Oletteko naiset hyväkuntoisia

Pillujen--asiantuntija

Paljonko nostatte penkistä. Hyväkuntoisen naisen pitää nostaa 70 kg penkistä 10 toistoa.

45

560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihatipunen

Tähän vois heti jotain "tosi hauskaa" kuten: "olen nostanut itseni jo monta kertaa tänään penkistä".

Ei joku penkkitulos kerro kunnosta kyllä yhtään mitään. Enkä viitti rikkoa itseäni kokeillakseni.

• nihhhhhhhhhhh

Penkkipunnerrus on itseasiassa varsin hyvä ylävartalon voimien mittari leuanvedon ohella.

• lihatipunen
        nihhhhhhhhhhh kirjoitti:

Penkkipunnerrus on itseasiassa varsin hyvä ylävartalon voimien mittari leuanvedon ohella.

No juu. Ajattelin kuitenkin kunnolla jotain muuta kuin voimaa. Vaikka toki lihasta pitää olla jonkun verran mutta ainakin mun mielestä jalkalihaksetolisi tärkeämmät ja mulla ne on päässet heikentymään. Ylävartalon voimaa tarvitaan kyllä esim. hoitotyössä jos joutuu potilaita nostelemaan, mutta itse olen "siistissä sisätyössä".

• nihhhhhhhhhhh
        lihatipunen kirjoitti:

No juu. Ajattelin kuitenkin kunnolla jotain muuta kuin voimaa. Vaikka toki lihasta pitää olla jonkun verran mutta ainakin mun mielestä jalkalihaksetolisi tärkeämmät ja mulla ne on päässet heikentymään. Ylävartalon voimaa tarvitaan kyllä esim. hoitotyössä jos joutuu potilaita nostelemaan, mutta itse olen "siistissä sisätyössä".

Niin no, tästä tullaan taas siihen, että tarvitseeko ihmisen ylipäätään olla mitenkään hyväkuntoinen? Eihän suurin osa ihmisistä varmaan tarvitse niitä jalkalihaksiakaan yhtään mihinkään.

Mielestäni tasapainoisesti hyväkuntoinen aikuinen ihminen kuitenkin jaksaa nostaa penkistä muutakin kuin tangon. Toki ihmisen nyt ei välttämättä ihan 10 toistoa 70 kg:lla tarvitse jaksaa tehdä ollakseen hyväkuntoinen.

• lihatipunen
        nihhhhhhhhhhh kirjoitti:

Niin no, tästä tullaan taas siihen, että tarvitseeko ihmisen ylipäätään olla mitenkään hyväkuntoinen? Eihän suurin osa ihmisistä varmaan tarvitse niitä jalkalihaksiakaan yhtään mihinkään.

Mielestäni tasapainoisesti hyväkuntoinen aikuinen ihminen kuitenkin jaksaa nostaa penkistä muutakin kuin tangon. Toki ihmisen nyt ei välttämättä ihan 10 toistoa 70 kg:lla tarvitse jaksaa tehdä ollakseen hyväkuntoinen.

Jos on vähän painavampi henkilö niin hyvistä reisilihaksista on kyllä hyötyä niin polvet ei rasitu niin paljoa.

• nihhhhhhhhhhh
        lihatipunen kirjoitti:

Jos on vähän painavampi henkilö niin hyvistä reisilihaksista on kyllä hyötyä niin polvet ei rasitu niin paljoa.

Toisaalta laihduttamisesta olisi tällaiselle henkilölle suurempi hyöty.

• lihatipunen kirjoitti:

Sitten joskus pitää raahata vaikkapa pesukone tai jääkaappipakastin yläkerroksiin portaita. Homman voi varmaan tehdä suurella määrällä raakaa voimaa tai paljon pienemmälläkin, kun käyttää sopivia apuvälineitä. Kyllä mä luulen että ihminen menee perse edellä puuhun jos se yrittää saada aikaan maksimaalisen voiman ilman reisilihasten käyttöä.

• pyhä

Hyvästä kunnosta kertoo kyllä muu(kin) kuin penkkitulos :D

• Clslel

Itse nostan 75 penkistä ja olen nainen :D

• nihhhhhhhhhhh

Tohon yltää ehkä 1% naisista. Sanoisin, että 40 kg penkistä nostavan naisen voi jo sanoa olevan hyvässä kunnossa.

• helgamies_

40kg penkistä on naiselle ok tulos, vastaa miehen 120kg penkkiä.

• mänttipäisiäoppilaita

Ölyttömyys senkun jatkuu.Pieni heiveröinen mies ei nostele mitään,
        kun taas maajussi vetää auraa ilman hevosta,heh.Suhteellisuuden
        tajua tarvitaan tässäkin aloituksessa.Monesti raskaimpien nostajat
        jäävät pitkälle jälkeen koulun penkillä oppiaineissa.

• peruskunto

Olen yhden kerran nostanut kolme 50 kilon sementtisäkkiä kuormurin
        lavalta myllylle,joka oli vain kahden metrin päässä,taisi munaskuiset
        siinä revetä.Oma elopainoni oli silloin ehkä 69 kiloa.Punnersin yli oman
        painoni,joka oli amatöörille kylän kunnioitettu ennätys.Se oli kouluiässä
        kunnioitettava saavutus.Nyt ikämiehenäkin voimia riittää metsätöihin.
        Peruskunto on hankittava nuorena,ksoka sitä sitten riittää loppuiäksi.

• mitallikokemusta

Älytön aloitus.Painon nosto ei takaa hyväkuntoisuutta.Nyrkkeilijän permanto-treenaukset ovat paljon kehittävämpiä kropalle.Liiallinen
      raskaiden nosto jäykistää kroppaa.Suuret lihakset tekevät kömpelöksi.
      Tasapainoinen liikunta,sekä pelkkä reipas kävely voimistelun lisäksi
      takaa pitemmän,ja terveemmän elämän,tietenkin tupakoimattomille.
      Murtomaahiihto on yksi kovimmista lajeista,ja hyödyntää koko kropan.

• nihhhhhhhhhhh

No jos tekee 10 toiston sarjoja penkissä, niin ei se kyllä juurikaan käytännössä jäykistä kroppaa. Eikä 10 toiston sarja 70 kg:lla todellakaan vaadi "suuria lihaksia".

• molempiParempia

Makunsa kullakin,mutta nainen ei ole sama kuin mies.Onneksi meillä
        on huomattavia eroavaisuuksia.Luojan kiitos ??? Miehelle,terve nainen
        on siunaus,ja päinvastoin !

• seolisjojotakin
        nihhhhhhhhhhh kirjoitti:

No jos tekee 10 toiston sarjoja penkissä, niin ei se kyllä juurikaan käytännössä jäykistä kroppaa. Eikä 10 toiston sarja 70 kg:lla todellakaan vaadi "suuria lihaksia".

Haluaisin nähdä sen rumiluksen.Haluaisin myöskin nähdä sen Amazoonin joka nostelee 70 kiloa ilman nosturia ?

• sarvukuonoja

Silloin tällöin näkee "lesboja"salilla jotka muistuttavat enemmän sarvi-
      kuonoa kuin naista,mutta en menisi petiin yhdenkään kanssa.

• vai-sarvukuonoja

Jaaaaa.. Vähän samaa kun homo hintelä-heikki. En menisi petiin yhdenkään kanssa.

• mahapunnerrus

En. Olen pahakuntoinen.

• jokainentyylillään

Tämäkin aihe kuivui kokoon.Lihaksettomat yleensä sekaantuvat "riskien"
      asioihin.

• lihatipunen

Olitkos aloittaja muuten se, joka käy salilla ja pyöräilee mutta ei jaksa juosta?

• hnnnnn

Teen 10 toistoa 20 kilolla, mutta olenkin 75.

• Naiseltatämä

En nosta enää penkiltä yhtään kun saan aina olkapään kipeäksi :(

• Teet todennäköisesti väärällä tekniikalla ja suhteessa voimiisi liian isoilla painoilla.

• Karvamuna-

Nostan 80 kg 10 kertaa ja olen lihava ruma mies

• hölmöt

En tiä mut 130 kg mies nousee tarvittaessa.

• Voi sitä kuntoa mitata muutenkin kuin että miten voimakas on. Painonnostajamuijat ovat totaalinen turnoff mutta lenkkeily on ok.

• erika-narukäsi

Enpä ole eläissäni nostanut mitään noin painavaa mihinkään...
      Taitaa painavimmat taakat olla jotain 30-40 kiloa, mitä olen nostanut.

Paljonkos se tanko painaa? Jotain 20 kiloa? No ehkä sen verran sitten nostan penkistä juu. Jos on pakko.

Jos siis pitää nostaa tuosta rinnan päältä ylös. Sitähän se penkistä nosto kai tarkoittaa?

• Kiltti-ja-kunnollinen

Tosi on että naisilla ei ole lihaksia millä nostaa. 30 kg on jo saavutus jos nainen saa kerran nostettua. Kovana kuntoilijana nostan 80 kg 10 kertaa.

• lihatipunen

Minkä takia pitäisi nostaa? Olitkos sinä sitten se kova kuntoilija, joka ei jaksa juosta?

• vahvanainen1

Kerran? Kyllähän tuon 30 nostaa hyvinkin 10 kertaaa.

• erika-narukäsi

Totta. Ei naisen kehoa ole tarkoitettu nostelemaan makuula penkistä painoja.

Eikä varmaan miehenkään...tulee nyt mieleen vain joku painitaistelu, jossa mies ehkä joskus voisi tarvita taitoa nostaa jotain painavaa pois rintansa päältä, aikaan ennen tuliaseita.

Kyllä sitä arkielämässä tarvittavaa voimaa, kestävyyttä ja notkeutta voi olla, vaikka ei jotain salipelleilyä harrastaisikaan.

Tässäpä teille voimailijoille haaste:

Ottakaa hyvä perusasento, ryhti suoraksi. Voitte höyhenenkevyesti tukea toisella kädellänne johonkin lantion korkeudella olevaan tasoon, mutta nojata ei saa. Nostakaa ulommainen jalka suorana eteen 90 asteen kulmaan...kauanko pysyy? Nostakaa sitten jalka sivulle (muista ryhti!) samaan tapaan, jaksatko kannatella potkaasi? Taaksepäin sama juttu...ja pitäkää ryhti...kannatelkaa omaa jalkaanne, pitäkää ryhti..

Saliharrastajillä jää nämä nostot aika lyhyeksi kestoltaan. Ryhti tipahtaa ekana, kun yrittävät huijata :)

• No ei ole häävi tulos.

• muistaviis

Todellinen nainen vetää noin kahdeksankymmentä kilogrammaa puoleensa.

• 41v-sinkkumies

Nuorena sällinä nostelin sellaisen 170 kg. Nykyään jaksaisin noin 90 kg kolme toistoa

• 121212121212

Aasisillan kautta päästään ihan asiaankin, eli kyllä naisten kannattaisi nostella raskaampia painoja. Naisten on yleensä vaikeampaa kasvattaa lihaksia, joten on ihan täysin perusteltua treenata "kuin miehet", tosin keskittyen vähän enemmän alavartaloon.

Kun vanhempana alkaa lähtemään lihat pyllystä/reisistä vyötärölle ja vatsaan, se tekee naisen vartalosta samanlaisen kuin eläikäisellä huonokuntoisella miehellä. Tynnyrivartalo tikkujaloilla. Moni kolmekymppinen nainen on tätä luokkaa, nelikymppisistä suorastaan enemmistö.

Ne kevyet treenit ei juuri vartaloa muokkaa. Nuorilla salilla käyvillä naisilla (pl. ne pari oikeasti kunnolla treenaavaa fitnesstytyä ja yksi punttimimmi jonka kanssa olen ystävystynyt) tulokset on usein kiinni 50% nuoruudesta, 40% geeneistä ja 10% siitä treenistä.

Niiden joilla ei ole nuoruutta eikä oikein geenejäkään, on treenattava raskailla painoilla. Minähän sen lyhyenä ja hintelänä, kapeaharteisena miehenä tiedän.

Maksimivedoilla tai pienillä toistoilla saa lähinnä voimaa mikä liittyy hermotukseen, lihasten koko ei välttämättä hirveästi kasva. Sellaiset 8-12 toistoa vähemmän räjähtävästi mutta oikein puristaen on hyvä tapa kasvattaa lihaksia. Jos pystyt tekemään tuota enemmän toistoja, painot ovat niin kevyet että aletaan mennä kestävyysharjoittelun puolelle.

Suosittelen kaikille, vaikkei salilla käyminen kivaa olekaan.

• treeninainen

Treenaaminen on ihanaa! Mutta jos on tuollainen pakkomielle ulkonäön vuoksi sitä tehdä, voin kuvitella että ei ole kivaa susta. :D

• 121212121212
        treeninainen kirjoitti:

Treenaaminen on ihanaa! Mutta jos on tuollainen pakkomielle ulkonäön vuoksi sitä tehdä, voin kuvitella että ei ole kivaa susta. :D

Riippuu vähän miten treenaa. Miehen elämässä aika harvoin ne asiat joista on eniten hyötyä, ovat kivoja tai ihania. Jos haluaa lihaksia, on treenattava kovaa. Ei riitä hassunhauska ryhmäliikunta lattarimusiikin soidessa taustalla.

Ulkonäöllä on merkitystä. Kun katsoo millaisia miehiä timmikroppaisilla naisilla on, huomaa välittömästi ettei treenin korvaukseksi haeta pelkästään treenaavaa miestä vaan jykevää leukaa ja taloudellista menestystä.

• ätminki

Minä nostan vain 40 kg

• silver1412

Minä nostan vain 4 kg painot 360 kerta.

• saankokultatähden

Oon nostanut perseeni penkistä ylös tänään 10 krt.

• Hyväkuntoinen

Jaksan juuri juuri nostaa lihavilla töppösormillani yhden perunalastun kerrallaan suuhuni.

• En tiedä paljon nostaisin, en ole kokeillut. Mutta olen ihan hyväkuntoinen.

• isomunainen-mies

Nostan 200 penkkiä ylös ja penkki painaa 2 kiloa joten nostan 400 kg yhteensä. Penkistä nostaminen ei kiinnosta, se riittää että on iso muna ja sillä saa naista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      224
      4312
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      70
      2777
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      394
      2443
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1657
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      555
      1406
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1340
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1334
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1329
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1206
    Aihe