Minkä tahon tulee opettaa ihmisille Jumalan asettamia arvoja?
Mielestäni se on ainoastaan raamatullisesti uskoon tulleiden tehtävä. Lähetyskäsky on annettu meille, ei esim. valtion koululaitokselle. MEIDÄN tulee julistaa Jumalan tahdon tietä "kaikkeen maailmaan". Markus 16:15,16. Ja kun joku ottaa vastaan sanan (2 Kor. 6:1), hänet tulee johdattaa seurakuntaan, jossa vanhimmat kastavat hänet Jeesuksen nimeen. Apt. 2:41. Siitä alkaa raamatullisessa opetuksessa pysyminen.
Oikean evankeliumin julistuksen ohessa tulee koko kansalle samalla tiedoksi oikeudenmukaiset elämän arvot. Mitä enemmän ihmisiä on uskossa, sitä parempi on kansamme tilanne. "Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä!" Sananl. 14:34.
Lopuksi vielä kirkon pappeja yms. eksyttäjiä koskeva Raamatun kohta:
"Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi? Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse! Jos sinä näet varkaan, niin sinä mielistyt häneen, ja sinä pidät yhtä avionrikkojain kanssa. Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta. Sinä istut ja puhut veljeäsi vastaan, sinä panettelet äitisi poikaa. Näitä sinä teet, ja minäkö olisin vaiti? Luuletko, että minä olen sinun kaltaisesi? Minä nuhtelen sinua ja asetan nämä sinun silmäisi eteen." Psalmi 50:16-20.
Kenelle evankleiumin julistus kuuluu?
7
90
Vastaukset
Ja oletan, että olet itse juuri näitä "raamatullisesti uskoon tulleita"
Tuolla sinun maailmankuvalla kyllä kristittyjä kohtaisi melko pian sukupuutto kun nyt jo ollaan maailmanväestöön nähden vähemmistöä ja miettii, että mikä kaltaistesi "evankelilistojen" todellinen työpanos on. Tehdään luterilaisuus palstalle kymmenkunta aloitusta, homoden kauheudesta ja toinen mokoma siitä kuinka kirkko on rappion tiellä, pari kertaa viikossa käydään sitten omissa eriseuroissa huutelemassa hallelujaa ja aamenta. No ei tuossa nyt tarvitse olla ruudinkeksijä kun ymmärtää, ettei tuolla konstilla kyllä herran sana kulovalkean tavoin leviä . Ehkä siis kannattaa vielä pitää kirkolla tuo "lippulaiva" oikeus kristinuskoa ja kristillistä elämäntapaa markkinoivana tahona, vaikkei sillä, että tuohon edes teikäläisiltä lupaa kysyttäisi.>Mitä enemmän ihmisiä on uskossa, sitä parempi on kansamme tilanne.
Ai jaaha. 1600-luvun lopussa olivat uskossa käytännössä kaikki, ja miten Jumalasi sen palkitsi? Suuret kuolonvuodet, rutto ja isoviha – hirvittävin kuoleman ja kärsimysten aika ikinä.
Joten historiallisen näytön perusteella valehtelet kuin Piru itte.- Totista.totta
On osattava erottaa nimikristillisyys oikeasta kristinuskosta.
Netistä löytyy tarpeellinen määritelmä aiheesta: "MINKÄLAINEN IHMINEN ON KRISTITTY?"
Tätä on hyvä levittää kaikkiin nimikristillisiin piireihin.
Linkki siihen:
http://Jeesus-on-Herra.com/?wysija-page=1&controller=email&action=view&email_id=20&wysijap=subscriptions - Komppaan
Kiitos linkistä. Sana vuodelle 2017 on totista totta.
- kerubim
Kirkolle, mieluiten ortodoksiselle ja katoliselle.
- Niillekö.kuuluu
Eiks jehovat mitään ole?
- Ihan.hyvä
Hyvä opetus on linkissä. Itseasiassa paras tietämäni.
Miksi kristityksi nimitetyssä kansassa asuvat ihmiset eivät yleisemmin ole halkukkaita tietämään kristinuskon syvällisiä todellisuuksia? Tässä niitä siis on:
http://Jeesus-on-Herra.com/?wysija-page=1&controller=email&action=view&email_id=20&wysijap=subscriptions
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202081
- 1561977
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h281926Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue141192- 51987
- 85946
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23875- 114834
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell50811Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon33789