Kerro miten sait töitä?

Utel1as2

Hei Sinä! Miten olet saanut nykyisen työpaikkasi tai sen edellisen? Haluan vinkkejä työnhakuun!

10

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osimoilleeeeen

      Edellisen sain suosittelun kautta, ilman virallista työhakemusta. Haastattelussa kävin ja samalta istumalta sovittiin työn aloituksesta. Työ ei ollut vielä julkisesti haussa, pieni yritys. Voisi sanoa että kovan työn kautta sain tämän, sillä minua suositteli sinnikkäästi eräs entinen työkaverini, joka tiesi että olen kova tekemään töitä ja tunnollinen. Mikään tarve minulla ei ollut vaihtaa työpaikkaa, mutta halusin jo kymmenen vuoden jälkeen muutosta.

      Nykyisen sain normaalia tietä, eli tein työhakemuksen ja cv:n, pääsin haastatteluun ja sain paikan. Muotoilin hakemuksen siten, että se osoitti innostumista kyseisestä paikasta, kertoilin vahvuuksistani siten, että ne vastasivat hakemuksessa haettuihin luonteenpiirteisiin ja osaamiseen ja haastattelussa olin myös vilpittömän kiinnostunut paikasta. Tässäkin tilanne, että pakko ei ollut vaihtaa, mutta alan vaihdon kannalta ainut järkevä siirto. Plus että olin kuullut tuosta työpaikasta paljon hyvää ja olen viihtynyt erinomaisesti.

    • toisenlainentarina

      En tiedä, miten työpaikat nykyään saadaan, mutta kerron, miten itse sain viimeisen työpaikkani. Tämä tapahtui kauan sitten 70-luvulla, jolloin työvoimatoimistot pursuivat työpaikkoja haettavaksi.

      Soitin yhteen paikkaan, sovin tapaamisen työhönottajan (sic!) luona, menin sovitusti paikalle ja työsopimus solmittiin saman tien. Päälle päätteeksi työhönottaja sanoi: "Meiltä sitten lähdetään vain eläkkeelle." Olin alle 30.

      Työn ohessa hankin kyseisen työnantajan tukemana hyvän akateemisen koulutuksen ja lähdin muualle kauan ennen eläkeikää. Mutta parempaa työnantajaa ei ole ollut. Nyt eläkkeellä, onneksi.

    • sitkeys_palkitaan

      Marssin suoraan firmaan, kysyin pomoa ja kysyin "pääsenkö töihin". Vastaus oli jyrkkä: "EI tarvita, olet niin pojun näköinen". Tulin viikon päästä uudestansa samaan firmaan ja kysyin uudestansa töitä. Sain paikan. Sitkeys palkitaan jossain vaiheessa. Kun sanotaan päin naamaa ilkkuen "EI", niin se tarkoittaa todellisuudessa "Ei vielä". Moni luopuu ja masentuu sen ensimmäisen EI sanan kohdalla. Pitää vaan olla sitkeä kuin katajanoksa ja tulla uudestansa pelipaikalle.

      • Anonyymi

        Se voi olla jokin motivaatiotesti. Kuinka lujaa joku haluaa paikan.


    • tavalliseentapaan

      Aika arkisesti se meni. Näin maakuntalehdessä ilmoituksen, tein hakemuksen, kutsuttiin haastatteluun ja sain paikan. Haastattelu oli kaksiosainen. Itse kuvittelin tulleeni valituksi siitä syystä, että en suostunut palkkapyyntöä alempaan ( -1000 mk) palkkatarjoukseen. Eli olin jollain tavalla määrätietoinen. Kai sitä muutenkin oli "sopiva" ja valmis muuttamaan isommasta kaupungista pienempään. Kollega toi esille, että vaakakupissa ehkä painoi täydennyskurssi, jonka työvälineelle oli talossa tiedossa jatkossa käyttöä.

    • Ylläripylläri456

      Tämä tarina on ihan tältä vuodelta. Mulle tarjottiin töitä CV-netin kautta. Siis se te-toimiston palvelu, johon työkkäri pakottaa jättämään tiedot. Eikä edes ollut mitään puhelinmyyntiä! Työnhakijoiden suuri määrä pakottaa myös yritykset käyttämään vaihtoehtoisia keinoja, kun kallista prosessia ei haluta käynnistää, saati lukea satoja hakemuksia. Voi tulla helpommaksi etsiä tekijä itse.

    • MeniOK

      Sain viimeksi töitä Adeccon kautta, 4 kk määräaikaisen pätkän.

    • AsdOsd

      Olen huomannut ainakin omalla kohdalla että kun puhuu totta ja on mukavan oloinen tyyppi haastattelijan mielestä, niin yleensä saa paikan kuin paikan.

      Kerran keästöitä hakiessa sanoin, että "ei tää homma yhtään kiinnosta, mutta pakko on rahaa saada elämiseen" pulituntia haastattelun jälkeen soittivat että sain homman mihin ei edes pitänyt ketään enää palkata.

    • Anonyymi

      En taida suoraan palkalliseen työhön päästä suomessa vaikka monelle alalle olen hakenut. Ehkä työkokeilun tai työharjoittelun kautta voisin. Muutama ala jotka ei käy on järjestyksenvalvoja, vartija ja puhelimen kautta myynti, siis soitetaan tuntemattomille ja yritetään myydä jotain lehtiä tai puhelinliittymiä. Tai no ehkä taksikuljettajaksi jos hankin luvan, linja autokuljettajaksi tai kuorma auto. Noihin voisi päästä.

    • Anonyymi

      Omasta kokemuksesta sanoisin että epäilen omia taitojani ja olen jotenkin pystynyt elämään työttömyystuella. En jotenkin ole todella halunnut työpaikkaa. On hyvä että vanhemmat ovat avustaneet minua rahallisesti mutta toisaalta se on laskenut motivaatiotani hakea työpaikkaa kun on voinut aina pyytää rahaa heiltä johonkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3304
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      417
      2975
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2819
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2182
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2010
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      79
      1190
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe