Petturi,kusettaja,mitä lie.

Actafool

Eli minä. Henkilö joka oli vuosia sitten kiltti,ajattelevainen, pelkkää hyvää haluava ihminen. Ex-rakkalleni.
Tutustuin naiseen 4v sitten,naiseni oli hyvä,ajattelevainen halusi vain minun parastani.antoi anteeks pettämiseni, huijaukseni, kaiken muun mikä johti nykytilanteeseen eli eroon.
Tämän 4 vuoden aikana,kasvoi minusta hirviö. Petin ensimmäisen kerran suhteen alkuaikoina,sain asian anteeksi,mutta tuollainen asiahan ei unohdu.koskaan. en ajatellut asiaa suhteen aikana sen enempää,kun piti puhua.olin hiljaa. Ajattelin,että kyllä asiat suttaantuu vaikka niistä ei puhuisikaan,että se toinen lopettaa jossai vaiheessa. Suhde jatkui ja pettäminen omalta osaltani jatkui, taas sain anteeksi. Lopullinen tilanne tosiaan on nyt ero. Vasta eron jälkeen,tajuan tilanteen vakavuuden. Asiat joita en pystyny silloin näkemään itsessäni,on nyt täysin kirkkaita minulle. Olen kertonut eksälleni kaikesta,mitä olen tajunnut ja missä mokasin.syytän itseäni täysin kaikesta tapahtuneesta, eksäni antaa anteeks tekoni ja haluaa jatkaa elämäänsä.itse ryven pahassa tuskassa,niinkuin totta kai minun kuuluukin. Haluaisin exäni takaisin,ja olisin valmis antamaan mitä vain. Tuskin tulee onnistumaan. Kai halusin kertoa sen teille seurustelevaisille ihmisille,että älkää pitäkö ketään itsestäänselvyytenä,arvostakaa sitä toista vierellänne puhein ja teoin. Jos ahdistaa,jutelkaa siitä keskenänne. Puhuminen suhteessa on kaiken a ja o. Aika klisee kirjotus josta puuttuu monta olennaista asiaa,mutta purkasinpahan vain mieltäni.

7

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksipuolistarakkautta

      Mie halusin, mie rakastuin, mie petyin.

      Niin mie olisin halunnut niin kovasti sen ihmisen rinnalleni kulkemaan. Hän vain pelleili, kusetti, valehteli. Mun sydän todella särkyi. Mun piti elää yli neljäkymmenvuotiaaksi saakka kokeakseni tämmöistä. Tosi hajalla olen. En tunnu saavan otetta elämästä. Kaikki on päin honkia. Näennäisesti pintapuolisesti on kaikki hyvin töihin jaksan raahautua ja päivittäiset asiat kutakuinkin hoitaa. Mutta sisällä velloo käsittämättömän paha olo. Mun pitää todella repiä itteni joka päivä toimimaan ja ylös.

      Hyvät ihmiset, miehet ja naiset. Ajatelkaa miten kohtelette toisiaanne. Ette kai tahdo, että teitäkään kaltoin kohdellaan ja tuotetaan paahaa.

      Rehellisesti voin sanoa etten ikinä olisi uskonut siitä miehestä millainen on. Päällisin puolin hänet tiesin tai tunsin. Nyt puolen vuoden jälkeen en voi muutakuin todeta, etten tuntenut ollenkaan. Mie uskoin ja luotin niin kuin ihmisen sanaa tulee luottaa. Kuinka tyhmäksi tunnenkaan nyt itseni ja kusetetuksi. Nyt haluan vain etten koskaan enään törmää tuohon ihmiseen edes vahingossa. Pois, pois, pois.

      Miksi edes aloittaa mitään toisen kanssa jos ei toinen kiinnosta ja kyllä puolessa vuodessa voi jo varmasti osata sanoa haluaako tulevaisuuden yhdessä.

      Aloittajalle, hyvä. Hyvä, että olet alkanut ajatella asioita. Jatka sitä. Älä särje enään ihmisiä.

      • Aqualan81

        Samaa kokenut...Ja niin samat tunnelmat. Pettymys on valtava.


    • Tyhjäätäynnä

      Petetty, kusetettu, mitä lie. 48v mies. Rakastuin, sokaistuin, vedätettiin kusetettiin särjettiin.
      Nyt suhteessa jossa aluksi tunnetta, nyt ei mitään.
      Tuo edellinen suhde rikkoi sisältäni jotain.
      Selviän kun hengitän. Tyhjyys.

