Mikä hyvä hauis-treeni?

Että-sillai

Moro.
Olen nyt pari viikkoa koti-oloissa yrittänyt treenata hauista. Alussa käsiä särki niin maan pirusti, mutta nyt särky hellittänyt. Olen viimeksi treenannut ylipäätänsä intti-aikana noin 6 vuotta sitten. Rehellisesti sanoen minulla ei ole hajuakaan miten homma tulisi hoitaa.
Tällä hetkellä teen perus hauiskääntöä 8kg käsipainoilla 10 toistoa x 3. Välissä pidän noin 1 min. tauon jonka jälkeen taas 10 toistoa jne. Tämän jälkeen pidän 5 min. taukoa ja toistan koko homman 4 kertaa.
Nyt kaksi viikkoa takana ja joka ilta tehnyt tämän.
Käsiä ei enää särje, joten onkohan koko treeni väärin suoritettu vai liian pienillä painoilla? Tuo kyseinen treeni on ainoa jonka muistan inttiajan puntti-treeneistä.
Itse teen raksahommia päätyökseni ja vapaa-ajalla metsän raivausta, joten pitääkö treeni-aikaa lisätä?
Täällä on varmasti kokeneita salilla treenaavia, joten kertokaa jokin tehokas tapa hauiksen kasvatukseen koti-oloissa, sillä salilla käymiseen ei ole aikaa ja ylimääräistä rahaa ei ole. Kiitos.

7

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10vtakananatuna

      kyllä sun pitäis kuulu enempi rautaa laittaa käsiin, et alkaa muutosta tulee. Tolla 8kg:n painolla et kyllä suurenna, kun työsi ja harrastuksesi on jo semmoisia et lihakset on käytössä. Lihaksille kestävyyttä kyllä saat varmasti ja nivelet yms. vahvistuu mut patti ei kasva :) Ja toisekseen kahdessa viikossa ei näy mitään tuloksia, juurikin juuri sen takia, että teet fyysistä työtä. Jo olisin ihan aloittelija, ilman mitää lihaksia niin silloin tuo varmasti kehittäisi jonkin verran.

    • hgwhgew

      onko mitään järkeä treenata pelkkiä hauiksia.
      Jo työsi puolesta sun pitäisi treenata koko kroppaa ja sitä et 8kg käsipainoilla tee.

    • ScottBon

      Hyvä rintahauisreeni:
      1. Penkkipunnerrus käsipainoilla
      2. Keskitetty hauiskääntö

      Tee pelkästään nuita seuraavat 6kk, joka aamu ku heräät ja varsinki ennen nukkumaan menoa, koska lihakset kasvaa levossa.

    • pumppi_pumppi

      Ei ole yhtä ainoaa oikeaa hauis treeniä...mikä sopii toiselle ei tehoa taas jollekin muulle. Kokeilun kautta paras, kyllä sen huomaa kun tumppu alkaa kasvamaan.

    • kjvkkvbkj

      Paras hauis treeni: Monipuolisuus...

    • Tutkimusten mukaa lihas kasvaa parhaiten kun käyttää maxipainoa millä saat 6 toistoa ja sit 3 sarjaa sil. Tulokset 80% ravinnist 20% treenist. Suosittelen kans ihan salikortin hommaa koska kotoota ei kuitenkaa löydy nii laajaa laitekirjoa ja liikeitten variaatio ja muuntelu on myös erittäin tärkeet massan kasvatuksee koska kroppa tavallaan tottuu tiettyihin liikkeisiin ja alkaa optimoimaan itseään tätä varten.

      Kannattaa sit iha normi hauiskääntöi kotona ja voi jotain leukoja/punneruksii yms kotona et lihaste liikuvuus kasvaa. Sit salille vetää se kunnon treeni pari kertaa viikossa. Mahollisimma paljon moninivel liikkeit niiku penkki, mave yms. Vatsoja ei kannata eriksee treenata ajan hukkaa, vatsalihakset näkyy ku o tarpeeks pieni rasva % eikä vatsalihasliikkeet paljoo sitä polta. Kasvaa vatsalihakset compound liikkeissä muun kropan mukan. Muista myös jalka/selkätreenei vetää koska paskal seläl ja vahvoil käsil vedät selän paskaks.

      Teet työkses kans lähes aerobista hommaa nii se vaikuttaa lihasten kasvuu ja saattaa jopa hidastaa. Kannattaa tosi tarkkaan kattoo ruokavalio et saat tarpeeks energiaa. Tutkimusten mukaa lehonrakennukseen optimaalinen proteiini/kg suhde on ~3:1 ja proteiinia saa muualtakin kuin lihasta eli monipuoline ruokavalio tarpeen

    • Eihikee

      Vedä raksalla joka toinen päivä leukaa pari 10 toiston sarjaa, siinä se.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe