Ois kiva kuulla kommenttija kuinka naapurit sopeutuu keskenään.
Ollaanko ylimpiä ystäviä vai vihamiehiä toisilleen?
Kurikkalaiset naapurina!
36
969
Vastaukset
- Naapuri-
Eri puolilla Suomea (ja Kurikkaa) asuneena sanoisin, että ei Kurikkalaiset eroa mitenkään: tervehtivät yleensä kun näkevät naapurin, ja osa naapureista on todella ystävällisiä, mutta löytyy niitä vähemmän ystävällisiäkin naapureita..onneksi tosin harvemmin.
- Plo
Tyhmä kysymys, et liene mikään järjen jättiläinen ??
- Jättiläismies
Olen. Osaan kirjoittaa kolmekin kysymysmerkkiä. Osaatko itse???
- munkokemus
Aika mettälääsiä ne on.
- kunnon_kurikkalaanen
Kunnon kurikkalaanen ei halua tiätää naapuriista yhtää mitää
- Metsäläiset
Kerrostalokulttuuria ei ole Kurikassa vielä. Tuskin tuleekaan, kerrostalo asukkaat kertovat että yksityisyyttä ei ole. Ikkunasta vaharataan, ovisilmästä tutkitaan ketä liikkuu rapussa. Olipa joku vanhempi laittanut jakkaran ovisilmän kohdalle lasta varten joka sitten seurasi siitä ja tiedotti ketä liikkuu. Nämä tapahtuu omistusasunnoissa kuinka on sitten laita missä asuu vuokralaisia. Moni on muuttanut pois justiin näistä syistä. Tässä syy miksi mettälääsiä on niin paljon.
- joka-kyläs
Metsäläiset kirjoitti:
Kerrostalokulttuuria ei ole Kurikassa vielä. Tuskin tuleekaan, kerrostalo asukkaat kertovat että yksityisyyttä ei ole. Ikkunasta vaharataan, ovisilmästä tutkitaan ketä liikkuu rapussa. Olipa joku vanhempi laittanut jakkaran ovisilmän kohdalle lasta varten joka sitten seurasi siitä ja tiedotti ketä liikkuu. Nämä tapahtuu omistusasunnoissa kuinka on sitten laita missä asuu vuokralaisia. Moni on muuttanut pois justiin näistä syistä. Tässä syy miksi mettälääsiä on niin paljon.
Joka kyläs on ne omat luonnevikaisensa ei niiltä voi välttyä
- Huuhaaaaa
Metsäläiset kirjoitti:
Tapahtuuko tälläästä siinä Kurikan yhyres aina "kerrostaloos?"
- oommako.me
Huuhaaaaa kirjoitti:
Tapahtuuko tälläästä siinä Kurikan yhyres aina "kerrostaloos?"
oommako met leskilaaksos
- Leimaavaa
Jos on yhtä yksinkertainen kuin on Kurikkalainen ei huomaa asioita. Täällä sanotaan edessä toista ja takana toista. Vastuu jää aina kuulijalle viekö asioita eteenpäin. Suurin osa vie. Tarkoittaa sitä että kuulija on yksinkertainen eikä ota vastuuta puheistaan. Kieltää sitten kaiken puhumansa. Kaupan myyjillä ei ole vaitiolovelvollisuutta. Kertovat asioita joita ei saisi. Yksi tuttuni oli Kurikan Alkossa töissä kertoi joskus jostakin että on sekin ihminen aika juoppo. Tiesin ketä tarkoitti.Kauppojen myyjät kertovat askaluontoisia asioita. Myyjille pitää saada vaitiolovelvollisuus että ovat juridisesti vastuussa puheistaan. Onko sellainen Pankkien hekilökunnalla?. Pienellä paikkakunnalla kaikki korostuu kun kaikki tuntee toisensa. Kuulin hiljattain kun joku puhui toisesta todella pahaa. Itse puhuja on ollut psykiatrisessa hoidossa. Tässä tarkoitan sitä että vastuu jää kuulijalle.
- IisakkoMämmilä
Mutta pitävät aina mämmi karkeloita pääsiäisen aikahan.
- outo_paikkakunta
posket pursuaa mämmiä
- muutinpois
aivan sama onko kyseessä om ja kerrostalo ensin naapurille hymyillään sitten kun se on pois puhutaan paskaa siitä...siksi pitää juuri asioida kaupoissa toisella paikkakunnalla ja ryypätä hotellissa muualla...se on e-p kiro ikuinen naapurikateus..menöökö sillä paremmin..kukaan sitä ei myönnä mutta kaikki tietää että se on siellä..
- Nimimerkki934857
Kurikka on kaunis paikka elää. Kurikassa on ystävällisiä naapureita ja ystävällisiä ihmisiä. Kurikassa saa omaa rauhaakin. Ihmettelen kovasti tätä kritiikkiä Kurikkalaisia vastaan. Naapurit tervehtivät ja ovat asiallisia. Mitä juoruihin tulee, ne eivät yleensä palvele ketään...
- FeikkiNimimerkki934857
Ja vielä. Lääkärit kirjoittaa auliisti reseptejä ja mielialalääkkeet tosi hyviä.
- lääkärit.korjaa
FeikkiNimimerkki934857 kirjoitti:
Ja vielä. Lääkärit kirjoittaa auliisti reseptejä ja mielialalääkkeet tosi hyviä.
Valitettavasti lääkärit joutuu korjaamaan tiettyjä oikeusvaltioon kuuluvia puutteita
Oikeasti kuuluisi korjata ne alkuperäiset ongelmat mistä ne on aikanaan lähteneetkin
- VirtatuoVirtavie
No kymmenen vuotta oon täällä asunut ja hyvin on mennyt. Ei oo naapurit häirinneet ja ihan oon rauhassa saanut olla, kun ei käy kun ruokakaupassa ja tuttavia ei paikkakunnalta ole. Tässä auttaa se, että käy vielä muualla töissä. Ikinä en oo asunut paikkakunnalla, missä oon töissä, se auttaa paljon asioiden omana pitämisessä.
- Vaakava
Onko hyvä yksin? Yksinääsyys on kautta ihmiskunnan historian kertonu ongelmista, rikolliset, sairahat tai ne joilla on nuppinsa kans tekemistä on muista eritetty, tahtoovat tai eivät. Ja vain sairahat elukat omasta taharosta yksin tahtoo olla.
- anonymiteetti--
Olen kuullut että tuota harrastetaan myös muissa pohjanmaan kunnissa mitähän se kertoo pohjanmaasta
- VirtaTuoVirtaVie
En mä yksin ole enkä yksinäinen. Ei vaan kiinnosta kyläpaliikki. Kommenttini oli siis kehu kurikkalaisille ja omille naapureille, että saa olla ihan rauhas jos haluaa. Ja työasioihin on muutenkin ihan tervettä pitää etäisyyttä, ettei ne seuraa kotio.
- oikeus_olla
VirtaTuoVirtaVie kirjoitti:
En mä yksin ole enkä yksinäinen. Ei vaan kiinnosta kyläpaliikki. Kommenttini oli siis kehu kurikkalaisille ja omille naapureille, että saa olla ihan rauhas jos haluaa. Ja työasioihin on muutenkin ihan tervettä pitää etäisyyttä, ettei ne seuraa kotio.
Kurikassa on ainakin oikeus olla anonyymi ellei sitten jostakin syystä herätä erityistä huomiota esim. ammuskelemalla naapurin koiria
- hurtat
oikeus_olla kirjoitti:
Kurikassa on ainakin oikeus olla anonyymi ellei sitten jostakin syystä herätä erityistä huomiota esim. ammuskelemalla naapurin koiria
Joo ei niitä hurttia saa ampua ainakaan kovin paljoa
- Vaakava
Pohjan akan mailla on akkavalta, täälä komentaa akat tai akkamaiset miehet. Sentakia ei sanota suoraa, meikatahan ja feikatahan, valehrellahan,peitellähän ja näytellähän että asiat olis hyvin, vaikka torellisuures kuriuuden keskellä rauhattomat yrittää tuskihinsa turtua. Akat on sellaasia ja akkamaset miähet kans, omahyvääsiä teeskenteliöötä.
- karmirz
tiivistyy hyvin koko etelä-pohjanmaa todellisuus edellä mainittuihin lauseisiin...olen asunut kurikassa,teuvalla,seinäjoella ja kauhavalla..samanlaisia kyrääliöitä ja seläntakana puhujia kaikki..nyt oon etelä suomessa ja terassillakin ihmiset moikkaa eikä vaan kato kuka vittu toi on..
- Olosuhteidenpakosta
Ikävä kyllä erittäin usein ollaan hyviä naapureita eespäin, takana puhutaan paskaa.
Kerrotaan hyvänäki juoruna montako tupakkia sen ukko päiväs poltteloo ja lapset metelööttöö pihas ku kolme leikki-ikäistä leikkii pihalla.
Kumma hajuki sieltä päin välillä tuloo.
Ja tää siis totta. Kurikas. - Jurvalaasetonkarehia
Kurikas oikiat asiat pysyy. Oon kuullu notta jauhelihapitza on Kurikas ykköösenä vuosi kymmenestä toisehen.
- kurikas-ei
Kurikas ei oo koskaa ollu mitää doupinkia
- Skinkka
Kyllä on paska säkä jos kurikkalainen mämmi housu muuttaa naapurustoon asuntojen arvo laskee. Seinäjoki rock city
- järviset---
Järviset-Fischerit aiheuttaa ansiotonta arvonlaskua?
- Kokemuksensyvärintaääni
Oottako koskaa kuullu kenenkään muun kun jalasjärvisen kehuvan jalasjärviä ? Kyllä omahyvääsimmät ja ylimielismät ämmät asuu siä.
Ymmärtäähän sen, kun jatkuvaa nousukautta oli soran jäläkehen oli 90-luvulle asti, kokoaijan vain saanu lisää ja enemmän kaikkia. Kovia tyälääsiä omastamielästä vaikka nousukauren hemmoteltuja harhaasia pyrkyriä joilla ei mitään käsitystä mikä on oikeen ja mikä väärin. - ei_ole_mitään
Ei ole mitään sellaista käsitettä kuin "kurikkalaiset" tai vaikka "teuvalaiset" kun jokahinen on oma yksilönsä jo naapuri voi olla täysin päinvastaanen
- Näinon
Mutta sellanen käsite on ku Jurvalaaset.
- jurvalaasia_panetellahan
Minkähän takia juuri jurvaalasia panetellahan vaikka ne on eherottomasti paremmasta päästä käyttäytyviä koko pohojammaalla
- ainoa.miinus
jurvalaasia_panetellahan kirjoitti:
Minkähän takia juuri jurvaalasia panetellahan vaikka ne on eherottomasti paremmasta päästä käyttäytyviä koko pohojammaalla
Ainoa miinus on jurvalaasten tupakinpoltto missään muualla ei enää polteta tupakkia
- Jepsss
Ja valitukset voi lähettää Jurvan kuntahan.
- valitukset---
Ne valitukset menee Kolinan koululle oppilaille etsi kymmenen kirjoitusvirhettä tästä valituksesta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984