Mietin tässä, että on hitosti keräytynyt ongelmia. Osa sellaisia, että en ole niitä huomannut tai että en ole tajunnut mitä ne on, mutta aikamoinen vyyhti niitä nyt on. Minun täytyy pälpättää nykyään niistä joka kohtaan. Ymmärrän ajatuksiani, kun puhun niistä. Tai kirjoitan. Ja aina avautuu jotain lisää. Mutta onko sekään hyvä? Mites muut pähkii ongelmiaan?
Miten te käsittelette ongelmianne?
38
527
Vastaukset
- palsta.ätmi
Laitan ne naisten syyksi.
No tapahan se tuokin. Kyllä minäkin vaan väkisin etsin syitä muista ongelmiin... Mutta omat ongelmat vaan ei mihinkään häviä muitten syyksi laittamalla.
- älä.paisuttele.ongelmia
Ennen ongelmien ratkomista olisi hyvä asettaa ne oikeisiin mittasuhteisiin, usein pienetkin jutut paisuvat mielessä kun niitä märehtii märehtimällä.
Tunnin juoksulenkki ja sauna sen päälle auttaa ainakin itseäni pääsemään paremmin sinuiksi ongelmien kanssa.Joo. Ihan hyvä pointi. Mä mietin myös, että vois olla hyvä joskus listata niitä tärkeys/kiireysjärjestykseen. Itsehän oon tupannut olemaan luonteeltaan nytkikkihetityyppinen. Sitten jos niitä kasautumaan alkaa kunnolla, sekoaa määrästä ja tärkeydestä helposti. Sitten ne kaikki vaivaa yhtäaikaa, eikä saa yhtäkään hoidettua kunnolla.
- m-i-e-z
Ei ole ongelmia. Mikäli ongelmia tulee, ne käsitellään ja hoidetaan pois alta.=)
- 344243243
1. Syytän edeltäjääni
2. Kirjoitan lapun seuraajalleni, jossa käsken syyttää minuaRiippuu ongelmasta kyllä tuolla kaavalla. Jos ongelma vaikka omissa palleissa oleva kuppa, ei heippalapulla saa ongelmaan ratkaisua...Tosin tietääpähän toinen että ketä syyttää... Tyhjää parempi. :-D
- Kiltti-ja-kunnollinen
Ei minulla ole ongelmia. Yksinäisyys on tavallaan ongelma mutta se onkin naisten vika
Voisihan sitä pitää seuraa miesten kanssa, sitten ei syyttäs suotta naisia. Siinä saattas joku nainen sivussa lyöttäytyä kupeelle. :-D
- Pakkopuhua
Juttelen asioista paljon kavereille. Naisten aiheuttama henkinen ja eräässä tapauksessa fyysinenkin väkivalta taas sai terapian pakeille. Kun itsetunto lytätään lopullisesti on enään ainoa tie puhua asiat halki ammattilaisen kanssa tai päätyä köyden jatkeeksi. Valitsin ammattilaisen.
No itse ihan samalla linjalla. Puhuminen saa mut ymmärtämään asioita. Ammattilainen monesti osaa esittää vaan oikeat kysymykset ja johdatella. Kannatan jatkamaan puhumista. :-)
- EdesUnissa
Hoidan ongelmat pois. Niitä tulee joka päivä, eikä niitä voi välttää muuta kuin pakenemalla erämaahan, olla tekemättä mitään ja puhumatta kenellekään.
Jotkut ongelmat vaativat ajattelua enemmän kuin kaksi minuuttia, ja ne hoidan huomenna. Mahdottomat asiat teen heti, ihmeet vaativat aikaa.
Jotkut ongelmat katoavat itsekseen kun ne vain unohtaa hoitaa.Joo. Ongelmia on erilaisia. Jotkut hoitaa vasemmallakin kädellä, mutta pahimmat minusta sellaiset, joista ei meinaa saada selvää. Tunteet saa aikaan sellaisia. Ja tunteet osaa tulla peloista ja epävarmuudesta ja vaikka mistä. Ne on mulle vaikeimpia...
Tuo unohtaminen ois joskus hyvä, se onnistuu parhaiten just pikkusissa ongelmista, tunnejutut taas huonoiten, vaikka tavallaan ne vois olla kyllä toisinpäin paremmin. Joku kattolistan laitto vois olla elämästä 5 min, mutta ei jokakerta katsoessa vaivais, mutta tunnetila voi tulla vahingossa ja unohtuessaan ei edes vaadi tutkiskelua uudelleen.
- Teknodonna
Ongelmat ovat kuin sukulaiset, niistä ei pääse eroon. En tosin haluaisikaan päästä. Lisäksi vuodessa on yksi päivä, jolloin ongelmat sumaantuvat (onkohan tällaista sanaa olemassakaan) ikään kuin roskat pieen puroon, ja tukkivat sen. Juuri siinä kohtaa vesi toimii mielestäni loogisesti ja ihminen ei. Vesi nimittäin kiertä ongelmat ja ihminen puskee väkisin päin patoa ja kasaa taakseen lätkön kuravettä.
Vesi on älykäs elämänmuoto.
(Naurua)
😁- Teknodonna
Ja mulla on perusteeton ja aiheeton päänsärky.
😁 - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Ja mulla on perusteeton ja aiheeton päänsärky.
😁Mikään ei Telluksella vituta niin paljon kuin päänsärky.
Päänsärky sucks
😎 - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Mikään ei Telluksella vituta niin paljon kuin päänsärky.
Päänsärky sucks
😎Jos on oikein helvetillinen hedari, niin todellisuuden ilme vääristyy pelkäksi sietämättömäksi kivuksi.
Mikä se sellainen maailmankaikkeus on joka on vain sietämätöntä kioua?
😎 - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Jos on oikein helvetillinen hedari, niin todellisuuden ilme vääristyy pelkäksi sietämättömäksi kivuksi.
Mikä se sellainen maailmankaikkeus on joka on vain sietämätöntä kioua?
😎Nestetasapainon ylläpitäminen on mulla aika herkkä koneisto, joka kuivahtaa aika nopsaan. Jos ei muista tankata, niin käy näin.
Ajatus ei kulje
Kallo halkeaa
Näkökentässä on omituiset reunarinkulat
Burana ei auta... vielä.
Mua ei yksinkertaisesti ole olemassa. On vain kipupääsäkki.
😎
Jaa, no toisinaan minä käsken niiden nousta hirteen ja toisinaan taas koetan jotenkin lohduttaa. Katsos minun ongelma on oikeastaan ihmiset jotka avautuu mulle ongelmistaan (ette ehkä usko mutta olen hyvä kuuntelija/keskustelija, mulle tilitetään varmaan keskimääräistä enemmän). No ei ne oikeastaan ole ongelma, mukavaahan se on yrittää auttaa. Mulle itselle ei ongelma ole oikeastaan mikään, siksi minulle kai helposti avaudutaan kun näen ne valoisat puolet asioissa enkä itse nillitä oikeastaan koskaan juuri mistään, paitsi tietysti täällä palstalla naisista mutta se on ihan eri juttu.
No joskus mietin, että onko ongelmista kärsimätöntä ihmistä olemassakaan. Mutta kai sit ainakin lähes on... Mutta selkeesti haluatkin kuulla toisten ongelmia, ehkä se jo ennalta ehkäisee omia ongelmia? Vertaistukea, ennen oikeaa ongelmaa?
tähänsekaappi kirjoitti:
No joskus mietin, että onko ongelmista kärsimätöntä ihmistä olemassakaan. Mutta kai sit ainakin lähes on... Mutta selkeesti haluatkin kuulla toisten ongelmia, ehkä se jo ennalta ehkäisee omia ongelmia? Vertaistukea, ennen oikeaa ongelmaa?
