Onko mitään mahdollisuutta saada 3kk eli kesäkuuhun mennes 10kg pois? Kukaan kuka onnistunut tässä? :) oon nyt tammikuun ja tähä asti helmikuuta yrittäny painoa pudottaa aika tuloksetta, mut jos jotain hyvää nii ainaki kunto kasvanu et alkaa maistumaan jo juokseminenki! Maaliskuussa olis tarkotus alottaa ilman mitään lipsumisia oikeanlainen ruokavalio ja syödä säännöllisesti. Oisko mitään neuvoja liikkumisen suhteen? Haittaako painonpudotuksessa jos kävis salilla treenaamassa lihaksia samalla, mm tekee maastavetoi, ja jalkaprässil, ja crosstraineril? Ois nyt kiva kuulla vaa semmosten neuvoi/kokemuksii ketkä saanu suurinpiirtein 10kg tai jopa enemmän 3kk aikana :)
3kk -10kg?
11
7695
Vastaukset
- Iso-My
Minulla on vähän sama tilanne. Olen ollut "lähtökuopissa"laihdutukseen.
Vähän vaikeaa aloittaa, kun tulee istuttua, luettua, ketseltua filmejä.
Kävelyjä jäillä liukastellen ja syömisiä tarkkaillen. 2000-3000kcal/pvä.
Joten liikunta pitäisi kaksinkertaistaa ja syömiset puolittaa ;-D
-10kg on realistista kesäkuuhun mennessä. Varsinkin, kun on päivät "vapaita".
Kävely-juoksu on tehokas rasvan sulatukseen. Olen juuri lukemassa kirjaa siitä.
Mutta, kun on normaalipainon keskialueella, niin ei ne kg:t rapise helposti.
Toista se on sadan kilon keijukaisilla! - Onmahdollista
Mä just pudotin kuukaudessa 12 kg ilman nälkää. Kilo kasviksia päivässä, vähärasvaista lihaa ja raejuustoa. Lenkkeilin 4 kertaa viikossa. On siis mahdollista. Painoindeksin mukaan mulla on lievä ylipaino.
- jhgdfasdad
Tuloksen pysyvyys on asia erikseen. Elimistö pyrkii entiseen takaisin. Kunnon kasvaminen kuulostaa hyvältä asialta. Mittaathan myös kehonkoostumusta, et vain painoasi? Itse asiassa järkevää olisi heittää vaaka menemään ja käyttää vain mittanauhaa ja vaatteiden sopivuutta hoikistumisen mittarina. Kun kuntoilet, saat myös lihasmassaa lisää. On paljon tärkeämpää saada lihasmassaa ja menettää rasvaa vatsaontelosta kuin menettää painoa. Painon menetys voi pahimillaan olla lähes pelkkää lihasta, jolloin painonhallinta vain heikkenee entisestään.
Joka tapauksessa tsemppiä! Upeaa, että olet saanut kuntoa!- Iso-My
Olen samaa mieltä kanssasi. Kun syön 1600-1800 kcal 3h liikuntaa
pudutan valtavasti cm:jä, mutta kg:t ovat maelkein samassa.
No, minulla on tarkoitus päästä eroon cm:tä ja pujahtaa nr36 vaatteisiin.
Voin myös valtavan hyvin silloin.
Vesi- ja lihasmäärän pitäminen on minulle tärkeää.
Proteiinisopat, vihannekset ja hedelmät ovat minulle tärkeitä.
En jaksa voimistella, opiskella, liikkua ilman kolhydraater.
- ruokailutottumus
7 viikkoa ja -10 kg pelkästään syömällä vähemmän ja terveellisemmin. Liikuntaa ei yhtään. Tuo on täyttä paskapuhetta että paino tulee takaisin nopeasti jos laihduttaminen on tapahtunut nopealla aikataululla. Kaikissa laihdutusmuodoissa paino tulee takaisin jos palaat entisiin syömä ja juomatapoihin. Painon pudotus ja hallinta tarvii muutoksen ruokailutottumuksissa ja niissä pitää myös pysyä. Liikunta on huonoin tapa painon pudotukseen, mutta toki on terveellistä ja auttaa yleisvirkeyteen.
- Micce52__
"Tuo on täyttä paskapuhetta että paino tulee takaisin nopeasti jos laihduttaminen on tapahtunut nopealla aikataululla." Olen ihan samaa mieltä. Omassa tuttavapiirissäni kiiruhda hitaasti -tyypit ovat suoraan sanottuna niitä pullukoita, joiden tahdonlujuus ei riitä ja painonpudotuksen vauhti on 0 kg/viikko, eli kovin hidasta.
Itse kannatan kertaheitolla tehtävää elämäntaparemonttia. Ruokavalio, määrä ja syömätavat kerralla kuntoon.
Herkkuttelu ja ylensyönti pitää lopettaa. Juhlat voi olla eri asia, mutta "karkkipäivä" ei ole edes kerran viikossa. Hyvä jos kerran kuussa.
Kohtuullisesti liikuntaa myös, ihan vireyden ja terveellisyyden vuoksi. Ei varsinaisesti pudota painoa, mutta kiihdyttänee vähän aineenvaihduntaa. Ja on taatusti sydän- ja verenkiertoelimistölle hyväksi.
Itse kun pudotin 20kg (ekat 10kg kilo ja viikko vauhtia), aloin tekemään juoksulenkit ihmisten ilmoilla, suorastaan näytillä osoittamassa että paino on hallinnassa ja kunto hyvä. Siitä tulee hyvä voittajan olo ja motivoi pysymään myös terveellisissä ruokatavoissa. - xcvxcvxc
No ei se paskapuhetta silloin ole jos pitää mitä ihmeellisempiä nälkädieettejä.
Aika harva on henkisesti niin vahva, että ei retkahtaisi lopulta syömään nälkiintyneenä. Ja se kroppa nyt ei toimi samalla tavalla enää säästöliekillä.
Ja liikunta ei ole mitään paskaa jos haluaa kiinteytyä ja näyttää sporttiselta. Eiköhän se ole mielipide asia. Joillekin riittää pelkkä hoikkuus.
- vm43
Helppo nakki. Kaloreja laskematta.
Minulta putosi vaakanäytöstä ensimmäisen viikon aikana 5kg ja sen jälkeen viikoittain 1,5 - 2kg.
Pudotin 16kg.
Täys atkins. Ei grammaakaan hiilareita, ei missään muodossa! Ei tietenkään hedelmiä eikä edes tomaattia.
Ketosia seurasin kusiliuskoilla. Jos liuska ei värjäytynyt voimakkaasti niin jossakin olin lipsunut. Puolikas greippi vaalensi jo liuskaa.
Suolen toimintaan hyytelöityvää granulaattia. Monivitamiineja, vissyä ja paljon vettä. Keinomakeaa teetä ja makeuttamatonta, mustaa kahvia.
Vähäinenkin alkoholi, esimerkiksi kossu vissyn kanssa, veti veteläksi ja krapulassa olin täysin voimaton.
Aivan ensin on selvitettävä ravintoaineiden sisältö mutta kala, liha, kananmunat ovat "atkinsturvallisia" ilman leivitystä. Sinapissakin on sokeria ja ketsupissa varsinkin joten niitä hyvin maltillisesti.
Kuurin jälkeen syömään opettelu vaati muutaman päivän ja painoa tuli takaisin pari kiloa johon se pysähtyi koska jätin pois kaikki nopeat jauho-/ sokerihiilarit ja välipaloina vain hedelmiä kuten greippiä, omppua yms.
Toteutin tuon 40v ikäisenä. Nyt 73v painoni on kolmisen kiloa korkeampi kuin muutoksen lopulla.
Toki olen lisännyt lihasvoima- ja aerobista treeniä reilusti.
Atkinsillä ei jaksanut tehdä mitään.
Rasva%:ni on 16 ( 10 - 20 ) ja vatsaontelon viskeraali 78,5 Tavoite alle 100 paitsi, että ikäiselläni se voisi olla jo 150:n tuntumassa. - OmaKokemusOnTämä
Itse olen pudottanut kolme kertaa 20 kg. Ensimmäiset kaksi kertaa meni kituuttamalla hiilihydraattivajeella, kun luulin että vhh on se oikea tapa. Kieltämättä siinä joutui hetkittäin taistelemaan pahaa oloa ja nälkää vastaan.
No, kolmas kerta meni sitten niin, että laitoin excel taulukkoon tavoitteeni painonpudotuksessa, sekä huomioin siihen kaikki vaikuttavat tekijät. Eli: liikunta, perusaineenvaihdunta ja ravinnosta saatu energia.
Nämä kun taulukkoon laitoin siten, että laskuri laski koko ajan miten paljon minulla piti olla kilometrejä käveltynä ja polkupyörällä ajettuna, miten paljon piti olla hiilihydraatteja, proteiineja ja rasvaa syötynä, mani homma hienosti. Koitin syödä kolmen tunnin välein ja niin että noiden ravintoaineiden suhde pysyi oikeana.
Tulin siihen tulokseen, että kalori on vain kalori. Kaava on yksinkertainen painonpudotukseen. Syö vähemmän kuin kulutat. Ja kun syöt noita ravintoaineita oikeassa suhteessa, se olo onkin yllättävän mukava vaikka paino laskee. Sen lisäksi tuo sallii kaiken syömisen, siis ihan kaiken, vaikka suklaata pistelisi menemään. Mutta toki ne määrät pitää olla sellaisia että ravintoaineiden tavoitemäärät ei ylity. Aika nopeasti oppii että ruisleipää ei pidä syödä kuin pala päivässä ja broilerin rintafilettä ei tarvitse lautaselle kuin 100g pääaterialla.
Heitetään nyt ihan arvaus että henkilön perusaineenvaihdunta on vuorokaudessa 6,4 MJ.
Aikaa laihdutukselle on 15 viikkoa.
Tavoite on 10kg painoa pois. Kun 1kg painonpudotukseen tarvitaan 29MJ energiavaje, kokonaisvaje on 290MJ.
Energiavaje viikossa on siis 290MJ / 15 viikkoa = 19,3 MJ/viikko
Itselleni toimi hyvin se, että energiavajeesta tuli 2/3 ravinnosta ja 1/3 liikunnasta.
Eli päivittäinen ravinnosta saatava energia tulisi olla 4,6 MJ ja liikuntaa tulisi harrastaa 0,9MJ edestä. Tuo vastaa noin 4,7 km kävelyä päivittäin.
Ravinnossa tuo tarkoittaa päivässä:
Hiilareita 102g
Proteiinia 53g
Rasvaa 50g
Alussa toki paino laskee ensimmäisen viikon aikana sellaiset 2 - 3 kg, ihan siitä johtuen että kun hiilihydraattien määrää vähennetään ravinnossa, häviää kehosta myös tarve ylimääräiselle nesteelle.
Eli tuon alun painonlaskun ei pidä antaa hämätä, se ei ole rasvan poistumista elimistöstä.
Ravinnolla on huomattavasti isompi merkitys kuin liikunnalla painonalennuksessa. Jos ei pysty / jaksa liikkua niin sitten pitää keskittyä siihen ruokavalioon. Nälässä ei pidä olla missään vaiheessa. - Anonyymi
Itse tiputin painoa 10kiloa 100 päivässä, ilman lenkkeilyä/ airobista liikuntaa. Kävin vain vetää sali treenin 3 kertaa viikossa raskailla painoilla. Tärkeintä on pitää kalori miinuksella ja kun kävin salilla samaan aikaa mulle rakentui hieno lihasmassa sinne läskin alle, niin ei tuu sellasta laihaläski kroppaa et sulla ei näy muutakun läskit. Leuan vedotkin nous kahdesta - kymmeneen 100 päivässä
- Anonyymi
Kesä on parasta aikaa laihduttamiseen. Ensinnä alennetaan ruokamäärä kevyemmäksi, mutta kuitenkin sellaiseksi, joka pysyy myös talvella. Ja samalla lisätään liikuntaa. Kesän jälkeen, tulisi olla useampi kilo vähemmän. Jos pystyy (melko mahdotonta) talvellakin liikkumaan, niin mahis laihtua lisää uudella kurssilla silloinkin, mutta erityisesti kesä on erinomaista aikaa aloittaa uusi kurssi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897