Opetan työkseni erilaisilla kursseilla, myös akateemisia nuoria aikuisia ja fakta nykypäivänä on, että keskimääräinen kaksikymppinen mies tai nainen ei tiedä, kuka on Teemu Selänne! Olen itse vähän päälle 40v. mies ja oli järkytys tajuta tämä sukupolviero, vaikken mikään Teemu-fani ole koskaan ollutkaan. Heille Teemu on enintään joku eläkeläismies. Jepujee.
Voin vain kuvitella mitä alle kaksikymppiset tietävät..
Kaksikymppiset ei tunne Teemu Selännettä!
36
593
Vastaukset 36
- etkö-tätä-tiennyt
Kaksikymppinen ja nelikymppinen elää täysin eri maailmassa. Hehän voivat ollakin vanhempi ja lapsi.
- Poikamies46
No enpä nyt sanoisi ihan näinkään. Ainakin jos nelikymppinen on vielä neitsyt, niin enemmän silloin on yhteistä teinien kuin itsensä ikäisten kanssa.
- noinkohan
Poikamies46 kirjoitti:
No enpä nyt sanoisi ihan näinkään. Ainakin jos nelikymppinen on vielä neitsyt, niin enemmän silloin on yhteistä teinien kuin itsensä ikäisten kanssa.
Kuunteleeko tuossa tilassa oleva nelikymppinen mieluiten räppäreitä? Kiinnostaako häntä somettaminen yli kaiken? Eikö hänellä ole mitään mielenkiintoa oman nuoruutensa aikaiseen musiikkiin ja muuhun touhuun? Ovatko ne ihan EVVK hänellekin, kuten parikybäsille?
- maisemanvaihto
oi joi joi nämä tuon miehen vaimon tuttavan kummin kaima, mikä hänen nimi olikaan ja koska hän pääsee valkoiseen taloon? Tuon miehen pojan kummin opettajan veljen tyttären avustaja on saanut odotella mopokorttia jo 3 kk.
Hänen vaimon mieltymykset ja muut sukupuoliset kiinnostuksen kohteet ovat kai samoja kun heidän ex naapurikaupassa työskentelevän naisen, eli muurahaisten kiimakulku??? Niin no jos ne parikymppiset akateemiset ei tiedä jotain kumilätkän jahtaamisesta elämänuran tehnyttä niin sehän on vain positiivista, ehkä ne lukee kirjoja ja hankkivat tietoa semmoisista asioista joilla oikeasti on merkitystä.
- aloitttaja
Ei se sinänsä haittaakaan, koska en lätkää arvosta itsekään juuri miksikään, mutta oli silmiä avaava kokemus siitä, että elän eri maailmassa kuin parikymppiset. En minäkään tunne heille tärkeitä ihmisiä.
Ei ne kyllä kirjojakaan hirveästi lue, älylaitteita kyllä. Mutta ei kai siinä mitään. aloitttaja kirjoitti:
Ei se sinänsä haittaakaan, koska en lätkää arvosta itsekään juuri miksikään, mutta oli silmiä avaava kokemus siitä, että elän eri maailmassa kuin parikymppiset. En minäkään tunne heille tärkeitä ihmisiä.
Ei ne kyllä kirjojakaan hirveästi lue, älylaitteita kyllä. Mutta ei kai siinä mitään.Kyllä mun mielestä kaikkien suomalaisten ja myös eurooppalaisten pitäisi tietää Teemu Selänne, kun hän on tunnettu myös ihan amerikassakin.
Ketkä sitten ovat noille parikymppisille tärkeitä henkilöitä, joita sä et tiennyt?- 465
Kirjoja muka, salli mun nauraa!
Somea ne lukevat, ja räppärien elämäntyön tuntevat. Historiasta ne eivät tiedä yhtään mitään, eivätkä kaunokirjallisuudesta.
Älylaitteiden toiminnan ne tuntevat kuin omat taskunsa! - SoClueless
465 kirjoitti:
Kirjoja muka, salli mun nauraa!
Somea ne lukevat, ja räppärien elämäntyön tuntevat. Historiasta ne eivät tiedä yhtään mitään, eivätkä kaunokirjallisuudesta.
Älylaitteiden toiminnan ne tuntevat kuin omat taskunsa!"Tuntevat"? Kun tosta tökkää, niin joitain pitäis tulla. Tosin toimiihan tuo niiden taskujenkin kanssa...
- 465
SoClueless kirjoitti:
"Tuntevat"? Kun tosta tökkää, niin joitain pitäis tulla. Tosin toimiihan tuo niiden taskujenkin kanssa...
Ne tietävät mitä siitä tapahtuu, kun tosta tökkää. Sinä ehkä arvailet, että jotain pitäis tulla, mutta parikymppiset tietävät mitä tulee.
- miksmakspoks
Miksei kukaan tunne minua?
- HairlessBaldPussySucker
Hyvin sanottu! Mutta olen pannut merkille että monet 13-20 vuotiaat ovat tyhmiä ja "lukemattomia".
Itse olen 44 v mies. Hyvästä ja akateemisesti oppineesta perheestä. Halveksin hieman näitä tyhmiä ja mietiskelen että miten vaikuttaa yhteiskuntaan se kun koulutusta ei pidetä enää minään ja tietoa saa netistä miten paljon haluaa. Tekeekö se uuden orjaluokan joka hyväksyy orjuutensa itsestäänselvyytenä..eli opiskellaan näön vuoksi jossain vitun amkissa ja sitten mennään perhe oravanpyörään...!
En kyllä arvosta sitten vitunnahkan vertaa kouluttamattomuutta...! Niin ja ettei osata kielioppia ja oikeinkirjoitusta, joka on myös yleistä 13-20 vuotiaiden keskuudessa - samoin kuin omien sanojen keksiminen, kun unohdetaan "oikeat" sanat, kun pitää tuottaa vähä-älyistä läpätystä maksiminopeudella...!- narskukosiellä
Etko tukkaa oikäin kiriotuksesta? mithäh?
- 645
Samantyyppistä touhua se oli silloinkin, kun sinä olit teini. Jokaisen ikäluokan kohdalla omien lasten ikäisten touhu tuntuu lapselliselta. Niin ne ajattelivat yli nelikymppiset sinun ikäluokastasi silloin 80-luvulla.
Mistä muuten johtuu tuo erityinen kiinnostuksesi teinien touhuja kohtaan? - Nnnnainen
Missäs tiedekunnassa Teemu Selänteestä kerrotaan? Pidän vähän yksinkertaisina ihmisiä jotka lukevat urheilu-uutisia. Siis joku potkinut palloa tai lyönyt kiekkoa...ihan oikeesti, arvostatteko sellaista? Minäkin voin tulla potkaisemaan pallon suoraan teidän päähänne.
Mitä kieliasuun tulee, on helpompi kirjoittaa spessu kuin spesiaali tai käyttää sanaa J tarkoittamaan joota. Elämä on arvokasta ja kannattaa tarkoin miettiä mihin aikansa tuhlaa. - Naisasialooser110
Sinullekkin kelpaisi milloin vain pallon potkija tai kiekon lyöjä, mutta he eivät kelpuuta kaltaistasi vanhaa ruttanaa vaan ottavat parikymppisen missin tai mallin.
Sinäkin haaveilit nuorena ja kauniina, että saisit kiekkoilijan tai muun huippu-urheilijan.
- Edededrftg
Miksi pitäisi tuntea henkilö, joka ei ole asunut Suomessa kymmeniin vuosiin eikä maksanut veroja tänne.
- Nnnnainen
Joo emme kai tiedä amerikan suomalaistenkaan urotöistä mitään. En tiedä onko Teemu voittanut joskus jotain vai ei. Minua ei edes kiinnosta tuikituntemattomien asiat.
Kakskymppiset naiset eivät tiedä mitään muuta kuin miten "ihania ne pitkät miehet ovat". Ihan sama ajatusmaailma kuin 80v mummoilla. Mielessä ei pyöri kuin yksi asia läpi elämän.
Toisin sanoen kovin paljoa ei kannata antaa arvoa niille puheille mitä naiset ripuloivat suustansa.- samassa.veneessä
Mikäs sen miesten ajatusmaailman täyttääkään teinistä paappaan? Oliko se PILLU?
Empä kovin suurta arvoa anna senkään ajatusmaailman omaavien henkilöiden puheille.
- m-i-e-z
Miksi nuorten aikuisten pitäisi tietää Teemu Selänne? Pitäisikö heidän tietää hänet siksi, että hänestä on tehty dokumenttielokuva vuonna 2013?
Oletko kokeillut muita jääkiekkoilijoita, kuten nuorempia tai vanhempia? Kokeile seuraavaksi Henrik Zetterbergiä tai Sedinin veljeksiä. =P
Kokeile seuraavaksi Ville Peltosta, hän sentään teki 95 finaalissa hattutempun ja syötti neljännen maalin, mikä ottelu päättyi karmivasti 4-1 ja saitte lahjaksi hienon sävellyksen ja sanoituksen: Den glider in.
Vuonna 1998 Ville Peltonen teidän onneksi pääsi ykkösketjuun, kun herra Teemu Selänne loukkaantui. =P (Yhtään ei yllätä, että juuri Ville Peltonen teki Naganon olympialaisten pronssiottelussa 3-2 voittomaalin Kanadaa vastaan.)- Lätkääjä
Mikäs se oli Peltosen hääriessä, kun oli S. Koivu ja Lehtinen vierellä.
- aloitttaja
Ei tarvitsekaan tuntea, tämä oli vain havainto. Heräsin siihen todellisuuteen, että en elä samassa maailmassa 20 vuotiaiden kanssa.
- m-i-e-z
Lätkääjä kirjoitti:
Mikäs se oli Peltosen hääriessä, kun oli S. Koivu ja Lehtinen vierellä.
Varmasti oli hyvä hääriä. Jonkunhan se piti hääriä, että tilanteita ja tulosta syntyy, ei ne itsestään tapahdu, jos ei oteta vastuuta, haasteta ja luoda paikkoja.
- m-i-e-z
aloitttaja kirjoitti:
Ei tarvitsekaan tuntea, tämä oli vain havainto. Heräsin siihen todellisuuteen, että en elä samassa maailmassa 20 vuotiaiden kanssa.
Se on ehkä ihan hyvä asia, jotkut keski-ikäiset elävät tismalleen samassa maailmassa teini-ikäisten kanssa ja se jos mikä on huono asia.
- aloitttaja
m-i-e-z kirjoitti:
Se on ehkä ihan hyvä asia, jotkut keski-ikäiset elävät tismalleen samassa maailmassa teini-ikäisten kanssa ja se jos mikä on huono asia.
"jotkut keski-ikäiset elävät tismalleen samassa maailmassa teini-ikäisten kanssa " En oikein usko tähän. Uskon, että nelikymppiset tietävät kaikki Selänteen ja muutamat muut aikansa julkkikset. On myös muita eroavaisuuksia ihmisillä, jotka ovat lähes syntyneet kännykkä kädessä, vanhempiensa roikkuessa netissä jo heidän syntymänsä aikoihin, verrattuna nelikymppisiin ihmisiin. Enpä ole vain aikaisemmin tullut ajatelleeksi asiaa.
- m-i-e-z
aloitttaja kirjoitti:
"jotkut keski-ikäiset elävät tismalleen samassa maailmassa teini-ikäisten kanssa " En oikein usko tähän. Uskon, että nelikymppiset tietävät kaikki Selänteen ja muutamat muut aikansa julkkikset. On myös muita eroavaisuuksia ihmisillä, jotka ovat lähes syntyneet kännykkä kädessä, vanhempiensa roikkuessa netissä jo heidän syntymänsä aikoihin, verrattuna nelikymppisiin ihmisiin. Enpä ole vain aikaisemmin tullut ajatelleeksi asiaa.
Uskomuksilla ei kumota tieteellisiä tutkimuksia esim. kehityshäiriöistä.
- Pillujen--asiantuntija
Teemu on ihan turhake. ei sellaista kannata tuntea edes.
- ylämummoton
Olin 27v, kun muutin uuteen asuntoon ja teitittelin naapureita, jotka olivat jo eläkkeellä. Mulle oli järkytys, kun he teitittelivät mua ! Siihen asti teitittelemäni ihmiset olivat sinutelleet mua.
Olin siis aikuinen ja mulla oli asuntovelkaakin. Aplla kesti pitempään huomata olevansa aikuinen? Vai menikö ajatus ihan pieleen?
TS jäi jutussa sivurooliin. 20v:t eivät hänen pelejään muista eikä kaikki ole edes lätkäfaneja.Kyllä Selänne pitäisi jokaisen suomalaisen tietää, kun lopetti uransa vasta pari vuotta sitten, joten on siis pelanut NHL:ssä ja oli vielä olympialaisissa 2014.
- Nnnnainen
Kyllä mä tiedän että Teemu Selänne on entinen jääkiekkoilija. Mitään muuta en sitten hänestä tiedäkään..en tiedä mikä on kotikunta tai mitä tekee työkseen nykysin. En mitään muuta tiedä kuin sen että joskus pelannut kiekkoa. Kai se joku meriitti sitten.
- TietämätönTäti
Minä olen viisikymppinen nainen enkä minäkään tunne Teemu Selännettä. Joku jääkiekkoilija mutta mitä sillä on väliä. Miksi hänestä pitäisi mitään tietää. Halveksin penkkiurheilua yleisesti ja väkivaltaisia lajeja vielä erityisesti. En myöskään tiedä keitä ovat lööpeissä esiintyvät kohublondit ja salarakkaat koska ei heidänkään tietäminen kuulu yleissivistykseen.
- a_____aa_____a
Teemu Selänne näyttäytyy nykypäivänä lähinnä realityohjelmien ja juorupalstojen kautta. Sama kuin Matti Nykänen, joka aikaisemmin oli erittäin ansioitunut urheilija, mutta nykyään lähinnä ryypiskelyistä tuttu.
Minä järkyttyisin enemmän, jos nämä ihmiset eivät tietäisi esimerkiksi Martti Ahtisaarta tai Sibeliusta jne. Edes heikkoa tietämystä Jari Litmasesta en ihmettelisi saati Teemu Selännettä.- aloitttaja
Oikeastiko uskot että kaksikymppiset tuntisivat paremmin Ahtisaaren ja Sibeliuksen?
- 811
aloitttaja kirjoitti:
Oikeastiko uskot että kaksikymppiset tuntisivat paremmin Ahtisaaren ja Sibeliuksen?
En minäkään usko, että he Ahtisaarta tietäisivät. Sibelius voi joillekin olla tuttu nimi.
Niin se aika muuttuu ja vuodet vierii. Ei moni tiedä mikä on c-kasettikaan. :)
Vastaavasti minä en tiedä montaakaan asiaa vielä 40-vuotiaanakaan, mitä moni muu 40-vuotias tietää, tai mua nuoremmat/vanhemmat. Kai se menee ajan ja mielenkiinnon mukaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1402011Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja184914Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91897Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37838- 60830
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47762Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat49711- 73701
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö280699Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol34642