Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko seuraava autosi sähköauto tai ladattava...

Gertrudsetä1

...hybridi?

Jos on, niin minkä mallin aiot ostaa ja millaisia ominaisuuksia vaadit? Paljonko on päästävä talvikelissä?

21

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_ole_kumpikaan

      Tavallinen tehokas hybridi riittää. Parin litran kulutusero ei tunnu missään sen tehon, turvallisuuden ja huolettomuuden rinnalla mitä Lexukseni tarjoaa. Vaan mistäpä te tällaisista tietäisitte.

    • Eipä noista hypriteistä, joita ei voi latata, ole iloa, jos ei aja kaupungissa. Niiden kulutus maantieajossa on selvästi korkeampi kuin pienikulutuksisten tiisseleitten.

      • Hyhriiti

        4.0 l/100km satasen vauhdissa hyhriirillä.


    • vikavirtavertti

      Kyllä se seuraava autoni on selvästi sähköisempi kuin nuo tähänastiset 23 eri kulkinetta joita olen sompaillut. En vielä ole päättänyt onko se pistokehybridi vai sähköauto. Hintakin vaikuttaa päätökseen, siis tuo ero pistokehybridin ja täyssähköisen välillä. Odottelen ainakin Hyundai Ioniqin tuloa myyntiin kaikilla malleillaan, nyt ei ole syytä pitää liian kiirettä.
      Tuo täyden latauksen ajomatka saisi tietysti olla mielellään yli 300 km, mutta hieman allekin riittäisi meikäläiselle. Minusta tuo suurin ongelma on joka tapauksessa itse kunkin korvien välissä, sekä tuon ajomatkan, että latausajan suhteen. Siis itse kunkin pers. koht. ongelma.

    • "Minusta tuo suurin ongelma on joka tapauksessa itse kunkin korvien välissä"

      Kyllä se ongelma on ihan todellinen matkaa taittaessa. Täytyy löytää toimiva latauspaikka, ehkä jonotettava sinne ja sitten odotettava puolesta tunnista kolmeen varttiin tai ylikin, että auto latautuu.

      Ennustan että pitkän matkan sähköautojen kysyntä romahtaa, jahka päästään niin pitkälle, että niistä rupeaa kertymään enemmälti kokemuksia. Sähköautoista tulee kaupunkiautoja.

    • jokumuuuu

      Ken elää sen näkee. Riippuu tarjonnasta, hinnoista ja senhetkisistä tarpeista. Mutta jos nykyisen sarjahybridin suurin harmitus on sähkön loppuessa alkava bensakoneen pörinä, voisi tästä varovasti päätellä että seuraavaksi hakeudutaan pelkän sähkön suuntaan.

      250-300 km:n ajomatka talvella ja moottoritienopeuksilla olisi omaan käyttöön riittävä määrä. Pidempiä yhtäjaksoisia siivuja tulee niin harvoin ettei kokonaisuuden kannalta ole paljon merkitystä jos niihin joutuukin sovittamaan yhden pysähdyksen enemmän.

    • vikavirtavertti

      Juuri niin kuin "jokumuuuu" kirjoitti. Niitä pitkiä matkoja tulee kuitenkin (meikäläiselläkin) niin harvoin, että voi varautua välilataukseen vaikkapa pienen kahvitauon/kevyen välipalan kera. Jo nyt ajoreitit ovat helposti suunniteltavissa latauspaikkoineen jo etukäteen ja veikkaan että niitä tulee aika tiuhaan tahtiin lisää. Eivätköhän hotellit ja liikekeskukset ja sopivissa "solmukohdissa" olevat ruokapaikatkin huomaa yleisessä käytössä olevan latausmahdollisuuden merkityksen asiakkaiden pyydystämisessä. Muuten eikö ruotsin ja saksan laivoillakin olisi hyvä sauma joillekin latauspaikoille, jos vain virta riittää? Eli, en olisi "G-sedän" lailla huolissani latauspaikkojen riittävyydestä ja "vauhdin" hiljentäminen tekee hyvää itse kunkin stressitasolle.

    • Sontiaismolottaja

      Mahdollinen Hybridi on hakusessa. Speksinä hinta, pieni koko, ja paljon turva- ja media/navi -härpäkkeitä. Tiedän suurinpiirtein minkä haluan.

    • Priuskuski

      Täyssähkö on täällä seuraava. Tuon ioniqin kantama riittäisi jo mulle. Pari vuotta vielä odottelen että hinnat laskee.

      Mulla on varmaan 350 päivää vuodessa päivittäinen ajo alle 100km.

    • Tskititsi

      Perheessä on tavallisten pyörien lisäksi kaksi sähköpyörää ja yksi sähköistetty tavarapyörä.

      Auto on arjessa käytössä vain satunnaisesti pitkillä matkoilla ja silloin tällöin perjantaisin suurten ostosmäärien kuljettamiseen.

      Jos sähköauto joskus osoittautuu oikeasti käytännöllisemmäksi kuin polttomoottoriauto, niin sellaisen hommaan, mutta enpä jaksa olla etujoukoissa katsomassa, miten tekniikka kehittyy. Jonkun on se tehtävä, mutta itse en halua hankaluuksia kerätä. En myöskään kalliita hintoja.

      https://goo.gl/GVBqWT

    • luksustojo

      Lexus NX tai RX kiikarissa. Luotettavia ja kestäviä. Hybriditekniikka valmis ja testattu. Ja mikä parasta, ei herätä kateutta samalla tavalla kuten saksalaiset, koska mielletään täällä periferiassa vain paremmaksi Toyoksi. Saapi nautiskella rauhassa mielenrauhaa tuntien...

    • huippuhyviä

      Edelleen sanon: Bmw 330e tai Mercedes C350e.

    • 32132132

      Mersun C350 hybrid on mahdollisesti seuraava. Sen puute on vajaavetoisuus.
      Meidän firman liisaripolitiikalla tuo maksaisi saman verran kuin Mondeo automaatti. Eroa on vähän vajaa 3 sekuntia :-)

      • hienopeli

        Ei ole mikään puute. Kokeile vaikka. Ja kyllä se kolme sekuntiakin on huima ero kun oikeasti pääset kokeilemaan.


    • Nopsatapsa

      Tilattu lexus is 300h eli hybridi.oli koeajolla tuommoinen ja ei tuo ainakaan maantieajossa kovin janoinen ollut..siis jos malttaa ajaa sievästi.ja kaupungilla mentiin sähköllä tovin.hyväajoinen ja lämmin auto.

    • Autoverotauko

      Pienempää päästöä, ja perille pääsyä, sähköauto Range Extenderillä.
      Hybrideiden moottorit ovat julumetun turhamaisia, ja patterit piskuisia. Sama raskaus on ladattavissa.
      Oma lataamo vie perille. Valikoima on toistaiseksi yksi. Seuraavan REx-lisävaruste:

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_i3

    • Mullberg

      Ei. Miksi olisi?
      Pitäisikö saunan kiuaskin valita puunkulutuksen perusteella vai kenties löylyominaisuuksien?

    • vvv.e.li

      Citroen c-zero (myös mitsun tai pösön vastaava). Niitä saa vähän ajettuina n. Kymppitonnilla ja niitä vois akkujen hiipuessa käyttää takaveto mönkijänä mökillä myöhemmin.

    • 090977

      Tilauksessa on Auris Hybridi 1.8 Active Comfort paketi.
      Koeajoin samalista kaksi eri kertaa noin parinviikon välein ja päätös tuli nopeasti..

    • eläkkeelläSitten

      Ostan täyssähköauton sitten kun se on järkevä hankkia taloudellisesti ja latausongelmat ja akkujen painot on ratkaistu, eli 20 vuoden kuluttua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe