renkaiden ilmaus huoltoasemilla

autotypy

Voi olla tyhmä kysymys, mutta miten huoltoasemilla siitä kastelukannujen vieressä olevasta ihme pöntöstä laitetaan ilmaa renkaisiin?

15

2554

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähänneuvoa

Niitä laitteita on niin paljon, että näkemättä vaikea neuvoa. Ota joku kaveri mukaan tai kysy siitä huoltoasemalta neuvoa. Voit myös googlettaa "Shell Palvelutankkaus" ja katsoa missä on lähin sellainen Shell huoltamo, jolla on palvelumestari. Hän tankkaa autosi ja pyydettäessä tarkistaa ilmanpaineet. Seuraat vain tarkasti, niin opit samalla.

• toaianamies

Katamalla täyteen!

• Komian.mainoksia

Oletko bongannut huoltoasemien vessojen seiniltä hienoja autoliikkeen mainostarroja?

• joku.super.idiootti

Pitää olla melkoinen idiootti, kun sotkee yleisiä tiloja liimailemalla tarroja.

• 654969485

tämä on helppo, googleta vain 'ilmanpaineen tarkistus youtube' ja löytyy vaikka kuinka, mutta itse olen koettanut selvittää miten tankataan bensiiniä

• onnistuu-kyllä

Ensimmäinen kerta, kun kuulen, että joku haluaisi ilmata renkaansa. Onnistuu sekin huoltoaseman laitteilla. Jos on sellainen kannettava laite, niin siinä on ja - napit, ja - napista tosiaan saa ilmat poistettua. Jos on isolla kelalla oleva letku ja sen päässä täyttölaite, niin siinä on sellainen pieni nappi, jolla ilmaa saa poistettua. Ilmanpoistamistoiminnot ovat noissa sitä varten, että liiallisen paineen saa renkaista pääsettyä pois. Mutta, että joku haluaisi renkaansa ilmata, eli tyhjentää kokonaan ilmasta, en kyllä ymmärrä.

Olen kuullut, että kaikenlaisia letkuja, esim. vesiletkuja tai auton jarruputkia ilmataan, eli niistä poistetaan ilma. Mutta näköjään joku haluaa renkaansakin ilmata, eihän siinä.

• Dealershit

Ei kannata renkaisiin laittaa jotain huoltoasemailmaa, kun tuot autosi tänne merkkikorjaamolle niin laitamme autosi renkaisiin merkkikohtaista alkuperäistä ilmaa jota tuotamme autonne merkin kotimaasta lentokoneella tänne Suomeen.
      Vain merkkikohtaisella alkuperäisellä rengasilmalla autonne ajo-ominaisuudet säilyvät mahdollisimman tarkoin sellaisena kuin autotehdas on ne suunnitellutkin.

• ilmata-pitää

Siis kysyjähän ei halunnut täyttää autonsa renkaita ilmalla, vaan ilmata ne, eli poistaa ilman. Ihan ymmärrettävää, koska eihän renkaisiin mitään ilmaa pidä laittaa, joka sisältää hapen ja typen lisäksi mitä tahansa epäpuhtauksia, vaan typpeä sinne pitää laittaa. Joten silloin ilmaus ihan korrekti toimenpidä, kun ilma pitää saada renkaasta pois, niin että siinä jää pelkkää typpeä.

http://www.is.fi/autot/art-2000000589316.html

• diippaadaii

Taas kerran mestarillisia vastauksia arvon vierailta.

• tgjgöoyöi

Yleensä jo kannukoneet jo varastettu kun idässä on tapana ottaa kaikki mikä ei kettingillä kiinni.Parhaat mittarit sitten monesti hajotettu samantien kun tajuta että painiketta pitää painaa että saa irti ja väkivaltaa yleensä muutenkin käytetty ja pudoteltu.Ongelma ratkaistaan sitten halvimmalla mittarilla joka näyttää hetken päästä puutaheinää mutta joillekin riittää vain että näyttäisi renkaassa olevan ilmaa.

• Mitämänytteen

Joo ei näillä neropateilla olisi varaa irvistellä kun moni ei osaa polttimoa vaihtaa.

• hauska.aloitus

naurattaa :D Ja ne ei muuten ole mitään kukkien kastelukannuja siellä huoltoasemalla...

• sdklmsdlkm

Eiköhän se ole itsestäänselvää kun lähtee kokeilemaan, mutta sellainen lisähuomautus, että osa huoltoasemista säilyttää "ilmausvehkeitä" sisällä ja ne pitää käydä pyytämässä kassalta.

• Anonyymi00014

Tuolla Lapinlahden ABC- huoltoasemalla Savossa oli ilmaletkun pää irrallisena ja se piti noutaa kassalta. En hoksannut kysyä mikä idea siinä oli. Ajattelin, että venäläiset olivat alkaneet varastelemaan niitä, mutta siinäkään ei olisi mitään järkeä, paitsi, jos niillä olisi niin kova pula varaosista, että niitä voisi myydä!

• Anonyymi00015

Kai niitä on pöllitty sen verran että on tuohon päädytty. Täälläkin päin (oulussa) on yleinen käytäntö että mittari/täyttölaite haetaan kassalta. Minulla on kyllä sellainen oma. Ei kai tuo haitanne jos käyttää sitä huoltamon letkussa, paitsi että jos joku sattuu katsomaan kun pistän peräkonttiin niin voi luulla että pöllin sen juuri. Mutta siinä mielessä ihan hyvä että joka asemalla käytössä sama mittari niin ei heittele paineet miten sattuu, ja voi sillä tarkistaa paineet irrallisena vaikka kotipihassa ettei tartte välttämättä edes käydä siellä huoltamolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1520
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      88
      718
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      578
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      536
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      536
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      518
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      516
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    Aihe