Mitä mieltä olette?

Poikke44

Jos parisuhteessa on ongelma, mistä yhdessä puhutte esim seksin puute ja keskustelun jälkeen kumppanisi alkaa kehumaan enemmän, tulemaan enemmän lähelle ja tekemään enemmän aloitteita, onko se täysin feikkiä ja todella ärsyttävää vai ihanaa ja yhteisten ongelmien ratkomista? Minusta jälkimmäistä, kumppanistani ensimmäistä. Hänestä kaiken pitäisi olla luonnollista, mutta tolla ajatustavalla mitään ei voisi parantaa? Koska ongelmahan on se, ettei se enää ole luonnollista ja helppoa, vaikka hän onkin minusta todella kaunis ja viehättävä edelleen. Tolla tavalla yritän tehdä siitä taas luonnollista ja helppoa, mutta hän suuttuu ja haukkuu mut feikiksi?

5

399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietenkinjälkimmäistä

Yhteisten ongelmien ratkomista.

• tyytyyttäjä

Kyllä kysyit tärkeän kysymyksen! Keskustelua aina ylistetään, mutta kyllä se fiiliksinä voi aiheuttaa noita kaikkia.

Itselläni on ollut heikko itsetunto ja kun toinen neuvoo hyvässäkin hengessä tekemään juttuja paremmin, niin mietin jatkossa vaan sitä, ja tunnet itseni huonoksi. Ehkä jopa etäännyn.

Jos taas neuvominen tapahtuis kiihkeän suhteen alussa, niin tilanne voisi olla helpompi. Näin minulla ainakin. Joskus tuntuu että keskustellen ongelmien ratkojat vaatii vaan teknistä halujensa tyydyttämistä. Sekö se sitten tyydyttää?

• tyytyyttäjä

Kyllä kysyit tärkeän kysymyksen! Keskustelua aina ylistetään, mutta kyllä se fiiliksinä voi aiheuttaa noita kaikkia.

Itselläni on ollut heikko itsetunto ja kun toinen neuvoo hyvässäkin hengessä tekemään juttuja paremmin, niin mietin jatkossa vaan sitä, ja tunnet itseni huonoksi. Ehkä jopa etäännyn.

Jos taas neuvominen tapahtuis kiihkeän suhteen alussa, niin tilanne voisi olla helpompi. Näin minulla ainakin. Joskus tuntuu että keskustellen ongelmien ratkojat vaatii vaan teknistä halujensa tyydyttämistä. Sekö se sitten tyydyttää?

• HarjoitellaPitää

Kumppanillasi on mielestäni huono itsetunto, ja hän peilaa parisuhteen kehittämiseen tarkoitetun keskustelun itseensä. Jos hän ajattelisi asiaa sinun kannaltasi ja kokisi että teet muutoksia rakkauden ja arvostuksen vuoksi hän ei kokisi asiaa feikkinä. Nyt hän murskaa samalla sinun itsetuntoasi väittämällä ettet ole aito.

Kaikki muutokset totuttuun kaavaan vaativat harjoittelua, ensin saattaa tuntua tosiaan kömpelöltä mutta kyllä se lähtee siitä sujumaan. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi, että sovitaan että joka päivä pitää pussata, on huomattu että se on jäänyt vaikka oli ennen tapana ja kivaa. Vaikka aluksi tuntuis ihan pölvästiltä ja naurattaisi, pian se sujuu ja tulee luonnostaan.

• NäinMeillä

Asia riippuu ihan siitä miksi ihminen on käytöstään muuttanut. Jos hän tekee sen vain siksi että toinen on tietynlaista käytöstä toivonut ja itse kokee sen itselleen epäluonnolliseksi, kyse on tietysti feikistä käytöksestä jolla ei ole mitään suurta merkitystä suhteelle.
      Mutta jos kyseessä on se että ihminen on vain arjen tullessa lipsunut pois toisen luota ja jotenkin unohtanut sen toisen huomioimisen, ei ole feikkiä jos tsemppaa siinä asiassa ja yrittää taas muistaa sen mitä on aikaisemminkin tehnyt suhteessa.
      Kyse on siis siitä onko muutos vilpitön ja omasta halustakin tuleva vai ei.

Itse olen ainakin omassa suhteessani huomannut että on vain hyvä jos se toinen välillä huomauttaa että en esim. muista enää tarpeeksi kehua ja kannustaa häntä. Usein kun käy niin että kyllä ajattelen hyvää ja kaunista omasta kumppanistani mutta en silti muista sitä ääneen sanoa. Ei siis ole mitenkään feikkiä jos taas huomaan sen myös sanoa ääneen silloin kun se tulee ihan oikeasti muutenkin mieleeni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      63
      4675
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      127
      3033
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      47
      2920
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2237
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      446
      1886
    6. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      75
      1469
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1327
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      63