Hei
Tiedättekö vauroittaako liika supittaminen ääntä/äänihuulia?
Olen ujo ja yleensä laulujen mukana "laulan" supittamalla tai kuiskaamalla. En hyräile. Olen tehnyt tätä vuosia.
Pitäisikö lopettaa?
Haluaisin myös äänen käyttöön apua. Huomaan että usein kovempaa puhuessa ääni loppuu nopeasti ja tuntuu väsymys äänihuulissa. Myös ilma loppuu aika nopeasti ja ääni ei tule tasaisella voimakkuudella. Olen aina ollut mumisija. Kovaa puhuessa mun on myös jotenkin hankalampaa hallita sitä, miten lausun sanoja.
Onkohan pallea huonossa kunnossa?
Vaikuttaako kitarisat mitenkään? Niitä ei oo leikattu.
Kerään vielä rohkeutta mennä laulutunnille/kuoroon - kannattaako mun edes mennä jos olen pilannut ääneni supittamisella?
Itselleni oma ääni kuulostaa luonnossa tosi kumealta - se ei ole matala, mutta kumealta kuitenkin. Outo.
Toisaalta vaikka olen olevinani hiljaa lauluja kuiskaillut, niin perheenjäsenet ovat toisesta huoneesta tulleet sanomaan että olisitko hiljaa.
Miten hiljainen supitus voi kuulua parhaimmillaankin kahden huoneen mitan päähän kun kuitenkin ovet on kiinni?
Ääni ja äänenkäyttö
HorizonDeVer8
0
87
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku594462Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1591435- 1601368
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti471361Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2501183Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1461047- 192992
- 60948
- 80947