Onko normaalia?

Wallstreet

Kyseleekö teidän vanhemmat, kuinka teillä menee elämässä tällä hetkellä? Tai että mitäs töihin /kuinka töissä on mennyt? En muista että moneen moneen vuoteen olisi kyselty minulta mitään. Mutta kovasti tuntuu aina olevan kerrotavaa kuinka ja mitä on toisen vanhempani töissä käynyt. Ja elämässä yleensä. Olen kuitenkin reilusti yli kolmenkymmenen..

6

202

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkökulmaa1

      On se normaalia.Minunkin äitini kyseli ja kertoikin asioita kun olin käymässä.Monet vanhemmat rakastavat lapsiaan,ja heille olet aina heidän rakas lapsensa,oli ikäsi miten paljon hyvänsä.

      • Maariankämmekkäinen

        Käsittääkseni aloittajan vanhemmat EIVÄT kysele. ("En muista että moneen moneen vuoteen olisi kyselty minulta mitään.") Kertoilevat vain omista jutuistaan.

        Minusta on hiukan outoa ellei vanhempia yhtään kiinnosta.


      • Näkökulmaa1

        Olet oikassa,erehdyin aloituksen viestistä.Olisiko sitten niin,että eivät kysele koska luottavat lapseensa niin paljon ettei tarvitse kysyä.Voisithan ottaa asian vanhempiesi kanssa puheeksi,puhumalla väärinkäsitykset korjaantuu.


    • Hei Wallstreet.

      Kirjoituksesi sisällä taisi piillä toive, että välit vanhempiisi olisivat läheisemmät ja tuntisit, että he olisivat kiinnostuneita voinnistasi.
      Ihmissuhteet ovat aina kahden osapuolen yhdessä muovaaman tarinan tuotetta. En tiedä, onko aikaisemmin, nuorempana ollessasi ollut enemmän kiinnostuneisuutta ja kyselyä, vai onko suhteenne aina ollut melko etäinen ja enemmän heidän kuulumisiinsa keskittyvä. Olipa niin tai näin, voit kuitenkin halutessasi itse pyrkiä enentämään läheisyyttä. Voit vaikka kysäistä, että oletteko miettineet, miten mulla menee ja sitten kertoa jotain vähän enemmänkin kuin aivan pintapuolisesti. Tällöin tarjoat heille mahdollisuuden dialogiin ja kommentointiin. Toki voit sitten kysyä heidän kuulumisistaan myös hieman syvällisemmin. Usein se, että avoimesti puhuu itsestään muutakin kuin arkipäivän tekoja, eli ajatuksiaan, tunteitaan, toiveitaan jne, kutsuu toistakin osapuolta avautumaan ja tämä lisää läheisyyden ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Voisitko toimia sillanrakentajana, jos kaipaat elävämpää suhdetta vanhempiisi?

      Merja, diakoni

    • avoin_ihminen

      Diagoni Merjalle.. elävämpi suhde.. jotenkin todella oudosti sanottu.
      Minusta syvällisempi keskustelu-kehoitus on, anteeksi vain, huuhaata.

      Voihan sitä kertoa vanhemmilleen omista asioistaan, sen kun avaa suunsa ja kun vanhemmat kertovat omista jutuistaan, ei muuta kun laittaa itse väliin kommenttia omista kuulumisistaan.

    • vanhempiminäki

      Yleensä vanhemmat ovat kiinnostuneita lapsensa elämästä ja osoittavat sen jollakin tavalla. Jokaisessa perheessä on tässä suhteessa oma toimintakulttuuri.

      Ehkä vanhempasi odottavat ja toivovat, että kertoisit kyselemättä itsestäsi kuten hekin kertovat omista asioistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe