seurakunnan tila kansanlähetyksessä

kipuileva

tämmöinen asia on hiukan kiusannut kuin että voiko ihminen joka ei itse ole uskossa, opettaa ja neuvoa seurakunnassa? minulle läheinen ihminen joka joskus on ollut uskossa ja nyttemmin hylännyt Kristuksen eli elää täysin hurmiossa, maallisissa himoissa.silti pitää jotain kulissia yllä ettei kukaan vaan saa tietää.voisiko tämän takia oma seurakuntani olla nykyään niin näivettynyt ja suorastaan irvokas? käytän valtavasti aikaa rukoilemiseen että hän löytäisi takaisin isän syliin.kummallista on myös se että meistä yksikään seurakuntalaisista ole uskaltanut puhua hänen kanssaan vaikka varmasti hän on niin monen sydämmellä ja rukouksissa.onko muissa seurakunnissa havaittavissa että kokoontumiset on muuttuneet ,aikuiset ihmiset räpläävät kännyköitänsä ja parannuksesta ei uskalleta puhua. itsekkin vaikutan kamalan katkeralta ja vanhanaikaiselta mutta kaipaan niin sitä Pyhänhengen läsnäoloa joka ennen oli läsnä siellä missä seurakunta kokoontui.

4

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsestäselähtee

      En tunne tilannetta ja onko varma että sinäkään olet varma tämän ihmisen sieluntilasta. Moni uskoontullut ja palava siis, voi joutua ns. kylmälle paikalle, mutta ei ole sydämessään vielä ihan tietoisesti kääntänyt selkäänsä Jumalalle. Se että on sortunut syntiin, ei ole vielä osoitus että tämä ihminen on luopio ja hengellisesti kuollut. Hän on vain valvomattomuttaan loitontunut Kristuksen rakkaudesta ja elää kuin sumussa. Jumala on voimallinen tavalla tai toisella pysäyttämään uskossaan kylmenneen.
      Onko tämä henkilö sanonut suoraan että on luopio ja esittää vain teatteria kun leipäpuu ja ammatti on seurakunnassa. Jos niin, silloin asia on juuri se mitä väitätä.
      Siinäpä se kun meistä kukaan ei koe olevansa puhdas ja viaton vaelluksessaan Jumalan kasvojen edessä ja ei rohkene ottamaan asiaa esille työntekijän kanssa.
      Jos henkilö itse on sanonut olevansa vain työntekijä ja muuten luopio, pitäisi asiaan puuttua ja sanoa irti virastaan.
      Tunnustat että olet itsekin katkera ja sehän on kamala synti. Jospa saisit ensin omat asiat kuntoon, niin Jumala voisi kuulla rukoukset ja tämä työntekijä joutuisi Jumalan pysäyttämäksi ja puhutteluun.

    • 12___13

      "tämmöinen asia on hiukan kiusannut kuin että voiko ihminen joka ei itse ole uskossa, opettaa ja neuvoa seurakunnassa?"

      Raamattu sanoo näin:

      He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa. Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa, ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'. Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä. Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa. Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus. Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne. Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
      Mat. 23:4-12

      Jos olet Jeesuksen opetuslapsi, Jeesus riittää. Suosittelen seuraamaan Jeesuksen petusta, tuskin maan päällä on ketään parempaa opettajaa. :)

    • rukoile.vaan

      Teet oikein kun rukoilet hänen puolestaan, vain Jumala on tuomari, me ollaan uskossa henkilökohtaisesti. Voithan käydä välillä muissakin tilaisuuksissa, jos niissä olisi parempi olla?

    • simonkiivailija

      omasta mielestäni asia on juurikin kuinka kirjoitit.uskosta osattoman julistus,siunaukset ja rukoukset ajavat paitsi itse jumalattoman niin myös seurakunnan pois jumalan silmäin alta.Herra sanoo näen kyllä teidät Herran huoneessa mutta en tunne teitä.myös papit jotka kirkoissa saarnaavat vaikka sydän seuraa aivan muuta kuin Kristusta aiheuttavat valtavaa tuhoa esimerkiksi kansankirkossa.jos tietoisesti rikkoo Jumalaa vastaan eikä parannusta ole aikomustakaan tehdä pitäisikö olla vaan hiljaa ja katsoa kuinka ihmisraukka kulkee kohti ikuista kärsimystä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe