Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mies heittäytyi puhumattomaksi

eroahdistus

Alku viikolla ilmoitin, että haluan erota pitkän harkinnan jälkeen. Eipä ole mies sen jälkeen puhunut eikä pukahtanut. Yritäppä tässä nyt sit hoitaa asioita. Katsoin avioerohakemusta, niin ilmeisesti elatussopimus on laadittava soskussa ennen kuin eron voi laittaa viereille. Onko näin?

Mitenkähän tästä selviän...pelottaa. Vanhempi lapsista sanoi tänään monta kertaa, että hän toivoisi meidän pysyvän yhdessä. Siinä vaiheessa tuntui, että sydän repeää kahtia. Mut jos mieheen ei saa puheyhteyttä, niin hankalaahan tässä on mennä suuntaan tai toiseen. Päätökseni olen nyt tehnyt, enää en aio olla alkoholistin vaimo. Todella vaikea päätös lähes 20 vuoden jälkeen. Ihminen jonka tapasin silloin nuorena oli aivan eri henkilö kuin tämä, jonka kanssa olen vielä avioliitossa. Tottakai vuodet muuttaa itse kutakin. Vielä tänään sanoin, että näin ei olisi käynyt, jos elämäämme ei olisi tullut "kuningas" :(

4

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piupiua

      Eron voi laittaa vireille ihan hyvin vaikka heti. Tee se, ja varaa lastenvalvojalta aika lasten huoltajuus- ja elatussopimuksen tekemiseksi.

      " Vanhempi lapsista sanoi tänään monta kertaa, että hän toivoisi meidän pysyvän yhdessä."

      Tuohon voit lapselle rauhallisesti sanoa, että niin sinäkin olisit toivonut pysyväsi miehesi kanssa yhdessä. Mutta aina (läheskään) se ei ole mahdollista toisen alkoholi- ja muiden ongelmien vuoksi.

    • eroahdistus

      Kiitos vastauksestasi. Näin kerroinkin lapselleni. Toivottavasti hänkin joku päivä huomaa, että järkevä ratkaisu ja äitikin onnellisempi.

      Tänään sain mieheltä vastauksen, ei kuulemma ole tuntenut puoleen vuoteen minua kohtaan enää mitään 😟 En tiiä haluaako satuttaa minua vaan enemmän vai mitä? Toivoin, että olisi kertonut heti. No, päätös on nyt tehty. Kysyin, että varaanko ajan asianajajalle vai pystytäänkö sopimaan. Tuumasi, että ihan turhaa hän ei rupea riitelemään mistään. Omaisuuden erottelu meillä tehdään, koska on avioehto. Asian tiimoilta käytiin syksyllä jo asianajajalta neuvoa kysymässä. Hyvin selkeästi laittoi nimet ja kertoi, että nämä kuuluu sulle ja nämä sulle. Ja kaikki yhteinen puoliksi. Tottahan se tietysti on, että ositussopimuksen teko on turvallisinta. Mut jos saadaan sulassa sovittua, niin rahan tuhlaustahan se vaan on.

      Kinkkinen paikka sikäli, että meillä on matka varattuna hiihtolomalle. En haluis miehen kans enää lähteä reissuun, mut ei kai tässä muuta vaihtoehtoa enää ole. Kukaan ei varmaan halua lähteä mukaan mun ja kahden lapsen kanssa. Ei viitti peruakaan, kun ei saada enää rahoja takaisin. No, josko se matka on erilainen lopetus pitkälle suhteellemme. Surullista, että viina vei voiton. Monet itkut vielä varmaan itken, mutta nyt jotenkin helpottunut olo. Otin jo sormuksetkin sormesta...Tätä en uskonut ikinä tekeväni :(

      Onko muita samassa tuskaisessa tilanteessa? Maanantaina otan yhteyttä lastenvalvojaan. Nyt tuntuu siltä, että asiat pitää hoitaa mahdollisimman pian.

    • Entajuaen

      Juu en ymmärrä. Niin moni täällä tuntuu itkevän sen "rakkaan alkoholisti" kumppanin perään!!!
      Mitä v....ua! En miettis yhtä puolta sekuntia kun lähtisin lätkimään.

    • samakoskeepetturia

      Alkoholistista kun pääsee eroon, se on kuin lottovoitto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe