Kassaneidit hox

miesasiakas

Tuleeko heitettyä ihan huvikseen katseita asiakkaaseen vai onko taustalla oikeasti kiinnostusta?

Mistä tietää jos asiakaspalvelija olisikin halukas vaikka treffeille, mutta ei työn vuoksi voi sitä ehdottaa?

34

501

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinenkassaneiti

      Silloin kun työskentelin kassalla niin kyllä tuli ihan huvikseen heitettyä katseita jos oli miellyttävän näköinen miesasiakas.

    • Olen kassaneiti ja olen ihastunut erääseen tuntemattomaan mieheen. Olen jo kuukauden unelmoinut siitä, että hän tekisi aloitteen. Pelottaa joka kerta, kun hän ei käy, tulee mieleen että mitäs jos hän ei tule enää koskaan käymään :( En edes jaksa tutustua toisiin miehiin, odotan vaan hänen aloitetta. Antaisipa hän vaikka puhelinnumeron paperilla setelin kanssa. Hän ei käy ikinä yksin. Ehkä hän ei voi tehdä aloitetta, koska ei tunnu mukavalta, ku hän käy aina työkavereiden kanssa. Tai hän ei ole kiinnostunut :(
      Kutsu hänet treffeille, ehkä hän haaveilee sinusta.

    • miesasiakas

      Ainahan sitä on puhuttu että ne kassaneidit tekee vaan työtään ja siihen kuuluu olla ystävällinen yms. Mutta jostain syystä katseet tuntuvat olevan muutakin kun asiakaspalvelua, varsinkin jos tätä on jatkunut pidempään.

      Mitä jos heittäisin ilmoille kahvittelu pyynnön, mitä kassaneidit ajattelette sellaisista asiakkaista? Onko noloa kysyä toisen työpaikalla, pitäiskö odottaa että kohdattais muualla? Mihin saattaa mennä tovi jos toinenkin...

      • Minun mielestäni ei se ole noloa. Parempi tehdä ja katua kuin katua ettei tehnyt. Jos hyvä tuuri käy, ei edes tarvi katua :)


      • Ja tiedän, että lähes jokainen kassaneiti on ihastunut asiakkaaseen...


      • OnlyGirl222

        Onko ap mistä päin? Siis todellakin pyydät treffeille sitä myyjää tai jätät numerosi. Myyjän on vaikeampi tehdä aloiteta vaikka kuinka haluaisi. Itse olen kans toden teolla ihastunut yhteen asiakkaaseen enkä saa häntä millään mielestäni pois, ja toivon kovasti että mies olisi se joka tekisi aloitteen kun itse en uskalla vaikka on monen kertaan numero laitettu lappuun mutten ole uskalltanut sitä antaa. :/


      • miesasiakas
        OnlyGirl222 kirjoitti:

        Onko ap mistä päin? Siis todellakin pyydät treffeille sitä myyjää tai jätät numerosi. Myyjän on vaikeampi tehdä aloiteta vaikka kuinka haluaisi. Itse olen kans toden teolla ihastunut yhteen asiakkaaseen enkä saa häntä millään mielestäni pois, ja toivon kovasti että mies olisi se joka tekisi aloitteen kun itse en uskalla vaikka on monen kertaan numero laitettu lappuun mutten ole uskalltanut sitä antaa. :/

        En nyt viitsi sen tarkemmin paikkaa kertoa, mutta sanotaan että noin 500km Helsingistä ollaan.

        Joo uskon että myyjän on vaikea työssään ottaa kontaktia asiakkaaseen muutakuin työn merkeissä.

        Eipä se oo toisella puolella sen helpompaa. Vaikeita nää tällaset aloitteen tekemiset.


      • eiseoohelppoo
        OnlyGirl222 kirjoitti:

        Onko ap mistä päin? Siis todellakin pyydät treffeille sitä myyjää tai jätät numerosi. Myyjän on vaikeampi tehdä aloiteta vaikka kuinka haluaisi. Itse olen kans toden teolla ihastunut yhteen asiakkaaseen enkä saa häntä millään mielestäni pois, ja toivon kovasti että mies olisi se joka tekisi aloitteen kun itse en uskalla vaikka on monen kertaan numero laitettu lappuun mutten ole uskalltanut sitä antaa. :/

        Yks tuttu kassamyyjä kertoi et joskus sen kassalle tuli joku nuori jätkä ja antoi numeronsa lapulla sille maksun yhteydessä ja katsoi häntä kysyvästi. Tää naismyyjä sanoi sit hymyillen et on jo varattu mut oli silti onnellinen ku sai tuollaisen ns. iskuyrityksen.


      • puhnumero

        Toi puhelinnumero lapulla on varmasti molemmin puolin ihan hyvä ajatus. Ottaapi sitten yhteyttä tai ei.


      • j-mies
        ahns kirjoitti:

        Ja tiedän, että lähes jokainen kassaneiti on ihastunut asiakkaaseen...

        Puhutteko siellä työpaikalla aina kun joku ihana mies kävi taas ostoksilla jne.

        Vai mistä tiedät että jokainen on ihastunut asiakkaaseen?

        Paljonko on tullut treffipyyntöjä ja onko niihin jopa suostuttu?


      • enlähtenyt
        j-mies kirjoitti:

        Puhutteko siellä työpaikalla aina kun joku ihana mies kävi taas ostoksilla jne.

        Vai mistä tiedät että jokainen on ihastunut asiakkaaseen?

        Paljonko on tullut treffipyyntöjä ja onko niihin jopa suostuttu?

        Niin no, asiakkaita saattaa olla muutama sata päivän aikana joten ... ei se tarkoita että kassaneiti nyt ihan kaikkiin asiakkaisiin ihastu.
        Ollesssani marketin kassalla töissä tuli joskus treffipyyntöjä, ihan suoraan uskalsivat miehet silloin ehdottaa eikä mitään lappuja tyrkyttänyt. Olin jo silloin varattu mutta immarreltu kyllä, en suostunut treffaamaan ketään.


      • tummakaunotar
        enlähtenyt kirjoitti:

        Niin no, asiakkaita saattaa olla muutama sata päivän aikana joten ... ei se tarkoita että kassaneiti nyt ihan kaikkiin asiakkaisiin ihastu.
        Ollesssani marketin kassalla töissä tuli joskus treffipyyntöjä, ihan suoraan uskalsivat miehet silloin ehdottaa eikä mitään lappuja tyrkyttänyt. Olin jo silloin varattu mutta immarreltu kyllä, en suostunut treffaamaan ketään.

        Tämän takia en kehtaisi ehdottaa mitään treffikutsua sille kassamyyjälle johon olen ihastunut. Jos se onkin varattu tai ei halua lähteä mun kanssa treffeille. Vaikka oon kuullut positiivista palautetta ulkonäöstäni. Jos kuitenkin tulisi pakit en enää koskaan kehtaisi näyttää naamaani siinä myymälässä. Leima olisi otsassa ja olisin naurun aihe siellä. Kassamyyjää se imartelisi mutta pakit saanutta asiakasta ei todellakaan. Vanha sanonta pätee tässäkin "toisen onni on toisen epäonni" tuossa imartelumielessä.


      • Jos asiakaspalvelija on varsinainen ammattilainen, hän ei ikinä naura, eikä kerro tapahtuneesta toisille. Tällainen käytös on epäammattimaista. Jos saisin treffikutsun, mutta en olisi kiinnostunut, niin olisin kiitollinen, en nauraisi, enkä kiusaisi, vaikka en ole kiinnostunut. Olisin ystävällinen ja kohtelias jälkeenpäin ja yrittäisin tehdä kaikkea mahdollista, jotta asiakas tuntee itseään tervetulleeksi kauppaan. Ihailen miehiä, jotka uskaltavat tekemään aloitteen. Se on niin suloista ja ihailtavaa.


      • j-mies kirjoitti:

        Puhutteko siellä työpaikalla aina kun joku ihana mies kävi taas ostoksilla jne.

        Vai mistä tiedät että jokainen on ihastunut asiakkaaseen?

        Paljonko on tullut treffipyyntöjä ja onko niihin jopa suostuttu?

        Tunnen paljon myyjättäriä ja kuulin niin paljon tarinoita (lähes jokaiselta), kun kassaneiti oli ihastunut asiakkaaseen. Itsekin olen ihastunut ja muutama työkaveri on ihastunut.


      • Tummakaunotar
        ahns kirjoitti:

        Jos asiakaspalvelija on varsinainen ammattilainen, hän ei ikinä naura, eikä kerro tapahtuneesta toisille. Tällainen käytös on epäammattimaista. Jos saisin treffikutsun, mutta en olisi kiinnostunut, niin olisin kiitollinen, en nauraisi, enkä kiusaisi, vaikka en ole kiinnostunut. Olisin ystävällinen ja kohtelias jälkeenpäin ja yrittäisin tehdä kaikkea mahdollista, jotta asiakas tuntee itseään tervetulleeksi kauppaan. Ihailen miehiä, jotka uskaltavat tekemään aloitteen. Se on niin suloista ja ihailtavaa.

        Ikä varmaan vaikuttaa myyjän tyyliin toimia kyseisessä tilanteessa. Tämä tummakaunotar johon olen ihastunut on varmaan 22-26 vuotias. Houkuttaisi kyllä ottaa selvää mitä hän tuntee minua kohtaan. Ehkä sitten jos vielä tapaamme jossain muualla kuin hänen työpaikallaan, kuten sen yhden kerran kävi. Sitä ei välttämättä enää tapahdu ja en koskaan saa tietää voisiko tästä tulla mitään.


      • Kaupan.kassa
        ahns kirjoitti:

        Ja tiedän, että lähes jokainen kassaneiti on ihastunut asiakkaaseen...

        Mistäpä sen tiedät? Minä en tunne yhtään kolleegaa, joka olisi ihastunut asiakkaaseen. Mutta monta tiedän, joihin asiakas on ihastunut, itsekin olen joutunut tai päässyt ihastuksen kohteeksi. Miehillä tuntuu olevan sellainen logiikka, että ystävällinen ja hymyilevä asiakaspalvelija on siinä ihan vasiten tyrkyllä. En kaupan kassana todellakaan myy muuta kuin elintarvikkeita, seksi- ja seuralaispalvelut voi ostaa jostain muualta.


      • Stalkkeritkaupoissa
        j-mies kirjoitti:

        Puhutteko siellä työpaikalla aina kun joku ihana mies kävi taas ostoksilla jne.

        Vai mistä tiedät että jokainen on ihastunut asiakkaaseen?

        Paljonko on tullut treffipyyntöjä ja onko niihin jopa suostuttu?

        Vakoojiahan nämä ihmiset ovat.

        Ai, mistäkö tietävät?

        - sijaintiedot esim. puhelin
        - kaupan turvakamerat (eli henkilö/henkilöt, jolla on pääsy tsekkaamaan turvakameroita on vakooja, käytännössä vartijat, vartijafirma, poliisit ja myymäläpäällikkö, toisinaan myös toiset myyjät) ja tai kameroiden hakkerointi
        - vakoojat kaupoissa asiakkaina
        - vakoojat kaupoissa myyjinä
        - vakoojat kaduilla, kulkuvälineissä yms.

        Ai nii ja kyllähän poliisikin voi seurustella asiakkaansa kanssa tai vaikkapa turvallisuuspäällikkö vartijan kanssa!

        Tietysti Jenkeissä nämä ovat big no no eikä siellä ymmärretä meikäläisten normaalia kulttuuria vaan pistävät moneksi vuodeksi linnaan. Ei käy kateeksi, ei!


      • stalkkeritkaupoissa
        Stalkkeritkaupoissa kirjoitti:

        Vakoojiahan nämä ihmiset ovat.

        Ai, mistäkö tietävät?

        - sijaintiedot esim. puhelin
        - kaupan turvakamerat (eli henkilö/henkilöt, jolla on pääsy tsekkaamaan turvakameroita on vakooja, käytännössä vartijat, vartijafirma, poliisit ja myymäläpäällikkö, toisinaan myös toiset myyjät) ja tai kameroiden hakkerointi
        - vakoojat kaupoissa asiakkaina
        - vakoojat kaupoissa myyjinä
        - vakoojat kaduilla, kulkuvälineissä yms.

        Ai nii ja kyllähän poliisikin voi seurustella asiakkaansa kanssa tai vaikkapa turvallisuuspäällikkö vartijan kanssa!

        Tietysti Jenkeissä nämä ovat big no no eikä siellä ymmärretä meikäläisten normaalia kulttuuria vaan pistävät moneksi vuodeksi linnaan. Ei käy kateeksi, ei!

        Niin ja tähän sitten vielä ne piilokamerat ja mikit puissa, kaduilla, pihoilla yms. ja vaikkapa puheet kun myyjät keskustelevat keskenään ja joku ulkopuolinen kuulee!


      • Stalkkeritkaupoissa
        stalkkeritkaupoissa kirjoitti:

        Niin ja tähän sitten vielä ne piilokamerat ja mikit puissa, kaduilla, pihoilla yms. ja vaikkapa puheet kun myyjät keskustelevat keskenään ja joku ulkopuolinen kuulee!

        Sitten vielä myyjät juoruaa keskenään, vartijat juoruaa keskenään, vartija juoruaa myyjälle tai päinvastoin, kemmi/vemmi juoruaa, muut asiakkaat juoruaa keskenään ja juoruaa eteenpäin, hyvässä lykyssä kaupassa on vielä joku sossun/kelan kateellinen agentti asiakkaana kyttäämässä, poliisit juoruaa ja sitten vielä osa näistä kaikista kirjoittelee Suomi24:een aivan helvetin kateellisena ja alkaa juonimaan kuinka sais sen asiakkaan ja myyjän romanssin tuhottua ja seuraava elämäntehtävä onkin sitten mustamaalaaminen, juoruaminen, sabotaasi, myyjälle potkujen järjestäminen tai vähintäänkin kaikkien työvuorojen pyyhkiminen työvuorolistalta pois juuri kyseistä kaupasta!

        Kyllä on suomalaiset kateellista porukkaa, ai että!!!


      • StalkkeritKaupoissa
        Stalkkeritkaupoissa kirjoitti:

        Sitten vielä myyjät juoruaa keskenään, vartijat juoruaa keskenään, vartija juoruaa myyjälle tai päinvastoin, kemmi/vemmi juoruaa, muut asiakkaat juoruaa keskenään ja juoruaa eteenpäin, hyvässä lykyssä kaupassa on vielä joku sossun/kelan kateellinen agentti asiakkaana kyttäämässä, poliisit juoruaa ja sitten vielä osa näistä kaikista kirjoittelee Suomi24:een aivan helvetin kateellisena ja alkaa juonimaan kuinka sais sen asiakkaan ja myyjän romanssin tuhottua ja seuraava elämäntehtävä onkin sitten mustamaalaaminen, juoruaminen, sabotaasi, myyjälle potkujen järjestäminen tai vähintäänkin kaikkien työvuorojen pyyhkiminen työvuorolistalta pois juuri kyseistä kaupasta!

        Kyllä on suomalaiset kateellista porukkaa, ai että!!!

        Käytännössähän näissä tilanteissa on kyseessä, että vartiointifirma/turvallisuuspäällikkö ja tai työnantaja tai vähintään työvuorosuunnittelu ovat syyllistyneet rikokseen eli lahjuksen antamiseen, lahjuksen ottamiseen, korruptioon ja työsyrjintään (puuttuu enää vain maanpetos!) ja ellei ole niin sitten kyseessä "viaton" suuren suuri kateus tai joku ajattelee, että romanssi on häneltä jollain tavalla pois, tavalla tai toisella.

        Puuttuu enää vain maanpetos.


    • kjflsdkg

      Ystävällinen käytös ja silmiin katsominen ovat hyvää asiakaspalvelua.

    • miesasiakas

      Joo, sellainen perussetti on ihan hyvää aspaa, mutta joskus tulee tunne että tässä on nyt jotain syvempää taustalla.

      • lkdfjg

        Yleensä se "syvempi siellä taustalla" on asiakkaan oma toive, että tässä nyt olis jotain. Pahoittelen, sitä näkee mitä haluaa nähdä. Toki kassallakin voi romanssi leimahtaa, mutta yleensä asiakkaat ovat asiakkaita, tulevat ja menevät.


      • miesasiakas

        Kyllähän se voi olla että ajan kanssa sitä on alkanut elää omassa haavemaailmassa. Vaikkakin tietysti toivoo jotain muuta. Pitää vielä paneutua asiaan tai sitten unohtaa koko juttu.


    • deittirunoilija

      Aikanaan yksi kaveri iski diskon juomanjakelijattaren. Alkoi aluksi juttelemaan ja lopulta sovittua treffit. Ei ollut siihen aikaan kovaa ruuhkaa tiskillä.
      Pari kuukautta seurustelivat

    • Tummakaunotar

      Mulle sattui kerran sillai et käyn usein samassa kaupassa ja siellä on yks tosi nätti myyjä. Aina menen hänen kassalleen jos hän on siellä. Kerran sit näin tämän tumman kaunottaren baarissa ja menin juttelemaan kun hän oli yksin seisoskelemassa siellä. Uskomattoman hyvä fiilis tuli kun hän sanoi muistavansa mut kauppakäynneiltäni. Harmi kun oltiin kavereitten kanssa silloin lähdössä baarista. Muuten olisin tarjonnut hänelle seuraa ja tutustunut paremmin :) näen häntä vieläkin kaupassa ja haaveissani mietin jos uskaltaisin tehä aloitteen ja mitenkähän hän siihen reagoisi...

      • kokemuksianämäkin

        1, katsekontakti kestää sen sekunnin ja siinä se toinen saa toisesta valtan paljon tietoa mielikuvasta tästä toisesta ja se mielikuva on jumalattoman iso ja muuttumaton. Joskus kauan sitten olen kuullut ensivaikutuksen vaikutuksesta, että se on jopa 3/4 siitä mitä se ttoinen kokee ja sitä on todella muokata... Hyvä tyyppi on siis aina hyvä vaikka todellisuudessa onkin kaikkea muutta ja huono ihminen huono vaikka hänessä on ainesta muuhunkin.

        Esimerkki minkä olen kuullut ihmisen kertomana. Ihminen on korkeasti koulutettu ja teke merkittävää työtä isossa systeemissä. Hän menee erikoistavaraliikkeeseen ostamaan työssään tarvitsemaansa apuvälinettä . Hänelle riittää tavallinen peruslaite, sillä hän ei hirveästi tekniikasta välitä ja se edullinen perusjuttu riittää.
        Asiakaspalvelutilanteessa ollut myydä kiinnitää huomioin tämän ihmisen ulkoiseen habaan ja ottaa esiin laitteita jotka ovat liian monipuolisia ja moninkerroin kalliimpia.

        Tämä on vaan tälläinen esimerkki. Itse olen noissa kaupan kassatilanteissa saanut pari sellaista merkittävää kokemusta positiivisesti.... toinen näistä on nykyään ihan läheinen kaveri ja toinen meni pian historiaan... Kolmas mieleeni jäänyt tilanne taas oli tosi käsittämätön. Vaihdevuosiiän sata vuotta aiemmin kokenut nainen alkaa lukemaan minulle kaupan kassalla tuotteiden hintoja ja kyselemään asioita... oletti suoraan etten ymmärtänyt mitää.... maksoin ostokset ja toivotin hyvää loppuelämää, sillä kuolema on ilmeinen seuraavassa kohtaamisessa.


    • AsiakasM83

      Yleensä ensimmäinen katsekontakti uuden ihmisen kanssa kestää noin 1 sekuntia, eikö vain? Mutta joskus ikäänkuin jähmettyy toisen silmiin ja katsekontakti venyy jopa 2-3 sekunnin mittaiseksi. Näin käy joskus myös kassoilla ja on vaikea olla kuvittelematta, etteikö tässä mitään olisi.

    • Tummakaunotar

      Ei sekään tunne tuu kaikkien kanssa. Ja jos jonku kanssa vaan tulee niin ajatukset saa siivet. Olis noloo tehä joku alote sen kanssa jos tuleekin pakit niin en kehtais enää mennä sinne kauppaan. Pakko vaan nauttia ajatuksesta kuinka onnellinen olis jos pääsis treffeille jonkun niin kauniin naisen kanssa :)

    • miesasiakas

      Huhhuh, tänään meinas mennä tältä mieheltä jalat alta yhdestä katseesta, koko loppu päivä oli pelastettu.

