Ajatella et joku näinkin sanonut tilanteessa missä toinen ihminen tarvii pelastusapua, kun sairaskohtaus tai muu hätätilanne..uutisissa oli aiheesta.
Hei Pientä rajaa typeryydelle. mitä väliä jollain junanlädällä, kun toisella hengenhätätilanne!!!!!!!!!!!!!
"Juna lähtee, en ehdi auttaa!"
98
1139
Vastaukset
Ohjelmassa ei mainittu hengen-lähdöstä.
Vihjailtiin kyllä viinasta perinteisesti.
Joten juna oli, ihan oikein tärkeänpi.
H.Olin jonossa kaupan kassalla. Iso kokoinen ulkonäöltään noin viiskuuskymppinen nainen tuli jonojen väliin ja alkoi isolla äänellä vaatimaan tuolia alleen kun selkää särki.
Kukaan asiakkaasta ei lotkauttanut korviaan, eihän he voineet auttaa, mutta ystävällinen kassa kiikuttu tuolinsa naiselle.
Miten olisi asiakkaiden pitänyt reagoida neljän ruuhkaan eksyneen selkävaivaisen naisen hätää?- ainaainaaina
Siten reagoida, että auttaa.
- ssssssssssssss1
Haukkua työrajoitteiseksi alkkariksi ja luuskaksi .
ainaainaaina kirjoitti:
Siten reagoida, että auttaa.
Oikeesti jos joku olisi valinnut paikakseen maata ojassa valitsisin empimättä junan.
Olen toki jokusen kertaa valinnut auttamisen ja todellakin huomannut,että alkoholi oli kaatumisen tai sammumisen syy jalkakäytävälle.
Siis kuten puskasta sihistiin vihjaili kyseessä oli työhön kelpaamaton ukon käppyrä, alkoholisti.- ent.siivoojaparka
korpikirjailija kirjoitti:
Oikeesti jos joku olisi valinnut paikakseen maata ojassa valitsisin empimättä junan.
Olen toki jokusen kertaa valinnut auttamisen ja todellakin huomannut,että alkoholi oli kaatumisen tai sammumisen syy jalkakäytävälle.
Siis kuten puskasta sihistiin vihjaili kyseessä oli työhön kelpaamaton ukon käppyrä, alkoholisti.Humalassa ollessakin voi saada sairauskohtauksen ...
Kyllä tosin minäkin kiiruhtaisin mieluummin sinne junalle, jos olisin vaikka menossa lentokentälle viimeisellä mahdollisella junalla ja maksanut etukäteen jonkun kalliin matkan, miltä myöhästyisin jäädessäni auttamaan.
Muuta apua kun en kuitenkaan varmaan oikein osaisi antaa kuin soittaa hätäkeskukseen ja sen voisin tehdä vaikkapa junasta. - Aina-avulias-aapeli
Kun menen kauppaan minulla on nippu retkituoleja kainalossa ja niitä levittelen tuupertuville mummoille. Papat ovat miehiä ja he jaksavat seistä, niitä ei pienet kolotteet vaivaa.
Voisin todeta, että sekundaksi ovat vaipuneet nykyajan mummot 40 - 60 v. Sitä vanhemmilla on melkein yleisesti rollaattorit. Aina-avulias-aapeli kirjoitti:
Kun menen kauppaan minulla on nippu retkituoleja kainalossa ja niitä levittelen tuupertuville mummoille. Papat ovat miehiä ja he jaksavat seistä, niitä ei pienet kolotteet vaivaa.
Voisin todeta, että sekundaksi ovat vaipuneet nykyajan mummot 40 - 60 v. Sitä vanhemmilla on melkein yleisesti rollaattorit.Noh, noh Aapeli, äläpäs anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. Mitenkä minusta tuntuukin, että aika monet tuon ikäiset naiset ovat rakkaitten ukkokultiensa omaishoitajia. Hoitavat kodin ja ukkoraasun ;-).
- eppu2
suvenkorento1 kirjoitti:
Noh, noh Aapeli, äläpäs anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. Mitenkä minusta tuntuukin, että aika monet tuon ikäiset naiset ovat rakkaitten ukkokultiensa omaishoitajia. Hoitavat kodin ja ukkoraasun ;-).
Oikeassa olet suvenkorento, tuo puhe Aapelilta on nyt jotain ´´oman hännän nostoo.´´
- Ezesesezeze
Jos menet miehenä auttamaan esim. alaikäistä tyttöä, olet pian syytteessä raiskauksen yrityksestä, Suomessa.
- Kierrän-kaukaa
Joo, totta. seksuaalisen hyväksikäytön yritys, hiplailu, seksuaalinen hyväksikäyttö - kyllä, syytteet tulee. Nykyään saa olla varovainen tarjota edes karkkia lapselle.
- ent.siivoojaparka
Kierrän-kaukaa kirjoitti:
Joo, totta. seksuaalisen hyväksikäytön yritys, hiplailu, seksuaalinen hyväksikäyttö - kyllä, syytteet tulee. Nykyään saa olla varovainen tarjota edes karkkia lapselle.
Tai seisoskella leikkipuiston vieressä ja katsella lasten höpöstelyä ...
Niin tai sitten jos menet ojentamaan kättäsi jossakin allikossa makaavalle pohjamutalaiselle niin se ottaa lujaa kinni ja alkaa vetää sinuakin sinne mutaan ja tehdä kaltaisekseen. Hyi h...to!
Harvinaisia ainakin meidän ruokakaupassa ja muissakin kaupoissa levähdyspaikat väsyneille asiakkaille. Ostoskeskuksissa on lepohuoneita ja penkkejä ja keitaita, mutta eipä ole koskaan osunut silmäänmuita istuskelijoita kuinkassat tai ovenpielen romanialaiset..Mielestäni näissä ruuhka aikoina kaupanjonoihin eksyneissä vaivaisien valitusvirsissä on kyse etuilusta, antakaa tilaa olen sairas ihminen.
Useinha neljän ruuhkissa ovat työstä palaavat perheelliset. Miksi vängätä sinne vaivojaan huutelemaan.
Valitsen eläkeläisenä pääsääntöisesti ruuhkattomat ostosajat ja jos mahdollista automaattikassat.- ent.siivoojaparka
Tarkoitat niinkuin, että antaa upota vain.
Kaikenvaralta, jos, jos, jos ....
Seisoo ja antaa mielikuvituksensa lentää, mitä kaikkea siinä voisi tapahtua hänen itsensä hienoille vaatteille. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Tarkoitat niinkuin, että antaa upota vain.
Kaikenvaralta, jos, jos, jos ....
Seisoo ja antaa mielikuvituksensa lentää, mitä kaikkea siinä voisi tapahtua hänen itsensä hienoille vaatteille.Joopati joo, olet varmaan herramme tänne maan päälle lähettämä enkeli, heti auttamassa maahan könähtäneitä kusihousuisia alkkiksia, olethan lähes pappi.
- ent.siivoojaparka
Joopati joo, olet varmaan herramme tänne maan päälle lähettämä enkeli, heti auttamassa maahan könähtäneitä kusihousuisia alkkiksia, olethan lähes pappi.
Olen minä joitakin kertoja auttanutkin ... Oliko kuset housuissa vai ei, sitä en tarkalleen tiedä. Jaa no yhden tiedän, että oli.
Ei vaan omatunto anna periksi kävellä ohi, kun joku makaa talvipakkasessa hangessa ja sanoo vain pikkusen huilailevansa tässä.
Jos ei muuten auta, niin voihan ainakin soittaa sinivuokot korjaamaan pois ennenkuin paleltuu. - Siilimuorikka3
Joopati joo, olet varmaan herramme tänne maan päälle lähettämä enkeli, heti auttamassa maahan könähtäneitä kusihousuisia alkkiksia, olethan lähes pappi.
Niin tai pikkupäissään pensaaseen könähtäneitä ikänaisia :D.
- ent.siivoojaparka
Siilimuorikka3 kirjoitti:
Siitä en ole varma, jaksaisinko korppista vetää ylös. Kuulostaa omien sanojensa mukaan olevan aika rotevatekoinen naiseksi. Voisinhan tilata nosturiauton ...
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Siitä en ole varma, jaksaisinko korppista vetää ylös. Kuulostaa omien sanojensa mukaan olevan aika rotevatekoinen naiseksi. Voisinhan tilata nosturiauton ...
Varmaan jaksaisit, kun minäkin sain hangesta ylös 80-kiloisen miehen, lähes korppiksen pituisen.
- ent.siivoojaparka
Ancelina kirjoitti:
Varmaan jaksaisit, kun minäkin sain hangesta ylös 80-kiloisen miehen, lähes korppiksen pituisen.
"Ootaha ku tuut miun ikkää", sanoi äitini.
"Ootaha ku tuut miun ikkää", sanoi äitini.
Viisi vuotta paljonkaan vaikuta, vai vaikuttaaks se, en mie tiijä.
- Siilimuorikka3
Mitäs tuota vetelisi, antaa maata vaan kunnes oin selvinny ja jatkaa matkaa kannat vinossa, kesällä tarkenee ;).
- Ruudinjäljillä
Alkoholisoitunut, kaappitissuttelija korppis, tiedetään pahasti kaatuilevaksi ongelmatapauk´seksi (ilman seksiä ja huutoa). Varmaan päissään tippui tuoliltakin.
Ruudinjäljillä kirjoitti:
Alkoholisoitunut, kaappitissuttelija korppis, tiedetään pahasti kaatuilevaksi ongelmatapauk´seksi (ilman seksiä ja huutoa). Varmaan päissään tippui tuoliltakin.
Kännissähän minä aina.
Kotityöt sujuvat kuin tanssi, varpaillani keittiöjakkaralla huojun ja keppanaa ryystän. Aamulla heti yöpöydältä vedän kiljukanisterista huikat. Kone lähtee paremmin käyntiin, eikä tarvii kipulääkkeitä.
Iltapäivällä kun kuopus palaa työstä ja tuo auton, pistän anispastillin poskeen ja lähden ajelee kaupoille. Ei kai kukaan mitään huomaisi jos en tuon tuosta kaatua kopahtelisi Prisman rullaportaissa tai rysähdä Lidl 'in pakkasarkkuun Finduksen sekavihanneksien sekaan.
Vaan huorana en ole koskaan kellee ollut, avioliitossa olen lapseni tehnyt ja ihan selvipäin.
Eihan ole huorilapsia.- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
Kännissähän minä aina.
Kotityöt sujuvat kuin tanssi, varpaillani keittiöjakkaralla huojun ja keppanaa ryystän. Aamulla heti yöpöydältä vedän kiljukanisterista huikat. Kone lähtee paremmin käyntiin, eikä tarvii kipulääkkeitä.
Iltapäivällä kun kuopus palaa työstä ja tuo auton, pistän anispastillin poskeen ja lähden ajelee kaupoille. Ei kai kukaan mitään huomaisi jos en tuon tuosta kaatua kopahtelisi Prisman rullaportaissa tai rysähdä Lidl 'in pakkasarkkuun Finduksen sekavihanneksien sekaan.
Vaan huorana en ole koskaan kellee ollut, avioliitossa olen lapseni tehnyt ja ihan selvipäin.
Eihan ole huorilapsia.No on sinulla sitten jotain vielä kokematta ...
No on sinulla sitten jotain vielä kokematta ...
Jää kokematta, onneksi.
- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
Jää kokematta, onneksi.
Ja Petze on yhtä siveä, ettei tee kanssasi huorin? No nii, sillätavalla.
Vai joko te olette käyneet vihillä? ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ja Petze on yhtä siveä, ettei tee kanssasi huorin? No nii, sillätavalla.
Vai joko te olette käyneet vihillä?Lapsistahan on kysymys. Aviottomista lapsistanne sinun ja siilen.
- Siilimuorikka3
korppis kirjoitti:
Lapsistahan on kysymys. Aviottomista lapsistanne sinun ja siilen.
Nii, voihan sitä vithua vihkimättä antaa ilman lapsentekoaki :). Vai mites se LATteassa suhteessa meneekään. Minä en ole tarvinnut papin lupaa tehdä lapsia.
Enkä usko että sinunkaan lapsesi yhtään sen parempia ovat vaikka avioliton aikana syntyivät ja avioerolapsiksi päätyivät ;D. Siilimuorikka3 kirjoitti:
Nii, voihan sitä vithua vihkimättä antaa ilman lapsentekoaki :). Vai mites se LATteassa suhteessa meneekään. Minä en ole tarvinnut papin lupaa tehdä lapsia.
Enkä usko että sinunkaan lapsesi yhtään sen parempia ovat vaikka avioliton aikana syntyivät ja avioerolapsiksi päätyivät ;D.Koski kuitenkin tuo isättömyys.
- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
Lapsistahan on kysymys. Aviottomista lapsistanne sinun ja siilen.
Ai jaa, sitä tarkoitat. Lapsia.
Ei kaikilla huorilla lapsia olekaan.
Ihan minäkin lasteni isän kanssa kahden puuhailin niitä alulle, niinkuin siilimuorikin.
Aika noloa, jos siinä olisi pappi tarvinnut ollut vieressä neuvomassa. - Siilimuorikka3
korppis kirjoitti:
Koski kuitenkin tuo isättömyys.
Minun lapsillani on hyvä huoletiva isä, papin aamenko heistä vasta olisi hyvän tehnyt?
Minun lapsillani on hyvä huoletiva isä, papin aamenko heistä vasta olisi hyvän tehnyt?
No niin miltä tuntui maistaa omaa lääkettänne siili ja siivooja?
Juoppo kaatuilija😂ent.siivoojaparka kirjoitti:
kyllä jaksa korppiksen nostaa
ei mikään roteva tekoinen
vaan pitkä ja hoikka
ei se että on pitkä tee ihmisestä rotevaa :)seontiina kirjoitti:
vaan pitkä ja hoikka
ei se että on pitkä tee ihmisestä rotevaa :)Kyllä onnistuisi 😁 vaikka emme ole vielä toistaiseksi joutuneet toisiamme ruusupuskista ylös nostelemaan.
🍷🍷korpikirjailija kirjoitti:
Juoppo kaatuilija😂taidankin ruveta lukeen enemmän näitä aloituksia
täältähän löytyy ihan hauskoja juttuja
onhan se mummuna mukava muistella
miten niitä lapsia tehtiin
voisin nyt hyvin topakasti sanoa
lapset kuuluu avioliittoon
hyi teitä jotka olette lapsenne tehneet olematta
lapsienne isän kanssa avioliitossa.korpikirjailija kirjoitti:
Kyllä onnistuisi 😁 vaikka emme ole vielä toistaiseksi joutuneet toisiamme ruusupuskista ylös nostelemaan.
🍷🍷vielä polvet sen verran kantaa
se on varmaan se glukosamiini
jonka annoksen nostin
suosittelemaasi määrään ja hyvin menee :)- Siilimuorikka3
Juoppo kaatuilija😂Eikhöhän sinun kohdallasi ollut kyse sinun omasta lääkkeestä itsellesi.
Minun kohdallani ei tuntunut mitään sillä sinun suoltamasi oli sinun totuutesi ja arvomaailmasi mukainen, joten nou hätä, älä huolehdi :D. - ent.siivoojaparka
Juoppo kaatuilija😂Ihan samanlaiselle nuo maistui lääkkeet tänä aamuna niinkuin tavallista. Toisinsanoen ei millekään. Ne on sellaisia mitkä nielaistaan veden kanssa.
Vain omia lääkkeitäni minä otan aina; lääkärin minulle kirjoittamia ja itse maksamiani. Siilimuorikka3 kirjoitti:
Eikhöhän sinun kohdallasi ollut kyse sinun omasta lääkkeestä itsellesi.
Minun kohdallani ei tuntunut mitään sillä sinun suoltamasi oli sinun totuutesi ja arvomaailmasi mukainen, joten nou hätä, älä huolehdi :D.Kertokaapas nyt siili ja siivooja, miksi aloitte puolustelemaan itseänne ja avioliiton ulkopuolellla tekemiänne lapsia oikeiksi valinnoiksi?
seontiina kirjoitti:
vielä polvet sen verran kantaa
se on varmaan se glukosamiini
jonka annoksen nostin
suosittelemaasi määrään ja hyvin menee :)Glugosaminilla mennään. Jo vain polvet kestää könähtelyt, samoin Kalsium D:llä, joka pehmentää perslennot
- ent.siivoojaparka
seontiina kirjoitti:
taidankin ruveta lukeen enemmän näitä aloituksia
täältähän löytyy ihan hauskoja juttuja
onhan se mummuna mukava muistella
miten niitä lapsia tehtiin
voisin nyt hyvin topakasti sanoa
lapset kuuluu avioliittoon
hyi teitä jotka olette lapsenne tehneet olematta
lapsienne isän kanssa avioliitossa.Luuletko tosiaan, että heistä olisi tullut parempi painos, jos pappi olisi ensin sanonut aamen? Varmaan omaa kokemustasi? No nyt on vain tyytyminen näihin mitä on.