Joo on, jos/kun ei muodosta parisuhdetta naisen kanssa siinähän varmaan jo häviää 90% oikeista ongelmista, 5% häviää kun ei ryssi raha-asioitaan ja loput 5% kun ei riitele ihmisten kanssa, näin väittäisin. Tietysti jos jostain asiasta sitten haluaa tehdä ongelman onhan sekin helppoa mutta minusta tässä maailmassa ei kovin ylipääsemättömiä ongelmia ole kun suhtatuu asioihin stoalaisen tyynesti.
No joo, en oikeastaan ihan kaikkea aina haluaisi kuulla mutta juttelen kyllä jos joku alkaa avautumaan. Kyllä se tavallaan tietysti omia ongelmia pienentää kun jollain menee huonommin mutta sekin on suhtautumistavasta kiinni. Mulle on esim. silloin kun olen itse ollut työttömänä kaverit soitelleet ja murehtineet pelkoaan siitä että niillä saattaa työt kohta loppua, siis vain saattaa ja silti tilitetään hirveän isona asiana kaverille jolla ne on jo loppuneet niin onhan se tavallaan aika hupaisaakin kun minä en sellaisia pikkujuttuja näe oikeina ongelmina.Harmaaritari kirjoitti:
Joo on, jos/kun ei muodosta parisuhdetta naisen kanssa siinähän varmaan jo häviää 90% oikeista ongelmista, 5% häviää kun ei ryssi raha-asioitaan ja loput 5% kun ei riitele ihmisten kanssa, näin väittäisin. Tietysti jos jostain asiasta sitten haluaa tehdä ongelman onhan sekin helppoa mutta minusta tässä maailmassa ei kovin ylipääsemättömiä ongelmia ole kun suhtatuu asioihin stoalaisen tyynesti.
No joo, en oikeastaan ihan kaikkea aina haluaisi kuulla mutta juttelen kyllä jos joku alkaa avautumaan. Kyllä se tavallaan tietysti omia ongelmia pienentää kun jollain menee huonommin mutta sekin on suhtautumistavasta kiinni. Mulle on esim. silloin kun olen itse ollut työttömänä kaverit soitelleet ja murehtineet pelkoaan siitä että niillä saattaa työt kohta loppua, siis vain saattaa ja silti tilitetään hirveän isona asiana kaverille jolla ne on jo loppuneet niin onhan se tavallaan aika hupaisaakin kun minä en sellaisia pikkujuttuja näe oikeina ongelmina.No voihan ongelmia välttää, mutta itse ainakin tarviin elää. Parisuhde on tärkeää mulle ja raha-asiat menee vaan välillä ketuiks... Ja riitelemättä ei osaa olla, kun on lapsia inhottavanoloisen exän kanssa...
Otan ne yleensä oitis käsittelyyn ja kääntelen kuin kännykkää kädessäni, katsoen sen kaikki puolet ja pinnat. Katsellen joka kantilta. Mietin mistä tähän tultiin ja millä tästä päästään. Yleensä ne ongelmat saa aina puiduksi pois, kun ei lakaise niitä matonalle.
Joskus joku asia kestää kauemmin, mutta silloinkin säädän itselleni pidemmän pinnan ja lupaan kestää sen aikaa, että saan asian hoidettua kuntoon. Mä olen aika hyvä psyykkaamaan itseäni. On tullut treenattua kakarasta lähtien. :)No mietin itse just tuota pidemmän pinnan etsintää. Varsinkin parisuhdeasioissa pitäisi antaa toiselle aikaa ja osata ottaa sitä itsekin.
Mutta itse olen varmasti vasta muutaman vuoden opetellut käsittelemään ongelmia ja matonaluset on tyhjänä niistä. :-) mutta niitä on kyllä. :-Dtähänsekaappi kirjoitti:
No mietin itse just tuota pidemmän pinnan etsintää. Varsinkin parisuhdeasioissa pitäisi antaa toiselle aikaa ja osata ottaa sitä itsekin.
Mutta itse olen varmasti vasta muutaman vuoden opetellut käsittelemään ongelmia ja matonaluset on tyhjänä niistä. :-) mutta niitä on kyllä. :-DHiljaa hyvä tulee. Ja kun joutuu tosissaan opettelemaan, se jää kyllä sinne selkärankaan. Opittuasi jo paljon helpompaa, kun vasta opetellessa. Siitä tulee tapa jonka omaksuu ja se toimii aina, kun muistaa olla itselleen rehellinen ja käydä itsensä kanssa vuoropuhelua. Vaatii, että hyväksyy omatkin virheensä ja epätäydellisyytensä. Omakuva ei aina imartele, mutta kehittyminenhän se onkin tärkeintä. Kärsivällisyyskin on kehitettävissä oleva asia.
Mä kehitän pidempää pinnaa äitinä ja haluan kasvaa sillä saralla. Aina joku projekti käynnissä itseni kanssa. :)zönggö kirjoitti:
Hiljaa hyvä tulee. Ja kun joutuu tosissaan opettelemaan, se jää kyllä sinne selkärankaan. Opittuasi jo paljon helpompaa, kun vasta opetellessa. Siitä tulee tapa jonka omaksuu ja se toimii aina, kun muistaa olla itselleen rehellinen ja käydä itsensä kanssa vuoropuhelua. Vaatii, että hyväksyy omatkin virheensä ja epätäydellisyytensä. Omakuva ei aina imartele, mutta kehittyminenhän se onkin tärkeintä. Kärsivällisyyskin on kehitettävissä oleva asia.
Mä kehitän pidempää pinnaa äitinä ja haluan kasvaa sillä saralla. Aina joku projekti käynnissä itseni kanssa. :)No mä haluisin ehkä just pitääkin taukoa itseisprojektista just nyt. Oiskin joku kytkin, millä vois napsauttaa ajatukset itsestään off-asentoon.
Ja ois paljon muuta tekemistä...
- Fwefsddfnjdfkdfsdfs
Vetämällä vessan tai pakkaamalla kamani.
No mä vedän vessan ilman ongelmiakin ja pakkaan tavarat kun oon lähdössä johonkin, unohtuneet tavarat tai pitkään vetämättä ollut pönttö kyllä aiheuttaa ongelmia..
- Homo-atm
Olen paloitellut ja polttohaudannut kaikki ongelmani. Mutta tekoni olen sovittanut ja nykyään herään jokaiseen aamuun ilman ongelmia.
Hautaan ne syvälle sisälleni ja odotan hetkeä kun kaikki räjähtää kerralla ulos.
No mäkin tein niin joskus. Sitten ne yleensä ei kyllä ees selvinnyt...samat asiat löysi kohta taas edestään. Ei sopinut mulle. Ja varsinkin jos ne oli parisuhdeasioita. Exän kanssa kyllä usein menee hermot nyttenkin, mutta kovasti yritän pitää asiasta kiinni ja rauhoittuu. Aina se ei onnistu. :-D
- perseerkki
>>Hautaan ne syvälle sisälleni ja odotan hetkeä kun kaikki räjähtää kerralla ulos.
Damn right! En osaa, halua enkä pysty käsittelemään ongelmia kuin näin. En kertakaikkiaan halua ottaa ongelmia esille ennen kuin räjähdän. Ongelmista jauhaminen tuntuu falskilta ennen sitä!
- useimmitenmenee
Useimmiten en käsittele mitenkään, odotan ensin, meneekö itsekseen ohi.
No tuo aikakin jotain hoitelee. Varsinkin tunne-asioihin pitäis itsekin antaa aikaa. Mutta ehkä se ongelma ei olekaan mikään, vaan tunne jostain olemattomasta...Ja kun se olematon ei palaa enää, ongelma on poissa...
- jetsetrs
Annan niiden valua hiljaa sisälleni. Osa imeytyy näin persoonaani muodostaen traumoja ja osa juoksee sihdistä läpi lakaten olemasta.
Tosi kliinisen kuuloinen laitoshoitoa kohden suuntautuva ongelmienratkaisumalli sanoisin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18011299
- 565381
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462627- 382301
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131811Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441735Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta381393Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371319Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61226Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut261159