http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/potilas-ei-paata-hoitomuodostaan-paivi-rasanen-ja-terhokodin-johtaja-erimielisia-eutanasiasta/6310258
Eutanasia rumille koska rumuus on sairaus jota ei voi parantaa
Pitäisikö eutanasia sallia suomessa
19
323
Vastaukset 19
- Sinkkumies---
Kyllä se pitäisi koska rumat miehet rasittaa yhteiskuntaa liikaa. Itsekkin olette sanoneet että ei teillä ole arvoa tälle maalle.
- ItsekkyysJarrunaLaille
Yleensä ihmiset joilla menee elämässään hyvin eivät hyväksy eutanasiaa kun taas ne joilla ei mene hyvin sallisivat sen. Tilanteessa on epäsuhta. Ummistetaan silmänsä siltä mistä toinen kärsii itsekkäästi kun ajatellaan että "en kärsi ja mulla menee hyvin eli en salli silloin muillekaan eutanasiaa" Ihmisten itsekkyys lähinnä estää tuon lain ei mikään muu. Olen tasan varma että jos se hyväosainenkin joutuisi tilanteeseen jossa kärsii olisi hän myönteinen eutanasialle. Siksi he sulkevat silmänsä myös rumien kärsimykseltä koska se ei koske heitä eikä asialla ole silloin heille merkitystä. "Kärsikööt mutta meikä se vaan porskuttaa"
- hyväideanpoikanen
Aloitetaan hallituksesta!
- Kiltti-ja-kunnollinen
Naiset varmaan kannattaa rumien miesten eutanasiaa kun muutenkaan eivät halua tuntea.
- Nnnnainen
En tiedä muista mutta minä ainakin kannatan. Inhoan teitä rumia ruikuttavia miehiä.
Ehdottomasti pitäisi sallia.
Tietysti räsänen, soini ja muut tekojeesustelevat poliitikot ovat lähtökohtaisesti eutanasiaa vastaan koska jos se sallitaan se vaikeuttaa pelolla joukkojen hallintaa. Joskus keskiajalla on on helppoa kun on vain tulella ja tulikivellä tarvinnut uhkailla niin pysyi kansa nöyränä, nykyään on paljon vaikeampaa se uhkailu. Se onkin aika ihmeellistä että yhteiskunnassa jossa runnotaan väkisin läpi kaikkien mahdollisten perversioiden palvonta on kuitenkin helvetin vaikeaa saada läpi tällaista järkevää vaatimusta saada päättää omasta elämästään.
- Luontokiittää
Kymmenen käskyä ei kiellä murhaamista, joten en näe muita estettä hyväksyä, Räsäsen opetusta käyttäen, se olisi hyväksyttävää vedoten siihen, että hänen mukaansa raamatun sanomalla voidaan sivuuttaa suomen laki, raamatussa mainitaan, älä tee sitä muille, mitä et haluaisi muiden tekevän sinulle, en halua että minut jätetään kituun jos ei ole enään mitään mahdollisuuksia, edes eläimet ei ole niin julmia, nekin murhaa jäsenet, jotka ei enään selviä tai ovat rasite laumalle, lisäksi se vähentäisi työttömyyttä ja olisi myös ympäristöystävällinen teko, lisäksi pitäisi sallia ihmislihan myynti ravintolisänä ja rehuna niiden osalta, joilla on elinluovutuskortti.
- ndgjdtuyedty
Pitäisi sallia kaikille sitä haluaville.
- Fekwjnfnfsdjkfddsdfdf
Ihmettelen ihmisiä joille "elämä" on pulssi ja hengitys. Itselleni pulssi ja hengitys - ruumis - ovat se matkailuväline elämässä. Elämäkokemus syntyy henkisestä kokemuksesta, ei suinkaan fyysisestä toimivuudesta. Aivan kuin autostaan on "elämämatkailuvälineestään" eli ruumistaan syytä pitää huolta - mutta ruumiin kunnossaolo tai itsen kantaminen ei takaa sitä että elämäkokemus olisi toivottu tai tarpeellinenkaan.
Jos merkittävää sisäistä Elämäkokemusta ei ole tai sitä ei voida enää saavuttaa niin ei ole mielestäni mitään syytä jatkaa hengittämistä ja pulssia itsetarkoituksellisesti.
Tämän perusteella voisin väittää että Päivi Räsäsellä ei ole sielua eikä itseistä mieltä, vaan hän kokee elämän vain ja ainoastaan ruumiillisten asioiden kautta - jolloin hän robotin lailla pyrkii antamaan ainoalle kokemukselleen - eli hengittämiselle, pulssille ja homeostaasille - absoluuttisen arvon.
Itse en halua itseäni noin määritellä. Minä koen olevani enemmän kuin ruumiini ja se mikä minussa on ei-ruumiillista voi kärsiä niin paljon että eksistenssin loppu voi olla toivottava. Tällöin jos systeemissä ei ole tätä mahdollisuutta se on samaa kuin kiduttaminen ideologisista syistä, esim. juuri "Kristillisen ruumismoraalin takia". - Hehheehheemies
Pitäisi ehdottomasti sallia. Markkina arvotkin tasoittuisi miesten ja naisten välillä. Ajatelkaapa kun naiset joutuis tehä aloitteita tai jopa muuttamaan pääkaupunkiseudulta maalle miehen perässä. Hehhehhee no ei. Tuliis vaan lisää somaleja tänne. Ylhäistö tarttee ryhmän jota katsoa nenänvartta pitkin.
Jenkeissä myydään "eutanasia" paketteja. Sisältää ilmatiiviin muovipussin päähän, letkun ja helium kaasupullon. - UskovATM77
Ja sitten kun elämä ei lopukkaan kuolemaan vaan tietoisuus jatkaa olemassaoloaan niin kyllä ottaa päähän. Itsemurha ei ole hyvä ratkaisu ikinä.
"You don't have a soul, you ARE a soul. You have a body." C.S. Lewis (mahdollinen sanonnan lähde)- Fweflmkfwklfmklsdf
Mitenniin? Silloinhan sielu vapautuu fyysisestä vankilastaan. Itse voisin kuvitella kuoleman - jos se sisältää metafyysisiä elementtejä - ikäänkuin tietoisuuden lisääntyuymisenä, itsen kokemisena elämänsä ja tekojensa seuraamusten virtana joka koskettaa pohjimmiltaan kaikkeutta. Hetken kosketat kaikkeutta, ymmärrät itsesi ja elämäsi korkeammasta näkökulmasta, yhdistyt kaikkeuteen ja näet kaiken, aivan kaiken. Nähdessäsi kaiken olet vain yksityiskohta valtavassa kudelmassa ja sinä hetkenä unohdat olevasi sinä.
About tälläisiä kokemuksia koitan tarjoilla naisille kun annan heille orkkuja.
- IsoKylläEutanasialle
Olen nainen ja kannatan ehdottomasti eutanasiaa. Jos olisi mahdollista, hakisin jonoon jo nyt. Sitten kun rupeaisi pipo liikaa kiristämään, niin piikille vaan niin loppuu tämäkin kärsimys
- Anonyymi
homoille pitäisi sallia eutanasia. muille ei
- Anonyymi
Pitää ihan itsestään selvästi sallia ja mahdollistaa kaikille sen tahtoville. Ei tästä asiasta kuuluisi enää edes tänä päivänä keskustella. Päätös kuuluu yksilön oikeuksiin eikä siihen ole kenelläkään muulla mitään sanomista.
- Anonyymi
Ei. Aktiivinen eutanasia eli "armomurha" kuuluu eläimille, ei koskaan ihmisille. Kivunlievitys ja muu hoito on niin pitkälle kehittynyttä, että sillä voidaan lievittää ihmisen tuskaa ja hoitaa vaikeita tapauksia hyvin pitkälle. Tietysti on tilanteita, joissa koneet täytyy sammuttaa, kun ei ole enää mitään tehtävissä. Potilas voi myös monissa tilanteissa itse vaikuttaa itse tuohon, milloin hoidot lopetetaan ja koneet laitetaan kiinni. Aktiivisen eutanasian salliminen saattaisi johtaa liian helppoihin myönnytyksiin monenlaisissa sairauksissa, jotka on parannettavissa ja hoidettavissa niin kuin ollaan niin monissa esimerkeissä nähty muualla maailmassa. Ihmiselle ei kuulu eikä saa koskaan kuulua päätösvalta oman tai toisen ihmisen elämän lopettamisesta.
- Anonyymi
Ja höpötihöö. Ihmiselle tulee mahdollistaa kuolinapu hänen niin halutessaan. Jos ei ole halua elää, niin ei kenelläkään toisella ole valtaa pakottaa sitä väkisin tekemään. Vain mahdollistamalla inhimillinen kuolinapu voidaan ehkäistä valtavia inhimillisiä kärsimyksiä sekä kuolemaa toivovilta että niiltä, jotka joutuvat välillisesti kärsimään erilaisista itsemurhatavoista. Nykyaikaisissa sivistysvaltioissa on tämä askel oikeaan suuntaan jo otettu. Valitettavasti suurta osaa maailmasta hallitsevat edelleen taantumukselliset voimat, jotka perustavat maailmankuvansa uskonnollisiin tai muihin ideologisiin harhaoppeihin. Ainoa inhmillisesti oikea ratkaisu on mahdollistaa yksilöille eutanasia.
- Anonyymi
Toinen vaihtoehto että joku järjestö vain komentaa ja asiat tapahtuvat, mutta harmivain, kun siitä ette pääseet päättäämään tapahtuu jo heh :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1452116Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja196941Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91907Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37848- 60840
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47772Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat51736- 73711
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö285711Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol35660