Sain nuorena jo aika varhaisessa vaiheessa selville, että ei lasten tekemiseen tarvitakaan muuta kuin mies ja nainen, utelias lapsi kun olin.
Vielä nykymaailmassakin elää kummallisia harhakäsityksiä, että vihkimällä niitä lapsia tehdään. Jotkut jopa luulevat, että kaksi naista keskenään ja kaksi miestä keskenään pystyy saamaan omia biologisia lapsia, jos vain pappi suostuisi vihkimään heidät. - ent.siivoojaparka
Kertokaapas nyt siili ja siivooja, miksi aloitte puolustelemaan itseänne ja avioliiton ulkopuolellla tekemiänne lapsia oikeiksi valinnoiksi?
Yksi painava syy minulla ainakin oli se, että jos ei ole mennyt naimisiin, niin ei tarvitse ottaa avioeroakaan.
Helpoimman kautta on mottoni yleensäkin.
Ihmettelen, mikä hinku ihmisillä on päästä vihille vielä nykyaikana. Järjestävät vieläpä protestimarssejakin sellaisen asian eteen. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Yksi painava syy minulla ainakin oli se, että jos ei ole mennyt naimisiin, niin ei tarvitse ottaa avioeroakaan.
Helpoimman kautta on mottoni yleensäkin.
Ihmettelen, mikä hinku ihmisillä on päästä vihille vielä nykyaikana. Järjestävät vieläpä protestimarssejakin sellaisen asian eteen.harvemmin sitä ihminen kumminkaan naimisiin menee erotakseen
joskus vaan käy niin että se ns rakkaus ei kestä
varsinkaan nämä nuoremmalla iällä solmitut liitot
kun hehku häviää rakkaus hiipuu
mutta itse olen kyllä sitä mieltä että joko naimisissa tai sit yksin
joo onhan sitä helpompi lähtee jos ei oo naimisissa
mutta minkä takia sit edes ottaa ittelleen kumppania
jos ajatus on miten pääsee helpoiten eroon.- ent.siivoojaparka
seontiina kirjoitti:
harvemmin sitä ihminen kumminkaan naimisiin menee erotakseen
joskus vaan käy niin että se ns rakkaus ei kestä
varsinkaan nämä nuoremmalla iällä solmitut liitot
kun hehku häviää rakkaus hiipuu
mutta itse olen kyllä sitä mieltä että joko naimisissa tai sit yksin
joo onhan sitä helpompi lähtee jos ei oo naimisissa
mutta minkä takia sit edes ottaa ittelleen kumppania
jos ajatus on miten pääsee helpoiten eroon.Kaiken varalta, kun eihän sitä koskaan tiedä etukäteen mitä tapahtuu.
Jostain olen kuullut, että noin puolet avioliitoista päättyy avioeroon. - Siilimuorikka3
Kertokaapas nyt siili ja siivooja, miksi aloitte puolustelemaan itseänne ja avioliiton ulkopuolellla tekemiänne lapsia oikeiksi valinnoiksi?
Hah! Ei tarvitse "puolustella" yhtään mitään. Mitä sitä paisti minun lapseni kuluvat tähän auttamis-aloitukseen. Sinä olet mestari suistamaan aiheen raiteilta. Pysyisit joskus edes aiheessa.
En voisi ikinä sanoa että lapseni on "väärä valinta", missään suhteessa. Lapseni on arvokkainta mitä minulla on. No niin, toinen kysymys Teille aviottomien lasten äideille.
Olen lukenut, että molemmat olette absolutisteja alkoholin suhteen, joku syy siihenkin täytyy olla.
Vaan jos, ette tiedä alkoholin vaikutuksessa könähtelyistä niin kerronpa omasta kokemuksestani, että suurempia vaurioita ei tule, keho on rentoutunut.
Pahimmat vammat ihminen saa selvinpäin kaatumisesta ja tuolilta pulilta putoamisesta.
Että silleen.- Siilimuorikka3
korppis kirjoitti:
No niin, toinen kysymys Teille aviottomien lasten äideille.
Olen lukenut, että molemmat olette absolutisteja alkoholin suhteen, joku syy siihenkin täytyy olla.
Vaan jos, ette tiedä alkoholin vaikutuksessa könähtelyistä niin kerronpa omasta kokemuksestani, että suurempia vaurioita ei tule, keho on rentoutunut.
Pahimmat vammat ihminen saa selvinpäin kaatumisesta ja tuolilta pulilta putoamisesta.
Että silleen.Vastaus sinulle aivottomalle :D.
Minä en ole kehunut koskaan olevani absolutisti joten muotoiles kysymykses uudelleen. - Siilimuorikka3
Luuletko tosiaan, että heistä olisi tullut parempi painos, jos pappi olisi ensin sanonut aamen? Varmaan omaa kokemustasi? No nyt on vain tyytyminen näihin mitä on.
Sain nuorena jo aika varhaisessa vaiheessa selville, että ei lasten tekemiseen tarvitakaan muuta kuin mies ja nainen, utelias lapsi kun olin.
Vielä nykymaailmassakin elää kummallisia harhakäsityksiä, että vihkimällä niitä lapsia tehdään. Jotkut jopa luulevat, että kaksi naista keskenään ja kaksi miestä keskenään pystyy saamaan omia biologisia lapsia, jos vain pappi suostuisi vihkimään heidät.Niinpä. Suurempi synti on erottaa se minkä pappi on yhdistänyt kuin että menee lupaamaan sellaista mitä ei pysty pitämään.
- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
No niin, toinen kysymys Teille aviottomien lasten äideille.
Että silleen.Missäköhän lööpeissä niin on lukenut, että olisin absolutisti?
Humalassa tosin en ole ollut vuosikymmeniin, enkä muista olisinko humalassa kompuroinut pahemmin nuorenakaan. Aina minulla jalat piti alla, joskus oksetti ...
On minulla konjakkia nytkin kaapissa. Joskus otan lusikallisen lämmikkeeksi, jos on kurkkukipua tai sellaista.
Olutta juon joskus harvoin, mutta en vahvaa olutta silloinkaan. Tykkään oluen mausta, mutta en tykkää alkoholin vaikutuksesta.
Minulla on sellainen päännousema, että lääkkeet ja alkoholi eivät sovi yhteen, eikä minulla ole mitään vaikeuksia olla selvinpäinkään, niin ... olkoon. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Missäköhän lööpeissä niin on lukenut, että olisin absolutisti?
Humalassa tosin en ole ollut vuosikymmeniin, enkä muista olisinko humalassa kompuroinut pahemmin nuorenakaan. Aina minulla jalat piti alla, joskus oksetti ...
On minulla konjakkia nytkin kaapissa. Joskus otan lusikallisen lämmikkeeksi, jos on kurkkukipua tai sellaista.
Olutta juon joskus harvoin, mutta en vahvaa olutta silloinkaan. Tykkään oluen mausta, mutta en tykkää alkoholin vaikutuksesta.
Minulla on sellainen päännousema, että lääkkeet ja alkoholi eivät sovi yhteen, eikä minulla ole mitään vaikeuksia olla selvinpäinkään, niin ... olkoon.Asia lie loppuun käsitelty ; )
Kiivas luonteinen tuo siili.
Omiaa horisee, että minä olisin vienyt ketjua harhaan, itse hän aloitti, joten
annoin opetuksen ja taisin hyvin onnistuakin.
Seliseliseli....
Siilellä hermot reistailee, lieköhän viinan syytä.
Minä paraskin aivoton ; )- Siilimuorikka3
korppis kirjoitti:
Asia lie loppuun käsitelty ; )
Kiivas luonteinen tuo siili.
Omiaa horisee, että minä olisin vienyt ketjua harhaan, itse hän aloitti, joten
annoin opetuksen ja taisin hyvin onnistuakin.
Seliseliseli....
Siilellä hermot reistailee, lieköhän viinan syytä.
Minä paraskin aivoton ; )Avioton tai aivoton, sama asia :D. Aivottomassa näyttää olevan luulotauti. Sinä et opetusta kykene minulle antamaan.
Toiset puhui auttamisesta. Sinä aloit puhumaan juoppojen auttamisesta, muistutin että itsekin olet kertonut kaatuneesi pikkupäivvään ruusupensaaseen, sama asia. Miten aviottomat lapset ja huorittelut kuuluvat tähän aiheeseen? Liikahtaako siellä päässä mikään? - suurentava
seontiina kirjoitti:
vaan pitkä ja hoikka
ei se että on pitkä tee ihmisestä rotevaa :)Vääristää sitten ruutu. Kesä kuvat suppilaudalla ja pyörällä harjoittelu näytti toisin.
Avioton tai aivoton, sama asia :D. Aivottomassa näyttää olevan luulotauti. Sinä et opetusta kykene minulle antamaan.
Toiset puhui auttamisesta. Sinä aloit puhumaan juoppojen auttamisesta, muistutin että itsekin olet kertonut kaatuneesi pikkupäivvään ruusupensaaseen, sama asia. Miten aviottomat lapset ja huorittelut kuuluvat tähän aiheeseen? Liikahtaako siellä päässä mikään?Jos olen ruusupuskassa päissään maannut kuten kirjoitit olen ollut tosi kännissä kun en itse mitään muista.
Siivooja huoritteli en minä.
Tarkkaavaisuutta lukemiseen ja kärsivällisyyttä luetun ymmättämiseen.
Seliseliseli🐗- Siilimuorikka3
Jos olen ruusupuskassa päissään maannut kuten kirjoitit olen ollut tosi kännissä kun en itse mitään muista.
Siivooja huoritteli en minä.
Tarkkaavaisuutta lukemiseen ja kärsivällisyyttä luetun ymmättämiseen.
Seliseliseli🐗Älä yritä olla itseäsi fiksumpi Hyacinth :D.
Älä yritä olla itseäsi fiksumpi Hyacinth :D.
Onko sinulla Hyväsintti trauma kun siitä alvariinsa kirjoitat, joulukin meni jo?
- Siilimuorikka3
Onko sinulla Hyväsintti trauma kun siitä alvariinsa kirjoitat, joulukin meni jo?
Sinä olet. Kaksoisolentonsa.
Nyt ymmärrän, sanavalmis, touhukas, empaattinen, pää pystyssä toilailunsa kantaja roolihahmo, jota esittää, loistava englantilainen näyttelijä Patricia Routledge.
Patricia on Hyacinth roolihahmossa hauska noin 50 - 60-vuotias keskiluokkainen englantilaisrouva.
Tykkään, kiitos 👍- Siilimuorikka3
Ja sitä paitsi, eikös tämä ole sinun tekstiäsi tässä keskustelussa, ei ent.siivoojaparan jos ette sitten jostain ihmeen syytä satu olemaan sama henkilö?
Korppis 10.2.18:32
"Vaan huorana en ole koskaan kellee ollut, avioliitossa olen lapseni tehnyt ja ihan selvipäin."
Jotes pätkiikö jo muistikin? Siilimuorikka3 kirjoitti:
Ja sitä paitsi, eikös tämä ole sinun tekstiäsi tässä keskustelussa, ei ent.siivoojaparan jos ette sitten jostain ihmeen syytä satu olemaan sama henkilö?
Korppis 10.2.18:32
"Vaan huorana en ole koskaan kellee ollut, avioliitossa olen lapseni tehnyt ja ihan selvipäin."
Jotes pätkiikö jo muistikin?Sitäpaitsi ja sitäpaitsi.
Koeta jo toeta.
Jos minä olen juoppo tuolilta putoaja ja humalassa ruusupuskaan sammunut, jota ei jaksa ylös nostaa, joten maatkoon siellä kunnes selviää niin ole sinä huora. Niinhän vanha kansa yksinäisten lasten äitejä on kautta aikojen kutsunut.
Siivoja ja minä olemme jokseenkin keskustelijoina samalla tasolla sinä putoat tuon tuosta rattailtamme, jonne yrität kammeta, sieltä rattaan pinnojen välistä heittelet sitten epätoivoisena tyhjänpäiväistä paskaa.- Siilimuorikka3
Nyt ymmärrän, sanavalmis, touhukas, empaattinen, pää pystyssä toilailunsa kantaja roolihahmo, jota esittää, loistava englantilainen näyttelijä Patricia Routledge.
Patricia on Hyacinth roolihahmossa hauska noin 50 - 60-vuotias keskiluokkainen englantilaisrouva.
Tykkään, kiitos 👍Todellisessa elämässä hänenlaisensa kuitenkin lähinnä surkuhupaisa :D.
- Siilimuorikka3
korppis kirjoitti:
Sitäpaitsi ja sitäpaitsi.
Koeta jo toeta.
Jos minä olen juoppo tuolilta putoaja ja humalassa ruusupuskaan sammunut, jota ei jaksa ylös nostaa, joten maatkoon siellä kunnes selviää niin ole sinä huora. Niinhän vanha kansa yksinäisten lasten äitejä on kautta aikojen kutsunut.
Siivoja ja minä olemme jokseenkin keskustelijoina samalla tasolla sinä putoat tuon tuosta rattailtamme, jonne yrität kammeta, sieltä rattaan pinnojen välistä heittelet sitten epätoivoisena tyhjänpäiväistä paskaa.Rauhoituhan Hyacinth nyt. Otappa pikku ruokaperräiset :).
Sinä olet itse itsestäsi ainekset tälle palstalle antanut.
Huorittelu ei edelleenkään kuulu auttamiseen, kuten tuolla jo aiemmin sanoin. Yritä edes pysyä aiheessa. - Siilimuorikka3
Rauhoituhan Hyacinth nyt. Otappa pikku ruokaperräiset :).
Sinä olet itse itsestäsi ainekset tälle palstalle antanut.
Huorittelu ei edelleenkään kuulu auttamiseen, kuten tuolla jo aiemmin sanoin. Yritä edes pysyä aiheessa.Sitä paitis minun lapseni eivät ole yksinäisen äidin lapsia vaan minun lapseni ovat syntyneet parisuhteessa, jossa on isä ja äiti. Joten huti meni sekin.
Sitä paitis minun lapseni eivät ole yksinäisen äidin lapsia vaan minun lapseni ovat syntyneet parisuhteessa, jossa on isä ja äiti. Joten huti meni sekin.
Seli seli seli ; )
- eppu2
Laissa on määritelty auttamisvelvollisuus.
Mikäli joku on hengenvaarassa tai vakavassa vaarassa sairauden vuoksi.
Jotain sanktiotakin siitä määritellään, jos laiminlyö auttamisvelvollisuuden.Hää auttaa, ettei saa sanktioita. Verissäpäin makaavia känniläisiä kantsii kiertää jo oman terveytensä vuoksi.
On luonnollista auttaa jos vanha nainen tai siististi pukeutunut mies yhtä äkkiä kuukahtaa eteen.- Siilimuorikka3
Hää auttaa, ettei saa sanktioita. Verissäpäin makaavia känniläisiä kantsii kiertää jo oman terveytensä vuoksi.
On luonnollista auttaa jos vanha nainen tai siististi pukeutunut mies yhtä äkkiä kuukahtaa eteen.Hah, päissään mikä päissään. En auttais muoria joka hame korvissa könähtää ruusupensaaseen.
- Himmelsauge
Enpä ole elämäni aikana nähnyt että joku humalainen muori olisi pientareella köllötellyt, miehiä kyllä kaikenikäisiä on ollut. Kaupungin keskustassa kesäaamuisin kun töihin menin, niitä virui pitkinpoikin. Usein ravistelin senverran että örähtivät, varmistin että hengissä olivat. Kylmällä ilmalla kehoitin nousemaan ylös.
- Pulp-fictio
Heitteille jättö = rangaistavaa
- Siilimuorikka3
Eikös tuo ole aika tavallista jotta kun nähdään maassa makaamassa joku ketarat ojossa, ekkana aatellaan jotta joku humalainen siinä makaa ja maatkoon, kukaan ei auta, ei kuulu mulle. Korkeintaan jäädään töllistelemään ja otetaan valokuvia somea varten. Mutta aine ei olekaan kyse humalaisesta vaan oikeasti sairauskohtauksen saaneesta.
Kyllä kaatuneen ulkoisesta olemuksesta normaali ihminen erottaa onko kyse humalaisen sammumisesta maantielle tai ihmisen sairaskohtauksesta.
Nämä kännikalat kerää huomiinsa poliisi tai jopa ambulanssi joka vie heidät sairaaloiden päivystyksen tukoiksi, kiireellistä apua tarvittavien jonoon.- eppu2
Kyllä kaatuneen ulkoisesta olemuksesta normaali ihminen erottaa onko kyse humalaisen sammumisesta maantielle tai ihmisen sairaskohtauksesta.
Nämä kännikalat kerää huomiinsa poliisi tai jopa ambulanssi joka vie heidät sairaaloiden päivystyksen tukoiksi, kiireellistä apua tarvittavien jonoon.Humalainenkin voi saada sairauskohtauksen tai voi olla liiallisen promillemäärän takia hengenvaarassa.
Jokaisen velvollisuus on auttaa.
Laki ei tee eroa ihmisten välille siinä asiassa.
On tietysti jokaisen oma valinta miten tekee.
Poliisi ja ambulanssikaan ei ketään nouda, ellei joku hätäkeskukseen soita. - Siilimuorikka3
Nämä kännikalat kerää huomiinsa poliisi tai jopa ambulanssi joka vie heidät sairaaloiden päivystyksen tukoiksi, kiireellistä apua tarvittavien jonoon.Kylläpä vaan on jäänyt ilman apua ihan taviskansalasetkin, joita on syyttä pidetty humalaisena. Sitä paitsi voipi olla et se "kännikalaki" on saanut sydänpysähdyksen, poliisi tai ambulanssi on tällöin auttamattomasti myöhässä.
- Näsäviisaat
Kännikala ? Ei voi aina sanoa onko kyseinen humalassa nimittäin sairaskohtaus voi tehdä saman vaikutelman, on nimittäin kokemusta mutta ei sitä välttämättä tarvitse välittää kävelee vain ohitse hymyillen.
- KammottaviaJulmia
Täällä mietitään keitä voi jättää tienposkeen kuolemaan. - tuli hyvä idea mieleen. Otan valokuvan aina, kun huomaan ihmisen kulkevan välinpitämättömänä apua tarvitsevan ohi. - Hän saa todennäköisesti tuomion laiminlyönnistään ja voi tulla vakaviakin seuraamuksia, jos avun tarpeessa ollut menettää henkensä.
Kulkekaa vaan ihan rauhassa ohi. Lupaan käräyttää jokaisen kohdalle osuvan. - eppu2
KammottaviaJulmia kirjoitti:
Täällä mietitään keitä voi jättää tienposkeen kuolemaan. - tuli hyvä idea mieleen. Otan valokuvan aina, kun huomaan ihmisen kulkevan välinpitämättömänä apua tarvitsevan ohi. - Hän saa todennäköisesti tuomion laiminlyönnistään ja voi tulla vakaviakin seuraamuksia, jos avun tarpeessa ollut menettää henkensä.
Kulkekaa vaan ihan rauhassa ohi. Lupaan käräyttää jokaisen kohdalle osuvan.Saattaisivat kysyä, mitä muuta teit, kun kuvasit.
- auttaminen-hakusessa
KammottaviaJulmia kirjoitti:
Kulkekaa vaan ihan rauhassa ohi. Lupaan käräyttää jokaisen kohdalle osuvan.Tässä viestissä oli oikein mallioppilas auttajasta. Kuvaa kun muut eivät auta, ja ei huomaa ettei itsekkään auta. Valvontako saa auttamaan?
- ent.siivoojaparka
auttaminen-hakusessa kirjoitti:
Tässä viestissä oli oikein mallioppilas auttajasta. Kuvaa kun muut eivät auta, ja ei huomaa ettei itsekkään auta. Valvontako saa auttamaan?
Sanos muuta.
Yksi vain seisoo ottamassa valokuvia ohikulkevista, kun toinen tekee kuolemaa siinä vieressä.
- riimu-varsi-
Jos paikalla oli muita, jolla ei ollut tarvis lähteä junaan, niin sellainen jää paikkalle. Soittaminenkin on jo auttamista. Usein tieliikenteessä tapahtuneen onnettomuuden töllistelijät vain haittaavat tilanteessa, joten paras neuvo on poistua paikalta häiritsemästä. Sama koskee ojankaivuussa, lapioon nojailija ei edistä työtä, muuta kuin viidyttämisessä.
- ainaainaaina
"lapioon nojailija ei edistä työtä, muuta kuin viidyttämisessä. "
Kyllähän niitäkin(viihdyttäjiä) tarvitaan. - mimmimum-..mi
Soittaminen oli tosiaankin jo auttamista...ja ilmoitti paikan laiturien neljä ja viisi välissä...ja sinne jäi ihmisiä "pällistelemään"..
- Asko751t
http://yle.fi/uutiset/3-9446253
.........................- ent.siivoojaparka
Siis kysymyshän onkin hätäkeskuksen nihkeydestä lähettää apua paikalle, ennenkuin saavat tarkemmat tiedot potilaan voinnista, etteivät vain suotte tuhlaa ammattimaisia resursseja sellaiseen, jonka paikallaolijat voivat paikkailla tai herättää henkiin itse.
Ihan aikuisen oikeesti, jos kävelisin korven kylätietä ja näkisin jonkun makaavan ojassa tai lumihangessa, niin todennäköisesti menisin katsomaan ja soittaisin ainakin hätänumeroon että jos joku viisaampi tulisi katsomaan onko se avun tarpeessa. Jos päältäpäin näkyy että sen päälle on ajettu tai puukotettu tai muuten kuolemankielissä niin soittaisin suoraan ambulanssin oli se kännissä tai ei. Pitäähän ne kännisetkin pelastaa ei sellaista voi jättää omalletunnolle kaivertamaan.
- Himmelsauge
Aivan riittävät tiedot nainen sanoi, saivartelua, palvelualttiuden puutetta norsunluutornissa!
- henrjii
mää oon pikkuisen semmoinen, että en jätä omissa mehuissaankaan
makaavaa rölliäkään pulaan, En kyllä ymmärrä mistä tai miksi olen sen
perinyt.
Metsästämäkään en enää viitsi ruveta kun säälin eläin raukkoja- mimmimum-..mi
Poliisi kirjoitteli kun oli perjantainvastaisena yönä poiminut kodittoman humalaisen miehen 17asteen pakkasesta... miehelle tuli huoli kaveristaan joka nukkui yöt pressun alla ... räsymatto patjana....poliisit lähtivät etsimään ja löysivät...veivät ensisuojaan..lämpimään jossa sai nukkua patjalla...ja likaiset vaattetkin pesuun...Poliisiltakin löytyy inhimillisiä tekoja....
- Per-kel
Joku sanoi että :Juna on kuin huora, jos yhdestä myöhästyy niin sitten seuraavalla :D
- henrjii
joo joo, maksu menee, seisoi tai ei
Ettei nyt olisi tehty tikusta asiaa. Asemalaitureilla ollaan ja aika todennäköistä, että ihmisiä ja potentiaalisia auttajia on enemmänkin. Ei kaikkien tarvitse jäädä auttamaan, varsinkaan jos ei osaa. Ehkä on katsonut tehneensä oman osuutensa ymmärtämättä, että hätäkeskus haluaisi lisätietoa.
Olen Timo U S kunnioituksella ja kunnia haluta lähettää postissa we ([email protected])
Sherri.
- KylMeTiedetäänJa
Soittaja sanoi, että paikalla oli ihmisiä. Ehkä osaavampia avuntarjoajia kuin soittaja, joka antoi kiireestä huolimatta oman panoksensa.
Miksi ihmeessä hänen olisi pitänyt jäädä rinkiin loukkaantuneen ympärille? - henrjii
Kuopion asemalla oli helsigin herra kysellyt viimmeisessä vaunussa kondyktööriltä,
että onko tuola takana tilaa.
Kondyktööri^^ onhan sielä tiloo, muttei junoo - hytinäx1
En ole käynyt ensiapukursseja, jos menisin "auttamaan" pahentaisinko vammaa tai tilannetta? Soittaisin hätänumeroon tai yrittäisin saada asemalla olevan vartijan tai muun henkilökunnan hädässä olevan avuksi.
- Siilimuorikka3
Elottomaksi menneen ihmisen auttamatta jättäminen vie ihmisen hengen, joten mikä muu toiminta tahansa on parempi ratkaisu.
"Ajatella et joku näinkin sanonut tilanteessa missä toinen ihminen tarvii pelastusapua,"
Niin on minunkin kohdalle tapahtunut, kyllä ne 112 virkailijat (noin yli 9000 e kuukausipalkkaiset ?" ovat melkolailla kokemattomia elämään.
Viimeksi olin noin 50-60 m päässä puolisoni ja 4 lasten lastenlasten kanssa, ovat 3.5 vuotiaita ja ihmisiä oli minun ja onnettomuuspaikan välillä yli 10 ja pari jo hoitamassa uhria.
Seuraava juna olisi lähtenyt n tunnin kuluttua.
112 virkailija kulutti aivan turhaa aikaa kyselemällä ja toistamalla.Samoin on käynyt maantiellä 2 kertaa, ohi olen ajanut enkä ole jäänyt tapahtumapaikalle vaikka olen ollut kolarin 1. silminnäkijä.
Toisella kerralla, jos olisin jarruttanut niin olisin varmasti aiheuttanut kolarisuman, koska takanani tuli kymmeniä autoja.
Ensimmäisellä kerralla useampi vuosi takaperin oli mýös lapsia kyydissä ja olin yksin, en voi kolmea 1v, 3v 3v jättää autoon pakkasella ja mennä auttamaan. Samoin tällä kertaa tuli takana useampia autoja ja yksi jarrutti niin tehokkaasti että ajoi myös ilman syytä tieltä ulos.
Molemmilla kerroilla jouduin väistämään kolaroivia, jotta en itse joutuisi samaan joukkoon.
Jos onnettomuus tapahtuisi 100 m tai enemmä edessäni tottakai silloin jäisi ainakin autoon.
Mutta on se paha paikka jos on kolmen pikkasen kanssa, jne.
Toki hieman ymmärrän, 112 on ne vakiokysymykset, eijkä siinä vaiheessa järjenkäyttöä.
Se on aivan sama kuin jos äidille vaatii jotai Kelan avustuksia. ensimmäisenä tulee "vakiovastaus" jostain kopioitu, eikä paljo liity asiaan, tietysti on kielteinen. Vasta kolmanteen kirjeeseen alkavat vastailemaan harkitusti ja huomaavat että toisessa päässä on henkilö joka ymmärtää asioista "aika paljon".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1283170Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382523Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302435Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631132198- 1141700
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .271468Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1731410Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2911277Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2921248- 631090