    • Langennutmies

      Samoin minä aloitin salasuhteen juuri ennen viittäkymmentä. Mitä sain paskaa. Onneksi lopetin ja näin mihin se johtaa. Sain anteeksi ja olen nyt rehellinen. Elämä on paljon parempi. Se mikä jäi kaihertamaan on se toinen jolle niin törkeästi valehtelin. En pysty enää edes hänen kuvaa katsomaan kun oksettaa. Tiedän loukanneeni ja törkeästi vain siksi että halusin kokeilla miltä tuntuu salasuhde. Onneksi se ei ollut niin katkera että olisi kostanut. Jättänyt myös puolisoni rauhaan. Hiljaa mietin mitä sille kuuluu. Kun lopetimme kyseli vielä miten menee samoin minä onnitteluni sitä merkkipäivänä. Huomasi että valehtelin kaikessa. Nyt varmaan viisaampana ymmärtää ettei halua olla tekemisissä tälläisen paskan kanssa. Olin juuri tuo petturi, kusettaja ja typerys. Hävettää nyt mutta onneksi edes puolisoni on kiltti ja ihana ehkä joskus pystyn sillekin totuuden kertomaan vuosien päästä. Tiedän että olin kyllästynyt arkeen ja liian helppoon elämään kun alkoi kutkuttaan toinen. Nyt sen näen ja olen onnellinen että minulla on noin upeita naisia elämässä joiden kanssa olen saanut kokea kaiken. En kadu sitä että kokeilin mutta tuota valehtelevaa paskaa en enää esitä. Siitä pääsin irti.

      • täyttäpuppua

        Jaa...hmm....
        Näinköhän on näreet mitä kirjoitat. Tietääkö naiseksi,että yhä edellen roikut netissä?
        Sillä tollainen ei muutu koskaan,vaan uskottelee asioita itselleen. Jos asiat olivat hyvin niin sillon et jauhasi asioita netissä!


    • mikämättäävielä

      Ai et oikein useitakin naisia, miksi ei yksi riitä jos on niin upea?

    • Siunaten

      Se on hyvä, et olet katumassa ja ymmärtämässä tilanteen.

      Koska muutos omaan itseen lähtee sitä kautta, et ymmärretään mitä tekee.

      Se luottamus karisee suhteesta, ekan pettämisen jälkeen.

      Ja sitä on vaikee saada takaisin.

      Myös se et on aikaisemmin kokenut pettämistä, vaikuuttaa uusissakin suhteissa

      Luottamuksen rakentamiseen..

      Ymmärrätkö, jos sanon, et se suhde pitää valita alkujaan sellainen, johon on valmis itsekin sitoutumaan, silloinkin, kuniin tulee vaikeita aikoja, sillä niitä tulee jokaiseen parisuhteeseen,
      Mutta tekstisi vaikutti rehelliseltä itsetutkiskelulta. Ja uskon että elämässäsi voi alkaa kytemään uudemman tavan ajattelun siemen, jos vaalit ja mietit sitä monelta kantilta.
      Pettämisellä ei päästä pitkiin suhteisiin, vaan aina se toinen väsyy siihen touhuun.
      Ja sinäkin varmaan toivot puolisoltasi uskollisuutta, se ei ole automaatio, vaan se rakennetaan kestäväksi kieltäytyä, älä tilanteista, joissa on houkutus lähteä.
      Se on itsensä voittamista ja oman luonteen kasvattamista. Se ei ole valmis paketti ratkaisu vaan niinkuin mikä tahansa lahja, piirre, taito voi olla ihmisessä, mutta vain sen aktiivinen harjoittaminen tuottaa tulosta ja tyydytystä. Ja kumppanille on oikeus odottaa sitä sinulta.

      Ihmisen syvin tarve ei ole tulla rakastelluksi vaan rakastetuksi,
      Ja jos et rakasta, kun iho jäähtyy, niin olet ihan yhtä yksin lopuksi,
      Se mikä oli ja on tarkoitettu avioliittoon puolisoiden väliseksi yhteydeksija iloksi, ei toteudu, jos toistarvetta ei rakasta ja kunnioita, ja et voi kunnioittaa toista, jos petät.
      Parisuhteessa kin voi olla tosi yksin. Varsinkin jos toinen pettää, se syö,itsetuntoa.

      Jos juttelelet vielä hänen kanssaan, niin kuuntele häntä, anna purkaa se pettymys ja viha ja suru ja mitä tunteita onkin tuottanut ja ota vastaan kuuntelemalla,
      Yritä olla puolustelematta itseäsi ja puhu omista tunteistasi mitä koet syyttelemättä rehellisesti ja niistä mitä sinä olet parisuhteessanne pitänyt vaikeana.
      Vain se et asioista puhutaan rehellisesti voi aukaista tulehtuneet tilanteet.
      Ja tuo tunne vyöryvät on ikäänkuin mätäpaiseen mätä se täytyy tulla ulos et voi paraneminen alkaa.

      Muista et Taivas ei ole tyhjä, meillä on rukouksia kuulevat Jumala jolla on paljon anteeksiantamusta, jos rehellisesti katuu ja pyytää niitä Jeesuksen Kristuksen nimessä anteeksi,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe