Mitä mieltä olette?

Poikke44

Jos parisuhteessa on ongelma, mistä yhdessä puhutte esim seksin puute ja keskustelun jälkeen kumppanisi alkaa kehumaan enemmän, tulemaan enemmän lähelle ja tekemään enemmän aloitteita, onko se täysin feikkiä ja todella ärsyttävää vai ihanaa ja yhteisten ongelmien ratkomista? Minusta jälkimmäistä, kumppanistani ensimmäistä. Hänestä kaiken pitäisi olla luonnollista, mutta tolla ajatustavalla mitään ei voisi parantaa? Koska ongelmahan on se, ettei se enää ole luonnollista ja helppoa, vaikka hän onkin minusta todella kaunis ja viehättävä edelleen. Tolla tavalla yritän tehdä siitä taas luonnollista ja helppoa, mutta hän suuttuu ja haukkuu mut feikiksi?

5

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietenkinjälkimmäistä

      Yhteisten ongelmien ratkomista.

    • tyytyyttäjä

      Kyllä kysyit tärkeän kysymyksen! Keskustelua aina ylistetään, mutta kyllä se fiiliksinä voi aiheuttaa noita kaikkia.

      Itselläni on ollut heikko itsetunto ja kun toinen neuvoo hyvässäkin hengessä tekemään juttuja paremmin, niin mietin jatkossa vaan sitä, ja tunnet itseni huonoksi. Ehkä jopa etäännyn.

      Jos taas neuvominen tapahtuis kiihkeän suhteen alussa, niin tilanne voisi olla helpompi. Näin minulla ainakin. Joskus tuntuu että keskustellen ongelmien ratkojat vaatii vaan teknistä halujensa tyydyttämistä. Sekö se sitten tyydyttää?

    • tyytyyttäjä

      Kyllä kysyit tärkeän kysymyksen! Keskustelua aina ylistetään, mutta kyllä se fiiliksinä voi aiheuttaa noita kaikkia.

      Itselläni on ollut heikko itsetunto ja kun toinen neuvoo hyvässäkin hengessä tekemään juttuja paremmin, niin mietin jatkossa vaan sitä, ja tunnet itseni huonoksi. Ehkä jopa etäännyn.

      Jos taas neuvominen tapahtuis kiihkeän suhteen alussa, niin tilanne voisi olla helpompi. Näin minulla ainakin. Joskus tuntuu että keskustellen ongelmien ratkojat vaatii vaan teknistä halujensa tyydyttämistä. Sekö se sitten tyydyttää?

    • HarjoitellaPitää

      Kumppanillasi on mielestäni huono itsetunto, ja hän peilaa parisuhteen kehittämiseen tarkoitetun keskustelun itseensä. Jos hän ajattelisi asiaa sinun kannaltasi ja kokisi että teet muutoksia rakkauden ja arvostuksen vuoksi hän ei kokisi asiaa feikkinä. Nyt hän murskaa samalla sinun itsetuntoasi väittämällä ettet ole aito.

      Kaikki muutokset totuttuun kaavaan vaativat harjoittelua, ensin saattaa tuntua tosiaan kömpelöltä mutta kyllä se lähtee siitä sujumaan. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi, että sovitaan että joka päivä pitää pussata, on huomattu että se on jäänyt vaikka oli ennen tapana ja kivaa. Vaikka aluksi tuntuis ihan pölvästiltä ja naurattaisi, pian se sujuu ja tulee luonnostaan.

    • NäinMeillä

      Asia riippuu ihan siitä miksi ihminen on käytöstään muuttanut. Jos hän tekee sen vain siksi että toinen on tietynlaista käytöstä toivonut ja itse kokee sen itselleen epäluonnolliseksi, kyse on tietysti feikistä käytöksestä jolla ei ole mitään suurta merkitystä suhteelle.
      Mutta jos kyseessä on se että ihminen on vain arjen tullessa lipsunut pois toisen luota ja jotenkin unohtanut sen toisen huomioimisen, ei ole feikkiä jos tsemppaa siinä asiassa ja yrittää taas muistaa sen mitä on aikaisemminkin tehnyt suhteessa.
      Kyse on siis siitä onko muutos vilpitön ja omasta halustakin tuleva vai ei.

      Itse olen ainakin omassa suhteessani huomannut että on vain hyvä jos se toinen välillä huomauttaa että en esim. muista enää tarpeeksi kehua ja kannustaa häntä. Usein kun käy niin että kyllä ajattelen hyvää ja kaunista omasta kumppanistani mutta en silti muista sitä ääneen sanoa. Ei siis ole mitenkään feikkiä jos taas huomaan sen myös sanoa ääneen silloin kun se tulee ihan oikeasti muutenkin mieleeni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe