Eilen sain kuulla lopullisen tuomion; Miljoonan muun diagnoosin (somaattisen sekä psyykkisen) lisäksi minulla on Dissosiatiivinen identiteettihäiriö.
Duodecim kertoo siitä näin:
"Dissosiatiiviselle identiteettihäiriölle eli sivupersoonahäiriölle on ominaista se, että henkilöllä ilmenee kaksi tai useampia eri identiteettiä. Varsinaisessa sivupersoonahäiriössä kullakin näistä henkilön persoonallisuuksista on kokemuksellisesti oma, usein täysin erillinen henkilöhistoriansa, identiteettinsä ja joskus myös nimensä.
Henkilön perusidentiteetti on luonteeltaan usein epäitsenäinen, passiivinen, syyllisyydentuntoinen ja masentunut. Sen sijaan hänen erinimiset sivupersoonansa voivat olla luonteeltaan toisenlaisia: hallitsevia, vihamielisiä, itsetuhoisia jne. Eri persoonallisuudet ilmenevät eri tilanteissa, ja muuttuminen yhdestä persoonallisuuden tilasta toiseen tapahtuu yleensä äkillisesti muutamassa sekunnissa. Eri persoonallisuudet eivät useinkaan tiedä toistensa olemassaolosta, usein etenkin henkilön arka peruspersoona ei ole tietoinen muiden sivupersooniensa olemassaolosta. Sivupersoonahäiriöön liittyy usein eriasteista dissosiatiivisia muistihäiriöitä "
Nauratti, kun tuli mieleen exän joskus kertoneen jollekin, että "ihan kun seurustelisi joka viikko eri naisen kanssa"
Nyt vasta tajusin, mitä se sillä tarkoitti.
Uusi diagnoosi
15
430
Vastaukset
- Fewfwklmkldfdfdf
Olet selvästi jännänainen. Ihanaa <3
- lexxio
Jännyys tappaa
- Tasopoliisi
Ottaisitko vähän huonomman miehen itsellesi
:((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
Kun sinutkin on koottu sekundasta. - Nnnnainen
Pahinta tossa on se kun ei tiedä kuka itse on niin paha rakastaa itseään jollei tiedä edes ketä pitäisi rakastaa. Parisuhteessa ongelma tietysti se ettei tiedä kuka siinä parisuhteessa on jollei ole edes varma siitä kuka itse on. Mutta voimia, et ole yksin ja elämästä voi nauttia monin tavoin vaikkei itseään tuntisikaan.
- eiolehelppoo
Outs! Otan osaa.
- Naisasialooser110
Minulla on diagnosoitu tuo myös narsismin, skitsofrenian ja psykopaattiuuden lisäksi. Olen kyllä ollut suljetulla osastolla jo kolmisenkymmentä vuotta.
- onkoonkoonkoonko
Onks toi naisasialuuseri yks sun persoonista?
- hullujen_palstako
Onko tällä palstalla normaaleja ollenkaan?
- EdesUnissa
Lohdutukseksi voin sanoa että väestöstä noin 3% on jonkinasteiseisia skitsoja, 10% kärsii jostain persoonallisuushäiriöstä, 15% on masentuneita, on anorektikot, bulimiasta kärsivät, autistit, asbergerit, ADHDt, jne.
Kun lasket kaikki ongelmatapaukset yhteen, niin huomaat että normaaleja ei jää montakaan. Oikeastaan heitä on niin vähän että heitähän sitä pitäisi epänormaaleiksi kutsua.- tuhnu_
Hulluja on paljon
- Iltaaamuviisas
Minkälainen hoitosuunnitelma? Tuskin annettiin ohjeeksi keskustella sairaudesta suomi24 palstalla sivupersoonien kanssa.
- oletnormaalitäällä
Tällä palstalla monilla trolleilla on "sivupersoonia"
- vähentyneetovat
Enään ei niin paljon kuin ennen
- mitensennytottaa
Tai sitten viäläkin enemmän
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?863579- 252046
- 1951971
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell871404PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3431394Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891147Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo131014- 841001
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.28908Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha64839