Hansen osmoosi

hanserobotti

Onko kokemuksia tai tietoa Hanse- veneiden osmoosiherkkyydestä. Osui silmään saksassa myytävä Hanse 371, jossa osmoosivaurioita, ja on valmistunut vuonna 2000.


http://www.boat24.com/en/Sail Boats/Hanse/Hanse 371/detail/189538/

Hansea olen katsellut, mutta pistää miettimään jos tämä on yleistä.

10

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÖöMissäSeOsmoosiOn

      Anteeksi maalaisuuteni mutta mistä sä noista kuvista näit osmoosiota? En huomannut tekstissäkään mainintaa vai jäikö mulla joku teksti lukematta.

      Likainenhan tuo oli eikä mitenkään huolella pidetyn oloinen. Muutama kolhu luukun kannessa, ihmeellinen ylimääräinen reikä kaidetolpan vieressä jonkinlaista hämäkkikuviota genoakiskossa kyllä, mutta osmoosiota?

      Vai ole ko vain niin yksinkertainen kuin luulenkin olevani?

      • simppeleistäsimppelin

        Joo, kyllä sä olet vain niin yksinkertainen. Kun klikkaat auki koko tekstin niin huomaat että siellä puhutaan havaitusta osmoosista.


      • eimainittu

        Joo, alkuperäiskielellä sama (kuin engl.), ja myydään siinä kunnossa, kuin se talvisäilytyspaikassa on.


    • Hanserobotti

      Joo siinä sanotaan että joulukuussa löytynyt osmoosia ja myydään ilman takuuta, jos ja kun minä ymmärrän tuota englantia.

    • OnkoYleistä

      Noin, sitten vaan tietoja että onko yleistäkin Hanseissa vai onko ko vene sellainen kuuluisa yksittäistapaus.

      • hanse370e

        7v seurannalla on myhanse keskustelusaitilla muistaakseni kerran tullut vastaan viesti osmoosiepäilystä. Tuolloin kyse oli primerin alle menneestä vedestä. Ei osmoosista. Toki keskustelut painottuvat enemmän uudempien veneiden ongelmiin.


      • Honse
        hanse370e kirjoitti:

        7v seurannalla on myhanse keskustelusaitilla muistaakseni kerran tullut vastaan viesti osmoosiepäilystä. Tuolloin kyse oli primerin alle menneestä vedestä. Ei osmoosista. Toki keskustelut painottuvat enemmän uudempien veneiden ongelmiin.

        Primerin alle mennyt vettä...siis hytissä vai


    • seppomartti

      Osmoosiongelma korreloi enemmän huonoon huolenpitoon kuin johonkin brandiin. Jos runko on vinyyliesteriä tai peräti epoksia, niin riski on tosin vähäisempi. Mutta vanha Hanse tuskin on kumpaakaan viimeksimainituista.
      Pyydä kuvat pohjasta tai suveyorin lausunto. Kyse voi olla muutamasta kuplasta, jotka hoidat helposti itse. Hinta viittaa laajaan vaurioon.

      • Niinpä, oikea hinta olisi varmaan jotain 65-80000. Voit kysyä itseltäsi, että jos korjaus on pieni, miksi sitä ei tehdä ja myydä vene sitten tuohon normaalihintaan.


    • Ostapoisjaseilaamenemään

      Eihän pienet osmoosivauriot mikään maailmaloppu ole. Korjaamalla niistä selviää. Tätä osmoosijuttuakin pelotellaan ihan suotta. Jos siellä joku kupla on niin hieman avataan, annetaan kuivua kunnolla ja korjataan. Jos vauriot on laajat niin se on isompi homma mutta tuossa sellaisen löytyminen on epätodennäköistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe