Eron merkit?

annnassstiiina

Täällä on paljon kirjotuksia siitä miten kukakin miettii eroa, mutta onko kellään huomioita siitä miten eroa miettivä puoliso käyttäytyy?? Siirteleekö se omaisuuttaan nimiinsä? Hankkii uusia nykykotiin sopimattomia huonekaluja? Hankkii / suunnittelee hankkivansa jotain "omaa" omaisuutta? jne jne Tämä kysymys saattaa kuulostaa aivan hölmöltä mutta mieheni on alkanut "puuhata" edelle mainiseman tapaisia hankintoja ja asioita. Jotain muutakin selittämätöntä on ilmassa ja jotenkin alitaju saa minut havahtumaan välillä tiettyihin asioihin jotka ei ole ihan niinkuin asioiden pitäisi olla. Olemme olleet 9v naimissa, keski-ikäinen lapseton pariskunta. Elämä ollut ihan ok eikä normaalia isompia riitoja tai muita vastoinkäymisiä ole ollut. Mistään sairastumisestakaan ei hänen kohdallaan ole kyse enkä oikein osaa epäillä toista naistakaan..vai pitäisiköhän? Käytös on muuttunut kyllä jonkin verran välinpitämättömäksi , meillä riidat on lisääntyneet ja omat menot ja harrastukset hänellä on kyllä lisääntyneet. Jossain ketjussa täällä joku pohti vihkisormuksen poisjättämistä, no se on hänenkin sormestaan viime kesänä pois jäänyt. Tämä kuulostaa aivan hullulta ja vainoharhaiselta pohdinnalta mutta kun kysyessä että onko jokin vialla, saa vain vastauksen että mikä nyt tässä pitäisi vialla olla? Tuli sitten itselle mieleen että voiko käytöksestä jotenkin nähdä sen jos puoliso pohtii eroa ja jotenkin valmistelee tulevaa elämäänsä jo etukäteen? Tiedän että puolisolta tätä kysyä pitäisi mutta kun en saa vastausta enkä nyt vaan usko, että mitään outoa meidän suhteessa ei olisi menossa. Liikaa on tullut kummallisuuksia vastaan että tämä olisi normaalia.

14

1864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yxeronnu

Siltähän tuo kuulostaa että uutta elämäänsä valmistelee....

• sellaistaseon

Kuulostaa juuri siltä, kun minun mies selän takana eroa järjesti. Sormuksen jätti pois, erosi salaa kirkosta ja katseli asuntoilmoituksia. Kysy mieheltäsi mitä unelmia hänellä on. Kerro omista yhteisistä. Luultavasti miehesi kieltää unelmia olevan ja sinun unelmiesi kohdalla menee vaikeaksi. Merkkejä on paljon.

• sellaistaseon
    • ultloxt

Varmaan suunnittelee tai ainakin ajattelee eroa. Ota ihan vakavasti puheeksi. Ehkä teidän onkin aika erota, jos mies on välinpitämätön?

Mutta noista raha-asioista:
      "Siirteleekö se omaisuuttaan nimiinsä? Hankkii uusia nykykotiin sopimattomia huonekaluja? Hankkii / suunnittelee hankkivansa jotain "omaa" omaisuutta? jne jne "

Kertoisitko ensinnäkin mitä hyötyä on siirrellä omaisuutta nimiinsä? Onko teillä avioehto? Ja miten jonkun toisen (kenen?) omaisuutta voisi siirtää omiin nimiin? Siinä tulee aina lakipykälät vastaan. Avioliitossahan kyllä omaisuus on sen kenelle se kuuluu , eli jos ostat auton, teet kauppakirjan ja maksat sen, auto on sinun. Jos puolisosi tekee näin, auto on hänen. Jos auto ostetaan yhden puolison nimiin, mutta laina otetaan toiselle, niin auton omistaa yksi puoliso ja toinen on vastuussa sen veloista.

• annnassstiiina

No esimerkkinä omistimme moottoripyörän yhdessä. Hän halusi vaihtaa pyörää. Pyörämme myytiin, molemmat sai rahansa ja mies osti itse yksin uuden moottoripyörän.

• straat

Niin mitä tuosta? Eihän mitään ole siirretty kenenkään nimiin. Yhteinen pyörä myyty ja rahat fiftififti. Edelleen yhtä paljon omaisuutta. Oliko teillä avioehtoa?

• annnassstiiina

No sitä tuosta että pyörä oli meidän yhteinen ja harrastus oli yhteinen ! Nyt mies osoittaa että haluaa harrastaa yksin ja omalla pyörällä, vaikka lienee siihen kyytiin pääsen minäkin. Mutta pointti tässä on se että ei hankkinut uutta pyörää MINUN kanssani vaikka olin siihen suostuvainen. Yhtäkkiä vaan ilmoitti että osti uuden. Että tulee mieleen että meinaako sitä että jos ottaa eron niin pyörä on hänen eikä sitä tarvi alkaa jakaan erossa? Meillä on avioehto.

• sssannna
        annnassstiiina kirjoitti:

No sitä tuosta että pyörä oli meidän yhteinen ja harrastus oli yhteinen ! Nyt mies osoittaa että haluaa harrastaa yksin ja omalla pyörällä, vaikka lienee siihen kyytiin pääsen minäkin. Mutta pointti tässä on se että ei hankkinut uutta pyörää MINUN kanssani vaikka olin siihen suostuvainen. Yhtäkkiä vaan ilmoitti että osti uuden. Että tulee mieleen että meinaako sitä että jos ottaa eron niin pyörä on hänen eikä sitä tarvi alkaa jakaan erossa? Meillä on avioehto.

Parahin annnassstiiina

"haluaa harrastaa yksin ja omalla pyörällä"

Vaikka pyörittelisit asiaa miten päin tahansa, niin on ilmiselvää miehen suunnittelevan eroa. Viis siitä mitä hän sanoo. Teot puhuvat aina sanoja enemmän.

Ja eikö ole erittäin okei, ettei teidän tarvitse eron tullen enää miettiä miten pyörä jaetaan, kun se on jo jaettu?

• 45211

Juttu vain menee niin että eroa suunnitteleva käy mielessään läpi prosessia. Asiaa kypsytellään salaa. Eroava hakee varmuuden tuntua, sitä että onko päätös sittenkään oikein. Asiaa pallotellaan puoleen jos toiseenkin.
      Tässä vaiheessa kun prosessi on kesken, on puolison turha kysellä että mitä on meneillään. Vastaus on aina että ei mikään. Ja jos on olemassa uusi rakkaus ja puoliso kysyy siitä, vastaus on että ei tietenkään.

Vasta sitten kun prosessi on käyty mielessä loppuun ja varmuus on tullut, puolisolle ilmoitetaan että ero tulee.
      Vaikka puoliso olisi hiukan aavistellut, ilmoitus tulee aina yllätyksenä koska hän ei ole kokenut tuota ennakkoon tehtyä prosessia. Hän ei ole kypsynyt päätökseen, hän joutuu tilanteeseen kylmiltään.
      Siksi jätetylle ero on kuin yllättäen tullut kuolemantapaus perheessä.

• straat

"puolison turha kysellä että mitä on meneillään. Vastaus on aina että ei mikään. "

Niin on turha kysellä, etenkään noin suoraan. MUTTA puoliso voi ihan itse tehdä omat johtopäätöksensä asiasta. Ettekö te ihmiset käytä intuitiotanne ollenkaan?

Toisaalta usein käy kuten omallakin kohdalla. Puhuin erosta pitkään ja hartaasti. Mies ei halunnut uskoa asiaa, joten ei uskonut. Kun viimein, olisiko kolmen vuoden päästä hain eroa, niin mies syytti hätiköinnistä. Ts. Jos toinen ei halua erota, ja toinen haluaa hakee eroa, niin se on haluamattomalle aina yllätys, oli asiasta puhuttu vuosia tai ei ollenkaan. Tässä ap:n tapauksessa ero on tulossa, ja sen ap jo sisimmässään tietää.

• Syvällä

Eksäni suunnitteli tosiaan kaiken valmiiksi, ja kun asia sitten paljastui minulle, ja halusin laittaa eron sitten käytäntöön, hän syytti minua hätiköinnistä. Hänestä oli ihan ok asua vielä yhdessä, kun ei mikään kiire ollut, kun tuleva siippakin oli tahollaan aviossa. Kaikki vaihtoehdot ovat näköjään mahdollisia.

• dsfds

Minäkin suunnittelin eron valmiiksi. Silloin, kun se oli vielä alitajunnassa (tiesin, ettemme ole loppuelämää yhdessä, mutten tiennyt, että eroan samana vuonna), tein valmisteluja huomaamatta:

- aloitin säästämään omillani "pahan päivän varalta"
      - tapasin kavereitani huomattavasti enemmän
      - mietin työpaikan vaihtoa ja sitä, paljonko rahaa tarvitsisi jos maksaisi kaiken yksin
      - ajattelin laskuja "kun minä maksan tämän" mentaliteetilla, eikä "kun me maksamme tämän."
      - kaikki raha-asiat alkoivat olemaan minun, eivätkä meidän

• sssannna

Juuri noin se usein menee, itsekään tiedostamatta.

• Fjygjkh

Kun aloittelija mainitsi että 9 v naimisissa ollut keskiikäinen lapseton pari........niin syy on varmaan lapsettomuus,hyvä nainen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1926
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1778
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      362
      1672
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1334
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1263
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      64
      1208
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1093
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    Aihe