Kyseleekö teidän vanhemmat, kuinka teillä menee elämässä tällä hetkellä? Tai että mitäs töihin /kuinka töissä on mennyt? En muista että moneen moneen vuoteen olisi kyselty minulta mitään. Mutta kovasti tuntuu aina olevan kerrotavaa kuinka ja mitä on toisen vanhempani töissä käynyt. Ja elämässä yleensä. Olen kuitenkin reilusti yli kolmenkymmenen..
Onko normaalia?
6
221
Vastaukset
- Näkökulmaa1
On se normaalia.Minunkin äitini kyseli ja kertoikin asioita kun olin käymässä.Monet vanhemmat rakastavat lapsiaan,ja heille olet aina heidän rakas lapsensa,oli ikäsi miten paljon hyvänsä.
- Maariankämmekkäinen
Käsittääkseni aloittajan vanhemmat EIVÄT kysele. ("En muista että moneen moneen vuoteen olisi kyselty minulta mitään.") Kertoilevat vain omista jutuistaan.
Minusta on hiukan outoa ellei vanhempia yhtään kiinnosta. - Näkökulmaa1
Olet oikassa,erehdyin aloituksen viestistä.Olisiko sitten niin,että eivät kysele koska luottavat lapseensa niin paljon ettei tarvitse kysyä.Voisithan ottaa asian vanhempiesi kanssa puheeksi,puhumalla väärinkäsitykset korjaantuu.
Hei Wallstreet.
Kirjoituksesi sisällä taisi piillä toive, että välit vanhempiisi olisivat läheisemmät ja tuntisit, että he olisivat kiinnostuneita voinnistasi.
Ihmissuhteet ovat aina kahden osapuolen yhdessä muovaaman tarinan tuotetta. En tiedä, onko aikaisemmin, nuorempana ollessasi ollut enemmän kiinnostuneisuutta ja kyselyä, vai onko suhteenne aina ollut melko etäinen ja enemmän heidän kuulumisiinsa keskittyvä. Olipa niin tai näin, voit kuitenkin halutessasi itse pyrkiä enentämään läheisyyttä. Voit vaikka kysäistä, että oletteko miettineet, miten mulla menee ja sitten kertoa jotain vähän enemmänkin kuin aivan pintapuolisesti. Tällöin tarjoat heille mahdollisuuden dialogiin ja kommentointiin. Toki voit sitten kysyä heidän kuulumisistaan myös hieman syvällisemmin. Usein se, että avoimesti puhuu itsestään muutakin kuin arkipäivän tekoja, eli ajatuksiaan, tunteitaan, toiveitaan jne, kutsuu toistakin osapuolta avautumaan ja tämä lisää läheisyyden ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Voisitko toimia sillanrakentajana, jos kaipaat elävämpää suhdetta vanhempiisi?
Merja, diakoni- avoin_ihminen
Diagoni Merjalle.. elävämpi suhde.. jotenkin todella oudosti sanottu.
Minusta syvällisempi keskustelu-kehoitus on, anteeksi vain, huuhaata.
Voihan sitä kertoa vanhemmilleen omista asioistaan, sen kun avaa suunsa ja kun vanhemmat kertovat omista jutuistaan, ei muuta kun laittaa itse väliin kommenttia omista kuulumisistaan. - vanhempiminäki
Yleensä vanhemmat ovat kiinnostuneita lapsensa elämästä ja osoittavat sen jollakin tavalla. Jokaisessa perheessä on tässä suhteessa oma toimintakulttuuri.
Ehkä vanhempasi odottavat ja toivovat, että kertoisit kyselemättä itsestäsi kuten hekin kertovat omista asioistaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227