adressin jo pelkästään siitä syystä että en tuollaista kateusveroa harrastustani kohtaan hyväksy. Venealan menestyksestä ei minulle harrastajana ainakaan haittaa ole. - kipparilakki
Hyvinhän tuo toi veneveron epäkohdat esille, siis muutkin kuin kaupan kannalta.
Esimerkiksi pistevero yhdelle harrasteelle jne...
Asiaa mietittyäni näen suurimpana haittana veron ohjausvaikutuksen liian pieniin ja vähätehoisiin veneisiin, enkä tarkoita ökyveneistä kohtuullisiin (sitä laki ei tee koska ökyveneen ja kohtuu matkaveneen vero on sama) vaan sopivista vielä pienempiin (sen laki tekee koska veron voi välttää / pienentää vain kipoilla).
Tuon lain hyväksyjät tulevat tappamaan ihmisiä ohjaamalla heidät turvattomilla veneillä vesille!!! - idioottienveroja
Kirjoitin jo, veneen poistin rekisteristä = ei veroa, lopetin vakuutukset = ei veroa, Ei sammutin rumbaa = ei veroa, ei bensa kuluja = ei veroa, ei uusia uistelu kamoja = ei veroa, ja muut päälle mitä harrastaessa tervitaan ja kahvit huoltsikoilla.
Toivon että näkyy Soinille asti.
- VeneVeroOnHyvä
Venevero on oikeudenmukainen, ne joilla on varaa laittaa öky-vene, niillä on myös varaa maksaa siitä vero.
- ökypersua
Meidän tavisten veneillä ei ainakaan ole mitään tekemistä ökyn kanssa.
Miksi sitten verotetaan niitä kaikkia muitakin veneitä? 60-luvun tuulilasiveneen 70-heppaisella koneella voi saada 600 eurolla. Eikö sitä ole kohtuutonta verottaa?
Taas yksi palstahäirikkö, joka ei edes ymmärrä koko asiasta, mistä on kyse. Tärkeintähän on palstahäiriköinti - vai mitä ?
- Läskivero
Läskivero on oikeudenmukainen. Ne joilla on varaa syödä itsensä läskiksi on varaa maksaa 500 euron vero.
Ravihevosvero on oikeudenmukainen. Ne joilla on varaa omistaa ravihevonen, on varaa maksaa 500 euron hevosvero.
Lottovero on oikeudenmukainne. Ne joilla on varaa lotota, on varaa maksaa 500 eruon lottovero.
Tätä voi jatkaa lopputtomiin. - kannattaa_miettia
Tämähän on provo, mutta on kuitenkin hyvä miettiä tätä asiaa.
Suomen venekannan keski-ikä on yli 20 vuotta ja nyt verolle joutuvan veneen yleistyyppi on pienehkö muutaman tonnin arvoinen moottorivene.
Eli se ökyvero ei nimenä osu tähän veroon kuin muutaman veneen kohdalla.
Autoille on olemassa käyttövero. Eli kun auto on käytössä, siitä maksetaan niiltä päiviltä veroa muistaakseni 0,65€/päivä. Esimerkiksi ralliautosta ei makseta veroja ollenkaan, vaan ne ovat lähes kaikki tullin tarrarekkareissa.
Venettä käytetään vuodessa muutamasta päivästä muutamiin viikkoihin.
Siitä huolimatta veroa on maksettava sen perusteella että omistaa veneen tai moottoripyörän. Tämä on siis katsottava varallisuusveroksi, vaikka kyseessä ovat harrastusmuodot ja niihin liittyvät kalustot.
Kokonaan toinen asia on että miksi kaksi harrastusta olisi jotenkin haitallisempia kuin esimerkiksi ammunta, hevosurheilu, asuntovaunuilu, moottorikelkkailu ja golfosakkeen omistaminen. Näistä kaikista löytyvät myös rekisterit, jonka perusteella verottaa.
Mitään sellaista argumenttia ei ole tullut ilmi että juuri nämä kaksi harrastusta olisivat jotenkin haitallisempia kuin jotkin muut. Eikä voi tullakkaan.
Tämä on pelkkä persujen kateusvero joka perustuu väärään harhaluuloon että Suomessa on miljoonaluokan veneitä pilvin pimein.
Tällä verolla on arvioitu kerättävän valtiolle rahaa noin 50M€. Moni
asiantuntija on todennut että veronkanto on arvioitu aivan liian suureksi. Samaan aikaan valtio tukee oopperaa 45M€:lla.
Sehän se on persujen eli rahvaan perinteistä harrastamista, jota kannattaa tukea veneilijöiden ja moottoripyöräilijöiden selkänahasta.
Jo pelkästään tämä viimeinen vertaus osoittaa minusta, miten älytön tämä aiottu " Soinin juppiskootteri- ja herrojen huvikuunarivero on".
Käykää siis laittamassa nimenne addressiin. - Minäkin.allekirjoitin
kannattaa_miettia kirjoitti:
Tämähän on provo, mutta on kuitenkin hyvä miettiä tätä asiaa.
Suomen venekannan keski-ikä on yli 20 vuotta ja nyt verolle joutuvan veneen yleistyyppi on pienehkö muutaman tonnin arvoinen moottorivene.
Eli se ökyvero ei nimenä osu tähän veroon kuin muutaman veneen kohdalla.
Autoille on olemassa käyttövero. Eli kun auto on käytössä, siitä maksetaan niiltä päiviltä veroa muistaakseni 0,65€/päivä. Esimerkiksi ralliautosta ei makseta veroja ollenkaan, vaan ne ovat lähes kaikki tullin tarrarekkareissa.
Venettä käytetään vuodessa muutamasta päivästä muutamiin viikkoihin.
Siitä huolimatta veroa on maksettava sen perusteella että omistaa veneen tai moottoripyörän. Tämä on siis katsottava varallisuusveroksi, vaikka kyseessä ovat harrastusmuodot ja niihin liittyvät kalustot.
Kokonaan toinen asia on että miksi kaksi harrastusta olisi jotenkin haitallisempia kuin esimerkiksi ammunta, hevosurheilu, asuntovaunuilu, moottorikelkkailu ja golfosakkeen omistaminen. Näistä kaikista löytyvät myös rekisterit, jonka perusteella verottaa.
Mitään sellaista argumenttia ei ole tullut ilmi että juuri nämä kaksi harrastusta olisivat jotenkin haitallisempia kuin jotkin muut. Eikä voi tullakkaan.
Tämä on pelkkä persujen kateusvero joka perustuu väärään harhaluuloon että Suomessa on miljoonaluokan veneitä pilvin pimein.
Tällä verolla on arvioitu kerättävän valtiolle rahaa noin 50M€. Moni
asiantuntija on todennut että veronkanto on arvioitu aivan liian suureksi. Samaan aikaan valtio tukee oopperaa 45M€:lla.
Sehän se on persujen eli rahvaan perinteistä harrastamista, jota kannattaa tukea veneilijöiden ja moottoripyöräilijöiden selkänahasta.
Jo pelkästään tämä viimeinen vertaus osoittaa minusta, miten älytön tämä aiottu " Soinin juppiskootteri- ja herrojen huvikuunarivero on".
Käykää siis laittamassa nimenne addressiin.Erinomaisesti perusteltu. Kiitos.
- höpinääpönttöön
Luettu ja allekirjoitettu.
- FF31
Samoin. Luettu ja allekirjoitettu.
- Kahlittuysimetrinen
Venevero on tervetullut koska Suomeen on rantautunut uusi kuluerä. Tämä viesti poistetaan kohta, koska elämme ahdasmielisessä maailmanjärjestyksessä.
- OmituistaToimintaa
Sen verran sekava ja sairauteenkin osoittava, että on varmasti ihan eduksi tuollainen poistaa.
- Tämäonsekava
OmituistaToimintaa kirjoitti:
Sen verran sekava ja sairauteenkin osoittava, että on varmasti ihan eduksi tuollainen poistaa.
Protektionismi on huono ja klobalisoituminen hyvästä, sanoi Stalin. Näin sanoo myös kaikki nykypoliitikot.
Liittyy muuten aiheeseen, venevero on sosialismia. - Jajjsjsusjsjj
Bossu kirjoitti:
Viittaat ilmeisesti länsimetroon?
Niin, ainakaan turvapaikanhakijavyöryyn vuonna 2015 tässä ei voida viitata, sillä veneverostahan oli päätetty jo ennen sitä.
- Perse_Soini_täsä_hei
"Venevero on tervetullut koska Suomeen on rantautunut uusi kuluerä. Tämä viesti poistetaan kohta"
Tarkoitatko uudella kuluerällä sitä, kun Perseet saivat niin monta kansanedustajaa ja ministeriä, joilla on palkattuna paljon siipelijöitä. Lsiäksi perseiden puoluetuki kasvoi. Tätäkö tarkoitat.
Ja realistikin olet. Kyllä, kohta se poistetaan. Heti seuraavan eduskuntaäänestyksen jälkeen perseet poistuu maailman kartalta, kukaan ei niitä enää äänestä.
- köyhätvalittaa
Köyhät pois kuseskelemasta NJK;n satamiin !
- Hölmöläiset
Sinänsä harmittava juttu, ettei tämän adressin puuhamiehet osanneet kattella laatikkonsa ulkopuolelle sen vertaa, että olisivat tehneet adressin sekä mopo- että veneverosta.
Vois 50 000 ääntä tulla helpommalla. Etenkään kun mopomessuilla noita nimiä olis saanut kerättyä tuhatmäärin.
Sen sijaan venemessuilla voi olla hankalampi herätellä sympatioita kun hintalaput ja esitelty kulttuuri on vähän ajatuksesta harhaan johtava.
No, onnea vaan yritykselle, mutta voisivat siellä SPV:ssä vähän panostaa yhteistyön voimaan tässäkin asiassa.
Niin ja tietty allekirjoitin.- tuijottaja
Julkaisitko allekirjoituksesi ? Vai kuulutko siihen sakkiin (perseennuolijat) joka pelkää julkisella kannanotollaan torppaavansa poliittisen pyrkyryytensä.
- MitaanTietamaton
adressit.com/moottoripyorat_pidettava_verottomina
Ei 50.000, vaan 34.550 toistaiseksi. MP-messuväki on jo käynyt ajat sitten kirjoittamassa. Nimestä huolimatta veneet ovat mukana tuossa adressissa. - Hölmöläiset
MitaanTietamaton kirjoitti:
adressit.com/moottoripyorat_pidettava_verottomina
Ei 50.000, vaan 34.550 toistaiseksi. MP-messuväki on jo käynyt ajat sitten kirjoittamassa. Nimestä huolimatta veneet ovat mukana tuossa adressissa.Jep,
Taas hävettää tää veneväen torveilu. Kuten tossa edellä todettiin, tiimihenkeä ei oikein tunnu löytyvän oman navan ulkopuolelta.
No, silti allekirjoitin molemmat adressit. Ei varmaan oo fuskua? - tuijottaja
Hölmöläiset kirjoitti:
Jep,
Taas hävettää tää veneväen torveilu. Kuten tossa edellä todettiin, tiimihenkeä ei oikein tunnu löytyvän oman navan ulkopuolelta.
No, silti allekirjoitin molemmat adressit. Ei varmaan oo fuskua?Kun allekirjoituksestasi piti nyt noin kovasti tulla melskaamaan ja muita mollaamaan , niin kerro nyt sitten se fiksujen tiimi minne kuvittelet itsesi.
- ssbs
Hölmöläiset kirjoitti:
Jep,
Taas hävettää tää veneväen torveilu. Kuten tossa edellä todettiin, tiimihenkeä ei oikein tunnu löytyvän oman navan ulkopuolelta.
No, silti allekirjoitin molemmat adressit. Ei varmaan oo fuskua?Tuo MP väen adressi on monelta osin aivan ok mutta se sivuuttaa monia veneilyn kannalta oleellisia asioita ja toisaalta joiltakin kohdin on taas täysin veneilyn kannalta epäoleellinen. Paremmalla yhteistyöllä olisi tosiaankin saatu parempi adressi aikaiseksi, mutta tässä ei ole pelkästään veneilijöiden yhteistyökyvyttömyydestä kyse. Toisaalta veneilyn harrastajathan ei edes ole saaneet adressia aikaiseksi vaan tuo veneiliöiden adressi on veneilyalan elinkeinonharjoittajien aikaansaama. Osa veneilijöistähän taitaa olla sitä mieltä että on ihan hyväksyttävää että valtio leimaa veneilyn harrastuksena eliittitouhuksi josta menee ylellisyysvero.
No mielestäni näillä nyt mennään, uusien adressien luominen nyt tässä vaiheessa tuskin saa mitään hyvää aikaiseksi. Itse allekirjoitin varmuudeksi nuo molemmat. - tuijottaja
En tiedä miten muualla , mutta täällä itäisen-suomenlahden pursiseuroissa tuntuu venevero olevan hankala asia ottaa esille millään tavoin , edes adressi , seurojen nettisivuilla . Taitaa se poliittinen intressi olla tärkeämpi kuin jäsenien harrastuksen puolustaminen . Pistää vieläkin funtsaamaamaan , miksi maksan jäsenmaksua satoja euroja tyhjästä ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592