YEV on huolissan kun ihmiset eroavat ja menevät naimisiin sen jälkeen vaikka se on Raamatun vastaista. YEV on jyrkästi tuominnut pelkän avioeronkin saatika uudelleen avioitumisen.
Kanala, luterilaisen kirkon pappi ja avioliiton markkinamies on itse eronnut kahdesi ja mennyt naimisiin kolmasti.
Mitä mieltä YEV ja muut olette tästä Kanalan esimerkistä?
Kari Kanala on kolmatta kertaa naimisissa - synti?
164
1273
Vastaukset
>YEV on huolissan kun ihmiset eroavat ja menevät naimisiin sen jälkeen vaikka se on Raamatun vastaista.
Ei, vaan hän on huolissaan siitä, kun änkyräuskovaiset tuomitsevat ankarasti homoseksuaalisuuden ja homoliitot, mutta eivät ole moksiskaan toisten änkyräuskovaisten avioeroista ja uudelleennaimisista.
Avaus on siis skeidaa ja perustuu valheelle, kuten Räyhiksen avaukset yleensäkin.- MitäNytRäyhäät
Väitätkö, ettei YEV ole tuominnut noita asioita uskovien tekemänä,vai sitä, että Kanala ei ole eronnut kahta kertaa ja avioitunut kolmea kertaa?
Ennen kuin alat räyhäämään olisi kiva tietää mistä räyhäät. - näinYEVväittää
YEV:
"Minä uskon että Jumala viisaudessaan on osannut Sanassaan ilmoittaa sen keneltä avioliitto on kiellety.
En siis kyseenalaista Jumalan ja Hänen Sanansa viisautta.
Kielto on tämä:
”10. Naimisissa oleville taas annan käskyn, en minä vaan Herra: vaimo ei saa erota miehestään. 11. Jos hän kuitenkin eroaa, olkoon menemättä enää naimisiin tai sopikoon miehensä kanssa. Samoin ei mies saa erota vaimostaan”" näinYEVväittää kirjoitti:
YEV:
"Minä uskon että Jumala viisaudessaan on osannut Sanassaan ilmoittaa sen keneltä avioliitto on kiellety.
Kielto on tämä:
”10. Naimisissa oleville taas annan käskyn, en minä vaan Herra: vaimo ei saa erota miehestään. 11. Jos hän kuitenkin eroaa, olkoon menemättä enää naimisiin tai sopikoon miehensä kanssa. Samoin ei mies saa erota vaimostaan”"Huomaathan toki että minä en tuominnut ketään tuossa.
Lainasin vain Raamatun tekstiä ja kerroin vain tuon kiellon.
Ja kerroin että luotan Jumalan viisauteen siinä että hän on osannut kerota meille vajavaisille keneltä hän on kieltänyt avioliitot. Tosiaan muiltahan hän ei tainut niitä määriteltynä kieltää vai mitä?
En toki uskaltaisi tuomita, Jumalahan on se kenellä sellainen oikeus on.
Luotan Jumalan viisauteen myös siinä tuomitsemisessa. Hän hoitanee ne asiat sitten kun sille päälle sattuu. Ihmisten, sinun tai minun, ei tarvitse huoletia tuomitsemisista Jumalan puolesta.- näinYEVväittää
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Huomaathan toki että minä en tuominnut ketään tuossa.
Lainasin vain Raamatun tekstiä ja kerroin vain tuon kiellon.
Ja kerroin että luotan Jumalan viisauteen siinä että hän on osannut kerota meille vajavaisille keneltä hän on kieltänyt avioliitot. Tosiaan muiltahan hän ei tainut niitä määriteltynä kieltää vai mitä?
En toki uskaltaisi tuomita, Jumalahan on se kenellä sellainen oikeus on.
Luotan Jumalan viisauteen myös siinä tuomitsemisessa. Hän hoitanee ne asiat sitten kun sille päälle sattuu. Ihmisten, sinun tai minun, ei tarvitse huoletia tuomitsemisista Jumalan puolesta.Tuomitsit Takkulan ja Tanuksen toisessa viestissäsi vaikka he eivät ole aviotuneet uudelleen eivätkä siis rikkoneet tuota kohtaa vastaan kuten Kanala.
Miksi tuomitset maallikot mutta et pappia? näinYEVväittää kirjoitti:
Tuomitsit Takkulan ja Tanuksen toisessa viestissäsi vaikka he eivät ole aviotuneet uudelleen eivätkä siis rikkoneet tuota kohtaa vastaan kuten Kanala.
Miksi tuomitset maallikot mutta et pappia?Kerro toki miten tuomitsin.
- näinYEVväittää
Kerro toki miten tuomitsin.
Lue itse mitä kirjoitit heistä tänään.
Vai onko niin, ettet tuomitse Takkulan ja Tanuksen avioeroja? näinYEVväittää kirjoitti:
Lue itse mitä kirjoitit heistä tänään.
Vai onko niin, ettet tuomitse Takkulan ja Tanuksen avioeroja?Ei toki sinä voit kertoa tänne sen miten minä tuomitsin.
Kopio se teksti toki tänne.- näinYEVväittää
Ei toki sinä voit kertoa tänne sen miten minä tuomitsin.
Kopio se teksti toki tänne.Sinä et siis tuomitse Takkulan ja Tanuksen avioeroja tuon lainaamasi käskyn vastasina, hyvä. Jatkossa voitkin jättää heidät rauhaan.
näinYEVväittää kirjoitti:
Sinä et siis tuomitse Takkulan ja Tanuksen avioeroja tuon lainaamasi käskyn vastasina, hyvä. Jatkossa voitkin jättää heidät rauhaan.
Olenko siis tuominnut toisessa kommentissani vaiko enkö ole?
- näinYEVväittää
Olenko siis tuominnut toisessa kommentissani vaiko enkö ole?
Et ole tuominnut etkä tulee tuomisemaan. HYVÄ!
Mutta sanoit:
"Kielto on tämä:
”10. Naimisissa oleville taas annan käskyn, en minä vaan Herra: vaimo ei saa erota miehestään. 11. Jos hän kuitenkin eroaa, olkoon menemättä enää naimisiin tai sopikoon miehensä kanssa. Samoin ei mies saa erota vaimostaan”"
Mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille? - YEV.homottaa
Tuomitsit Takkulan ja Tanuksen toisessa viestissäsi vaikka he eivät ole aviotuneet uudelleen eivätkä siis rikkoneet tuota kohtaa vastaan kuten Kanala.
Miksi tuomitset maallikot mutta et pappia?Selvähän se, että YEVn aganda on vain vastustaa ja mollata Aitoavioliitto yhdistystä. Ei häntä Raamatun sana kiinnosta. Kait se hänelle on sama mitä papit tekevät, kunhan vain homottavat.
- näinYEVväittää
YEV.homottaa kirjoitti:
Selvähän se, että YEVn aganda on vain vastustaa ja mollata Aitoavioliitto yhdistystä. Ei häntä Raamatun sana kiinnosta. Kait se hänelle on sama mitä papit tekevät, kunhan vain homottavat.
Kova on YEV homottamaan kellonympäri joka päivä. Eläkeläisen päivät kuluvat mukavasti jankuttaessa ilman yhtäkään asiallista keskustekua ;)
- samakaavatoistuu
Kova on YEV homottamaan kellonympäri joka päivä. Eläkeläisen päivät kuluvat mukavasti jankuttaessa ilman yhtäkään asiallista keskustekua ;)
Kohta Räykset tulee väittään, että ootte usko.vainen....
Et ole tuominnut etkä tulee tuomisemaan. HYVÄ!
Mutta sanoit:
"Kielto on tämä:
”10. Naimisissa oleville taas annan käskyn, en minä vaan Herra: vaimo ei saa erota miehestään. 11. Jos hän kuitenkin eroaa, olkoon menemättä enää naimisiin tai sopikoon miehensä kanssa. Samoin ei mies saa erota vaimostaan”"
Mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille?Samaa sukupuolta olevien avioliittoa ei kielletä Raamatussa.
Jos joku Raamattuun vedoten sen kieltää hän tulkitsee Raamattua.
Raamatun tulkinta on täysin sallittua, mutta se että väittää tulkintaansa Jumalan Sanaksi on eri asia.
Myönntäkö sinä siis että Raamattu, Jumalan Sana, ei kiellä samaa sukupuolta olevien avioliittoa?
Eli myönnätkö että tuo "kielto" on vain tulkintaa?- näinYEVväittää
Samaa sukupuolta olevien avioliittoa ei kielletä Raamatussa.
Jos joku Raamattuun vedoten sen kieltää hän tulkitsee Raamattua.
Raamatun tulkinta on täysin sallittua, mutta se että väittää tulkintaansa Jumalan Sanaksi on eri asia.
Myönntäkö sinä siis että Raamattu, Jumalan Sana, ei kiellä samaa sukupuolta olevien avioliittoa?
Eli myönnätkö että tuo "kielto" on vain tulkintaa?Voisitko vastata koska tuon kiellon otit esille.
Mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille? YEV.homottaa kirjoitti:
Selvähän se, että YEVn aganda on vain vastustaa ja mollata Aitoavioliitto yhdistystä. Ei häntä Raamatun sana kiinnosta. Kait se hänelle on sama mitä papit tekevät, kunhan vain homottavat.
"Selvähän se, että YEVn aganda on vain vastustaa ja mollata Aitoavioliitto yhdistystä. "
Jos olen vastustanut ko. yhdistystä tai mollannut sitä olen siitä vilpittömästi pahoillani, joskus täällä saattaa kirjoitella ennen kun ajattelee mitä kirjoittaa.
Käsittääkseni olen kuitenkin kertonut useita kertoja että heillä on täysi oikeus kertoa mielipiteitään.
Yhdistyksen toiminnan, tai sen antamien lausuntojen, tai sen kannattamien asioiden vastustaminen lienee täysin sallittua eikö vain? Sehän kuuluu sananvapauteen eikös vain?näinYEVväittää kirjoitti:
Voisitko vastata koska tuon kiellon otit esille.
Mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille?Vastasin jo.
Lue toki se mitä vastasin ja koeta ymmärtää se pointti.
Kysymys on siitä mitä on kirjoitettu Raamattuun ja siitä miten sitä tulkitaan.- näinYEVväittää
Vastasin jo.
Lue toki se mitä vastasin ja koeta ymmärtää se pointti.
Kysymys on siitä mitä on kirjoitettu Raamattuun ja siitä miten sitä tulkitaan.Voisitko toistaa vastauksesi kysymyksiin tai laittaa kopion vastauksistasi kysymyksiin:
Mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille?
En näe niitä missään. näinYEVväittää kirjoitti:
Voisitko toistaa vastauksesi kysymyksiin tai laittaa kopion vastauksistasi kysymyksiin:
Mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille?
En näe niitä missään.Et siis ymmärrä eroa sen välillä mitä on Raamatun tulkinta ja mikä on Raamatuun kirjoitettu Sana?
Jos vedotaan Raamatun kirjoitettuun Sanaan niin samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole kielletty mutta Kanalan ero kielletty.
Oletko samaa mieltä tuosta?
Vastaa kyllä tai ei.samakaavatoistuu kirjoitti:
Kohta Räykset tulee väittään, että ootte usko.vainen....
Tietysti se on Räyhis.
- näinYEVväittää
Et siis ymmärrä eroa sen välillä mitä on Raamatun tulkinta ja mikä on Raamatuun kirjoitettu Sana?
Jos vedotaan Raamatun kirjoitettuun Sanaan niin samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole kielletty mutta Kanalan ero kielletty.
Oletko samaa mieltä tuosta?
Vastaa kyllä tai ei.Minä kysyin ihan sinun mielipidettäsi koska otit asian esille.
Kerro jo. näinYEVväittää kirjoitti:
Minä kysyin ihan sinun mielipidettäsi koska otit asian esille.
Kerro jo.En minä ole Kanalaa ottanut esille.
:-)- näinYEVväittää
En minä ole Kanalaa ottanut esille.
:-)Voisitko vastata koska tuon kiellon otit esille.
Mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille? - eipysty.kuin.jankkaamaan
Mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille?Kissa vei jankan kielen. Saisi viedä useamminkin ;););)
Mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille?Jos sinä väität Raamatun kieltävän samaa sukupuolta olevien avioliiton niin silloin Kanalan avioliitot ovat täysin sallittuja.
Jos hyväksyt että Raamattu ei kiellä samaa sukupuolta olevien avioliittoa niin silloin Kanalan avioerot ovat kiellettyjä.
Kumman valitset?
Jos sinä väität Raamatun kieltävän samaa sukupuolta olevien avioliiton niin silloin Kanalan avioliitot ovat täysin sallittuja.
Jos hyväksyt että Raamattu ei kiellä samaa sukupuolta olevien avioliittoa niin silloin Kanalan avioerot ovat kiellettyjä.
Kumman valitset?
:-)Voisitko vastata koska tuon kiellon otit esille. Nyt et kysele vaan vastaat. Pystythän?
Mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille? näinYEVväittää kirjoitti:
Voisitko vastata koska tuon kiellon otit esille. Nyt et kysele vaan vastaat. Pystythän?
Mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille?Kerroin juuri mitä ajattelen ja sitähän sinä pyysit.
Kerroin juuri mitä ajattelen ja sitähän sinä pyysit.
:-)Et kertonut mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa. Onko se sopivaa varsinkaan papille?
Et kertonut mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa. Onko se sopivaa varsinkaan papille?
Lainaamani kiellon valossa ne ovat mielestäni vastoin Jumalan Sanaa siinä tapauksessa että sinun mielestäsi samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole vastoin Jumalan Sanaa.
:-)- OletPelkkäJankka
Jos sinä väität Raamatun kieltävän samaa sukupuolta olevien avioliiton niin silloin Kanalan avioliitot ovat täysin sallittuja.
Kumman valitset?
:-)Olet säälittävämpi kuin osasin kuvitellakaan.
OletPelkkäJankka kirjoitti:
Olet säälittävämpi kuin osasin kuvitellakaan.
Ei osoitin vaan sinulle juuri että Raamatusta ei voi valita vain niitä kohtia jotka miellyttävät itseä.
Raamattu on tunnettava kokonaisuutena.
Valinta joka sinun on tehtävä on tämä:
"Lainaamani kiellon valossa ne ovat mielestäni vastoin Jumalan Sanaa siinä tapauksessa että sinun mielestäsi samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole vastoin Jumalan Sanaa."
Mikä on vastauksesi?- näinYEVväittää
Ei osoitin vaan sinulle juuri että Raamatusta ei voi valita vain niitä kohtia jotka miellyttävät itseä.
Raamattu on tunnettava kokonaisuutena.
Valinta joka sinun on tehtävä on tämä:
"Lainaamani kiellon valossa ne ovat mielestäni vastoin Jumalan Sanaa siinä tapauksessa että sinun mielestäsi samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole vastoin Jumalan Sanaa."
Mikä on vastauksesi?Voisitko vihdoinin kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille?
OletPelkkäJankka kirjoitti:
Olet säälittävämpi kuin osasin kuvitellakaan.
Ja kuten kirjoitin aikaisemmin:
Kielto on tämä:
Jos siis hyväksyt tuon niin joudut toteamaan samalla että samaa sukupuolta olevien avioliitto ei Jumala ole viisaudessaan kieltänyt.
Vai kapinoitko Jumalan viisautta vastaan?
Valinta on täysin sinun.näinYEVväittää kirjoitti:
Voisitko vihdoinin kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille?
Vastaus on sinulla.
Vastaa toki.- näinYEVväittää
Ja kuten kirjoitin aikaisemmin:
Kielto on tämä:
Jos siis hyväksyt tuon niin joudut toteamaan samalla että samaa sukupuolta olevien avioliitto ei Jumala ole viisaudessaan kieltänyt.
Vai kapinoitko Jumalan viisautta vastaan?
Valinta on täysin sinun.Voisitko vihdoinin kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille?
Voisitko vihdoinin kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa? Onko se sopivaa varsinkaan papille?
Et voi saada Raamatusta samaan aikaan kieltoa Kanalan aviolitoille ja samaa sukupuolta olevien avioliiton kiellolle.
Kumman valitset?näinYEVväittää kirjoitti:
Et voi saada Raamatusta samaan aikaan kieltoa Kanalan aviolitoille ja samaa sukupuolta olevien avioliiton kiellolle.
Kumman valitset?
Vastaa toki nyt vuorostasi, minä olen jo vastannut.- näinYEVväittää
Kumman valitset?
Vastaa toki nyt vuorostasi, minä olen jo vastannut.Voisitko vihdoinin kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Onko se sopivaa varsinkaan papille? näinYEVväittää kirjoitti:
Voisitko vihdoinin kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Tässä se vastaus uudelleen:
Lainaamani kiellon valossa ne ovat mielestäni vastoin Jumalan Sanaa siinä tapauksessa että sinun mielestäsi samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole vastoin Jumalan Sanaa.
:-)- Jeesustuomitsee
"Ei, vaan hän on huolissaan siitä, kun änkyräuskovaiset tuomitsevat ankarasti homoseksuaalisuuden ja homoliitot, mutta ..."
Etkö tiedä että emme saa tuomita ketään? näinYEVväittää kirjoitti:
Voisitko vihdoinin kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Kerroin siis juuri sen mitä pyysti: mitä ajattelen.
- näinYEVväittää
Kerroin siis juuri sen mitä pyysti: mitä ajattelen.
Onko se sopivaa varsinkaan papille?:-)
Lukutaidossa ongelmia taas?
Tässä se mitä ajattelen, mikä tässä nyt on niin vaikeaa että et ymmärrä sitä?
En toista tätä enää koska olen tämän pyytämäsi "mitä ajattelet" nyt tänne kirjoittanut jo monta kertaa.
Saat toki jaktaa kyselyäsi mutta vastaus on tuo.- jatketaasvielä
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Menikö tuo YEV taas solmuun, kun vähän vaan kysytään ns. vaikeita :)
- jatketaasvielä
Onko se sopivaa varsinkaan papille?YEV näköjään jaottelee ihmisiä, kun hyväksyy Kanalan avioerot!
- näinYEVväittää
:-)
Lukutaidossa ongelmia taas?
Tässä se mitä ajattelen, mikä tässä nyt on niin vaikeaa että et ymmärrä sitä?
En toista tätä enää koska olen tämän pyytämäsi "mitä ajattelet" nyt tänne kirjoittanut jo monta kertaa.
Saat toki jaktaa kyselyäsi mutta vastaus on tuo.Voisitko vihdoinin kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Onko se sopivaa varsinkaan papille? jatketaasvielä kirjoitti:
Menikö tuo YEV taas solmuun, kun vähän vaan kysytään ns. vaikeita :)
En mennyt solmuun vaan vastasit siihen mitä kysyttiin:
"Lainaamani kiellon valossa ne ovat mielestäni vastoin Jumalan Sanaa siinä tapauksessa että sinun mielestäsi samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole vastoin Jumalan Sanaa"- näinYR
"Lainaamani kiellon valossa ne ovat mielestäni vastoin Jumalan Sanaa siinä tapauksessa että sinun mielestäsi samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole vastoin Jumalan Sanaa"Voisitko vihdoinin kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Onko se sopivaa varsinkaan papille? - näinYR
"Lainaamani kiellon valossa ne ovat mielestäni vastoin Jumalan Sanaa siinä tapauksessa että sinun mielestäsi samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole vastoin Jumalan Sanaa"Voisitko vihdoinin kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Onko se sopivaa varsinkaan papille? jatketaasvielä kirjoitti:
YEV näköjään jaottelee ihmisiä, kun hyväksyy Kanalan avioerot!
Hyväksyin ne erot toki vain ehdollisena, sinä päätät:
MIkä on päätöksesi asiassa?näinYR kirjoitti:
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Päätös on edelleen sinun.
"Lainaamani kiellon valossa ne ovat mielestäni vastoin Jumalan Sanaa siinä tapauksessa että sinun mielestäsi samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole vastoin Jumalan Sanaa."- miksisekoilet
"Lainaamani kiellon valossa ne ovat mielestäni vastoin Jumalan Sanaa siinä tapauksessa että sinun mielestäsi samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole vastoin Jumalan Sanaa""Lainaamani kiellon valossa ne ovat mielestäni vastoin Jumalan Sanaa siinä tapauksessa että sinun mielestäsi samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole vastoin Jumalan Sanaa"
Eli sidot Jumala tahdon yhden henkilön mielipiteeseen? Olet menossa nyt ihan sekaisin. - Yippi
näinYR kirjoitti:
Onko se sopivaa varsinkaan papille?.... ja siksi tuosta Kanalan tapauksesta YEV ei uskalla sanoa mitään jostain oudosta syystä.
miksisekoilet kirjoitti:
"Lainaamani kiellon valossa ne ovat mielestäni vastoin Jumalan Sanaa siinä tapauksessa että sinun mielestäsi samaa sukupuolta olevien avioliitto ei ole vastoin Jumalan Sanaa"
Eli sidot Jumala tahdon yhden henkilön mielipiteeseen? Olet menossa nyt ihan sekaisin.En tietenkään sido Jumalan Sanaa mihinkään eihän sitä Jumalan tahtoa minulta ole edes kysytty.
Opettele toki lukemaan.- Yippi
En tietenkään sido Jumalan Sanaa mihinkään eihän sitä Jumalan tahtoa minulta ole edes kysytty.
Opettele toki lukemaan.No et näköjään enää ymmärrä koko kysymyksestäni yhtään mitään! Sinä olet nyt menossa jotenkin sekaisin ja olisi nyt viisasta lopettaa, kun et ymmärrä keskustelua ja kysymyksiä enää.
Yippi kirjoitti:
.... ja siksi tuosta Kanalan tapauksesta YEV ei uskalla sanoa mitään jostain oudosta syystä.
Juurihan minä olen sen sanonut:
Mitä mieltä sinä olet siis?Yippi kirjoitti:
No et näköjään enää ymmärrä koko kysymyksestäni yhtään mitään! Sinä olet nyt menossa jotenkin sekaisin ja olisi nyt viisasta lopettaa, kun et ymmärrä keskustelua ja kysymyksiä enää.
Kysyit ajatuksiani asiasta ja ne annoin.
Jumalan tahtoa et minulta ole kysynyt.
:-)- Yippi
En tietenkään sido Jumalan Sanaa mihinkään eihän sitä Jumalan tahtoa minulta ole edes kysytty.
Opettele toki lukemaan.Sinulla on nyt jo kolme kysymystä vastattavana jos nyt edes enää haluat jutella meidän kanssamme.
Yippi kirjoitti:
Sinulla on nyt jo kolme kysymystä vastattavana jos nyt edes enää haluat jutella meidän kanssamme.
Olen jo vastannut niihin.
Se että et ymmärrä kirjoitettua Suomen kieltä ei ole minun vikani. Se on ehkä koulujärjestelmän tai vanhempiesi vika.- Yippi
Juurihan minä olen sen sanonut:
Mitä mieltä sinä olet siis?Älä sido Jumalan tahtoa kysyjän mielipiteeseen. Ei Jumalan tahto ole kiinni jonkun suomalaisen mielipiteestä.
- Yippi
Olen jo vastannut niihin.
Se että et ymmärrä kirjoitettua Suomen kieltä ei ole minun vikani. Se on ehkä koulujärjestelmän tai vanhempiesi vika.Vastaat vaan kolmeen kysymykseen äläkä ala syytteleen.
Yippi kirjoitti:
Älä sido Jumalan tahtoa kysyjän mielipiteeseen. Ei Jumalan tahto ole kiinni jonkun suomalaisen mielipiteestä.
Enhän minä ole Jumalan tahtoa mihinkään sitonut, kerroin vain ne ajatukseni joita pyydetiin.
Eli:
Mikä on sinun mielipiteesi tuosta?- Yippi
Enhän minä ole Jumalan tahtoa mihinkään sitonut, kerroin vain ne ajatukseni joita pyydetiin.
Eli:
Mikä on sinun mielipiteesi tuosta?Vastaa nyt vaan kysymyksiin!
Yippi kirjoitti:
Vastaat vaan kolmeen kysymykseen äläkä ala syytteleen.
En syytä vaan totean, jos et ymmärrä kirjoitettuja vastauksia syynä voi olla lukutaidon puutteellisuus. Mikä muu syynä voisi olla?
Yippi kirjoitti:
Vastaat vaan kolmeen kysymykseen äläkä ala syytteleen.
Jos et ymmärrä kirjoitettuja vastauksia yllä sinulle on niitä turha toistaa kirjoittamalla.
- Yippi
En syytä vaan totean, jos et ymmärrä kirjoitettuja vastauksia syynä voi olla lukutaidon puutteellisuus. Mikä muu syynä voisi olla?
No tätä voit jäädä miettimään ja senjälkeen vastaat kysymyksiin.
- Yippi
Jos et ymmärrä kirjoitettuja vastauksia yllä sinulle on niitä turha toistaa kirjoittamalla.
No olethan sinä toistellut vaikka kuinka monta kertaa. Etkö edes tätä muista?
Yippi kirjoitti:
Miksi vastaisin jo vastaamiini kysymyksiin uudestaan? Jos et ymmärrä vastauksia jotka on annettu kirjoittamalla niin turha niitä on uudestaan kirjoittaa.
:-)Yippi kirjoitti:
No olethan sinä toistellut vaikka kuinka monta kertaa. Etkö edes tätä muista?
Yritän vain auttaa sinua, jos vaikka sinulla on taittovika niin kirjoitin muutaman kerran jotta vastaukset osuisivat silmiisi.
Onko sinulla taittovika vai etkö vain ymmärrä kiroitettua Suomen kieltä?- Yippi
Miksi vastaisin jo vastaamiini kysymyksiin uudestaan? Jos et ymmärrä vastauksia jotka on annettu kirjoittamalla niin turha niitä on uudestaan kirjoittaa.
:-)No siksi kun et ole vastannut suoraan kysymykseen vielä kertaakaan. Yritä nyt pysyä kasassa ja lukea ensin mitä kysytään.
Yippi kirjoitti:
No siksi kun et ole vastannut suoraan kysymykseen vielä kertaakaan. Yritä nyt pysyä kasassa ja lukea ensin mitä kysytään.
Onko sinulla siis taittovika kun vastaus ei osu silmiisi? Vai etkö ymmärrä kirjoitettua Suomen kieltä?
- Yippi
Yritän vain auttaa sinua, jos vaikka sinulla on taittovika niin kirjoitin muutaman kerran jotta vastaukset osuisivat silmiisi.
Onko sinulla taittovika vai etkö vain ymmärrä kiroitettua Suomen kieltä?Vastaa - älä kysele
Yippi kirjoitti:
Vastaa - älä kysele
Mutta ethän sinä näe edellisiäkään vastauksiani.
Lue toki ne ja jos pystyt tai jos ymmärrät kirjoitettua Suomen kieltä ja jos on jotain uutta kysyttävää niin kysy sitten.- Yippu
Onko sinulla siis taittovika kun vastaus ei osu silmiisi? Vai etkö ymmärrä kirjoitettua Suomen kieltä?
Onko se sopivaa varsinkaan papille? Yippu kirjoitti:
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Vastaus on tuolla yläpuolella. Muutamaan kertaan kirjoitettuna.
Koeta hankkia joku avuksesi jos et itse vastausta löydä.- Yippu
Vastaus on tuolla yläpuolella. Muutamaan kertaan kirjoitettuna.
Koeta hankkia joku avuksesi jos et itse vastausta löydä.Ei Jumalan tahto riipu jonkun henkilön mielipiteestä! Vastaa suoraan tuohon kysymykseen äläkä anna ehdollista vastausta.
Yippu kirjoitti:
Ei Jumalan tahto riipu jonkun henkilön mielipiteestä! Vastaa suoraan tuohon kysymykseen äläkä anna ehdollista vastausta.
Ethän sinä minulta Jumalan tahtoa ole kysynytkään.
Ajatuksiani koskeviin kysymyksiin olen jo vastannut yllä.
:-)Yippu kirjoitti:
Ei Jumalan tahto riipu jonkun henkilön mielipiteestä! Vastaa suoraan tuohon kysymykseen äläkä anna ehdollista vastausta.
Sinällään hyvä huomio että Jumalan tahto esim. siitä hyväksyykö Hän samaa sukupuolta olevien avioliiton ei tosiaan riipu mitenkään SINUN mielipiteestäsi asiasta.
:-)- Yippu
Ethän sinä minulta Jumalan tahtoa ole kysynytkään.
Ajatuksiani koskeviin kysymyksiin olen jo vastannut yllä.
:-)Vastaa vielä tähän kysymykseen!
"Ei Jumalan tahto riipu jonkun henkilön mielipiteestä! "
Eikä Patmoksen mielipiteestä, eikä Puolimatkan mielipiteestä, eikä Räsäsen mielpiteestä, eikä Niikon mielipiteestä.
Loistavaa että olet sitä mieltä että Jumalan tahto ei riipu siitä mitä nuo ajattelevat.
:-)- Yippee
Sinällään hyvä huomio että Jumalan tahto esim. siitä hyväksyykö Hän samaa sukupuolta olevien avioliiton ei tosiaan riipu mitenkään SINUN mielipiteestäsi asiasta.
:-)"Sinällään hyvä huomio että Jumalan tahto esim. siitä hyväksyykö Hän samaa sukupuolta olevien avioliiton ei tosiaan riipu mitenkään SINUN mielipiteestäsi asiasta."
Näin on! Jumala on kaiken meille ilmoittanut ja samaa sukupuoltaolevasta liitosta Jumala ei puhu mitään. Yippu kirjoitti:
Vastaa vielä tähän kysymykseen!
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Vastattu jo.
Yippee kirjoitti:
"Sinällään hyvä huomio että Jumalan tahto esim. siitä hyväksyykö Hän samaa sukupuolta olevien avioliiton ei tosiaan riipu mitenkään SINUN mielipiteestäsi asiasta."
Näin on! Jumala on kaiken meille ilmoittanut ja samaa sukupuoltaolevasta liitosta Jumala ei puhu mitään.Ei puhunut, ei tosiaan esim. kieltänyt sitä.
Loistavaa!- Yippu
"Ei Jumalan tahto riipu jonkun henkilön mielipiteestä! "
Eikä Patmoksen mielipiteestä, eikä Puolimatkan mielipiteestä, eikä Räsäsen mielpiteestä, eikä Niikon mielipiteestä.
Loistavaa että olet sitä mieltä että Jumalan tahto ei riipu siitä mitä nuo ajattelevat.
:-)"Eikä Patmoksen mielipiteestä, eikä Puolimatkan mielipiteestä, eikä Räsäsen mielpiteestä, eikä Niikon mielipiteestä.
Loistavaa että olet sitä mieltä että Jumalan tahto ei riipu siitä mitä nuo ajattelevat."
Näin on! Mutta nämäkin henkilöt voivat julistaa mitä Jumala ilmoittaa ja tahtoo. Yippee kirjoitti:
"Sinällään hyvä huomio että Jumalan tahto esim. siitä hyväksyykö Hän samaa sukupuolta olevien avioliiton ei tosiaan riipu mitenkään SINUN mielipiteestäsi asiasta."
Näin on! Jumala on kaiken meille ilmoittanut ja samaa sukupuoltaolevasta liitosta Jumala ei puhu mitään."Näin on! Jumala on kaiken meille ilmoittanut ja samaa sukupuoltaolevasta liitosta Jumala ei puhu mitään. "
Olisin tosiaan kuvitellut että väität Jumalan kieltävän samaa sukupuolta olevien avioliiton mutta ei olet todellakin sitä mieltä että hän ei puhunut siitä mitään.Yippu kirjoitti:
"Eikä Patmoksen mielipiteestä, eikä Puolimatkan mielipiteestä, eikä Räsäsen mielpiteestä, eikä Niikon mielipiteestä.
Loistavaa että olet sitä mieltä että Jumalan tahto ei riipu siitä mitä nuo ajattelevat."
Näin on! Mutta nämäkin henkilöt voivat julistaa mitä Jumala ilmoittaa ja tahtoo."Jumala on kaiken meille ilmoittanut ja samaa sukupuoltaolevasta liitosta Jumala ei puhu mitään. ""
Eli samaa sukupuolta olevien avioliitosta he eivät oman kommenttisi perusteella voi julitaa Jumalan tahtoa koska, kuten sanoit, Jumala ei siitä puhu mitään.- Yippu
Ei puhunut, ei tosiaan esim. kieltänyt sitä.
Loistavaa!Eli samaa sukupuoltaolevaa liittoa ei ole Jumalan tahdon mukaan edes olemassa.
Yippu kirjoitti:
Eli samaa sukupuoltaolevaa liittoa ei ole Jumalan tahdon mukaan edes olemassa.
""Jumala on kaiken meille ilmoittanut ja samaa sukupuoltaolevasta liitosta Jumala ei puhu mitään. """
Ei, sanoit vain että hän ei puhu siitä mitään, et sanonut että sitä ei Jumalan mukaan ole olemassa.
"Näin on! Jumala on kaiken meille ilmoittanut ja samaa sukupuoltaolevasta liitosta Jumala ei puhu mitään. "
Olisin tosiaan kuvitellut että väität Jumalan kieltävän samaa sukupuolta olevien avioliiton mutta ei olet todellakin sitä mieltä että hän ei puhunut siitä mitään."Olisin tosiaan kuvitellut että väität Jumalan kieltävän samaa sukupuolta olevien avioliiton mutta ei olet todellakin sitä mieltä että hän ei puhunut siitä mitään."
Oikein olet ymmärtänyt! Tällaista liittoa ei ole Jumalan ilmoituksessa ollenkaan. Yippu kirjoitti:
"Olisin tosiaan kuvitellut että väität Jumalan kieltävän samaa sukupuolta olevien avioliiton mutta ei olet todellakin sitä mieltä että hän ei puhunut siitä mitään."
Oikein olet ymmärtänyt! Tällaista liittoa ei ole Jumalan ilmoituksessa ollenkaan.""Jumala on kaiken meille ilmoittanut ja samaa sukupuoltaolevasta liitosta Jumala ei puhu mitään. """
Ei, sanoit vain että hän ei puhu siitä mitään, et sanonut että sitä ei Jumalan mukaan ole ole.- Yippu
""Jumala on kaiken meille ilmoittanut ja samaa sukupuoltaolevasta liitosta Jumala ei puhu mitään. """
Ei, sanoit vain että hän ei puhu siitä mitään, et sanonut että sitä ei Jumalan mukaan ole olemassa.
:-)"Ei, sanoit vain että hän ei puhu siitä mitään, et sanonut että sitä ei Jumalan mukaan ole olemassa."
No ymmärsithän sinä vihdoin, että Jumala ei ole ilmoittanut yhtään mitään samaa sukupuoltaolevien liitoista ihmisten välillä. - Yippu
Ei, sanoit vain että hän ei puhu siitä mitään, et sanonut että sitä ei Jumalan mukaan ole ole."Ei, sanoit vain että hän ei puhu siitä mitään, et sanonut että sitä ei Jumalan mukaan ole ole."
Juuri näin! Yippu kirjoitti:
"Ei, sanoit vain että hän ei puhu siitä mitään, et sanonut että sitä ei Jumalan mukaan ole olemassa."
No ymmärsithän sinä vihdoin, että Jumala ei ole ilmoittanut yhtään mitään samaa sukupuoltaolevien liitoista ihmisten välillä.Kieltoa ei siis tosiaan ole samaa sukupuolta olevien avioliitolle.
Kieltoa ei siis tosiaan ole samaa sukupuolta olevien avioliitolle.
:-)Tällaista liittoa ei ole Jumalan tahdon mukaan edes olemassa.
Yippu kirjoitti:
"Ei, sanoit vain että hän ei puhu siitä mitään, et sanonut että sitä ei Jumalan mukaan ole ole."
Juuri näin!"Jumala on kaiken meille ilmoittanut ja samaa sukupuoltaolevasta liitosta Jumala ei puhu mitään. "
Se että Jumala ei siitä puhu ei tarkoita että sitä ei olisi olemassa.
:-)Yippu kirjoitti:
Tällaista liittoa ei ole Jumalan tahdon mukaan edes olemassa.
Jos noin on niin Jumala ei toki voi sitä kieltääkään.
"Jumala on kaiken meille ilmoittanut ja samaa sukupuoltaolevasta liitosta Jumala ei puhu mitään. "
:-)Ei ole Jumalan ilmoituksessa!
Yippu kirjoitti:
Tällaista liittoa ei ole Jumalan tahdon mukaan edes olemassa.
Mutta tuolla logiikalla nettiäkään ei ole olemassa koska JUmala ei siitä ole maininnut.
Kuitenkin sinä käytät nettiä joten netti on olemassa.
Jos noin on niin Jumala ei toki voi sitä kieltääkään.
:-)Ethän sinäkään voi kieltää 100-vuotiasta lastasi ajamasta autoa :)
- näinYEVväittää
"Jumala on kaiken meille ilmoittanut ja samaa sukupuoltaolevasta liitosta Jumala ei puhu mitään. "
:-)Voisitko vihdoinin kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Ei ole Jumalan ilmoituksessa!
Miten voit kirjoittaa tänne kun Jumalan ilmoituksessa ei ole mainittu nettiä?
- Yippu
Mutta tuolla logiikalla nettiäkään ei ole olemassa koska JUmala ei siitä ole maininnut.
Kuitenkin sinä käytät nettiä joten netti on olemassa.
:-)Nettiä ei ole olemassa Jumalan ilmoituksessa!
- näinYEVväittää
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Kerro ensin miten voit kirjoitta tänne koska Jumala ei ole ilmoittanut että netti olisi olemassa?
Ps. olen jo vastannut joten nyt on sinun vuorosi vastata.- Yippu
Netti ja homoliitot ovat olemassa synnillisen ihmisen keksiminä - eivät ole Jumalan ilmoituksessa.
Yippu kirjoitti:
Nettiä ei ole olemassa Jumalan ilmoituksessa!
Kuitenkin käytät sitä juuri.
Eikä Jumala ole maininnut sitä.
Eikä siis kieltänytkään.
Kuten ei samaa sukupuolta olevien avioliittoakaan.
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Hän meni jo toisen kerran sekaisin minun kanssani. Mutta hyvä on taas palata tuohon alkuperäiseen kysymykseen.
Yippu kirjoitti:
Netti ja homoliitot ovat olemassa synnillisen ihmisen keksiminä - eivät ole Jumalan ilmoituksessa.
No jos olet tuota mieltä niin sinähän olet todella syntinen kun käytät nettiä.
Hyi hyi.- näinYEVväittää
Eikä siis kieltänytkään.
:-)Voisitko vihdoinin kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Vastatatu jo, ks yllä.
- näinYEVväittää
Eikä siis kieltänytkään.
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Vastasin jo ks yllä.
Eikä siis kieltänytkään.
:-)Voisitko tuoda esiin Jumalan ilmoituksen missä Hän ilmoittaa netistä tai homoliitoista! Tässä on nyt sinulle jo neljäs kysymys, johon olisi tosi kiva saada vihdoinkin vastauksia :) Tulisin siitä niiiiiii iloiseksi :)
- näinYEVväittää
Vastasin jo ks yllä.
Voisitko tuoda esiin Jumalan ilmoituksen missä Hän ilmoittaa netistä tai homoliitoista! Tässä on nyt sinulle jo neljäs kysymys, johon olisi tosi kiva saada vihdoinkin vastauksia :) Tulisin siitä niiiiiii iloiseksi :)
Lue ne vastaukseni yllä niin tulet iloiseksi.
Äläkä käytä nettiä jos mielestäsi se että Jumala ei ole jotain ilmoittanut tekee siitä samalla kiellettyä.- Yippu
Vastasin jo ks yllä.
:-)Voitko muuten kieltää 100-vuotiasta lastasi ajamasta autoa?
- Yippu
Äläkä käytä nettiä jos mielestäsi se että Jumala ei ole jotain ilmoittanut tekee siitä samalla kiellettyä.Anna Raamatun kohdat nyt vaan - äläkä ala taas venkoilemaan.
Yippu kirjoitti:
Anna Raamatun kohdat nyt vaan - äläkä ala taas venkoilemaan.
Miksi käytät nettiä jos mielestäsi asia jota Jumala ei ole ilmoittanut on kiellettyä?
- Yippu
Äläkä käytä nettiä jos mielestäsi se että Jumala ei ole jotain ilmoittanut tekee siitä samalla kiellettyä."Äläkä käytä nettiä jos mielestäsi se että Jumala ei ole jotain ilmoittanut tekee siitä samalla kiellettyä."
Ei netin käyttö ole kiellettyä! - näinYEVväittää
Miksi käytät nettiä jos mielestäsi asia jota Jumala ei ole ilmoittanut on kiellettyä?
Voisitko vihdoinkin jo kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
"Äläkä käytä nettiä jos mielestäsi se että Jumala ei ole jotain ilmoittanut tekee siitä samalla kiellettyä."
Ei netin käyttö ole kiellettyä!Ai, vaikka Jumala ei siitä ole ilmoittanut se ei siis ole mielestäsi kiellettyä.
No, Jumala ei ole ilmoittanut mitään samaa sukupuolta olevien avioliitosta joten sekään sitten ei ole mielestäsi kiellettyä.
Sinun omaa logiikkaasi käyttäen siis.
:-)- näinYEV
Ai, vaikka Jumala ei siitä ole ilmoittanut se ei siis ole mielestäsi kiellettyä.
No, Jumala ei ole ilmoittanut mitään samaa sukupuolta olevien avioliitosta joten sekään sitten ei ole mielestäsi kiellettyä.
:-)Voisitko vihdoinkin jo kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Onko se sopivaa varsinkaan papille? näinYEV kirjoitti:
Voisitko vihdoinkin jo kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Vastattu jo, ks yllä.
- Yippu
Ai, vaikka Jumala ei siitä ole ilmoittanut se ei siis ole mielestäsi kiellettyä.
:-)"No, Jumala ei ole ilmoittanut mitään samaa sukupuolta olevien avioliitosta joten sekään sitten ei ole mielestäsi kiellettyä."
No tällaista liittoa ei ole Jumalan ilmoituksessa, vaikka Jumala on ilmoittanut liitot mitkä on halunnut perustaa. - näinYEVväittää
Vastattu jo, ks yllä.
"No, Jumala ei ole ilmoittanut mitään samaa sukupuolta olevien avioliitosta joten sekään sitten ei ole mielestäsi kiellettyä."
No tällaista liittoa ei ole Jumalan ilmoituksessa, vaikka Jumala on ilmoittanut liitot mitkä on halunnut perustaa.Hienoa, olet siis samaa mieltä että samaa sukupuolta olevien aviolitto ei ole kielletty Jumalan toimesta.
- näinYEVväittää
Hienoa, olet siis samaa mieltä että samaa sukupuolta olevien aviolitto ei ole kielletty Jumalan toimesta.
Onko se sopivaa varsinkaan papille? - Yippu
Hienoa, olet siis samaa mieltä että samaa sukupuolta olevien aviolitto ei ole kielletty Jumalan toimesta.
Oletko sinä kieltänyt 100-vuotiasta lastasi ajamasta autoa?
- Yippu
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Hän on nyt jonkinlaisessa solmussa ja miettii miten päästä siitä irti :)
Yippu kirjoitti:
Oletko sinä kieltänyt 100-vuotiasta lastasi ajamasta autoa?
Jumala ei ainakaan ole.
Jumala ei ainakaan ole.
:-)Voisitko vihdoinkin jo kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Hän on nyt jonkinlaisessa solmussa ja miettii miten päästä siitä irti :)
Vastattu jo tuohon monta kertaa.
Lukutaidossa vain tuolla "kaverillasi" ongelmia.- näinYEVväittää
Vastattu jo tuohon monta kertaa.
Lukutaidossa vain tuolla "kaverillasi" ongelmia.Voisitko vihdoinkin jo kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Jumala ei ainakaan ole.
:-)Ja nyt itkupotkuraivaria peliin :) Mene kuule katsoon elokuvaa Walk the Line - saat ehkä vielä sen nauhallekin. On hyvä elokuva.
Yippu kirjoitti:
Ja nyt itkupotkuraivaria peliin :) Mene kuule katsoon elokuvaa Walk the Line - saat ehkä vielä sen nauhallekin. On hyvä elokuva.
Löydätkö sinä Raamatusta Jumalan kiellon tuolle mitä kysyit?
- näinYEVväittää
Sinä nyt taisit mennä vähän solmuun! Anteeksi kun puristin vähän, mutta oli tässä vähän aikaa kun vielä täytyy vähän kurkkia mitä muuta täällä netissä nyt on.
Yippu kirjoitti:
Sinä nyt taisit mennä vähän solmuun! Anteeksi kun puristin vähän, mutta oli tässä vähän aikaa kun vielä täytyy vähän kurkkia mitä muuta täällä netissä nyt on.
No mutta räyhis sinähän olet tällä palstalla koko ajan.
Onko se sopivaa varsinkaan papille? - olet.vajakki.räyhis
:-)Etkö tajua, että profiilistasi näkee, että olet täällä tauotta joka päivä aamusta iltaan, RÄYHIS?!
- menehoitoon
:-)Satoja vietejä paskaa sä oot syytänyt tänne aamusta alkaen tänäänkin. Mikä vitun hullu sä oot?
Yippi kirjoitti:
Yippi = taas yksi Korkkiruuvin skitsopersoona.
- MistäTeit
RepeRuutikallo kirjoitti:
Yippi = taas yksi Korkkiruuvin skitsopersoona.
Ja siinä toinen seinähullu!!!
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Tässä se vastaus vielä kerran:
ELi mitä mieltä sinä olet, päätös on täysin sinun.- vastaatko.jo
Tässä se vastaus vielä kerran:
ELi mitä mieltä sinä olet, päätös on täysin sinun.Voisitko vihdoinkin jo kertoa mitä ajattelet Kanalan kahdesta erosta ja kolmesta avioliitosta tuon lainaamasi kiellon valossa?
Onko se sopivaa varsinkaan papille? vastaatko.jo kirjoitti:
Onko se sopivaa varsinkaan papille?Lukutaidottomalle on turha vastata uudestaan kirjoitetulla vastauksella.
:-)- vastaatko.jo
Lukutaidottomalle on turha vastata uudestaan kirjoitetulla vastauksella.
Onko se sopivaa varsinkaan papille? MistäTeit kirjoitti:
Ja siinä toinen seinähullu!!!
Hyvin vetäsit Korkkiruuvista, Räyhis. Nyt lepyttelemään.
- avaudu.lisää.Räyhis
RepeRuutikallo kirjoitti:
Hyvin vetäsit Korkkiruuvista, Räyhis. Nyt lepyttelemään.
Olet siis korkkiruuvi Räyhis, hyvä tietää Korkkiruuvi Räyhis :D :D :D
Matteus antaa tässä ymmärtää ,että miehelle uudelleen avioituminen on sallittua jos vaimo on tehnyt huorin.
Silloin sen on oltava vastaavasti naisellekin sallittua jos mies tekee huorin.
Matteuksen evankeliumi :
19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."Matteus antaa tässä ymmärtää ,että miehelle uudelleen avioituminen on sallittua jos vaimo on tehnyt huorin.
Silloin sen on oltava vastaavasti naisellekin sallittua jos mies tekee huorin."
Pertsalla on niin mainio kommentti että!
Vaikka Raamattu ei siis Pertsan mukaan anna naiselle tuota samaa oikeutta kun miehelle niin se on silti Pertsan logiikalla oltava sallitua vastaavasti.
KÄytetään toki samaa logiikkaa Raamatuun muutenkin:
Jos eri sukupuolta olevien aviloliitto on sallittua niin silloin tietysti VASTAAVASTI (lainaten Pertsaa) myös samaa sukupuolta olevien avioliitto on sallittu.
Ja tämä kaikki ihan Pertsan omalla logiikalla.
Kiitos Pertsa kun avasit meille kaikille tämän Raamatun tulkintasi LOGIIKAN.
:-)>Silloin sen on oltava vastaavasti naisellekin sallittua jos mies tekee huorin.
No ei todellakaan. Tuo ohje on annettu ankaran patriarkaalisessa yhteisössä jossa nainen oli paljon vähemmän ihminen kuin mies, ja sinä alat tulkita sitä nykyajan valossa. No way, baby.- Taitokaino
"Matteuksen evankeliumi :
19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
Jumala salli erokirjan antamista vaimolle huoruuden tähden. Taitokaino kirjoitti:
"Matteuksen evankeliumi :
19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
Jumala salli erokirjan antamista vaimolle huoruuden tähden.Miehelle tuota erokirjaa vaimo ei siis voinut antaa?
- näinYEVväittää
Miehelle tuota erokirjaa vaimo ei siis voinut antaa?
Onko se sopivaa varsinkaan papille? YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Miehelle tuota erokirjaa vaimo ei siis voinut antaa?
Ei tietenkään. Vaimoko kirjoittaisi kirjoja, eihän ne osanneet edes lukea juuri yksikään!
- kukaerotuomarina
Entäpä jo kumpikin on ollut huorin kuten erään ex-piispan erossa
Ns. oikeauskoinen on tuomari ja tuomitsee heidät helvettiin vastoin J.Nasaretilaisen Raamattuun kirjattua kieltoa.
- totta.tuo
sage8 kirjoitti:
Ns. oikeauskoinen on tuomari ja tuomitsee heidät helvettiin vastoin J.Nasaretilaisen Raamattuun kirjattua kieltoa.
Kyllä, niin Raamattu sanoo, että Hänen omansa tulevat tuolitsemaan maailman Hänen kanssaan.
- Näinsemneee
Jeesus on ainoa tuomari, niin myös armahtaja kaikille syntejänsä katuville
- djkjdkk
Tiedättekös miksi kananen viihtyy kaapissaan?No tietysti sentakia kun kaapissa haisee kananpaska.
- Herran.tertut
Pertsa2012: "Matteus antaa tässä ymmärtää ,että miehelle uudelleen avioituminen on sallittua jos vaimo on tehnyt huorin. Silloin sen on oltava vastaavasti naisellekin sallittua jos mies tekee huorin.
Matteuksen evankeliumi :
19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."<
Eihän tuossa vaimon huorin tekemisestä mitään puhuttu. Jotta olisi tarkoitettu yksiselitteisesti vaimoa, olisi pitänyt olla: "joka hylkää vaimonsa muun kuin TÄMÄN huoruuden tähden...".
Voidaan siis tarkoittaa myös miehen omaa huoruutta. Ehkä mies onkin menossa avioon huoransa kanssa, ja hylkää vaimonsa sen vuoksi! Tässä miehen ero kuitenkin tehdään viattomaksi, sillä eroaahan hän huoruuden tähden!! :D - kanankakkaaaa
Kanalaaaaaaaa
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842