Pakolaisia / evakoita on aina Suomessa

Lieksan-Ystävä

kohdeltu kaltoin.
http://www.is.fi/suomi100/art-2000005113204.html
Itse olen karjalan evakon jälkeläinen, mutta muuttanut Savo-Karjalasta pois jo 1960 luvulla ja ahdasmielisyys oli jo silloin pop.
Mutta kun esim. Lieksaa pidetään karjalaisena kuntana, niin ihan vaan tiedoksi, sitä se ei ole.
Lieksan karjalaisuus on tapettu jos vusosatoja sitten, kiitos savolaisten, tukkimiesten ja tavallaan kahden papin Korpi-Jaakko 1704-1766 ja Koski-Jaakko 1732-1809.
Iloisen karjalaisuuden tilalle tuli katkeruus, kauna ja kateus.
Nyt jätän teidät rauhaan, lähdemme työkiertueelle ja palaamme myöhään syksyllä ja paskanjauhantaa harjoitan ainoastaan silloin kun on joutavaa " luppa-aikaa".
Mutta kiitos teille seurasta, teissä on muutama, jotka ärsyyntyy helposti ja tyhmyys voittaa huumorin.

37

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hooran-rako-kutajaa

Kyllä näitä vetkutelijoita ei voi karjalaisiin verrata, jottas turhaan sillä suvakoit, koskas nämä käjettömät mitään tulevat tekemään muutakuin yrittävät suomen täyttää ja kultillaan vallata.

juania suvakointia on

• kuhan-kysyn

Paskaa oot poika kova jauhamaan ?
        Onkos sinusta mihinkään muuhun ?

• hienoa.että
        kuhan-kysyn kirjoitti:

Paskaa oot poika kova jauhamaan ?
        Onkos sinusta mihinkään muuhun ?

suvakki kiihtyy ja kuumenee :)

• VittuilevaKansalainen

Ortodoksisuus on hyvä mittari mitattaessa karjalaisuutta,
      Ilomantsissa on väestä 17, 5 % ordotokseja, Lieksa kuuluu Joensuun seurakuntaan.
      Kajalainen luonne on iloinen ja auttava.
      Toista esim. kun savokarjalainen " mököttäjä", hivenen kiero, katkera, kateellinen ja marisia.
      Suomesta läksi sotalapsia, karjalaiset oli evakkoja / pakolaisia, työpakolaiset on lähteneet työnperään jne.
      Meillä Suomessa on tämmöinen pieni, kovaääninen rassejengi, joka kova äänisesti puhuu kansansuulla, vaikka se kannatus ei kovin suuri ole.
      1600- luvulla Ruotsin kunkku karkoitti mustalaiset Suomeen ja nimenomaan Itä-Suomeen.
      Mustalaiset kierteli, teki sepän hommia, töitä maataloissa, mutta teollisuuden ja maatalouden kehityksen myötä mustalaiset syrjäytettiin yhteiskunnasta.
      Ei annettu työtä, ei kunnollista elintilaa ja tänäkin päivänä osa on syrjäytynyt ja osa pärjää paljon, paljon paremmin kuin esim. Lieksan rasset.
      Nyt ollaan tekemässä virhettä maahanmuuttajien syrjäyttämisessä ja se on osin asennevammaisten syytä.
      Minun mielestä rasistit saa ampua persedellä avaruuteen, sieltä löytyy tyhmyyden musta-aukko, joka imaisee.

• hohohoh

Hei vasuri älypää, muslimit syrjäyttää ihan itse itsensä. Oletko niin tyhmä että et sitä tajua, tai halua tajuta. Ei siinä ,millään "rasisteilla " ole osaa eikä arpaa.

Ja kerro nyt että missä näet niitä "Lieksan rasseja" pelle, et ole sitä vielä sanonut. Olet totaalinen idiootti.

• katsopeiliin
        hohohoh kirjoitti:

Hei vasuri älypää, muslimit syrjäyttää ihan itse itsensä. Oletko niin tyhmä että et sitä tajua, tai halua tajuta. Ei siinä ,millään "rasisteilla " ole osaa eikä arpaa.

Ja kerro nyt että missä näet niitä "Lieksan rasseja" pelle, et ole sitä vielä sanonut. Olet totaalinen idiootti.

Herra hohohoh
        katso peiliin

• suvakin.dilemma
        katsopeiliin kirjoitti:

Herra hohohoh
        katso peiliin

No voitko kiistää että muslimit eristävät ihan itse itsensä, tämä näkyy todella hyvin esim. Ruotsissa. Ei kantaväestö heitä hyljeksi, vaan muslimit hyljeksii kantiksia. Kyllä sen hyvin itse näin Tukholman lähiöissä asuessani aikanaan.

Muslimit sopeutuvat kaikista huonoiten eri uskontokuntien edustajista, eri mamuryhmistä he myös syyllistyvät rikoksiin eniten - faktaa.

Kerro nyt mitä rasistista tuossa on?

• AatuH
        suvakin.dilemma kirjoitti:

No voitko kiistää että muslimit eristävät ihan itse itsensä, tämä näkyy todella hyvin esim. Ruotsissa. Ei kantaväestö heitä hyljeksi, vaan muslimit hyljeksii kantiksia. Kyllä sen hyvin itse näin Tukholman lähiöissä asuessani aikanaan.

Muslimit sopeutuvat kaikista huonoiten eri uskontokuntien edustajista, eri mamuryhmistä he myös syyllistyvät rikoksiin eniten - faktaa.

Kerro nyt mitä rasistista tuossa on?

eihän tuossa mitään
        luterilaiset tuodessaa väkisin uskon Suomen olivat ihan samanmoisia
        ääri-islamistit on uhkakuva maailmassa, mutta se, että ihonvärin perusteella tuomitaan on outoa
        meillä on naapuri Iranin-kurdi ja on kristitty ?
        mitä tähän Lieksan porukkaan, joka päivät röksyttää poskeaan täällä ja vihaa lietsovat, ovat ihan perseestä ja kun katsot peilistä takamustasi näet
        minä pitäisin tätä porukkaa, mikä näihin kirjotuksiin syylistyy, yksinkertaisesti tyhminä ja kun kaljaa saavat kiduksiin, muuttuvat idiooteiksi
        jos et minua usko,lue kirjoituksia vuosien varrelta

• AatuH kirjoitti:

eihän tuossa mitään
        luterilaiset tuodessaa väkisin uskon Suomen olivat ihan samanmoisia
        ääri-islamistit on uhkakuva maailmassa, mutta se, että ihonvärin perusteella tuomitaan on outoa
        meillä on naapuri Iranin-kurdi ja on kristitty ?
        mitä tähän Lieksan porukkaan, joka päivät röksyttää poskeaan täällä ja vihaa lietsovat, ovat ihan perseestä ja kun katsot peilistä takamustasi näet
        minä pitäisin tätä porukkaa, mikä näihin kirjotuksiin syylistyy, yksinkertaisesti tyhminä ja kun kaljaa saavat kiduksiin, muuttuvat idiooteiksi
        jos et minua usko,lue kirjoituksia vuosien varrelta

En jaksa riidellä kuten te, mutta oon samaa mieltä, että kriitikot ja rasistit tekee virheitä YLEISTYKSISSÄÄN ja heidän tapa purkaa ongelma on hyvin TYLY = kaikki mamut pois tai lähes kaikki, osa vihaa jo ihonvärin perusteella vierasmaalaisia, tämäkin on karu fakta, minkä tiedän, koska tiiän mun kaupungissa paljon semmosia tyyppejä, jotka vihaa eri maasta tulevia ihmisiä sen takia, koska ovat vierasmaalaisia, useat näistä rasisteista ovat punaniskajuntteja, kaljankittaajia, eläkeläisiä, työttömiä ja elämänkoululaisia, joilla surkea elämä.
        Pakko todeta, että se on kirjaimellisesti massamurhaamista, jos isolla kammalla otetaan maastamme pois noita ns mamuja.
        Se on totta.
        Massatappoa semmonen, jos siihen menis tulevaisuudessa.
        Täytyy myös muistaa, että Isis-terroristit ovat aika samanlaisia kuin nämä itse kriittiset nationalistit ja rasistit, sillä heitä yhdistää mm 2 tekijää = VIHA ja vanhoillinen ajattelutapa(kaikki erilainen on saastaa eli esimerkkinä homojen ja lesbojen kiusaaminen/vainoaminen).