    • Tyytyväinenasiakas

      Jos kassaneiti tykkää asiakkaasta ja kaupassa ei ole ruuhkaa niin miksei sitä voisi vähän heittää juttua sillä ihastukselleen? Kävin yks kerta kaupassa ostamassa suklaarasian ja vein sen kassalle. Kyseinen kassalla ollut vanhempi nainen yllätti mut tosissaan ku alkoi jutella että voi kiitos toinko hänelle suklaata :) olin tietenkin mukana jutussa ja oli oikein piristävä käynti siellä :) Enemmän tuollaista asiakaspalvelua saisi olla :)

      • Kaupan.kassa

        Ja tästäkin kohtaamisesta joku tollo olisi saanut viriteltyä romanttisen kohtaamisen. Juuri tuollainen asiakaspalvelu tuo asiakkaita kauppaan, on vähän kuin kavereita oltas. Itse olen kaupassa töissä ja paljon olen ystäviä työn avulla saanutkin, kun voi hiljaisena aikana höpötellä asiakkaitten kanssa. Mutta siihen se jääkin, jos joku alkaa mielestäni kuvitella liikoja, tyyppi pitää pudottaa välittömästi maan pinnalle. Kokemusta on siitäkin, että asiakas alkaa stalkkaamaan.


      • TurhastaKade
        Kaupan.kassa kirjoitti:

        Ja tästäkin kohtaamisesta joku tollo olisi saanut viriteltyä romanttisen kohtaamisen. Juuri tuollainen asiakaspalvelu tuo asiakkaita kauppaan, on vähän kuin kavereita oltas. Itse olen kaupassa töissä ja paljon olen ystäviä työn avulla saanutkin, kun voi hiljaisena aikana höpötellä asiakkaitten kanssa. Mutta siihen se jääkin, jos joku alkaa mielestäni kuvitella liikoja, tyyppi pitää pudottaa välittömästi maan pinnalle. Kokemusta on siitäkin, että asiakas alkaa stalkkaamaan.

        Kyllä niitä seurustelusuhteita ja romansseja on syntynyt niin asiakkaan ja myyjän, asiakkaan ja asiakaspalvelijan, asiakkaan ja personal trainerin, pomon ja alaisen, opettajan ja oppilaan, rehtorin ja opettajan, laulajan ja fanin, poliitikon ja avustajan, lääkärin ja potilaan välillä.

        Itse tiedän noista jokaisesta vähintään yhden tapauksen ja toisista useammankin. Osa miuttanut yhteen, mennyt naimisiin ja saanut lapsiakin.

        Ihan normaalia että suhteita ja romansseja syntyy siellä missä ihmiset viettävät aikaansa ja tutustuvat samanhenkisiin ihmisiin. Suhteetkin voivat olla syvempiä ja pysyvämpiä kun kaksi samanhenkistä kohtaa.

        Epätoivotun ahdistelijan ja toivotun "ahdistelun" eron kyllä jokainen vähänkään normijärkinen huomaa.

        Älä turhaan ole kateellinen muiden ihmisten jutuille, keskity sen sijaan omaan elämääsi:)


    • fwy

      Flirttailin ihan huvin vuoksi joskus asiakkaille, ei niissä ollut sen enempää tunnetta mukana. Asiakas yleensä aloitti ja menin mukaan. Kun sitten tutustuu paremmin aikanaan, niin se flirtti vaan jää päälle, siitä tulee periaatteessa yksi yhteinen vitsi. Omalla kohdalla en ole koskaan ollut ihastunut asiakkaaseen (: Mutta ollut vain huonoa tuuria.

      Moni asiakas kyllä (ei tosin yksikään näistä, jotka ovat flirttailleet kanssani) on kyllä ihastunut minuun, kun olen antanut heille perus hymyn ja katsekontaktin. Moni usein kokee sen jotenkin intiimiksi.

      Olen kyllä itse ollut kassapoikaan ihastunut, mutten koskaan pystynyt pyytämään häntä kahville. Kun päätin tehdä niin, ei miestä näkynyt kassalla n. kahteen kuukauteen. Tällä välin olin jo ehtinyt tutustua toiseen mieheen ja ihastua häneen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      142
      983
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      21
      964
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      830
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      825
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      798
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      732
    Aihe