Nyt jo tiedän, että olen alkoholisti. Jossainvaiheessa jo sanoin naisellenikin, että olutta menee aivan liikaa. Mutta en ajatellutkaan, että se toisi mitään sen kummempia haittoja, mutta se tuo. Ja se ei oikeasti tuo mitään hyvää...
Vaikka on paska olo ja nöyryytetty fiilis, niin uhkun sisäistä voimaa. Vielä tästä nousen ja olen parempi mies kuin ikinä.
Olen alkoholisti...
126
1688
Vastaukset
- toinenjuoppo
Niin minäkin olen. Kysyn välillä kaverilta näyttääkö jo kävelyni katkonaiselta ja peilistä vahtaan tasaisin välein alanko muistuttamaan Nykästä. Vielä kai olen ihan normaali mut en tiedä kauanko pitää ryypätä että alkaa näyttämään alkkikselta.
No tää onkin salakavalaa... Pitäisi ottaa valokuvia itestään ja verrata toisinpäin, että milloin näytti vielä hyvältä.
Mutta kyllähän sitä keksii muitakin ongelmia kuin ulkonäön pöhöttyminen. Ihmissuhdehommat tuskin onnistuu hyvin enää. Hommat jää tekemättä. Rahaa menee tolkuttomasti. Ystävät unohtuu..harrastukset hiipuu...alamäki on valmis...
En itsekään edes älynnyt, että tämä olisi mikään ongelma. Mutta nyt kun olen sen keksinyt, niin selkeä ongelmahan tää on...Ja aiheuttaa noita ongelmia lisää...
Mut nyt loppuu... Minä en tarvia mihinkään enää alkoholia...
- Viinaalisää
Ongelma on se, kun viina loppuu ja joutuu odottamaan uusia tukia. Viinalla saa kavereita ja naisia.
No jokainen tablaa tyylillään. Minä olen jo ollut lähellä menettää itseni sille pirulle. Jotkut osaa lotrata aen kaa paremmin, minulta se vie enemmän kuin tuo. Kun se ei tuo mitään hyvää, niin saa jäädä kokonaan pois.
- Yksibromillinen
Suurin nerous ihmis polosta kaivautuu esiin vasta kolmen bromillin kännissä.
Yksibromillinen kirjoitti:
Suurin nerous ihmis polosta kaivautuu esiin vasta kolmen bromillin kännissä.
No eilen baarissa oli siis aika monta neroa...Ja silti oli aika karsee taso jutuissa. :-D
Ei se sun arvoa vähennä silmissäni mutta nyt voit tehdä jotain asialle kun tunnistat. Terveyden vuoksi kannattaa tehdä uhrauksia.
itse lopetin tupakin melkein 10vuotta sitten, että tahdonvoimaan minulla on. Joskus tulee vieläkin olo että voisin ottaa henkäisyt kun pihalla juttelee. Mutta nykyään tuntuu,että tukehdun kun joku polttaa vieressä Ruokajonossa.
Sinusta tulee timantti.Alkoholi oli helpompi kokonaan minun jättää kun se ei ollut aiheuttanut riippuvuutta mutta joskus tekisi mieli ottaa rentoutuakseen .
Enää minulle ei jää kuin nautintojen taivas kunhan löydän sopivia korvikkeita.valtakunta kirjoitti:
Alkoholi oli helpompi kokonaan minun jättää kun se ei ollut aiheuttanut riippuvuutta mutta joskus tekisi mieli ottaa rentoutuakseen .
Enää minulle ei jää kuin nautintojen taivas kunhan löydän sopivia korvikkeita.No minä nytten vasta olen tajunnut tämän ongelman. Se litku on tehnyt minusta sellaisen ihmisen joka en ole. Olen ollut aikoinaan kuukausiakin ilman, enkä usko, että tulee mitään sellaisia fiiliksiä, että pitäisi tarttua pulloon, mutta pitää silti varautua sellaiseen riippuvaisuuskysymyksiinkin.
Mutta aion laittaa tään päivämäärän muistiin. Ja alan laskea selviä päiviä. Kun puhun jo viikoista, voin varmasti jo sanoa voittaneeni kisan viinapirua vastaan. Ja aion pysyä tiukassa linjassa.
Tupakoinninkin aion lopettaa. Naisenikin jos lopettaa, en voi suudella häntä tupakinkäryisenä, kun hurmaan hänet takaisin. :-)tähänsekaappi kirjoitti:
No minä nytten vasta olen tajunnut tämän ongelman. Se litku on tehnyt minusta sellaisen ihmisen joka en ole. Olen ollut aikoinaan kuukausiakin ilman, enkä usko, että tulee mitään sellaisia fiiliksiä, että pitäisi tarttua pulloon, mutta pitää silti varautua sellaiseen riippuvaisuuskysymyksiinkin.
Mutta aion laittaa tään päivämäärän muistiin. Ja alan laskea selviä päiviä. Kun puhun jo viikoista, voin varmasti jo sanoa voittaneeni kisan viinapirua vastaan. Ja aion pysyä tiukassa linjassa.
Tupakoinninkin aion lopettaa. Naisenikin jos lopettaa, en voi suudella häntä tupakinkäryisenä, kun hurmaan hänet takaisin. :-)Pistät tämän päivän muistiin, on erittäin hieno askel uudelle kultaisen tielle
Mitä on tapahtunut naisesi kanssa ?!en ole pysynyt mukana.valtakunta kirjoitti:
Pistät tämän päivän muistiin, on erittäin hieno askel uudelle kultaisen tielle
Mitä on tapahtunut naisesi kanssa ?!en ole pysynyt mukana.No olen oireillut kaikesta ja hän nyt miettii rauhassa... Eli huilaillaan nyt, mutta aion setviä tään päänupin ja hoidan itseni kuntoon, marssin uutena miehenä ja hurmaan hänet takas kainalooni. En ole kuitenkaan käyttäynyt noin tahallaan ja olen koittanut selvittää tilannetta.
Olen taatusti vaan entistä parempi mies, kunhan saan asiani kuntoon. :-)tähänsekaappi kirjoitti:
No olen oireillut kaikesta ja hän nyt miettii rauhassa... Eli huilaillaan nyt, mutta aion setviä tään päänupin ja hoidan itseni kuntoon, marssin uutena miehenä ja hurmaan hänet takas kainalooni. En ole kuitenkaan käyttäynyt noin tahallaan ja olen koittanut selvittää tilannetta.
Olen taatusti vaan entistä parempi mies, kunhan saan asiani kuntoon. :-)Nyt minulle iski taas kunnon panetus.😰
valtakunta kirjoitti:
Nyt minulle iski taas kunnon panetus.😰
Aijaa? Mä oon jo ollut vähän huolissaan, että mihin mun panetukset on hävinnyt, mutta on niin paljon muuta mietittävää tässä, niin ei tee mieli mitään seksiin liittyvää. Mutta kunhan saan läpikäytyä ajatuksia ja selvittää tätä nuppia, niin varmasti iskee sellainen panetus, että vähän hirvittää. Sit toivottavasti ois naisen kanssa asiat setvitty...nimittäin ei varmalla istu viikkoon, sen jälkeen, sen tiedän jo. :-D
tähänsekaappi kirjoitti:
Aijaa? Mä oon jo ollut vähän huolissaan, että mihin mun panetukset on hävinnyt, mutta on niin paljon muuta mietittävää tässä, niin ei tee mieli mitään seksiin liittyvää. Mutta kunhan saan läpikäytyä ajatuksia ja selvittää tätä nuppia, niin varmasti iskee sellainen panetus, että vähän hirvittää. Sit toivottavasti ois naisen kanssa asiat setvitty...nimittäin ei varmalla istu viikkoon, sen jälkeen, sen tiedän jo. :-D
Kunhan isottele siellä😂
Sain luvan käydä suihkussa😍
Noh mutta se taitaa olla teillä miehillä ettei haluta on huolia tuo ukko saman kaltainen, taas kun minulla päivittäin tuntuu iskevän yllätävästi halut.
Silloin voi mennä levottomaksi puheet
😂
Nyt kun tiedät kaiken melkein kerros nyt sun musiikki makusi? minulla on sekava. Mutta hyppään ulos jos joudun kuunteleen klassista tai rakasta metallii. Harvoin pidän niistä.valtakunta kirjoitti:
Kunhan isottele siellä😂
Sain luvan käydä suihkussa😍
Noh mutta se taitaa olla teillä miehillä ettei haluta on huolia tuo ukko saman kaltainen, taas kun minulla päivittäin tuntuu iskevän yllätävästi halut.
Silloin voi mennä levottomaksi puheet
😂
Nyt kun tiedät kaiken melkein kerros nyt sun musiikki makusi? minulla on sekava. Mutta hyppään ulos jos joudun kuunteleen klassista tai rakasta metallii. Harvoin pidän niistä.No minä taas tykkään vaikka mistä. Hiphoptyylinenkin käy. Mutta acdc tyylinen musa saa mulle kyllä sellaisen jaksamisäijäfiiliksen. Se on mun voimamusaa... Ja raskaampikin joskus menee...
tähänsekaappi kirjoitti:
No minä taas tykkään vaikka mistä. Hiphoptyylinenkin käy. Mutta acdc tyylinen musa saa mulle kyllä sellaisen jaksamisäijäfiiliksen. Se on mun voimamusaa... Ja raskaampikin joskus menee...
https://m.youtube.com/watch?v=
Minuun vetoaa hyvä toteutus myös.
Pistin tämän videon pitää olla hyvä vaikka, sanoista en tietäisi mitään. Minua pelkkä musiikki vetoaa harvoja sanoja mistää edes tunnistan ja joudun suomennella,olisi hyvä muistaa ulkoa.
Milläköhän kielitaidolla muistaisin joskus fuskaa ja kysyn ukolta.
Mitä mieltä olit?tähänsekaappi kirjoitti:
No minä taas tykkään vaikka mistä. Hiphoptyylinenkin käy. Mutta acdc tyylinen musa saa mulle kyllä sellaisen jaksamisäijäfiiliksen. Se on mun voimamusaa... Ja raskaampikin joskus menee...
https://m.youtube.com/watch?v=StZcUAPRRac
Pistän nyt uudestaan kun linkki ei tominutvaltakunta kirjoitti:
https://m.youtube.com/watch?v=StZcUAPRRac
Pistän nyt uudestaan kun linkki ei tominutNo lumikkitarina sai uuden näkökulman. :-D
Ja kyllä Rammstaini uppoo. Saksa sopii tuollaiseen musiikkiin kielenä, kuin nenä päähän. :-)
- jiskc
painu nyt valatkunta vittuun täältä
Aloitaja on myös varattu😍 se tekee helpommaksi.
hänen kokemus on ollut samankaltainen. Ettei se sinua huonomaksi tee, etsi sopiva kumppani.Mikä sopii sinulle,aina sinäkin voit muuttua. asentoitua oikein.
Kannattaa lopettaa. Pari kuukautta on haikeaa, mutta sitten et koskaan katso taaksesi. Tissuttelu on huono ja turha tapa siinä missä vaikka tupakointi. Ehkä paras aika lopettaa on nyt niin suurin kaipaus alkaa mennä ohi kun kesä tulee.
Joo. Minulla se on ollutkin sellaista kotona törpöttelyä. En pitänyt sitä huolestuttavana, mutta kun keksin nyt tämän, niin vähän järkyttääkin huomata, että miten paljon olenkaan sitä tehnyt. Mitä enemmän sitä katson tälleen jälkeenpäin ja mietin, sitä selvemmin pystyn sanomaan, mitä kaikkea siitä onkaan koitunut. :-o
- ätmi166cm
Tulee krapula jos juo viinaa. En ole juonut viinaa tai kaljaa varmaan 6 kuukauteen. Jos sitten kesällä joisi taas, talvella ei ole juominen kiinnostanut.
No krapulakin on inhottavaa, mutta pahinta siinä viinassa on se, että se tekee ainakin minusta ihan kahelin. En hallitse tunteita ja puheet sen mukaisia. Ihan järkkyä...
- erik.a
tähänsekaappi kirjoitti:
No krapulakin on inhottavaa, mutta pahinta siinä viinassa on se, että se tekee ainakin minusta ihan kahelin. En hallitse tunteita ja puheet sen mukaisia. Ihan järkkyä...
Vanha suomalainen sanalaskukin sanoo, että viina on viisasten juoma. En nyt tarkoita mitään erityistä, kun katson ketjuun vastanneiden nimmareita, mutta tulipahan mieleeni.
Minä en aio lopettaa koskaan alkoholin juontia. Kyllä GT on joskus niin ihanasti paikallaan, olut kylmänä mahtavan raikasta kun janottaa, ja viinit maittaa oikein hyvin kaikissa väreissä ja muodoissa vaikkei niin janottaisikaan.
Mullapa kun sitä onkin jano joka ei juomalla lähde :) erik.a kirjoitti:
Vanha suomalainen sanalaskukin sanoo, että viina on viisasten juoma. En nyt tarkoita mitään erityistä, kun katson ketjuun vastanneiden nimmareita, mutta tulipahan mieleeni.
Minä en aio lopettaa koskaan alkoholin juontia. Kyllä GT on joskus niin ihanasti paikallaan, olut kylmänä mahtavan raikasta kun janottaa, ja viinit maittaa oikein hyvin kaikissa väreissä ja muodoissa vaikkei niin janottaisikaan.
Mullapa kun sitä onkin jano joka ei juomalla lähde :)Niin. Ehkä kohtuudella käytettynä se onkin oiva tapa rentoutua. Mutta itse kun mietin omaa tissuttelua, niin se ei sitä rentoutumista mulle enää tuonut.
Ja kun en siitä mitään iloa saa, niin luulisi olevan helppo pysyä jämäkkänä korkki kiinni. Varmaan tekee tiukkaa, varsinkin jos jotain ongelmia tulee...niihin monesti vetäisinkin, mikä oli viimeinen virheliike...tähänsekaappi kirjoitti:
Niin. Ehkä kohtuudella käytettynä se onkin oiva tapa rentoutua. Mutta itse kun mietin omaa tissuttelua, niin se ei sitä rentoutumista mulle enää tuonut.
Ja kun en siitä mitään iloa saa, niin luulisi olevan helppo pysyä jämäkkänä korkki kiinni. Varmaan tekee tiukkaa, varsinkin jos jotain ongelmia tulee...niihin monesti vetäisinkin, mikä oli viimeinen virheliike...Toi on just se syy mikä tekee viisaan ihmisen, ettei örveltämikseksi mene osata laittaa korkki kii tarvittaessa kun menee meno pahaksi.
en ota riskiä pilateeksi parisuhdetta kun estot lähtee on monta päätä kasvatettava. Kun lapset lähtee ja arkinen meno tulee stressittömäksi, sitä voidaan ukon kanssa ottaa kun ongelmat katoaa ettei juomisesta tule ongelmaa.herkästi lähtee lapasesta juominen kun on harmittaa.- erik.a
tähänsekaappi kirjoitti:
Niin. Ehkä kohtuudella käytettynä se onkin oiva tapa rentoutua. Mutta itse kun mietin omaa tissuttelua, niin se ei sitä rentoutumista mulle enää tuonut.
Ja kun en siitä mitään iloa saa, niin luulisi olevan helppo pysyä jämäkkänä korkki kiinni. Varmaan tekee tiukkaa, varsinkin jos jotain ongelmia tulee...niihin monesti vetäisinkin, mikä oli viimeinen virheliike...Liika on aina liikaa, ja kohtuus on liian vähän :)
En nyt omalla kohdallani lähtisi löpisemään rentoutumisesta. Minä olen oikeastaan aina melkoisen rento. Ja hauskakin olen, jopa ihan selvinpäin, ainakin omasta mielestäni.
Tunnustettava se on, että itse taidan juoda vai siksi, koska tykkään alkoholijuomista. Tykkään myös tiettyjen ruokien yhteydessä alkoholista, ja olen sitä mieltä että vajaaksi jäisi moni ruokanautinto, jos vissylinjalla joutuisin olemaan.
Ja tykkään olla joskus pienessä sievässä, ja joskus isommassakin. Olen perso alkoholille (hauska sana tuo perso, aina naurattaa). En ole kuitenkaan mikään joka-päivä-tissuttelija tai jokaisena viikonloppuna kännissä örveltävä.
Mutta kukin tyylillään, ja jos tuntuu että tuppaa tulemaan turhia ongelmia, niin silloin on varmasti hyvä pitää ainakin sellainen hieman pidempi paussi. - korkki.kiinni
erik.a kirjoitti:
Liika on aina liikaa, ja kohtuus on liian vähän :)
En nyt omalla kohdallani lähtisi löpisemään rentoutumisesta. Minä olen oikeastaan aina melkoisen rento. Ja hauskakin olen, jopa ihan selvinpäin, ainakin omasta mielestäni.
Tunnustettava se on, että itse taidan juoda vai siksi, koska tykkään alkoholijuomista. Tykkään myös tiettyjen ruokien yhteydessä alkoholista, ja olen sitä mieltä että vajaaksi jäisi moni ruokanautinto, jos vissylinjalla joutuisin olemaan.
Ja tykkään olla joskus pienessä sievässä, ja joskus isommassakin. Olen perso alkoholille (hauska sana tuo perso, aina naurattaa). En ole kuitenkaan mikään joka-päivä-tissuttelija tai jokaisena viikonloppuna kännissä örveltävä.
Mutta kukin tyylillään, ja jos tuntuu että tuppaa tulemaan turhia ongelmia, niin silloin on varmasti hyvä pitää ainakin sellainen hieman pidempi paussi.Sunkin humalassa riekkumisesi palstalla ovat säälittävää katseltavaa, päihtymiselle perso luonteesi ei aina viehätä palstalaisia.
erik.a kirjoitti:
Liika on aina liikaa, ja kohtuus on liian vähän :)
Mutta kukin tyylillään, ja jos tuntuu että tuppaa tulemaan turhia ongelmia, niin silloin on varmasti hyvä pitää ainakin sellainen hieman pidempi paussi.Joo. No ainakin pyrin täysin tipattomaan elämään. Tupakanpoltonkin aion lopettaa. Se onnistuu laastarilla, mutta sama juttu siinäkin. Sitten ei voi polttaa yhtäkään, tai se tulee takaisin.
Vaikka lopettaisin kaikki paheet, niin en aio moralisoida ketään sillä... Jokainen saa tehdä elämällään mitä parhaaksi kokee. :-)valtakunta kirjoitti:
Toi on just se syy mikä tekee viisaan ihmisen, ettei örveltämikseksi mene osata laittaa korkki kii tarvittaessa kun menee meno pahaksi.
en ota riskiä pilateeksi parisuhdetta kun estot lähtee on monta päätä kasvatettava. Kun lapset lähtee ja arkinen meno tulee stressittömäksi, sitä voidaan ukon kanssa ottaa kun ongelmat katoaa ettei juomisesta tule ongelmaa.herkästi lähtee lapasesta juominen kun on harmittaa.Joo. No eihän mullakaan juominen ole sellaista ihan älytöntä. Äkkisiltään ihan harmitonta, mutta huomaan näin jälkikäteen, että se vaikuttaa tosipaljon minun ajatuksienjuoksuun ja tunteisiin. Kännissä tulee sanottua ja kirjoiteltua vaikka mitä ja krapulassa vasta onkin kaikenlaisia lohduttomaltakin tuntuvia tunteita pää täynnä.
Nyt pein kunnon kuurin itselleni ja kävin läpi kännissä asioita. Kun tänä aamuna heräsin tärinään ja vapinaan, soitin apua. Ne kyseli taustoja ja päihdeklikalle tuli aika. Ja se onkin oikea osoite. Tosin vasta myöhemmin ymmärsin, että se alkoholi onkin oikeasti minun ongelma nro 1.- erik.a
korkki.kiinni kirjoitti:
Sunkin humalassa riekkumisesi palstalla ovat säälittävää katseltavaa, päihtymiselle perso luonteesi ei aina viehätä palstalaisia.
Voi sentään, olen päässyt sinun ihosi alle!
En edes muista, milloin olen täällä viimeksi riekkunut humalassa...siitä on aika paljon aikaa. Vaikka enpä minä muutenkaan täällä ole viime aikoina paljon käynyt.
Noh, joka tapauksessa kommenttisi oli paras kiitos minulle! Et varmaan elä päivääkään ilman, etteikö sanailuni olisi aivoissasi :) Ärsyttävä aivomatonasi elelen jatkossakin varmasti, onnea vaan:D tähänsekaappi kirjoitti:
Joo. No eihän mullakaan juominen ole sellaista ihan älytöntä. Äkkisiltään ihan harmitonta, mutta huomaan näin jälkikäteen, että se vaikuttaa tosipaljon minun ajatuksienjuoksuun ja tunteisiin. Kännissä tulee sanottua ja kirjoiteltua vaikka mitä ja krapulassa vasta onkin kaikenlaisia lohduttomaltakin tuntuvia tunteita pää täynnä.
Nyt pein kunnon kuurin itselleni ja kävin läpi kännissä asioita. Kun tänä aamuna heräsin tärinään ja vapinaan, soitin apua. Ne kyseli taustoja ja päihdeklikalle tuli aika. Ja se onkin oikea osoite. Tosin vasta myöhemmin ymmärsin, että se alkoholi onkin oikeasti minun ongelma nro 1.Tykkään sinusta todella paljon tunnut, just sellaiselta, mitä vaadin kullaltani, kyllä sinut takaisin ottaa,minä ainakin ottaisin.
näet elämän ongelmia vähän kauempaakin katsottuna se on erittäin ihailtava ominaisuus joskus ongelmat tuppaa tulemaan liian lähelle.
Eikä muutu kuin noidankehäksi.- painekattilaa.asennetaan
valtakunta kirjoitti:
Toi on just se syy mikä tekee viisaan ihmisen, ettei örveltämikseksi mene osata laittaa korkki kii tarvittaessa kun menee meno pahaksi.
en ota riskiä pilateeksi parisuhdetta kun estot lähtee on monta päätä kasvatettava. Kun lapset lähtee ja arkinen meno tulee stressittömäksi, sitä voidaan ukon kanssa ottaa kun ongelmat katoaa ettei juomisesta tule ongelmaa.herkästi lähtee lapasesta juominen kun on harmittaa."Kun lapset lähtee ja arkinen meno tulee stressittömäksi, sitä voidaan ukon kanssa ottaa kun ongelmat katoaa ettei juomisesta tule ongelmaa.herkästi lähtee lapasesta juominen kun on harmittaa."
Ai lapset ovat stressiä ja ongelmia?
Varmasti niitäkin lasten mukana tulee, mutta on todella naiivia kuvitella, että ongelmat katoavat kun lapset ovat isoja. Olivat ne sitten parisuhteen ongelmia tai perheongelmia. painekattilaa.asennetaan kirjoitti:
"Kun lapset lähtee ja arkinen meno tulee stressittömäksi, sitä voidaan ukon kanssa ottaa kun ongelmat katoaa ettei juomisesta tule ongelmaa.herkästi lähtee lapasesta juominen kun on harmittaa."
Varmasti niitäkin lasten mukana tulee, mutta on todella naiivia kuvitella, että ongelmat katoavat kun lapset ovat isoja. Olivat ne sitten parisuhteen ongelmia tai perheongelmia.Asiat johtaa toisesta toiseen.
Rahattomuus lapsen elämättäminen ei voi yhteen varsinkin jos on ei perusterveitä lapsia.
Lapsi sairaana vie voimat.
Lapsien kasvatus on sitä ei ole "vapaata" ja stressitöntä kun omat suut ruokittava kun työ hyvin tehty niin aika ei ole stressin rahahuolista tai esim. Lappujen tättämiset.
Meillä otettiin rahaa tulevista n.164€ kun lapsella on rahastovuonna 2007 tehty nyt katsoivat tuloksi. 14€ on tullut 10v.Kummankin vanhemman tarvitsee että pääsee lapsen tilille nyt vaan aiheuttiin taas ongelmia kelan puolesta
Tätä minä tarkoitan nähdä elämää kauempaakin ne ei ole lapsissa vika vaan paineet kasvaa.
Lapsi kiittää aikuisena ja näkyy lapsessa kasvattaminen kun pärjäävät aikuisena.
Lapsien kanssa tulee harmaita ja stressitömyys tulee siten kun lapset pärjäävät itsenäisesti.
Luotan kasvatukseeni. Ukolle ongelma tulee koulusta ja vauraudesta eli stressissä ei haluta.valtakunta kirjoitti:
Asiat johtaa toisesta toiseen.
Rahattomuus lapsen elämättäminen ei voi yhteen varsinkin jos on ei perusterveitä lapsia.
Lapsi sairaana vie voimat.
Lapsien kasvatus on sitä ei ole "vapaata" ja stressitöntä kun omat suut ruokittava kun työ hyvin tehty niin aika ei ole stressin rahahuolista tai esim. Lappujen tättämiset.
Meillä otettiin rahaa tulevista n.164€ kun lapsella on rahastovuonna 2007 tehty nyt katsoivat tuloksi. 14€ on tullut 10v.Kummankin vanhemman tarvitsee että pääsee lapsen tilille nyt vaan aiheuttiin taas ongelmia kelan puolesta
Tätä minä tarkoitan nähdä elämää kauempaakin ne ei ole lapsissa vika vaan paineet kasvaa.
Lapsi kiittää aikuisena ja näkyy lapsessa kasvattaminen kun pärjäävät aikuisena.
Lapsien kanssa tulee harmaita ja stressitömyys tulee siten kun lapset pärjäävät itsenäisesti.
Luotan kasvatukseeni. Ukolle ongelma tulee koulusta ja vauraudesta eli stressissä ei haluta.Siis lappujen täyttämiset.
Miten ihmeessä kirjoitin nii huonosti.painekattilaa.asennetaan kirjoitti:
"Kun lapset lähtee ja arkinen meno tulee stressittömäksi, sitä voidaan ukon kanssa ottaa kun ongelmat katoaa ettei juomisesta tule ongelmaa.herkästi lähtee lapasesta juominen kun on harmittaa."
Varmasti niitäkin lasten mukana tulee, mutta on todella naiivia kuvitella, että ongelmat katoavat kun lapset ovat isoja. Olivat ne sitten parisuhteen ongelmia tai perheongelmia.Yksi lapsi ainakin 6kertaa nukutettu.
3lasta korjausleikattu(Vaativimpia leikkauksia virtajohtimien kaventaminen)
Olen paljon asunut sairaalassa. Flunssa tuntuu pieneltä kun lapsi on vakavasti sairas.
Mutta nyt pitäisi kaikki olla kunnossa paitsi tää kiellellinenpuoli pojilla ja ad/hd epäilyjä.valtakunta kirjoitti:
Yksi lapsi ainakin 6kertaa nukutettu.
3lasta korjausleikattu(Vaativimpia leikkauksia virtajohtimien kaventaminen)
Olen paljon asunut sairaalassa. Flunssa tuntuu pieneltä kun lapsi on vakavasti sairas.
Mutta nyt pitäisi kaikki olla kunnossa paitsi tää kiellellinenpuoli pojilla ja ad/hd epäilyjä.Lapsieni vikoja ei oltais edes jos en olisi pyytänyt omani dysfasian vuoksi. Heidät luokilteltaisiin "normiksi". Siinä erityisen paljon puutteita neuvolalla tunnistaa.
painekattilaa.asennetaan kirjoitti:
Varmasti niitäkin lasten mukana tulee, mutta on todella naiivia kuvitella, että ongelmat katoavat kun lapset ovat isoja. Olivat ne sitten parisuhteen ongelmia tai perheongelmia.Itkin ja nauroin vuorotellen oon ihan poikki. Lapset kyselee miksi äiti itkee? sit aloin nauraan hirmuisesti, menneisyys on rankka. Niin hassuja kysymyksiä.
Elämän iloni ne ovat.valtakunta kirjoitti:
Lapsieni vikoja ei oltais edes jos en olisi pyytänyt omani dysfasian vuoksi. Heidät luokilteltaisiin "normiksi". Siinä erityisen paljon puutteita neuvolalla tunnistaa.
Joo. Kyllähän sulla on paljon kestämistä ja touhuamista lasten kanssa. Toisaalta mua on vähän jopa ikävä tuota hallittua kaaosta. Nyt tää mun "taiteilijaelämä" sai vaan aikaa... Törpöttelin murheisiin ja mietiskelin tunteita siinä kännösissä. No nyt on sopivan jälkiviisasta sanoa, mutta ei fiksua. Mutta jälkiviisautta parempaa viisautta ei ole... Onneks vielä kerkeen tehdä toisinkin. :-)
- e-itkua
valtakunta kirjoitti:
Lapsieni vikoja ei oltais edes jos en olisi pyytänyt omani dysfasian vuoksi. Heidät luokilteltaisiin "normiksi". Siinä erityisen paljon puutteita neuvolalla tunnistaa.
No hyvä.
Mutta ottakaapa ryhtiliike kotona, nimittäin "ADHD-epäilyt" johtuvat 99 % siitä, että vanhemmat eivät ole aidosti läsnä, eli keskittyvät muihin asioihin kuin lapsiin.
Yksinkertaistettuna: laitteet, puhelimet, läppärit pois lapsien aikana.
Kokeilkaapa yllättää lapset, jos teillä on nyt hiihtoloma, niin pakkaatte aamupalan reppuun ja lähdette lähimetsään retkelle. Tai jotain. e-itkua kirjoitti:
No hyvä.
Mutta ottakaapa ryhtiliike kotona, nimittäin "ADHD-epäilyt" johtuvat 99 % siitä, että vanhemmat eivät ole aidosti läsnä, eli keskittyvät muihin asioihin kuin lapsiin.
Kokeilkaapa yllättää lapset, jos teillä on nyt hiihtoloma, niin pakkaatte aamupalan reppuun ja lähdette lähimetsään retkelle. Tai jotain.Höpö höpö. Minulla on add(ei todettu mutta oireet samat) ja suvussa on. Ole hyvä ja näytä tilastot. Dysfasiaan kuuluu noita oireita mutta kaikkia ei ilmene kaikilla mutta oirehtii.
Poika saa vaikutteita muilta lapsilta,ei pysty hallitsee sosiaalisia tilanteita ikäistensä kanssa. Ja nyt kun koko koulu alueen leikit kieletty mitä tuon ikäiset leikkiin on aiheuttanut kieltojen rikkomista kuin mäen laskua. 30minuuttia tekemättä mitään koulun pihalla.e-itkua kirjoitti:
No hyvä.
Kokeilkaapa yllättää lapset, jos teillä on nyt hiihtoloma, niin pakkaatte aamupalan reppuun ja lähdette lähimetsään retkelle. Tai jotain.Nyt on tehty kalenteri kuvatuki ja voin myöstää helpottaa minuakin. En jää harhailee ajatuksiin .luulin alkujaan johtuvan auktoriteetin puutosta.
Mutta johtuu siitä ettei lapsia ymmärretä.valtakunta kirjoitti:
Nyt on tehty kalenteri kuvatuki ja voin myöstää helpottaa minuakin. En jää harhailee ajatuksiin .luulin alkujaan johtuvan auktoriteetin puutosta.
Mutta johtuu siitä ettei lapsia ymmärretä.Kuvajutut on näppäriä. Sama se miten asiat selviää lapsille tai aikuisille. :-)
Joo, lasten välitunnit ois varsinkin ala-asteella oltava aktiivisia. Ihmetellään että lapset ei keskity, jos ei voi välillä juosta ja touhuta. Lasten perusjuttuja on liikkuminen.tähänsekaappi kirjoitti:
Kuvajutut on näppäriä. Sama se miten asiat selviää lapsille tai aikuisille. :-)
Joo, lasten välitunnit ois varsinkin ala-asteella oltava aktiivisia. Ihmetellään että lapset ei keskity, jos ei voi välillä juosta ja touhuta. Lasten perusjuttuja on liikkuminen.Koko luokka on ongelmissa. Olen huomannut poikani syö ne huonot vaikutteet ja tuo kotio näkyy leikissä alkaa nyt härnää. On monen sortin tarrat käytössä palkintoja toisen perään ja samaan aikaan,että saa ylös pistää kun ei meinaa muistas ei ihan kaikkia hallita mutta oon harjoitellut tukiviittomiakin ja pikkukakkosessa vasta alkanut, onneksi on alkanut tukiviittomat, oliko nyt torstaisin juontaja viittoo samalla
Ihan ton kaksivuotiaan vuoksi ei puhu vaan näyttää elein, tuli pikkukakkoseen kuin tilauksesta tukiviittomat.
Ukolle sinäänsä tämä on niin uutta mutta eihän ne kerrasta lapsen mieleen jää ja turhauttaa kun ukon on vaikea hyväksyä tai kokee ei tarpeelliseksi.tähänsekaappi kirjoitti:
Kuvajutut on näppäriä. Sama se miten asiat selviää lapsille tai aikuisille. :-)
Joo, lasten välitunnit ois varsinkin ala-asteella oltava aktiivisia. Ihmetellään että lapset ei keskity, jos ei voi välillä juosta ja touhuta. Lasten perusjuttuja on liikkuminen.Ohjattuja välituntien n pitäisi olla jos tuollain kielletään. Katselin vaan ympärille kun tajusin tilanteen . Lapsen maailman oppii näkemällä lapsen kannalta vaikka eihän se huomaa kun ei kyky kehittynyt kun meille aikuisillekin vaikea heti tajuta ja nähdä virheemme ja mistä aiheutuu.
Hassu kuulutus oli että jumppavaatteilla ei mennä kouluun vaan pitää olla asianmukainen vaatetus pipot ja tumput tai jälkkää ja huomioiminen kylmällä tulee paleltumia. Turhautunut opettaja kuuluttaa.
Kertoo hyvin kuinka lapsi ei ole kykeneväinen huolehtimaan itsestään.valtakunta kirjoitti:
Ohjattuja välituntien n pitäisi olla jos tuollain kielletään. Katselin vaan ympärille kun tajusin tilanteen . Lapsen maailman oppii näkemällä lapsen kannalta vaikka eihän se huomaa kun ei kyky kehittynyt kun meille aikuisillekin vaikea heti tajuta ja nähdä virheemme ja mistä aiheutuu.
Hassu kuulutus oli että jumppavaatteilla ei mennä kouluun vaan pitää olla asianmukainen vaatetus pipot ja tumput tai jälkkää ja huomioiminen kylmällä tulee paleltumia. Turhautunut opettaja kuuluttaa.
Kertoo hyvin kuinka lapsi ei ole kykeneväinen huolehtimaan itsestään.Joo. Karseinta on, kun nuoret tytöt kävelee nilkat paljaina pakkasella. Farkutkin pitää olla ihan ihonmyötäiset ja varmasti on kylmät.
Niin. Ystäväni pojalle viitotaan kanssa asiat varuilta, kun on down-syndrooma hällä. Se on tärkeää, että pääsee kommunikoimaan puolin ja toisin. Sillä selviää monelta ongelmalta jatkossa. :-)tähänsekaappi kirjoitti:
Joo. Karseinta on, kun nuoret tytöt kävelee nilkat paljaina pakkasella. Farkutkin pitää olla ihan ihonmyötäiset ja varmasti on kylmät.
Niin. Ystäväni pojalle viitotaan kanssa asiat varuilta, kun on down-syndrooma hällä. Se on tärkeää, että pääsee kommunikoimaan puolin ja toisin. Sillä selviää monelta ongelmalta jatkossa. :-)Noh meillä on ihan
https://www.aivoliitto.fi/kielellinen_erityisvaikeus/kielellinen_erityisvaikeusvaltakunta kirjoitti:
Noh meillä on ihan
https://www.aivoliitto.fi/kielellinen_erityisvaikeus/kielellinen_erityisvaikeusJoo, no kunhan yhteinen kieli löytyy, niin sehän on pääasia. :-)
valtakunta kirjoitti:
Noh meillä on ihan
https://www.aivoliitto.fi/kielellinen_erityisvaikeus/kielellinen_erityisvaikeushttps://www.aivoliitto.fi/kielellinen_erityisvaikeus/kielellinen_erityisvaikeus/vaikeusasteet
Minä selvästi kannan tätä geeniä ja lapsetkin ovat myös erilaisia. Meillä näkyy lahjakkuus kaikilla erilailla. Nuorimainen todennäköisesti saa kaikista parhaimman avun.
Elämä on vain paljon rankempaa mutta lahjakkuudet kehittävät ympäristöä ja heikkoudet vahvistuu.tähänsekaappi kirjoitti:
Joo, no kunhan yhteinen kieli löytyy, niin sehän on pääasia. :-)
Kyllä löytyy on tutkittu tukiviittomien auttavan meidän kaltaisia, puhetta tukevan ja edes auttavan puheen kehittymistä. Vaikka on pelätty hidastavan.
tähänsekaappi kirjoitti:
Joo, no kunhan yhteinen kieli löytyy, niin sehän on pääasia. :-)
Minua ei lapsena osattu oikein kasvattaa, sen vuoksi en kykene hallitsemaan kirjoitustaitoa. Mutta olen visuaalisesti älykäs ,lahjakas liikunnallisesti ja olen myös taitava käsistä.
Alle 1vuotiaana pyörittelin jaloilla palloa ilman käsiä mutta minua ei harjoitettu. Kummitäti oli jo kerennyt miettiin" mitä minusta oikein tule"
Lapseni on kaikki lähtenyt kaikki alle yksivuotiaana käveleen ja ovat vaarallisia itselleen uhmaavat vaaroja.
Olen siis vaan lahjakkaiden, erilaisten lapsien äiti.valtakunta kirjoitti:
Minua ei lapsena osattu oikein kasvattaa, sen vuoksi en kykene hallitsemaan kirjoitustaitoa. Mutta olen visuaalisesti älykäs ,lahjakas liikunnallisesti ja olen myös taitava käsistä.
Alle 1vuotiaana pyörittelin jaloilla palloa ilman käsiä mutta minua ei harjoitettu. Kummitäti oli jo kerennyt miettiin" mitä minusta oikein tule"
Lapseni on kaikki lähtenyt kaikki alle yksivuotiaana käveleen ja ovat vaarallisia itselleen uhmaavat vaaroja.
Olen siis vaan lahjakkaiden, erilaisten lapsien äiti.Joo. Kaikkeen löytyy konstit, kunhan jaksaa etsiä. Sisko on pätevä niissä, kun työskentelee vaikeavammaisten parissa. Ja kyllä sielläkin keskitytään juuri kommunikointiin. Se on tosi tärkeä juttu.
Mut nyt taijan lähteä yöunille. Viime yö menikin toivottavasti vihonviimeisen krapulan hiipiessä. Ja on tullut kovasti mietittyä itseensä tänään. Nyt vois jo päästää ihtesä piinasta.tähänsekaappi kirjoitti:
Joo. Kaikkeen löytyy konstit, kunhan jaksaa etsiä. Sisko on pätevä niissä, kun työskentelee vaikeavammaisten parissa. Ja kyllä sielläkin keskitytään juuri kommunikointiin. Se on tosi tärkeä juttu.
Mut nyt taijan lähteä yöunille. Viime yö menikin toivottavasti vihonviimeisen krapulan hiipiessä. Ja on tullut kovasti mietittyä itseensä tänään. Nyt vois jo päästää ihtesä piinasta.Jooh mene vaan opettelen vasta viittomia ja
Opin nopeasti.
- Kiltti-ja-kunnollinen
Naiset rakastaa alkoholisti jännämiehiä. Jännämiehistä tulee vaarallisia kun ne juo viinaa ja silloin nainen on pulassa.
No taatusti keksin muutakin jännää alkoholitta. Ja oikeastaan makkarihommissa en päissään saa mitään aikasiks. :-D
- markuz04
Lakkaisit juomasta alkoholia, sillä se lisää kaloria ja sillä on haittoja terveyteen.
Hienoa että olet tunnistanut ongelman ja aiot sille jotain tehdä. Paljonkon sitä olutta sitten menee? Kerran reissuhommissa huomasi kaverista kuinka äkkiä alkaa vähentäminen tekemään muutoksia kehossa. Sillä oli ollut tapana kotona aina tussaroida semmoinen sixpäckki joka ilta, oli aika tukeva kaveri mutta sitten kun käytiin yhdessä paljon työkeikoilla eikä minusta saanut ryyppykaveria kuin ruuan kanssa otettuun olueen jäi siltäkin pian ne muut pois ja jannu hoikistui silmissä, varmaan jotain 20-30kg lähti n. kolmessa kuukaudessa ihan ilman eri temppuja.
Sitä kyllä suosittelen että jatkat tupakointia, jos lopetat kaksi noinkin riippuvuutta aiheuttavaa kerralla repsahtaminen on paljon helpompaa.- erik.a
Kuules korsteeni, älä suosittele.
Joskus joillakin tobacco on hyvin helppo jättää samaan syssyyn kun jättää juopottelun (miltä tuo homma kuulostaa, eli juopottelulta).
Jatka toki itse tupruttelua, mutta älä pilaa kenenkään nikotinistin suunnitelmia omalla pessismismilläsi. Asenteella on iso voima, ja jos ottaa ryhtiliikkeen omista ongelmistaan, saattaa tupakkiasiat olla aika pieni juttu.
MINÄ SUOSITTELEN, ETTÄ KAAPPIUKKO LOPETTAA KESSUTTELUN TÄHÄN SAMAAN SYSSYYN.
Moni suosittelee lenkkeilyä vieroitukseen. Minä ajattelin suositella kädentaitoja. Jotain puuhaa, mikä pitää aivot poissa paheista, ja kädet varattuina. erik.a kirjoitti:
Kuules korsteeni, älä suosittele.
Joskus joillakin tobacco on hyvin helppo jättää samaan syssyyn kun jättää juopottelun (miltä tuo homma kuulostaa, eli juopottelulta).
Jatka toki itse tupruttelua, mutta älä pilaa kenenkään nikotinistin suunnitelmia omalla pessismismilläsi. Asenteella on iso voima, ja jos ottaa ryhtiliikkeen omista ongelmistaan, saattaa tupakkiasiat olla aika pieni juttu.
MINÄ SUOSITTELEN, ETTÄ KAAPPIUKKO LOPETTAA KESSUTTELUN TÄHÄN SAMAAN SYSSYYN.
Moni suosittelee lenkkeilyä vieroitukseen. Minä ajattelin suositella kädentaitoja. Jotain puuhaa, mikä pitää aivot poissa paheista, ja kädet varattuina.Voi v..u sentään kun taas piti raivostua kun joku antaa hyvän neuvon. Oikeasti kun nuo kumpikin vaikuttaa aivojen fiilisalueisiin niin minusta olisi hyvä lopettaa toinen ensin ja sitten toinen kun siitä ekasta on päästy. Minä olen kavereissani nähnyt noita kaikki paheet pois lakkoja, harvoin ne onnistuu. Tiukkaa on yksistäänkin jostain luopua mutta veikkaan että onnistumisprosentti on reilusti parempi niin.
- erik.a
Harmaaritari kirjoitti:
Voi v..u sentään kun taas piti raivostua kun joku antaa hyvän neuvon. Oikeasti kun nuo kumpikin vaikuttaa aivojen fiilisalueisiin niin minusta olisi hyvä lopettaa toinen ensin ja sitten toinen kun siitä ekasta on päästy. Minä olen kavereissani nähnyt noita kaikki paheet pois lakkoja, harvoin ne onnistuu. Tiukkaa on yksistäänkin jostain luopua mutta veikkaan että onnistumisprosentti on reilusti parempi niin.
Jaa, ja en kyllä raivostunut yhtään. Vai tarkoititko itseäsi?
Tupakka ei tupakkanarkkarin aivoalueisiin vaikuta oikeastaan paskaakaan siinä vaiheessa, kun ihminen on koukussa tupakkaan. Se tupakka vain pitää sitä oloa yllä, voisi jopa verrata heroiiniaddiktin oloihin siinä mielessä, että mitään hyväoloja ei tule, vaan kangastus, eli harhakuva "normaalista". Toimintakyky muka katoaa, jos ei ainettaan saa (oli se aine sitten nikotiini tai heroiiini). Sinänsä hassu ajatus, koska kenelläkään ihmisellä ei ole sisäsyntyistä tarvetta saada noita aineita, ja useimmat ovat saaneet elää sikiöaikansa ja lapsuutensa ilman noita aineita.
Aivoalueisiin alkaa vaikuttaa vasta se, kun on ilman tupakkaa, ja sekin olo menee ohi muutamassa päivässä. Muistijälki seuraa vuosikausia, joskus jopa läpi elämän. Siksi moni entinen kessuttelija saa päähänsä joskus ajatuksen, että olisipa kiva ottaa nyt henkoset tai kylläpä tuoksuu hyvältä.
Ja ennenkuin nyt alat man-o-paussittaa kunnolla, niin mainitsen, että alkoholi on hyvin luonnollinen yhdiste willissä luonnossa, ja aika monilla eläimillä on jostain syystä hyvin suuri kiinnostus alkoholiin.
En turise enempää, jätän ajatuksillesi tilaa :) Harmaaritari kirjoitti:
Voi v..u sentään kun taas piti raivostua kun joku antaa hyvän neuvon. Oikeasti kun nuo kumpikin vaikuttaa aivojen fiilisalueisiin niin minusta olisi hyvä lopettaa toinen ensin ja sitten toinen kun siitä ekasta on päästy. Minä olen kavereissani nähnyt noita kaikki paheet pois lakkoja, harvoin ne onnistuu. Tiukkaa on yksistäänkin jostain luopua mutta veikkaan että onnistumisprosentti on reilusti parempi niin.
Rauhaa veljet ja siskot.Harmaa ritari on varmaan oikeassa,mutta jos jossain tuntuu vaikeelta, niin jatkan vaikka tupruttelua sit. Tää tissuttelu on tärkeempi saada pois.
Tässä jutellut muutaman kaverin kaa ja on tullut kauhukseen mietittyä noita määriä ja tissuttelukertoja, niin ihan järkkyä tää on oikeestaan ollut.
Mutta kyllä tää tuntuukin voitolta huomata tälläinen. Ja miten sitä onkin voinut olla sokea tälle itse.tähänsekaappi kirjoitti:
Rauhaa veljet ja siskot.Harmaa ritari on varmaan oikeassa,mutta jos jossain tuntuu vaikeelta, niin jatkan vaikka tupruttelua sit. Tää tissuttelu on tärkeempi saada pois.
Tässä jutellut muutaman kaverin kaa ja on tullut kauhukseen mietittyä noita määriä ja tissuttelukertoja, niin ihan järkkyä tää on oikeestaan ollut.
Mutta kyllä tää tuntuukin voitolta huomata tälläinen. Ja miten sitä onkin voinut olla sokea tälle itse.Joo, ei tässä nyt tosissaan riidellä enkä minä ainakaan ole ärsyyntynyt vaikka erika-täti tuntuu tietävän paremmin vaikkei ole varman koskaan polttanut. Mutta joo, mitä tulee tuohon määrin niin eikös se aika hiipimällä tapaa tulla? Muistaakseni Sarasvuo jossain avautui että oli siinä vaiheessa "herännyt" kun oli mennyt kaksi vinkkupulloa joka ilta "rentoutumiseen". Joo no pohjalta on ehkä helppokin nousta ylöspäin ja kaikki mitä saat vähennettyä varmaan on hyväksi, jos sitten joskus repsahdatkin kertakännit ottamaan ei se varmaan hirveän vaarallista ole jos sulla ei ole tapana jäädä "ryyppy päälle", sitten se kerrasta poikki varmaan on ok.
- erik.a
tähänsekaappi kirjoitti:
Mutta kyllä tää tuntuukin voitolta huomata tälläinen. Ja miten sitä onkin voinut olla sokea tälle itse.Tässä mitään riitaa ole, kunhan sanaillaan.
Mutta toisaalta en voi itse yhtään käsittää, minkälaista juomista on sellainen, joka laittaa unelmasuhteen katkolle, ja jonka havaitsee itsessään ongelmaksi vasta sitten kun suhde on katkolla.
Meinaan, että oliko sinulla samanlaista "töppöilyä" jo aiemminkin, avioliitossa elellessäsi? erik.a kirjoitti:
Tässä mitään riitaa ole, kunhan sanaillaan.
Mutta toisaalta en voi itse yhtään käsittää, minkälaista juomista on sellainen, joka laittaa unelmasuhteen katkolle, ja jonka havaitsee itsessään ongelmaksi vasta sitten kun suhde on katkolla.
Meinaan, että oliko sinulla samanlaista "töppöilyä" jo aiemminkin, avioliitossa elellessäsi?No oireilin suhteessa muuten. Minulla oli paskoja fiiliksiä toisesta. Koitin etsiä niihin syytä ja koitin tulkita tunteita ja miettiä vaikka mitä. Tuskaan otin sitten tuikkuja murheeseen ja milloin mitenkin. Enkä nähnyt sitä muuta kuin harmittomana törpöttelynä. Mutta yöunet oli jo huonoja, kemiallisia unia. Ruokaa ei aina muistanut syödä ja nyt näin jälkeenpäin alkoholi muodosti enemmän vaan paskaa oloa. Nainen tuskastui minun outoon pahaan oloon. Ja siksi miettii nyt...
Ei mulla ennen ole ollut ongelmia Alkon kaa. Nyt yksinollessa siitä ei ole ollut vaan niin haittaa, varsinkaan kun niitä ei edes tajunnut...
Aika jännästi sitä vaan osaa ajautuu tälläseen. :-otähänsekaappi kirjoitti:
No oireilin suhteessa muuten. Minulla oli paskoja fiiliksiä toisesta. Koitin etsiä niihin syytä ja koitin tulkita tunteita ja miettiä vaikka mitä. Tuskaan otin sitten tuikkuja murheeseen ja milloin mitenkin. Enkä nähnyt sitä muuta kuin harmittomana törpöttelynä. Mutta yöunet oli jo huonoja, kemiallisia unia. Ruokaa ei aina muistanut syödä ja nyt näin jälkeenpäin alkoholi muodosti enemmän vaan paskaa oloa. Nainen tuskastui minun outoon pahaan oloon. Ja siksi miettii nyt...
Ei mulla ennen ole ollut ongelmia Alkon kaa. Nyt yksinollessa siitä ei ole ollut vaan niin haittaa, varsinkaan kun niitä ei edes tajunnut...
Aika jännästi sitä vaan osaa ajautuu tälläseen. :-oJa tää tuli vähän puskista. Aamulla kysyin vaan psykologille aikaa, niin onkivat selville, että Mitenkäs olut maistuu... Kuulostin kai aika rähjäiselle... No sit laittoivat päihdeklinikalle. Aattelin, että sama mistä aloittaa pääntutkimisen, mutta sitten pähkin, että eipä ole tosiaan kunnossa sekään puoli. Siitä se ajatus sitten lähti...
- Sinkkumies---
Miksi naiset seurustelee alkoholistien kanssa. Tunne naisia jotka ovat alkoholistien vaimoja ja lapsiakin siinä on mukana. Ei ole normaalia juoda joka viikonloppu, mitä elämää se on naiset kun asutte juopon kanssa.
- alkonet
En tajua, miten joku nainen jaksaa katsoa miehen ryyppäämistä. JOskus tietysti voi juoda, mutta jos se tapahtuu joka viikonloppu, niin ei. Samoin on tupakointi, ihmiset haiseekin niin pahalla ketkä tupakoi. Mielestäni kaksi tupakoijaa sopii toisilleen, mutta jos vain toinen tupakoi, niin kyllä toinen siitä kärsii.
- exjuoppo
"No tää onkin salakavalaa... Pitäisi ottaa valokuvia itestään ja verrata toisinpäin, että milloin näytti vielä hyvältä.
Mutta kyllähän sitä keksii muitakin ongelmia kuin ulkonäön pöhöttyminen. Ihmissuhdehommat tuskin onnistuu hyvin enää. Hommat jää tekemättä. Rahaa menee tolkuttomasti. Ystävät unohtuu..harrastukset hiipuu...alamäki on valmis...
En itsekään edes älynnyt, että tämä olisi mikään ongelma. Mutta nyt kun olen sen keksinyt, niin selkeä ongelmahan tää on...Ja aiheuttaa noita ongelmia lisää...
Mut nyt loppuu... Minä en tarvia mihinkään enää alkoholia..."
Sanon suoraan että tuo on rehvakkaan juopon epätoivoinen yritys kertoa itselleen että olen mokannut ja tunnustan virheeni, mutta alkoholi ei vie minua enää. Tuosta seuraa aina lankeaminen ja epätoivo siitä kun koetaan että sairaus on vahvempi.
Kerron sulle kolme totuutta jotka auttoivat minut kuiville monien epätoivon hetkien jälkeen:
1. "Alkoholismi" on vain sosiaalitanttojen tarvitsema diagnoosi ihmisille jotka haluavat ottaa kuppia silleen että takahampaatkin kastuvat, totuudeksi siitä ei ole.
2. Alkoholin nauttimisessa kyse on vapaaehtoisesta elämäntapavalinnasta, kukaan eikä mikään pakota sinua kurvaamaan selvin päin alkoholiliikkeen pihaan ostamaan juotavaa.
3. Juomista ei voi vain lopettaa ja jäädä sohvalle tuijottamaan telkkaria, juopolla kännääminen ei ole tapa rentoutua vaan se on aktiivivaihe johon kuuluu kaikenlainen säätäminen. Jos siis lopetat kännäilyn, niin tarvitset jonkun aktiivisen harrastuksen.Joo. Siis varmaan tarviin paljon muutakin... En ole koskaan lopettanut juomista ennen. Ei ole tarvinnut. Nyt pitäis vähentää, mutta minusta on fiksumpaa tölvästä korkki kunnolla kiinni.
Ja on minulla muutakin tekemistä. Varmaan olen jättänyt paljon tekemisiäni väliin, just tuon törpöttelyn takia.
Ja aion miettiä, että jokin säännöllisyys tukisi "nollatoleranssia". Pitää varmasti tehdä asian eteen paljon suunnitelmia, enkä uskokaan, että ihan vaan noin onnistuu. Mutta aika sen näyttää.- exjuoppo
tähänsekaappi kirjoitti:
Joo. Siis varmaan tarviin paljon muutakin... En ole koskaan lopettanut juomista ennen. Ei ole tarvinnut. Nyt pitäis vähentää, mutta minusta on fiksumpaa tölvästä korkki kunnolla kiinni.
Ja on minulla muutakin tekemistä. Varmaan olen jättänyt paljon tekemisiäni väliin, just tuon törpöttelyn takia.
Ja aion miettiä, että jokin säännöllisyys tukisi "nollatoleranssia". Pitää varmasti tehdä asian eteen paljon suunnitelmia, enkä uskokaan, että ihan vaan noin onnistuu. Mutta aika sen näyttää.Varoitan sinua lähtemästä siihen valtavirran alkoholismi-vouhotukseen, pahimmassa tapauksessa uhri ryhtyy itsekin uskomaan siihen ettei hänellä ole vastuuta toilauksistaan koska tauti.
Juominen on aina henkilökohtainen elämäntapavalinta ja siihen voi itse vaikuttaa. exjuoppo kirjoitti:
Varoitan sinua lähtemästä siihen valtavirran alkoholismi-vouhotukseen, pahimmassa tapauksessa uhri ryhtyy itsekin uskomaan siihen ettei hänellä ole vastuuta toilauksistaan koska tauti.
Juominen on aina henkilökohtainen elämäntapavalinta ja siihen voi itse vaikuttaa.Joo. Siis en ajattele, että oisin silleen sairas. Heikkoushan tuo ehkä on. Sama kuin liikapainoiselle napostelu.. Ja sitten se vaikutuksien vähättely.
Niin. Nyt on kiihdytettävä kaljatiskin ohi suoraan ja välteltävä saunailtoja ja illanistujaisia. Sitten kun vishy maistuu ja houkutukset ei napsauta suuta, voi niihinkin taas lähtee. Ehdottomuus vaikuttas mun jutulta.- exjuoppo
tähänsekaappi kirjoitti:
Joo. Siis en ajattele, että oisin silleen sairas. Heikkoushan tuo ehkä on. Sama kuin liikapainoiselle napostelu.. Ja sitten se vaikutuksien vähättely.
Niin. Nyt on kiihdytettävä kaljatiskin ohi suoraan ja välteltävä saunailtoja ja illanistujaisia. Sitten kun vishy maistuu ja houkutukset ei napsauta suuta, voi niihinkin taas lähtee. Ehdottomuus vaikuttas mun jutulta.Et sinä ole oikeasti sairas tai heikko, olet tietoisesti valinnut juopottelun elämäntavaksesi ja nyt haet sille lupaa hankkiutumalla virallisesti alkoholistiksi. Virallisen tautiluokituksen saatuasi sinulla on lupa juoda vaikka olisi mitä sovittuna samalle päivälle, sinähän olet sairas...
exjuoppo kirjoitti:
Et sinä ole oikeasti sairas tai heikko, olet tietoisesti valinnut juopottelun elämäntavaksesi ja nyt haet sille lupaa hankkiutumalla virallisesti alkoholistiksi. Virallisen tautiluokituksen saatuasi sinulla on lupa juoda vaikka olisi mitä sovittuna samalle päivälle, sinähän olet sairas...
No olkoot sitten niin.
Jokatapauksessa katselin, että tänään taidan mennä illalla aa-kerhoon katselemaan näkyykö tuttuja. Ajatus hirvittää, mutta alkaa jo tuntua, että ei tää niinvaan tapahdu. Luultavasti korkki pysyy kiinni niin kauan kuin pelot voittaa taas ja heittäydyn marttyyriksi.- exjuoppo
tähänsekaappi kirjoitti:
No olkoot sitten niin.
Jokatapauksessa katselin, että tänään taidan mennä illalla aa-kerhoon katselemaan näkyykö tuttuja. Ajatus hirvittää, mutta alkaa jo tuntua, että ei tää niinvaan tapahdu. Luultavasti korkki pysyy kiinni niin kauan kuin pelot voittaa taas ja heittäydyn marttyyriksi.Miksi ihmiset haluavat mieluummin ajatella olevansa uhreja kuin myöntävät juovansa vapaaehtoisesti?
exjuoppo kirjoitti:
Miksi ihmiset haluavat mieluummin ajatella olevansa uhreja kuin myöntävät juovansa vapaaehtoisesti?
No ei minua ole kukaan ikinä juottanut! Kyllä olen juonut ihan itse. Se, että en ole tajunnut tekeväni sitä sen kummallisemman syyn takia, on taas antanut luvan tuhota itseäni.
Ja en ole tajunnut edes, että se aiheuttaa harmeja mulle. Piti pysähtyä, myöntää että juo liikaa ja todeta, että ei voi jatkua näin.
Kyllä minä tiedän, että yksin minä voin lopettaa sen juomisen, kun en juo. Mutta tiedän, että pysyminen jämäkkänä vaatii muutakin kuin vaan selkärankaa... Unohtamatta sitäkään.- exjuoppo
tähänsekaappi kirjoitti:
No ei minua ole kukaan ikinä juottanut! Kyllä olen juonut ihan itse. Se, että en ole tajunnut tekeväni sitä sen kummallisemman syyn takia, on taas antanut luvan tuhota itseäni.
Ja en ole tajunnut edes, että se aiheuttaa harmeja mulle. Piti pysähtyä, myöntää että juo liikaa ja todeta, että ei voi jatkua näin.
Kyllä minä tiedän, että yksin minä voin lopettaa sen juomisen, kun en juo. Mutta tiedän, että pysyminen jämäkkänä vaatii muutakin kuin vaan selkärankaa... Unohtamatta sitäkään.Mikä sinua vetää juomaan?
exjuoppo kirjoitti:
Mikä sinua vetää juomaan?
No enää ei mikään...Vielä.
Mutta hyvä fiilis joskus, paska fiilis, onnistumiset, epäonnistumiset. Hyviä fiiliksiähän sitä haluaa korostaa juomisella monesti. Mutta se on ollut palkkio. Joko hyvästä tai sit lohtu pahasta olosta.- exjuoppo
tähänsekaappi kirjoitti:
No enää ei mikään...Vielä.
Mutta hyvä fiilis joskus, paska fiilis, onnistumiset, epäonnistumiset. Hyviä fiiliksiähän sitä haluaa korostaa juomisella monesti. Mutta se on ollut palkkio. Joko hyvästä tai sit lohtu pahasta olosta.Tiedätkö että joku lähtee nuo samat fiilikset kohdatessaan lenkille, joku punttisalille. Kyse on pelkästään siitä kuinka me itse päätämme reagoida elämään.
exjuoppo kirjoitti:
Tiedätkö että joku lähtee nuo samat fiilikset kohdatessaan lenkille, joku punttisalille. Kyse on pelkästään siitä kuinka me itse päätämme reagoida elämään.
Kyllä tiedän sen. Ja niin tein itsekin aikoinaan. Ja yritin tässä välilläkin sitä, mutta sitten lipsuin jonkun paskafiilingin takia enemmän vaan juopottelemaan. Kaikki eskaloitui tilanteeseen jossa lähdin hakemaan apua ja huomasin tämän ongelman.
En sanokaan, että tiedän miten tään selätän, mutta sen aion tehdä. Jos meinaan etsiä apua tai korostaa tunnetilaa alkoholilla, soitan vaikka kaverille tai mitä vaan, että en lipsuis. Yksinolot illalla on varmaan pahimmat, veikkaan.- exjuoppo
tähänsekaappi kirjoitti:
Kyllä tiedän sen. Ja niin tein itsekin aikoinaan. Ja yritin tässä välilläkin sitä, mutta sitten lipsuin jonkun paskafiilingin takia enemmän vaan juopottelemaan. Kaikki eskaloitui tilanteeseen jossa lähdin hakemaan apua ja huomasin tämän ongelman.
En sanokaan, että tiedän miten tään selätän, mutta sen aion tehdä. Jos meinaan etsiä apua tai korostaa tunnetilaa alkoholilla, soitan vaikka kaverille tai mitä vaan, että en lipsuis. Yksinolot illalla on varmaan pahimmat, veikkaan."En sanokaan, että tiedän miten tään selätän, mutta sen aion tehdä. Jos meinaan etsiä apua tai korostaa tunnetilaa alkoholilla, soitan vaikka kaverille tai mitä vaan, että en lipsuis. Yksinolot illalla on varmaan pahimmat, veikkaan."
Kokemuksesta sanon sulle että alkoholistin elämän pahin ongelma liittyy siihen uskomukseen etten minä voi yksin tilanteelle mitään. Ihmisestä tulee uhri.
Minulle itselleni oli käänteentekevää hetki jolloin oivalsin että juominen on valintakysymys, voin itse päättää juonko vai olenko juomatta. Ulkopuolisilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. exjuoppo kirjoitti:
"En sanokaan, että tiedän miten tään selätän, mutta sen aion tehdä. Jos meinaan etsiä apua tai korostaa tunnetilaa alkoholilla, soitan vaikka kaverille tai mitä vaan, että en lipsuis. Yksinolot illalla on varmaan pahimmat, veikkaan."
Kokemuksesta sanon sulle että alkoholistin elämän pahin ongelma liittyy siihen uskomukseen etten minä voi yksin tilanteelle mitään. Ihmisestä tulee uhri.
Minulle itselleni oli käänteentekevää hetki jolloin oivalsin että juominen on valintakysymys, voin itse päättää juonko vai olenko juomatta. Ulkopuolisilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.Joo. Eno selvitti tuon mulle tälleen. Se ei ole tapa, vaan mielihalu. Olen sitä halunnut. Nyt pitää olla haluamatta.
- exjuoppo
tähänsekaappi kirjoitti:
Joo. Eno selvitti tuon mulle tälleen. Se ei ole tapa, vaan mielihalu. Olen sitä halunnut. Nyt pitää olla haluamatta.
Humaltumiseen tähtäävä juominen on enemmän kuin tapa, se on kulttuurinen ominaispiirre. Juopoilla se on päämäärä, siihen ajaa tietynlainen vimma.
Mulle itselleni juominen tarkoitti putkea, joskus meni parikin kuukautta silleen että herätessäni ensimmäinen ajatus oli krapulan kääntäminen nousuhumalaan. En minä koskaan edes päättänyt jatkaa juomista, se oli refleksi jonka olin omaksunut. exjuoppo kirjoitti:
Humaltumiseen tähtäävä juominen on enemmän kuin tapa, se on kulttuurinen ominaispiirre. Juopoilla se on päämäärä, siihen ajaa tietynlainen vimma.
Mulle itselleni juominen tarkoitti putkea, joskus meni parikin kuukautta silleen että herätessäni ensimmäinen ajatus oli krapulan kääntäminen nousuhumalaan. En minä koskaan edes päättänyt jatkaa juomista, se oli refleksi jonka olin omaksunut.Niin. Moni saa omanlaisensa fibat juomisesta. Tuo otsikko on oikeesti provosoiva, siihen tartuitkin. Tuli vaan ekaksi mieleen. Mikä oiskaan alkoholisti? Pystyin olemaan juomatta, mutta halusin juoda. Sitähän sä varmaan haet? Ja nyt en halua enää tippaakaan juoda ja sitä vaan haluan. Ja kun jotain haluan oikeesti, sen eteen teen mitä vaan. Käyn terapiat ja aa-kerhot kattelemassa, mutta löydän kyllä konstit millä tuohon tavoitteeseen pääsen.
- exjuoppo
tähänsekaappi kirjoitti:
Niin. Moni saa omanlaisensa fibat juomisesta. Tuo otsikko on oikeesti provosoiva, siihen tartuitkin. Tuli vaan ekaksi mieleen. Mikä oiskaan alkoholisti? Pystyin olemaan juomatta, mutta halusin juoda. Sitähän sä varmaan haet? Ja nyt en halua enää tippaakaan juoda ja sitä vaan haluan. Ja kun jotain haluan oikeesti, sen eteen teen mitä vaan. Käyn terapiat ja aa-kerhot kattelemassa, mutta löydän kyllä konstit millä tuohon tavoitteeseen pääsen.
Jos mulla olisi valta, kieltäisin alkoholismi-käsitteen kokonaan. En näe mitään järkeä siinä että ihmisille sanotaan että olet sairas etkä voi sille mitään, juo vain mikäli himo yltyy vastustamattomaksi.
Alkoholisteille annetaan lupa juoda kertomalla että heitä vie himo juomiseen, eikä ole mitään muuta keinoa kuin taistella sitä alitajunnastaa kumpuavaa himoa vastaan vaikka lukittautumalla perunakellariin. Kukaan ei muista kertoa että ei se ole mitenkään kaksinen tärpätti ja se on täysin itsensä päätettävissä ottaako vaiko ei. exjuoppo kirjoitti:
Jos mulla olisi valta, kieltäisin alkoholismi-käsitteen kokonaan. En näe mitään järkeä siinä että ihmisille sanotaan että olet sairas etkä voi sille mitään, juo vain mikäli himo yltyy vastustamattomaksi.
Alkoholisteille annetaan lupa juoda kertomalla että heitä vie himo juomiseen, eikä ole mitään muuta keinoa kuin taistella sitä alitajunnastaa kumpuavaa himoa vastaan vaikka lukittautumalla perunakellariin. Kukaan ei muista kertoa että ei se ole mitenkään kaksinen tärpätti ja se on täysin itsensä päätettävissä ottaako vaiko ei.Niin se on sama onko juoppo, alkoholisti, vai liikalihava herkkujen mättäjä tai muu ongelmallinen ihminen... Sama syy vaivaa kaikkia. Eivät osaa pysyä kohtuudessa.
Minä haluan olla ottamatta alkoholia ollenkaan ja siihen tavoitteeseen pyrin. Muuta en voi sanoa. Mutta aion haluta elämään muitakin asioita ihan vaan koska haluan. En tee muitten takia mitään. Ehkä lasten...Mutta luultavasti haluan heidän puolesta tehdäkin asioita luonnostaan..
- EdesUnissa
Itsesäälissä rypeminen kuuluu alkoholismiin. Muiden ihmisten sääli vahvistaa alkoholistin ryyppäämisen jatkamista, koska hän voi tehdä itsestään taistelevan sankarin, joka käy kuin Don Quijote ylivoimaista vihollista vastaan.
Siksipä jätän tämän ketjun kommentoimatta. Tähän ei ole olemassa fiksua kommenttia. Jotkut taistelut on käytävä itsekseen.Joo. Tuossa muuten piilee varmaan jotain totta omaltakin kohtaa osittain. Heittäytymistä ja hetkellistä luovuttamista ongelmien alla. Ja onhan se aikamoista tappelua tuulimyllyjä vastaan, kun koittaa kännipäissään keksiä ratkaisuja ongelmiin, joita parhaillaan taas itse tekee lisää...
- erik.a
tähänsekaappi kirjoitti:
Joo. Tuossa muuten piilee varmaan jotain totta omaltakin kohtaa osittain. Heittäytymistä ja hetkellistä luovuttamista ongelmien alla. Ja onhan se aikamoista tappelua tuulimyllyjä vastaan, kun koittaa kännipäissään keksiä ratkaisuja ongelmiin, joita parhaillaan taas itse tekee lisää...
Huomenta!
Pohjoisilla kansoilla on ollut perinteenä humaltua ryhmässä, siis kyläyhteisössä. Sanonta "olla kännissä" tulee tästä ikivanhasta perinteestä. Haarikka (juoma-astia) on toiseltä nimeltään känni. Känni kiersi ringissä ja miehet hörppivät ja humaltuivat. Humalatilan tarkoitus oli se, että kaikki kyläyhteisön jäsenten hampaankolossa olevat asiat, ongelmat ja ahdistukset puhuttiin selviksi. Jonkinlaista alkukantaista vaistoa lienee ollut mukana, koska tieteellistä tutkimusta alkoholin estoja poistavasta vaikutuksesta tuskin heillä oli saatavilla :)
Kun puhut ongelmista ja heittäytymisestä, tarkoittanet jonkinlaista "nollaamista"? Se on ihan sitä samaa, mitä esi-isämme tekivät muinaisuudessa. Sillä erotuksella, että he tekivät sen tiiviinä ryhmänä, yhdessä. Ja puhutut ja luvatut asiat pätivät myös arkena. Nykyajan ihmiset kännäävät, mutta eivät luultavimmin tiiviissä ryhmässä. Ja kunnia, eli se että humalainen vastaa sanoistaan myös selvänä on unohtunut jo kauan sitten.
Älä siis turhaan ruoski itseäsi, jos olet hakeutunut ongelmien paisuessa kännäämään. Se on meillä selkäytimessä.
Nyt sinun täytyy vain etsiä toisenlaisia tapoja turhautumien ratkaisuun. Koska kännipiirejä ei enää kulttuurissamme ole sanan varsinaisessa merkityksessä. erik.a kirjoitti:
Huomenta!
Pohjoisilla kansoilla on ollut perinteenä humaltua ryhmässä, siis kyläyhteisössä. Sanonta "olla kännissä" tulee tästä ikivanhasta perinteestä. Haarikka (juoma-astia) on toiseltä nimeltään känni. Känni kiersi ringissä ja miehet hörppivät ja humaltuivat. Humalatilan tarkoitus oli se, että kaikki kyläyhteisön jäsenten hampaankolossa olevat asiat, ongelmat ja ahdistukset puhuttiin selviksi. Jonkinlaista alkukantaista vaistoa lienee ollut mukana, koska tieteellistä tutkimusta alkoholin estoja poistavasta vaikutuksesta tuskin heillä oli saatavilla :)
Kun puhut ongelmista ja heittäytymisestä, tarkoittanet jonkinlaista "nollaamista"? Se on ihan sitä samaa, mitä esi-isämme tekivät muinaisuudessa. Sillä erotuksella, että he tekivät sen tiiviinä ryhmänä, yhdessä. Ja puhutut ja luvatut asiat pätivät myös arkena. Nykyajan ihmiset kännäävät, mutta eivät luultavimmin tiiviissä ryhmässä. Ja kunnia, eli se että humalainen vastaa sanoistaan myös selvänä on unohtunut jo kauan sitten.
Älä siis turhaan ruoski itseäsi, jos olet hakeutunut ongelmien paisuessa kännäämään. Se on meillä selkäytimessä.
Nyt sinun täytyy vain etsiä toisenlaisia tapoja turhautumien ratkaisuun. Koska kännipiirejä ei enää kulttuurissamme ole sanan varsinaisessa merkityksessä.No huomenta!
Just tiedätkö mietin, että kännääminen on ollut vaan oire jostain. Ja varmaan olenkin hakenut sillä jotain vastausta. Nainenhan on upea. Ja rakastaa minua kovasti, silti en tunnu saavani hältä samaa mitä itse tuon suhteeseen. Tai jotain sellaista. Ehkä kaipasin vaan lohtua ja ymmärrystä tunteille.
Mutta mulle on tässä syksyn ja alkuvuoden aikana tullut sellaisia oivalluksia omista tunteista, että en oo niitä saanut kelattua nuppiin. Nekun ei sinne tahkoamalla uppoa. Järki sanoo, että nainen on upea ja huikee, mutta tunteet viskoo epäilyksiä. Ne on käytävä kallonkutistajan kanssa läpi. Että vaikka korkin kiinni napsautan, ei se yksin riitä.
Voivoi...On tässä työnsarkaa. :-D- exjuoppo
tähänsekaappi kirjoitti:
No huomenta!
Just tiedätkö mietin, että kännääminen on ollut vaan oire jostain. Ja varmaan olenkin hakenut sillä jotain vastausta. Nainenhan on upea. Ja rakastaa minua kovasti, silti en tunnu saavani hältä samaa mitä itse tuon suhteeseen. Tai jotain sellaista. Ehkä kaipasin vaan lohtua ja ymmärrystä tunteille.
Mutta mulle on tässä syksyn ja alkuvuoden aikana tullut sellaisia oivalluksia omista tunteista, että en oo niitä saanut kelattua nuppiin. Nekun ei sinne tahkoamalla uppoa. Järki sanoo, että nainen on upea ja huikee, mutta tunteet viskoo epäilyksiä. Ne on käytävä kallonkutistajan kanssa läpi. Että vaikka korkin kiinni napsautan, ei se yksin riitä.
Voivoi...On tässä työnsarkaa. :-DSinä olet ulkoistamassa vastuuta teoistasi jollekin joka mukamas ajaa sinua juomaan kyselemättä sinulta lupia, ja tuo on pahinta mitä tuossa tilanteessa voi tehdä.
Nyt kun sinä olet hankkiutumassa virallisesti alkoholistiksi, niin mikään mahti maailmassa ei voi estää sinua juomasta silloin kun huvittaa. Kuljettajasta tuli matkustaja. tähänsekaappi kirjoitti:
No huomenta!
Voivoi...On tässä työnsarkaa. :-DKallonkutista vaan "kuuntelevat ja sinä syöt lääkkeitä"
Ja lisäävät annosta jos oirehdit. Sinä kerrot huolet ja hän kuuntelee alkujaa kyselee, avaavat keskustelun.
Ei ne päätä kuntoon saa vaan teet itse. Se tuntui siltä Eli pyrkimys on vain saada sinut avautumaan ja selvittämään asiasi.
Muista lääkäri voi olla epäpätevä.exjuoppo kirjoitti:
Sinä olet ulkoistamassa vastuuta teoistasi jollekin joka mukamas ajaa sinua juomaan kyselemättä sinulta lupia, ja tuo on pahinta mitä tuossa tilanteessa voi tehdä.
Nyt kun sinä olet hankkiutumassa virallisesti alkoholistiksi, niin mikään mahti maailmassa ei voi estää sinua juomasta silloin kun huvittaa. Kuljettajasta tuli matkustaja.Niin. Olen antanut aina syitä juomiselle. Enkä aiokaan lähteä varsinaisesti eliminoimaan niitä syitä ja sillä saamaan itseäni raittiiksi. Noita syitähän pulpahtelee takuulla elämässä lisää. Ymmärrän pointtisi niin.
Tää tuli esiin perisuhteen kautta. Joudun siksi vähän käymään niitäkin asioita ja tunteita läpi, mutta en juomisen takia, vaan sen parisuhteen. Ne vaan nyt tuli tänne kirjoitettua.
Kuulostaako paremmalta?valtakunta kirjoitti:
Kallonkutista vaan "kuuntelevat ja sinä syöt lääkkeitä"
Ja lisäävät annosta jos oirehdit. Sinä kerrot huolet ja hän kuuntelee alkujaa kyselee, avaavat keskustelun.
Ei ne päätä kuntoon saa vaan teet itse. Se tuntui siltä Eli pyrkimys on vain saada sinut avautumaan ja selvittämään asiasi.
Muista lääkäri voi olla epäpätevä.Joo. Ajattelenkin, että joku psykologi saa ohjattua ajatuksia johonkin suuntaan. Lääkkeitä en halua ottaa. Kaikki kemialliset yhdisteet kun saiskin nupista pois.
Ja työtä haluankin itse tehdä pääni kanssa. Olen tunnistanut itsessäni jo monta virhettä ajatuksissa ja olen saanut sitäkautta elämänlaatua parannettua. Mutta sehänon ollut vasta alkua.
Erosin kohta neljä vuotta sitten ja vasta nyt alkaa selviämään, että uusi minä onkin ihan toisenlainen. Paljon ajatuksista juontuu edellisen elämän mukaan. Exä on ohjaillut minua paljon. Ja nyt kun olen päässyt hänen otteestaan ja uusi nainen ei sidokaan yhtä paljoa, olen hakoteillä. Ehkä vaikkapa näin... Mutta selvitän senkin ajallaan. :-)- exjuoppo
tähänsekaappi kirjoitti:
Niin. Olen antanut aina syitä juomiselle. Enkä aiokaan lähteä varsinaisesti eliminoimaan niitä syitä ja sillä saamaan itseäni raittiiksi. Noita syitähän pulpahtelee takuulla elämässä lisää. Ymmärrän pointtisi niin.
Tää tuli esiin perisuhteen kautta. Joudun siksi vähän käymään niitäkin asioita ja tunteita läpi, mutta en juomisen takia, vaan sen parisuhteen. Ne vaan nyt tuli tänne kirjoitettua.
Kuulostaako paremmalta?Ei juoppo lupia tarvitse juomiselleen, se vain aloittaa juomisen kun siltä tuntuu ja kysyttäessä keksii syyn juomiselleen vaikka Donald Trumpista.
Uskon että minun varoitteluni kaikuvat sinun kohdallasi kuuroille korville, vaikka minä olen käynyt kaiken sen paskan omakohtaisesti läpi. Minä olin vuosikymmenen alkoholisti ja tavallani rampa, tautiluokituksen saatuani uskoin itsekin etten ole päällikkö omassa elämässäni..
"Paranin" vasta kun huomasin että minä päätän itse juomisistani. exjuoppo kirjoitti:
Ei juoppo lupia tarvitse juomiselleen, se vain aloittaa juomisen kun siltä tuntuu ja kysyttäessä keksii syyn juomiselleen vaikka Donald Trumpista.
Uskon että minun varoitteluni kaikuvat sinun kohdallasi kuuroille korville, vaikka minä olen käynyt kaiken sen paskan omakohtaisesti läpi. Minä olin vuosikymmenen alkoholisti ja tavallani rampa, tautiluokituksen saatuani uskoin itsekin etten ole päällikkö omassa elämässäni..
"Paranin" vasta kun huomasin että minä päätän itse juomisistani.No jokainen varmasti käy eritavalla asian läpi. Toiset voi lopettaa Tupakoinninkin vaan jättämällä tupakan pois, toiset saavat sen korvaushoidoilla, mutta sama kai se miten senkin saa pois.
Enkä minä vielä tiedä omaa tietäni ja tapaa, mutta ei sinunkaan tiesi ole yksi ja ainoa oikea... Ja jos onkin, niin etsin sen itse, vaikka kantapään kautta. Ymmärrän, että sinä kokeneempana osaat nähdä asian toisin... Mutta kyllä se selvii mullekin, elä huoli, vaikka mitä tänne kirjoitan. Toinen päivä ilman alkoholia vasta. :-D- 2131212312
"Ei juoppo lupia tarvitse juomiselleen, se vain aloittaa juomisen kun siltä tuntuu ja kysyttäessä keksii syyn juomiselleen vaikka Donald Trumpista."
Orastavan alkoholistin kanssa seurustelleena alkoi juuri ketuttamaan tämä. Syy tietysti löytyi useimmiten parisuhteesta!
Itse en kyllä koskaan suostunut oikein ottamaan sitä pelastavan enkelin viittaa kun krapulassa tultiin kotiin ryyppyputkelta, toisaalta en saarnannutkaan, vaan annoin asian olla ja tein omat päätelmäni.
Kaikki ketuttaa joskus ja puolisoa saa vihata välillä 2131212312 kirjoitti:
"Ei juoppo lupia tarvitse juomiselleen, se vain aloittaa juomisen kun siltä tuntuu ja kysyttäessä keksii syyn juomiselleen vaikka Donald Trumpista."
Orastavan alkoholistin kanssa seurustelleena alkoi juuri ketuttamaan tämä. Syy tietysti löytyi useimmiten parisuhteesta!
Itse en kyllä koskaan suostunut oikein ottamaan sitä pelastavan enkelin viittaa kun krapulassa tultiin kotiin ryyppyputkelta, toisaalta en saarnannutkaan, vaan annoin asian olla ja tein omat päätelmäni.
Kaikki ketuttaa joskus ja puolisoa saa vihata välilläJoo. Ei minun kumppani tähän puuttunut. Meillä on omat elämät erikaupungeissa. Ja en juonut hänen seurassaan paljoa. En halunnut edes.
Ja tottakai voi vihata, mutta minä ainakin haluisin perustella vihan syyn. Toisaalta aina sille ei voi kunnollista syytä kai antaakaan. Joskus toisessa voi vituttaa välinpitämättömyys, mutta sen syy jos on vaikka kiire, niin onko se kummankaan syy oikeesti...silti vituttaa...- exjuoppo
tähänsekaappi kirjoitti:
No jokainen varmasti käy eritavalla asian läpi. Toiset voi lopettaa Tupakoinninkin vaan jättämällä tupakan pois, toiset saavat sen korvaushoidoilla, mutta sama kai se miten senkin saa pois.
Enkä minä vielä tiedä omaa tietäni ja tapaa, mutta ei sinunkaan tiesi ole yksi ja ainoa oikea... Ja jos onkin, niin etsin sen itse, vaikka kantapään kautta. Ymmärrän, että sinä kokeneempana osaat nähdä asian toisin... Mutta kyllä se selvii mullekin, elä huoli, vaikka mitä tänne kirjoitan. Toinen päivä ilman alkoholia vasta. :-DMinun käsittääkseni alkoholistin tautiluokitukseen jämähtäneiden toipumisennuste on melko onneton, ja elämä yhtä kärvistelyä viinantuskissa.
Minä en varoittelisi sinua alkoholisti-leikistä ellei siihen olisi painavia syitä, hyppäämisellä kuskin paikalta kyytiläiseksi on omat riskinsä. Noissa kuvioissa on ihmisiä jotka uskovat oikeasti ettei elämä ole heidän käsissään ja juopottelu jatkuu kunnes ajaudutaan umpikujaan josta pääsee pois vain itsemurhan avulla. Minäkin tutustuin ja ystävystyin päihdeklinikoilla ihmisiin jotka päättivät myöhemmin päivänsä oman käden kautta, vieläpä parhaassa iässään. tähänsekaappi kirjoitti:
Joo. Ajattelenkin, että joku psykologi saa ohjattua ajatuksia johonkin suuntaan. Lääkkeitä en halua ottaa. Kaikki kemialliset yhdisteet kun saiskin nupista pois.
Ja työtä haluankin itse tehdä pääni kanssa. Olen tunnistanut itsessäni jo monta virhettä ajatuksissa ja olen saanut sitäkautta elämänlaatua parannettua. Mutta sehänon ollut vasta alkua.
Erosin kohta neljä vuotta sitten ja vasta nyt alkaa selviämään, että uusi minä onkin ihan toisenlainen. Paljon ajatuksista juontuu edellisen elämän mukaan. Exä on ohjaillut minua paljon. Ja nyt kun olen päässyt hänen otteestaan ja uusi nainen ei sidokaan yhtä paljoa, olen hakoteillä. Ehkä vaikkapa näin... Mutta selvitän senkin ajallaan. :-)Muista elämä on tässä , sitä ei kannata tuhlata ja koveta itseäsi,sairastelu vie voimat paras lääke kun keskityt itseesi.Lenkit ja musiikki ovat olleet ja tekeminen lievittää ajattelematta asiaa, jos saat itsesi "kiireiseksi" mieluisilla tekemisillä, lukemista kirjastosta vaikka avaat heti kirjaston sivun,opit lisää
Vesi tai jokin korvike vissy. mikä olisi sopivampi. Mielummin ei kannata korvata millään toisella haitta-aineella.- exjuoppo
2131212312 kirjoitti:
Kaikki ketuttaa joskus ja puolisoa saa vihata välilläOikea syy juomiselle on elämäntapavalinta, valitaan kostea elämäntyyli ja joka päivä löytyy kymmeniä syyitä korkata pullo.
Ikävintä tuossa on se että kysyttäessä syytä juomiselle, juoppo osoittelee aina muita ihmisiä tai olosuhteita. valtakunta kirjoitti:
Muista elämä on tässä , sitä ei kannata tuhlata ja koveta itseäsi,sairastelu vie voimat paras lääke kun keskityt itseesi.Lenkit ja musiikki ovat olleet ja tekeminen lievittää ajattelematta asiaa, jos saat itsesi "kiireiseksi" mieluisilla tekemisillä, lukemista kirjastosta vaikka avaat heti kirjaston sivun,opit lisää
Vesi tai jokin korvike vissy. mikä olisi sopivampi. Mielummin ei kannata korvata millään toisella haitta-aineella.valtakunta kirjoitti:
Muista elämä on tässä , sitä ei kannata tuhlata ja koveta itseäsi,sairastelu vie voimat paras lääke kun keskityt itseesi.Lenkit ja musiikki ovat olleet ja tekeminen lievittää ajattelematta asiaa, jos saat itsesi "kiireiseksi" mieluisilla tekemisillä, lukemista kirjastosta vaikka avaat heti kirjaston sivun,opit lisää
Vesi tai jokin korvike vissy. mikä olisi sopivampi. Mielummin ei kannata korvata millään toisella haitta-aineella.Joo. Kyllä keksin muuta tekemistä ihan takuulla. Oikeastaan mulla alkais kämpän remonttifiksaukset painaa päälle.
Ja kirjoja ois luettavana. Lenkkivehkeet löytyy. Kavereita löytyy. Muksut lomalla, nekin vie aikaa, kun niille kokkaa ja pesee pyykkiä. Äksönistä ei ole pulaa. Nyt on vaan alettava tekemään juttuja. :-)- Juppamies
onko töitä? itse lopetin koska häiritsi juomista
Ps. puolikas jallu jo alla, herötys 10 min sitten tähänsekaappi kirjoitti:
Joo. Kyllä keksin muuta tekemistä ihan takuulla. Oikeastaan mulla alkais kämpän remonttifiksaukset painaa päälle.
Ja kirjoja ois luettavana. Lenkkivehkeet löytyy. Kavereita löytyy. Muksut lomalla, nekin vie aikaa, kun niille kokkaa ja pesee pyykkiä. Äksönistä ei ole pulaa. Nyt on vaan alettava tekemään juttuja. :-)Joo olisipas minullakin oikeita ystäviä. Pistin pojan piirtää mutta se näyttää tahtonsa monella eri tavalla. Kun kynät eivät olleet mieluisia kun juuri niistä tusseista tulee paremmat värit.Heitteli niitä värikyniä menemään, pitäisin dance pelin päälle mutta ukko haluaa katsoa ajankohtaisia johon itsekin paremmin keskittyy. tykkää poika tanssi. Tyttö katselee lasten elokuvaa, minkä vaati isältään.
Lapset on sulosia kohta alkaa rapisee esi-/koululaiset kotio koulusta.valtakunta kirjoitti:
Joo olisipas minullakin oikeita ystäviä. Pistin pojan piirtää mutta se näyttää tahtonsa monella eri tavalla. Kun kynät eivät olleet mieluisia kun juuri niistä tusseista tulee paremmat värit.Heitteli niitä värikyniä menemään, pitäisin dance pelin päälle mutta ukko haluaa katsoa ajankohtaisia johon itsekin paremmin keskittyy. tykkää poika tanssi. Tyttö katselee lasten elokuvaa, minkä vaati isältään.
Lapset on sulosia kohta alkaa rapisee esi-/koululaiset kotio koulusta.No ystävien saaminen on yllättävän monelle vaikeaa. Niinkuin täälläkin monelle se kumppanin löytäminen. Syitä on monia. Minä vaan uskon haluun. Tässäkin ongelmassa haluta etsiä tämän. Ja halu hoitaa tää ongelma pois on kanssa kova. :-)
valtakunta kirjoitti:
Kauhistus! Mutta kiitos. :-D
tähänsekaappi kirjoitti:
No ystävien saaminen on yllättävän monelle vaikeaa. Niinkuin täälläkin monelle se kumppanin löytäminen. Syitä on monia. Minä vaan uskon haluun. Tässäkin ongelmassa haluta etsiä tämän. Ja halu hoitaa tää ongelma pois on kanssa kova. :-)
Joo minun syy .
naiset on ollut erittäin kovia käyttämään hyödyksi kiltteyttäni.
Sisareni sanoi "se on tyhmä joka tekee,eikä se joka pyytää" kun suutuin sille.
ei ole löytynyt oikeanlaista ystävää kaltaistani.
Miehet on taas kiellettyjä irlissä ja täällä ne katoaa tuhkaan uuden naisen myötä ja erikseen kieletään olen liikaa. Oon muutenkin huono pitämään yhteyttä.
Minussa on vika että autan liikaa ja lopulta käy siten että pomputetaan kun ei ymmärretä.valtakunta kirjoitti:
Joo minun syy .
naiset on ollut erittäin kovia käyttämään hyödyksi kiltteyttäni.
Sisareni sanoi "se on tyhmä joka tekee,eikä se joka pyytää" kun suutuin sille.
ei ole löytynyt oikeanlaista ystävää kaltaistani.
Miehet on taas kiellettyjä irlissä ja täällä ne katoaa tuhkaan uuden naisen myötä ja erikseen kieletään olen liikaa. Oon muutenkin huono pitämään yhteyttä.
Minussa on vika että autan liikaa ja lopulta käy siten että pomputetaan kun ei ymmärretä.No minäkin olen helposti pompoteltava. Jotkut käyttää sitä sumeilematta hyödyksi, osa taas huomaamattaan, toisaalta se on sitten minun oma moka jos teen asioita jollekin liikaa. Tai ainakaan ei pitäisi miettiä niitä sitten toisten syyksi. Se kai mua vaivaa suhteessakin, mutta se on mun oma ongelma, mikä mun pitää hoitaa.
valtakunta kirjoitti:
Siis biisi, ei noi mitä olen kokenut
Joo. Mä kuuntelen vähän toisenlaista musaa....Tai aika paljon toisenlaista, mutta kiitos ja voimaannuttaa jo se, että tarjoat jotain. :-)
tähänsekaappi kirjoitti:
No minäkin olen helposti pompoteltava. Jotkut käyttää sitä sumeilematta hyödyksi, osa taas huomaamattaan, toisaalta se on sitten minun oma moka jos teen asioita jollekin liikaa. Tai ainakaan ei pitäisi miettiä niitä sitten toisten syyksi. Se kai mua vaivaa suhteessakin, mutta se on mun oma ongelma, mikä mun pitää hoitaa.
Noh mutta en pidä järkevänä tuota. Ettei voi luottaa ja käytetään hyödyksi raha tilanne siinä menee tiukaksi kun myydään lainaamia vaatteita tai annetaan ne pois vaikka tiedetään että tarvitsen takaisin.
Minusta se että kiltteyttäni käytetään väärin hyödyksi ja jokaisen pitäisi huomioida läheisiä,eikä ainoastaan minun.
Nykyään en anna enää lainaan vaikka hyötyä olisi voinut olla erittäin paljon kierrättää.valtakunta kirjoitti:
Noh mutta en pidä järkevänä tuota. Ettei voi luottaa ja käytetään hyödyksi raha tilanne siinä menee tiukaksi kun myydään lainaamia vaatteita tai annetaan ne pois vaikka tiedetään että tarvitsen takaisin.
Minusta se että kiltteyttäni käytetään väärin hyödyksi ja jokaisen pitäisi huomioida läheisiä,eikä ainoastaan minun.
Nykyään en anna enää lainaan vaikka hyötyä olisi voinut olla erittäin paljon kierrättää.No minun ja sinun pitää pysyä kohtuudessa tälläsissä asioissa. Ensin hoidetaan omat hommat ja asiat kuntoon ja vasta sitten autetaan ystäviä. Turhaa meijän pitää olettaa, että joku muu katsoo meijän perään. Sama kun tää mun juopottelu... Se pitää tajuta itse, milloin mikäkin menee yli.
valtakunta kirjoitti:
Nykyään en anna enää lainaan vaikka hyötyä olisi voinut olla erittäin paljon kierrättää.osaisi osata kunnioitta myös minua yksi sisaruksista laittoi valitsemaan koulu tai hoidan sen lapsia. Ettei tarvitse olla sijaisopettajan simputettavana kun käyttäytyi minua kohtaan huonosti. En oikein ymmärrä tätä.
valtakunta kirjoitti:
osaisi osata kunnioitta myös minua yksi sisaruksista laittoi valitsemaan koulu tai hoidan sen lapsia. Ettei tarvitse olla sijaisopettajan simputettavana kun käyttäytyi minua kohtaan huonosti. En oikein ymmärrä tätä.
Siis ymmärsinkö oikein? Että siskosi on sanonut, että menet joko kouluun, tai vahdit hänenkin lapsiaan? No käskemismuodolla ja tuollaisella joko/tai -asenteella sanottu, ei kovin kivalta tunnu varmaan. Mutta olisiko se sit maksanut sulle omien lasten hoidosta? Pitäisi... Ja koulutushan on aina hyvä ja tekeekin jotain muuta vaihtelua perheenpyörityksen lisäks, jos vaan onnistuu käydä.
tähänsekaappi kirjoitti:
Siis ymmärsinkö oikein? Että siskosi on sanonut, että menet joko kouluun, tai vahdit hänenkin lapsiaan? No käskemismuodolla ja tuollaisella joko/tai -asenteella sanottu, ei kovin kivalta tunnu varmaan. Mutta olisiko se sit maksanut sulle omien lasten hoidosta? Pitäisi... Ja koulutushan on aina hyvä ja tekeekin jotain muuta vaihtelua perheenpyörityksen lisäks, jos vaan onnistuu käydä.
En puhun menneestä peruskoulusta. 8lk hoidin siskon lapsia.
valtakunta kirjoitti:
No se ei oo ollut kyllä reilua... Johan sitä on vielä lapsi silloin. :-(
valtakunta kirjoitti:
Olen 3kertaa yrittänyt aloittaa koulun näin perheen alla.menneisyys kertoo syitä keskeytyksille.
Minulla tietty linjaus mihin halun ja vaatii töitä.
- nelikymppinenmies
Nuorena join hirveesti alkoholia, ei se onhelma ollut mutta join koska sain naisiakin. Sitten lopetin ja vähensin juomiset eikä naisia ole ollut 30 ikävuoden jälkeen. Niin se vaan menee että jos ei juo niin mies on tylsä eikä naisia kiinnosta. Alkoholistit saa naisia.
En kyllä tuohon usko. Minä olen saanut naisia, vaikka en oo varsinkaan silloin juonut kun oon heidän kanssaan ollut tekemisissä. Sama kun sanois, että erektiota ei voi saada ilman viagraa...
- 41v-kokematon
Veljeni on alkoholisti. Sillä on ollut ainakin 30 tyttöystävää. Minulla ei ensimmäistäkään koska en juo kun tosi harvoin. Veljeni on juonut aina ja olen läheltä nähnyt miten naiset hankkiutuu juoppojen seuraan. Nuorena urheilin kun kaverit juopotteli ja veljeni juopotteli ja sai naisia. Kukaan tyttö ei ollut minusta kiinnostunut. Veljeni on seurustellut saman naisen kanssa 10 vuotta ja sillä kaksi lasta. Se vieläpä juopottelee joka viikonloppu.
No minä kyllä tiedän tasantarkkaan, että sinun ongelma naisensaannissa ei ole juomattomuus...Se on ihan joku muu. Minä tunnen montakin raivoraitista miestä jolla on naisia ollut ja on. Tuollainen skeida ei uppoo mulle ainakaan ja teet itestäs vaan luuserin kuulosenkin...Ei naiset luuseria halua... Jospa se syy on siinä.
- Normimies35
Minusta minun pitäisi juoda paljon enemmän alkoholia. Juon varmaan kerran 2 kuukaudessa ja kesällä kaksi kertaa kuukaudessa. Ei minua kutsuta mihinkään bileisiin koskaan kun ne tietää että en juo, olen tylsää seuraa, olen hiljainen enkä osaa rentoutua. Olen kyllä ollut joskus nuorempana porukoissa jossa muut joivat sika kännit ja sitten ne sammui, en nähnyt siinä mitään hauskaa juoda itseään tolkuttomaan kuntoon että muiden pitäisi huolehtia minusta. Kuitenkin niillä muilla oli naisia ja minulla ei ollut. Olin tylsä eikä se tähän päivään mennessä ole muuttunut. Tylsänä miehenä kukaan ei halua seuraani koska en juo samalla lailla kun muut.
No minä tiedän montakin tosi eläväistä sälliä, jotka ei juo tippaakaan, mutta tiedän myös turoja, jotka kuvittelevat olevansa jotain naistenmiehiä, kun ottavat...Naiset vaan nöyryyttää niitä. Säälittäviä jamppoja. Nekin sällit jos ottas itteensä niskasta kiinni ja vähän keskittysivät siistimään itseään ja puhelisivat järkeviä, löytyis kunnon nainen kainaloon, eikä mikään baariruusu.... Mutta sama kai mitä haluaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu564237Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182801- 1402613
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152073- 151523
- 1091400
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731367Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1581098- 931057
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211028