• musut.haittaa
        Juha82Steelesman kirjoitti:

En jaksa riidellä kuten te, mutta oon samaa mieltä, että kriitikot ja rasistit tekee virheitä YLEISTYKSISSÄÄN ja heidän tapa purkaa ongelma on hyvin TYLY = kaikki mamut pois tai lähes kaikki, osa vihaa jo ihonvärin perusteella vierasmaalaisia, tämäkin on karu fakta, minkä tiedän, koska tiiän mun kaupungissa paljon semmosia tyyppejä, jotka vihaa eri maasta tulevia ihmisiä sen takia, koska ovat vierasmaalaisia, useat näistä rasisteista ovat punaniskajuntteja, kaljankittaajia, eläkeläisiä, työttömiä ja elämänkoululaisia, joilla surkea elämä.
        Pakko todeta, että se on kirjaimellisesti massamurhaamista, jos isolla kammalla otetaan maastamme pois noita ns mamuja.
        Se on totta.
        Massatappoa semmonen, jos siihen menis tulevaisuudessa.
        Täytyy myös muistaa, että Isis-terroristit ovat aika samanlaisia kuin nämä itse kriittiset nationalistit ja rasistit, sillä heitä yhdistää mm 2 tekijää = VIHA ja vanhoillinen ajattelutapa(kaikki erilainen on saastaa eli esimerkkinä homojen ja lesbojen kiusaaminen/vainoaminen).

Muslimit voivat hyvin muuttaa oman maansa sisällä, jos tarvetta on. Mutta koska täällä voi elää ilmaiseksi niin tunkevat tänne, ja monen turvallisen maan kautta Kiistä jos pystyt.

• kaikkionsamaamielt

taijat ite suvakki olla perse edellä menossa mamujen syliin.mitäpä jos ihan porukalla painusitte sinne ruotsiin.

• vitutuksenaihetta

Suomen evakoita ei voi verrata edes samana päivänä näihin ulkomaalaisiin sosiaalipummehin, jotka nyt ovat suomen veronmaksajia rasittamassa! Suomeen sota-aikaan tulleet evakot oli työteliästä väkeä, ja ovat edelleen! Osa aloitti ihan tyhjästä uuden elämän pellonraivauksineen ja rakentamisineen! Nämä nykyiset "lähi-idän tuontievakot" jotka jolkotteli ihan omatoimisesti loisimaan suomeen, ovat erittäin kovia valtimaan oikeuksiaan, mutta velvollisuuksistaan ovat turpa tukossa!

• näin.on

Olet oikeassa. Sitä paitsi evakot olivat suomalaisia ja muuttivat oman maan sisällä.

• poespoes
        näin.on kirjoitti:

Olet oikeassa. Sitä paitsi evakot olivat suomalaisia ja muuttivat oman maan sisällä.

totta kaikki.kyllä ei nämä suvakit muuta keksi,täysiä mamujen koiria.

• Ei maansa menettäneitä karjalaisia voi verrata näihin jotka tulee "pakolaisina" Suomeen.
      Oriveden seutu ja moni muu on aika kylmää henkisesti.
      Työhöni liittyen jouduin joskus asumaan jonkun aikaa Orivedelläkin, enkä viihtynyt siellä alkuunkaan.
      Olen asunut yli 20:llä paikkakunnalla Suomessa.

• tasaJAarvo

Samanmoisia piirteitä sai pikkupoikana kokea kuin nyt tänne tulleet,
        eli tarkoituksenhakuista vittuilua.
        Lähtökohta poikkeaa siinä, että meillä on kansainväliset pakolaiset nyt , silloin heimoveljet karjalasta.
        Mutta osalla porukkaa suhtautuminen sama.
        Ai en muistanut sinulle mainita, että olen itse karjalainen ja isältäni ja suvultani jäi jotakin sinne.
        Mutta sain tuntea koulutiellä, että mitä on olla muukalainen, vaikka läheinen ja Pohjois Karjala ei siinä poikennut.
        Mutta tiedätkö on onni, että katkeruus ei koskaan puhjennut, vaan tuli mieli auttaa ihmistä.
        En ole katsonut sitä, että mistä kaveri on ja mitä edustaa, minulle kaikki ihmiset on Jumalan luomia, tasa-arvoisia keskenään.
        Kirjoitan tämän tähän nyt muualta, mutta olen itärajalla asunut lapsuuteni ja varhaisnuoruuteni ja eräs yritys sitoo minut sinne vieläkin.
        Asun taloyhtiössä jossa on 112 asuntoa ja asukkaita Lieksasta, Ilomantsista, muualta Suomesta, Ranskasta, Intiasta, Irakista, Libyasta, Virosta, muutama Kurdi ja pariskunta Pakistanist.a.
        Nuo ihmiset tekee Suomessa töitä, ovat erittäin kohteliaita, avuliata ja ystävällisiä.
        Kaverillani on tässä kaupungissa taksiyhtiö ja hänen n. 11 työntekijän joukossa on yhdeksän somalikuskia.

• mamuttouhuuihanmuuta
        tasaJAarvo kirjoitti:

Samanmoisia piirteitä sai pikkupoikana kokea kuin nyt tänne tulleet,
        eli tarkoituksenhakuista vittuilua.
        Lähtökohta poikkeaa siinä, että meillä on kansainväliset pakolaiset nyt , silloin heimoveljet karjalasta.
        Mutta osalla porukkaa suhtautuminen sama.
        Ai en muistanut sinulle mainita, että olen itse karjalainen ja isältäni ja suvultani jäi jotakin sinne.
        Mutta sain tuntea koulutiellä, että mitä on olla muukalainen, vaikka läheinen ja Pohjois Karjala ei siinä poikennut.
        Mutta tiedätkö on onni, että katkeruus ei koskaan puhjennut, vaan tuli mieli auttaa ihmistä.
        En ole katsonut sitä, että mistä kaveri on ja mitä edustaa, minulle kaikki ihmiset on Jumalan luomia, tasa-arvoisia keskenään.
        Kirjoitan tämän tähän nyt muualta, mutta olen itärajalla asunut lapsuuteni ja varhaisnuoruuteni ja eräs yritys sitoo minut sinne vieläkin.
        Asun taloyhtiössä jossa on 112 asuntoa ja asukkaita Lieksasta, Ilomantsista, muualta Suomesta, Ranskasta, Intiasta, Irakista, Libyasta, Virosta, muutama Kurdi ja pariskunta Pakistanist.a.
        Nuo ihmiset tekee Suomessa töitä, ovat erittäin kohteliaita, avuliata ja ystävällisiä.
        Kaverillani on tässä kaupungissa taksiyhtiö ja hänen n. 11 työntekijän joukossa on yhdeksän somalikuskia.

paska puhetta.tai yhdesän on töissä ja 9tuhatta kahtoo vierestä haukkuen suomalaista rasistiksi ku on sukulaiset pakottanut töihin.

• Serkku-Rami
        mamuttouhuuihanmuuta kirjoitti:

paska puhetta.tai yhdesän on töissä ja 9tuhatta kahtoo vierestä haukkuen suomalaista rasistiksi ku on sukulaiset pakottanut töihin.

No terveisiä sinulle Helsingin Kontulasta.
        Meitä on tässä Itä-Helsingin aluella paljon porukkaa Lieksasta ja muualta Pohjois Karjalasta ja nyt minun pitää sinulle sanoa, että olet väärässä.
        Sinulla on varmaan täällä sukulaisia ja tule käymään ja katsomaan luulen, että näet toisen kokonaisuuden.
        Pääkaupunkiseudulla on paljon somaleita bussikuskeina, taksikuskeina ja ovat kohteliaita ja avuliaita kavereita.
        Maahanmuuttajia on paljon siivoushommissa.,lelhdejnakajina, vammaisavuatajina , meillä taloyhtiön remontissa on kaksi mustaa timpuria, palvelualalla paljon maahanmuuttajia ja erässä apteekissa tuolla Espoossa somalineito farmaseuttina jne.
        Maahanmuutossa on ongelmia, mutta niitä ei ratkaista syyllistämällä ,vaan tekemällä yhteistyötä.
        Me kun läksimme työnperään ja mietin minäkin sinne jääneita, niin teillä tuo sopeutuminen nykyaikaan on vaikeaa.
        Ei pahalla, mistä minä tiedän, että vaikka olisit serkku.

• heko.heko
        Serkku-Rami kirjoitti:

Meitä on tässä Itä-Helsingin aluella paljon porukkaa Lieksasta ja muualta Pohjois Karjalasta ja nyt minun pitää sinulle sanoa, että olet väärässä.
        Sinulla on varmaan täällä sukulaisia ja tule käymään ja katsomaan luulen, että näet toisen kokonaisuuden.
        Pääkaupunkiseudulla on paljon somaleita bussikuskeina, taksikuskeina ja ovat kohteliaita ja avuliaita kavereita.
        Maahanmuuttajia on paljon siivoushommissa.,lelhdejnakajina, vammaisavuatajina , meillä taloyhtiön remontissa on kaksi mustaa timpuria, palvelualalla paljon maahanmuuttajia ja erässä apteekissa tuolla Espoossa somalineito farmaseuttina jne.
        Maahanmuutossa on ongelmia, mutta niitä ei ratkaista syyllistämällä ,vaan tekemällä yhteistyötä.
        Me kun läksimme työnperään ja mietin minäkin sinne jääneita, niin teillä tuo sopeutuminen nykyaikaan on vaikeaa.

Ja somaleiden työllisyysprossa on edelleen 20%, eli pirun surkea - jotta näin.

• hekhek
        heko.heko kirjoitti:

Ja Lieksassa makaa jätkiä vuodesta toiseen työttömyyskortistosta kun e oo töihin lähtijäks
        nuapurin poijat läks sinne missä töitä on

• karmeaa.totuutta
        hekhek kirjoitti:

Ja Lieksassa makaa jätkiä vuodesta toiseen työttömyyskortistosta kun e oo töihin lähtijäks

Tosi on, on suomalaista jätkää makaamassa, somalia ja irakilaista, ja mitä muita kanslaisuuksia lieneekään! Töitä olisi vaikka kuinka paljon mutta eivät laiskuuttaan tee, eikä lähde lieksasta kuin korkeintaan joensuuhun sairaalaan, tai krematorioon, ja tulevat sitten takaisin lieksaan!

• Urpo-uskaltaa
        karmeaa.totuutta kirjoitti:

Tosi on, on suomalaista jätkää makaamassa, somalia ja irakilaista, ja mitä muita kanslaisuuksia lieneekään! Töitä olisi vaikka kuinka paljon mutta eivät laiskuuttaan tee, eikä lähde lieksasta kuin korkeintaan joensuuhun sairaalaan, tai krematorioon, ja tulevat sitten takaisin lieksaan!

mutta täällä on äiti ja tylsyys ja se on in ( heh heh)
        Tämmöiset lehtijutut ärsyttää tätä porukkaa ja saa sen makaavan suomalaisen näyttämään laiskalta
        http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005115832.html

• ollaanjohävitty
        Serkku-Rami kirjoitti:

ja nämä töissä olevat ovat vasta tänne tulleita,vai ovat olleet täällä jo vuosia?eivätkä ole näitä naistenhakkaajia,tai muuten ainoan oikean uskonnon omaavia?no poikkeuksia löytyy ja hyvä niin.mutta totuus on että ketkä tänne ovat nyt tulleet ja ovat tulossa ovat melkein kaikki niitä joiden mielestä meillä on väärä uskonto ja meidän on kuoltava.ennen sitä pidettävä heistä huolta ja päästää heitä tänne lisää.

• hävittykö
        ollaanjohävitty kirjoitti:

ja nämä töissä olevat ovat vasta tänne tulleita,vai ovat olleet täällä jo vuosia?eivätkä ole näitä naistenhakkaajia,tai muuten ainoan oikean uskonnon omaavia?no poikkeuksia löytyy ja hyvä niin.mutta totuus on että ketkä tänne ovat nyt tulleet ja ovat tulossa ovat melkein kaikki niitä joiden mielestä meillä on väärä uskonto ja meidän on kuoltava.ennen sitä pidettävä heistä huolta ja päästää heitä tänne lisää.

niin se sinunkin päässä viheltää,titityy
        lopeta sinäkin tuo juopottelu, hanki itelles akka ja ruppee lisäntymmään, niin ei jähä vähemmistöön
        se tuo paskanjauhanta on tyhmää, että sinulle titityy

• just.joo
        hekhek kirjoitti:

Lapsellinen kommentti taas suvakilta.

• ollaanjohävitty
        hävittykö kirjoitti:

niin se sinunkin päässä viheltää,titityy
        lopeta sinäkin tuo juopottelu, hanki itelles akka ja ruppee lisäntymmään, niin ei jähä vähemmistöön
        se tuo paskanjauhanta on tyhmää, että sinulle titityy

en juopottele,eikä pukkaa deliriumia toisinkun teillä suvakit harhoja näette nähtävästi kokoajan,tunnutte olevan samassa psykoosissa kaikki.on jo nainen ja on myös lapsia,rupeis vaan muukin järkevä porukka tekee ettei tulis pelkkiä aivopestyjä suvakkeja.

• vnbngnnv
        heko.heko kirjoitti:

Joo, sitä ei voi kaunistella.

• liekanorjat

Sama takapajuisuus ja umpimielisyys jatkuu liekalaisilla junteilla mamuja kohtaan, mitä Karjalan evakotkin saivat aikoinaan kokea. Isiltä peritty muukalaisviha ei tunnu laantuvan aikojen saatossa. Alkoholisminsa, työttömyytensä ja laiskuutensa kurjuudessa, heinäkenkä etsii vielä heikompi osaisia ja siirtää vihaansa heitä kohtaan. Ei voi hyväksyä muita kuin kaltaisiaan elämäänsä kyllästyneitä surkimuksia.

• Vyborg

Karjalaiset olivat suomalaisia ja muuttivat oman maansa sisällä, koska juutalainen vei karjalan. Se miksi karjalaisista ei pidetty johtuu siitä että valtio joutui lohkomaan tiloja ja antamaan maata karjalaisille. Asia on täysin ymmärrettävä, koska kukapa haluaisi lohkaista omista maista mitään kenellekkään. Matuja ei voi verrata evakoihin ja evakoiden lapsien on turha leikkiä marttyyria tai olla ketkera tai verrata tilannetta matuihin. Matut edustavat eri rotua, eri uskontoa, eri kulttuuria ja ovat eri valtion asukkaita. Suurin osa evakoiden lapsista tajuaa tämän asian, mutta aina, joskin hyvin harvoin löytyy niitä jotka ovat oppinsa saaneet kommareilta tai vasureilta. Väittäisin että evakoiden lapset ja lastenlapset eivät tänne tuommoisia katkeria valheita edes kirjoita.

• jaahassssssss

maailmanmatti ehti tännekin

• H-seipään-varjo
        Vyborg kirjoitti:

Karjalaiset olivat suomalaisia ja muuttivat oman maansa sisällä, koska juutalainen vei karjalan. Se miksi karjalaisista ei pidetty johtuu siitä että valtio joutui lohkomaan tiloja ja antamaan maata karjalaisille. Asia on täysin ymmärrettävä, koska kukapa haluaisi lohkaista omista maista mitään kenellekkään. Matuja ei voi verrata evakoihin ja evakoiden lapsien on turha leikkiä marttyyria tai olla ketkera tai verrata tilannetta matuihin. Matut edustavat eri rotua, eri uskontoa, eri kulttuuria ja ovat eri valtion asukkaita. Suurin osa evakoiden lapsista tajuaa tämän asian, mutta aina, joskin hyvin harvoin löytyy niitä jotka ovat oppinsa saaneet kommareilta tai vasureilta. Väittäisin että evakoiden lapset ja lastenlapset eivät tänne tuommoisia katkeria valheita edes kirjoita.

No siinpä se on äiteellä viisas poika, on meinaan varmaan onnellinen, niin meinaan äitee.
        No mitäpä muuta mulipää olet elämässä tehnyt kun kuvittellut harhoja.
        Mistä sinä juutalaiset vedit tähän.
        Mitä marttyyriin tulee, niin miettipps poika hiukan.
        Tossa avauksessa oli hieno pointti, mutta yhden asian ihmiset ei sitä ymmärrä.

• vai.muka.juutalainen
        Vyborg kirjoitti:

Kuuluko Karjala nykyään Israeliin koska juutalainen vei????????????? Olen minä sitten ollut tietämätön kun olen luullut venäjän poikien vieneen sen.

• suvakkien.metodi

Mamu on pyhä asia, vaikka se ei tee työtä, mutta lisääntty reippaasti, sitä ei saa arvostella koska se on pyhä! Kuin pyhä lemä, jos se on jossain sitä ei saa häiritä!

• Kylli-täti-

Eipä tainnut karjalan evakot kertoa tuhannen ja yhden yön tarinoita, kuten tekevät nämä lähes kymmenen turvallisen maan läpi tulleet sosiaaliturva shoppailijat.
      Ja hölmöille suvakeille kaikki menee läpi.Siis ihan kaikki.
      Suvakkien naivius ja hyväuskoisuus on jo lähes pelottavaa.

http://yle.fi/uutiset/3-8501625

• näin.on

Jokaisessa maassa löytyy kaltoin kohdeltuja ihmisiä, ja paikka paikoin evakotkin kokivat huonoa kohtelua. Mutta varmasti suurinta osaa ihan hyvin.

• karjalan.evakko

Suomesta ei nuoret miehet lähteneet etunenässä karkuun ja jättäneet naisia ja lapsia leireille. Arabeilla on eri mentaliteetti ja arvot.

• kohtaollaanevakkoikaik

juurikin näin,tänne ei niitä tarvita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      47
      2241
    2. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      49
      2178
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      61
      1934
    4. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      290
      1325
    5. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      79
      1289
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      64
      1226
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      58
      1024
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      63
      1012
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      25
      942
    10. Kai jaksat vielä?

Olisi sääli jos et…
      Ikävä
      74
      871
    Aihe