Onko peli jo menetty?

pulassa12

Tapailin joulukuusta saakka itseäni neljä vuotta vanhempaa miestä (hän on 24) ja meillä sujui mielestäni todella hyvin, ja kiinnostuta oli puolin ja toisin. Olin jo heti ensimmäisien treffien jälkeen aivan rakastunut kyseiseen mieheen, hän on kohtelias, kiltti ja todella itsevarma!!
Itse taas olen ujo, arka ja hyvin epävarma itsestäni. Minulla on kuitenkin yksi valttikortti, nimittäin kauneuteni. Ulkonäköni avulla minä hänen kanssaan treffeille pääsinkin, ja hän kertoi aivan tapailun alussa olevan "todella kiinnostunut jatkamaan tapailua".

Jatkoimme tapailua helmikuun alkuun saakka, ja joka kerralla itsevarmuuteni kasvoi ja aloin käydä rohkeammaksi. Päädyimme sänkyynkin jo viidensillä treffeillämme, ja oikeastaan olemme siitä lähtien harrastaneet seksiä joka kerta kuin näimme.
Huomasin kuitenkin, että joka tapaamisemme jälkeen miehen yhteydenotto väheni ja hän kylmeni. Minusta tulikin se, joka tapaamisia ehdotti. Lopulta kysyin häneltä suoraan mistä tuo johtuu, ja että mikä meidän välinen suhteemme on. Sain vastaukseksi, että kyseinen mies pitää minusta hyvin paljon, mutta ei halua mitään vakavaa ennen kuin toisin sanoo.

Sen jälkeen emme ole sanaakaan kyseisen miehen kanssa vaihtaneet, ja siitä on nyt sitten kaksi viikkoa aikaa kun viimeksi puhuimme. Menetinkö minä tuon miehen nyt? Mikä meni vikaan?
Kaatuiko kaikki epävarmuuteeni? Kysyin häneltä suoraan, mikä minussa oli vikana, mutta hän sanoi vain ettei saanut "kipinää roihahtamaan".
Olin itse kyllä melko takertuvainen ja ahdistelin häntä jatkuvasti soitoillani, joten mahtoikohan se hätistää hänet pois? Onko minulla enää mitään mahdollisuuksia tähän mieheen, voiko kiinnostus herätä myöhemmin uudelleen?
Onko vinkkejä miten saisin hänet takaisin?

Vai olikohan käyttäytymiseni sängyssä hänestä vastenmielistä? Vaikka muuten hänen seurassaan ujo olinkin, olin sängyssä aivan erilainen. Ehkä hän säikähti sitä ja siksi ei ole enää kiinnostunut minusta. Tai sitten olin aivan liian helppo saalis ja siksi en kiinnosta enää.

20

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene_eteenpäin

      Tuskin johtuu ainakaan siitä millainen olit sängyssä, hän kuitenkin halusi kanssasi seksiä yhä uudelleen eikä häipynyt ensimmäisen seksikerran jälkeen.
      Syy voisi juurikin olla siinä ettet saanut hänessä aikaan suurempia tunteita. Ei siihen välttämättä edes keksi aina järkevää syytä miksei sitä kipinää vain synny.
      Tuo "takertuminen" voi olla joidenkin mielestä hyvinkin luotaantyöntävää. Itse olen sellainen että tarvitsen parisuhteessa paljon omaa tilaa ja aikaa yksin sekä ystävien kanssa. Ahdistun takertumisesta. Takertuva ihminen ei myöskään saa minussa aikaan voimakkaampia tunteita. Voi siis hyvinkin olla että sinun takertumisellasi oli vaikutusta miehen katoamiseen, sekä siihen ettei suurempia tunteita tullut.
      Se että hän itse on sanonut ettet saanut tunteita roihahtamaan on selkeä merkki siitä ettei kiinnostusta ole tarpeeksi mihinkään vakavampaan.
      Sinuna koittaisin unohtaa miehen ja deittailla muita.

      • pulassa12

        Mutta kun minä en halua muita... Kävin itseasiassa kahvilla yhden todella kivan miehen kanssa, oli todellinen herrasmies ja komea kuin mikä ja kiinnostukseni häntä kohtaan heräsi, mutta minusta tuntuu siltikin siltä etten halua muita miehiä.
        Ei kai siinä sitten muita vaihtoehtoja kuin jatkaa omaa elämäänsä, vaikken sitä haluaisikaan.
        Jään silti päivittelemään tätä viestiketjua, jos jotain uutta tapahtuu niin annan teidän tietää ;) pitäkää peukkuja pystyssä, että joko pääsisin hänestä yli tai sitten saan hänet itselleni!


      • järjetöntäkäytöstä

        miksihän tuollaiset ihmiset sitten hakeutuvat toisten seuraan, jos se ahdistaa? Mitä järkeä on pyrkiä muka seurustelemaan ja samantien siitä pois. Varsinkin jos ensin hakeutuu seuraan, mutta sitten ei etukäteen eikä jälkikäteenkään voi toiselle mainita sitä että tämä nyt kuitenkin ahdistaa. Se on väärin toista kohtaan, tunteilla leikkimistä.
        Takertuminen on aika paljon sanottu, varsinkin jos ei ilmaise toiselle, mitä odottaa väleiltä ja itse on kuitenkin ensin ollut aktiivinen ja hakeutunut tilanteeseen, joka toiselle antaa viestin siitä, että se on aivan ok, kuten se nyt yleensä on ihmisille.
        Jos on joku omituinen takertumiskammo, niin voisi tatuoida sen otsaansa, niin säästäisi omaa ja toisen aikaa ja energiaa.


    • OnneaMatkaasi

      Mies sanoi aivan selvästi että ei halua seurustella kanssasi, ei siis syttynyt sellaista kiinnostusta. Turha sitä on tosiaan miettiä mikä siihen syy, ei vaan napannut ja se riittää syyksi. Eikä se asia tuosta enää muutu, mies sanoi asian suoraan siksi ettet elättelisi enempää toiveita. Joten hyväksy se mitä hän sanoi ja mene eteenpäin.

      Anna tunteidesi pölyn laskeutua. Jos on kovin ihastunut vielä toiseen, ei heti kiinnosta muut, mutta kesään mennessä tilanteesi on jo ihan toinen ja tämä kolhu on muisto vain.
      Pidän peukkuja!

    • MietiTätä

      Sun kannattaisi alkaa nyt toden teolla kehittämään omaa itsetuntoasi itsestäsi lähtöisin, ei toisen ihmisen hyväksynnästä. On vaaran merkki, jos itsetuntosi kohosi joka kerran miehen tavatessasi - sen pitäisi pysyä likimain samana. Muuten elämästäsi tulee kovin takkuista ja olet altis vielä koville kolhuille.

      Veivaat aivan tarpeettomasti mikä sinussa oli vikana yksityiskohtia myöten. Ja jopa menit kysymään sitä deittikaveriltasi. Tottakai sanotaan että "olet kiva ihminen/pidän sinusta persoonan/olet loistotyyppi" tms. koska vastapuoli huomaa, että toisen itsetunto ei oikein kestä hylkyä ja koitetaan jotain yleistä positiivista ja kannustavaa sanoa ettei toinen aivan masennu.

      Oleellista on, että tuon miehen kokemus on vain hänen kokemuksensa sinusta. Se ei millään tavoin määrittele sitä millainen olet. Ei sitä oletko kiva, herttainen, liian riippuvainen tai sopivasti omistautuva hyvä/huono sängyssä, ei määrittele arvojasi, älykkyyttäsi tai viehättävyyttäsi.

      Vaarana huonossa itsetunnossa parisuhteen kannalta on semmoinen, että silloin ihastut helposti siihen että sinuun ihastutaan. Eli et voi rakastua vilpittömästi toiseen, koska sinun tarpeesi olla hyväksytty ja rakastettu on suurempi kuin kykysi rakastaa toista. Silloin rakkautesi on siis todellisuudessa itsekeskeistä hyväksynnän tarvetta.

      Itse kysymykseen: tuo peli on menetetty. Kehitä itseäsi ja koeta uudelleen.

      • oivallus.M

        "Vaarana huonossa itsetunnossa parisuhteen kannalta on semmoinen, että silloin ihastut helposti siihen että sinuun ihastutaan."

        Hyvin sanottu.
        Itse olen mies ja mulla on tuollaista vikaa. Haluan niin kovasti olla haluttu, se johon ihastutaan/rakastutaan että olen kerran ajautunut sellaiseen suhteeseen missä mulla ei ollut juuri tunteita naista kohtaan vaan jäin koukkuun siihen että hän oli ihastunut minuun..


    • näinseo

      Joo peli on menetetty tuon osalta. Silloin kun tapasitte sanoit että olit ujo, ehkä siihen hän ihastui ja kun sait itsetuntosi kohoamaan muutuit ihmisenä joka ei enää kiinnostanut häntä. Tuo kuvio toistuu valitettavan usein naisilla kun itsetunto kohenee. Sitä esiintyy yleensä kauniilla naisilla.

    • dfghdfhdfd

      "Mikä meni vikaan?"

      Itse luulen, että mies tiesi jo sisimmässään heti alusta alkaen, että et ollut hänelle tarpeeksi kiinnostava, mutta halusi seuraa ja seksiä hetkeksi. Tuollaiset miehet on vain seksin perässä.

      Itse olin just vastikään sun tilanteessasi, minä olin se joka oli enemmän kiinnostunut naisesta, aina ehdottamassa tapaamisia ja nainen vähän passiivinen. Pakithan sieltä tuli. Luultavasti tuokin nainen tiesi jo alusta alkaen että en ole tarpeeksi tasokas hänelle pitkään suhteeseen mutta yritti tyytyä minuun.

    • No tuon tyyppisiä selityksiä itsekin annoin.

      Ihminen voi haluta vain seksiä ja kun sitä seksiä on tarpeeksi monta kertaa saanut, kiinnostus lopahtaa.

    • filoso

      Aina se seksi on mielessä uudessa suhteessa varsinkin jos sitä ei alkuun saa. Ja jos sitä odotuttaa liikaa siitä voi muodostua suhteen ylläpitävä asia. Kun sitä sitten pääsee kokemaan toisen kanssa säännöllisesti saa ajatuksensa rentoutumaan siitä asiasta ja näkee toisessa muitakin puolia ja suhde voi niihin kaatua. Pointtini on että seksin pihtaus on väärä tapa yrittää rakentaa kestävää parisuhdetta.

    • pulassa12

      Nyt kyseinen mies laittoi minulle pitkästä aikaa taas viestiä, ja kysyi haluaisinko mennä hänen luokseen... Haluaa kuulemma vielä miettiä ja edetä hitaasti, mitä hän ikinä tuolla tarkoittikaan. Kannattaako minun mennä? Ja miksi juuri nyt kun olin ehtinyt jo unohtaa hänet. Aivan kuin hän kiusaisi minua. :(
      En oikein tiedä mitä tällä hetkellä haluaisin, sillä elämääni tupsahti juuri uusi potentiaalinen miesehdokas. Rehellisesti minä haluaisin edellistä deittiäni todella paljon, hän on paras sänkykumppani joka minulla on koskaan ollut, mutta ehkä järkevintä olisi silti keskittyä tuohon uuteen mieheen.

      • gdfgfggffg

        Todellakin kannattaa keskittyä siihen uuteen mieheen jonka kanssa voisi olla tulevaisuus. Tuon entisen miehen kanssa ei kannata alkaa enää mihinkään kun hän vain jättäisi sinut taas seksin jälkeen.


      • Silleen

        Kiusaa? Oletkohan nyt vähän sinisilmäinen. Tuo on vähän kömpelö ja varovainen ehdotus seksiin kun siitä molemmat nautitte. Jos hän suhteesta olisi kiinnostunut, olisi pitänyt kyllä yhteyttä.

        Sanot sille että on toinen mies nyt kiikarissa, mut jos se ei etene niin otat yhteyttä, silmänisku perään. Semmonen kevyt, iloinen viesti. Saattaisithan sä suostuakin kun kivaa oli, mutta katot nyt ensin tuon potentiaalisen suhdemiehen.


    • wannazRep

      Lopulta se on niin karua - ja niin kaunista - että kun ihmiset oikeasti kohtaavat toisessa jotain enemmän ja rakastuvat niin ei siinä merkitse mitään teinkö niin tai teinkö näin...

      Rakastunut ihminen on "helppo" jos niin voi sanoa, sillä niinhän se on normaalia - on ihanaa olla toisen kanssa ja sitä haluaa lisää. Se milloin tilanne on ongelma on kun toinen rakastaa/luulee rakastavansa ja toinen haluaa kevyempää tai -yleensä - jo muuta joska on saanut haluamansa eikä siinä pelit auta.

      "Sain vastaukseksi, että kyseinen mies pitää minusta hyvin paljon, mutta ei halua mitään vakavaa ennen kuin toisin sanoo." - Kuka ääliö edes sanoo näin toiselle ihmiselle?! Pitää todella tykätä itsestään ja siltikin wtf..

      Peli ei todellakaan ole menetetty, mutta yksi huono nappula on. Kaikki on vielä edessä ja maailma on enemmän täynnä vielä ihastumisia, intohimoa, rakkautta, naurua, kyyneliä, surua, luopumista, löytämistä, rakastumista ja kaikkea enemmän kuin arvaat uskot luulet kuvittelet. Kaikki se odottaa ja eikä edes kaukana.

      Itsestään voi etsiä vikaa loppuelämän, mutta kun sitä ei ole syyksi tapahtuneeseen niin se on turhaa....

    • ToisenlaistaNäkemystä

      Olen jo vanhempi ja elämää nähnyt, mutta ollut vähän samankaltaisessa tilanteessa aikoinaan. Mieti ihan itseksesi, mikä on pitkällä tähtäimellä sinulle tärkeää. Jos otat riskin, niin ota se tietoisesti. Silloin olet vahva.

      Olet oikeasti vielä nuori, kiire ei ole minnekään. Miltä sinusta tuntuu? Se on se avain. Kuinka rakastunut olet? Oletko valmis polttamaan näppisi pahoin? Tartu hetkeen, anna mennä, ota ilo irti, älä epäröi, vaikka sitten todennäköisesti tiputkin korkealta ja elämäsi romahtaa hetkellisesti. Sitten vanhempana, vuosien tai vuosikymmenien päästä, kun olet vakiintunut, ja suhteesi on ehkä hyvä tai ehkä ei niin hyvä, ja intohimoa... jaa, ehkä on, ehkä ei. Ehkä silloin lueskelet öisin tätä palstaa ja mietiskelet menneitä aikoja ja sitä tyyppiä, jota et koskaan voi täysin unohtaa. (Ja joskus et voi vastustaa kiusausta sekaantua keskusteluun.) Mietitkö silloin, että olet sentään joskus elämässäsi kokenut sen, mitä nyt? Saatko siitä iloa ja lohtua? Vai mietitkö vielä vanhana, että meni sekin aika hukkaan ja olisit voinut aloittaa tämän arjen pakertamisen jo vähän aikaisemmin ja voi itku, kun siinä kävikin köpelösti...?

      Oma neuvoni on, että elä nyt, kun vielä voit! Luultavasti se päättyy huonosti, mutta joudut joka tapauksessa kärsimään sydänsuruja, joten miksi et ensin nauttisi?

      • Kokenut.myös

        Jotenkin ihanan nostalginen viesti! :)

        Musta kuitenkin tuntuu, että aika on hieman kullannut muistojasi. Romanttisissa ihmissuhteissa jotka epäonnistuvat saa kylkiäisiksi raskasta taakkaa, jota ei voi lähimainkaan kuvata teemoilla "sydänsuru" tai "näppien polttaminen".
        Arvottomuuden ja kelpaamattomuuden tunteet, hylätyksi tulemisen tuska, yksin jäämisen pelko, elämän mustaksi tekevä suru ja kaipuu, epäluottamus rakkauden kestävyyteen, raastava paha olo siitä, ettei saanutkaan jäädä haluamansa ihmisen lähelle - muutamia mainitakseni.
        Niistä tunteista noustaan, mutta se voi olla yhtä helvettiä. Jos se toistuu, tunteita on vielä vaikeampi kestää ja tukahduttava iloton olo kestää yhä pidempään, jopa kolminkertaisesti sen mitä itse suhde kesti.
        Jäljelle jää ehkä vain tuhkaa, tunne että joku on seisonut sydämesi päällä ja puristanut sen liki kuoliaaksi. Siinä ei lohduta yhtään, että hetken tuntui ihanalta ja tulipa koettua sekin.

        Sitä voi jokainen kohdallaan miettiä jälestä päin miettiä, oliko jokin suhde tosiaan kaiken arvoista. Joskus on, usein miten ei.


      • ToisenlaistaNäkemystä

        On varmasti aika kullannutkin muistoja. :) Mutta omalla kohdallani kävi niin, että kaikesta jäi kuitenkin heti silloin hyvät muistot. Tietysti se riippuu siitä toisestakin osapuolesta, miten se homman hoitaa. Tää oli fiksu tyyppi ja ollaan edelleen väleissä. Ja suurimmat surut ja pahat olot, suorastaan henkinen helvetti, tuli sitten vasta myöhemmin, suhteessa joka ei päättynyt. En olisi kestänyt ilman noita muistojani. Mulla on nyt aika hyvä elämä, mutta en olisi nyt tässä ilman tuota aikaisempaa juttua. Olisin tosin voinut ottaa siitä silloin enemmän irti. Se on ainoa asia, mikä harmittaa.
        Oliko sun "Kokenut.myös" juttusi sen arvoinen? ;)


      • Kokenut.myös

        Jotkut ovat olleet, osa ei :). Yhtä vanhaa juttua muistan minäkin erityisellä lämmöllä, auttoi kestämään myöhemmin vaikean liiton paineet muistuttaen, että olen ihana ja hyvä ihan omana itsenäni. Viimeisin veti ilmat pihalle, matot rullalle ja jäi vain ikävä ja kunnon suhdekrapula.
        Semmosta se on tämä rakkaudenkokemusten karttuminen.

        Mentiin vähän OT mutta ei se mittää!


      • ToisenlaistaNäkemystä

        Niinhän se on. Mukavaa jatkoa sinulle! :)


    • januoruudenhuumaa

      Minusta sinä kerroit kaiken oleellisen. Kehut vain olevasi kaunis. Ei pelkällä kauneudella tai miehet komeudella mihinkään kunnollisiin suhteisiin pääse. Pitää siellä yläpäässäkin liikkua jotain. Pinnallista höhhöä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      893
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      692
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      620
    Aihe