Kun on sanonut toiselle haluavansa erota, ja toinen on eri mieltä haluten säilyttää perheen, niin tuntuu kamalan vaikealta lähteä vaikkei rakastakaan. Sen toisen itku satuttaa ja yhteistä arkea eletään kuten ennenkin kymmeniä vuosia. Mitähän tästä tulee? Saman kokeneita?
Eron epäröinti päätöksen jälkeen
29
2958
Vastaukset
- Stirlittan
Kuuluu asiaan nuo tunteet. Vaan Ei ketään voi perässään vetää tai vain sen vuoksi jäädä että toiseen sattuu. Ero tekee kipeetä aina ja kaikille, siitäkin kivusta kyllä molemmat selviää. Harvoin myöskään ero on molempien päätös ja tahtotila. Meillä jokaisella on vain tää yksi elämä ja se pitää pystyä elämään niin onnellisena kuin vain voi. Jos nyt jäät eropäätöksesi jälkeen suhteeseen, hetken kuluttua olet uudestaan eroa tekemässä. Niin se ihmisen mieli toimii.
- Suhteessasuhteeseen
Sattuuhan se kun loukkaat toista joka rakastaa. Yritä löytää se rakkaus joka aikanaan toi teidät yhteen. Mikä se silloin oli? Monesti kyllästyminen tuo tunteettomuuden suhteeseen. Et jäisi suhteeseen kärsien vain siksi että toinen itkee. Sulla on sitä rakkautta toista kohtaan kun kerta jäit et vain näe sitä. Jos ei olisi rakkautta lähtisit ja loukkasit toista tunteetta. Eli yritä löytää ne alkuperäiset syyt suhteeseen. Mistä pidit ja mihin lankesit sieltä se lähtee ja löytyy. Jos olet mies niin silloin Varsinkin et osaa tunne asioita oikein käsitellä. Näet vain oman tunteesi ja olet ihastunut toiseen et vain myönnä. Nyt pelkäät että kadut päätöstä jäädä. Yritä löytää se alkuperäinen tunne mistä aloititte.
- minäminäland
Eri mieltä. On myös olemassa empaattisia ihmisiä, joista tuntuu pahalta nähdä toisen kärsimys, ilman sen suurempia tunteita. Välittämistä voi olla ihan yleisellä tasolla moniinkin ihmisiin.
- mitäihmettäkirjoitat
MItä ihmettä! Mieskö ei muka osaa tunne asioita käsitellä siinä kuin nainenkin? Ihan uskomaton väite. Mihin sen perustat? Ja tuon, että erohalun takana (jos kyseessä on mies) onkin ihastus toiseen?
Olen samaa mieltä kuin minäminäland että hyvin empaattiset ihmiset kärsii toisen kärsimyksestä vaikka itsellä ei tunteita toista kohtaan olisikaan. Aika luonnollista ja inhimillistä mun mielestä.
- glkhjl
Jos tai kun haluaa erota, on tehnyt eropäätöksen, niin usko minua: kannattaa lähteä HETI kun se on suinkin mahdollista. Niin kauan kuin "kaikki on kuten ennenkin" kummankaan surutyö ei lähde kunnolla käyntiin ja jokainen päivä "yhdessä" lisää ei-eroa-haluavan toiveita ettei eroa tulekaan.
- faktatietoatässä
Surutyötä voi tehdä liiton aikanakin, tämän vuoksi näyttää välillä, että jättäjät pääsee helpommalla. Ei pääse, heidän surutyöstä osa vaan osuu eri aikaan.
- voiniinpä
Niinpä, mistä voinas viedä päätös yksin eteenpäin, kun toinen ei halua erota? Ihan kauheaa tämä syyllisyys ja vastuu. Sitä kun on elämänsä tottunut elämään niin ettei ketään halua loukata ja kunhan nyt vaan kaikilla on hyvä mieli.
- Teekuintahdot
Se että miten se suhteessa on näkynyt kun toinen ei rakastakkaan. Onko toinen näyttänyt tunteensa. Tai miksi toinen vastustaa eroa? Jos puoliso kertoo rehellisesti tunteettomuuden toista kohtaan kyllä sen pitäisi ymmärtää erota. En koskaan hyväksyisi suhdetta missä ei ole tunteita. Toki ne tunteet voivat laimentua ajan kanssa. Mutta täytyy kuitenkin olla pohjalla se rakkaus jos suhteeseen jää. Ne jotka kertovat kasvaneet " erilleen silloin molemmat ovat samaa mieltä. Jos toinen ei näe suhteensa ongelma.ia on yleensä se ettei ole edes kerrottu. Nykyään on paljon pettämistä ja salasuhteita. Niillä yleensä syy eroihin.
- helppoymmärtää
Ihmiset npin ylipäätään on turvallisuushakuisia ja pelkää muutoksia. Pitkään parisuhteessa ollut pelkää eroa, pitkään sinkkuna ollut pelkää parisuhdetta. Tuttu ja turvallinen, vaikka olisi huono tai vajavainen tai vaikka jopa tuhoava koetaan tällöin rauhaa ja tottua uhkaavana.
- Tulkoonmitävaan
Itse olen "päättänyt" erota jo yli 3 v sitten. En enää rakasta miestäni ja hän tietää sen. Hän kuitenkin aina vaan sanoo rakastavansa minua ja uskovansa, että minunkin tunteeni vielä palaavat. En ymmärrä, miksi hän niin sitkeästi haluaa jatkaa liittoamme - hän väittää että rakkaudesta ja kun arki on ihan ok.
Minulla on ollut pitkä suhde toisen miehen kanssa tässä välillä. Olimme toistemme "sielunkumppanit" ja niin helvetin paljon muuta. Myönnän, että olen katkera siitä, että hän päätti vielä yrittää vaimonsa kanssa. Mutta se on jo toinen juttu.
Se, mikä minua ihmetyttää, on aviomieheni "pakkomielle" olla kanssani. Vaikka hän tietää, että olen pettänyt ja pahasti, rakastanut jotain toista, tietää etten rakasta häntä, tietää että haluaisin erota.
Hänen mielestään minulla on ongelmia, jotka minun pitäisi vain selvittää ja sitten voisimme olla taas onnellisesti yhdessä. On minulla varmasti ongelmia ja olen ihan koira, kun olen pettänyt vailla omantunnon tuskia. Mutta miksei hän voi luovuttaa minusta, miksi hän niin sokeasti uskoo, että kaikki kääntyy vielä niin, että alan rakastaa häntä?
En ymmärrä enkä ainakaan nyt pysty tekemään lopullista eropäätöstä (lapset, taloudelliset syyt). Vaikka tavallaan olen jo päättänyt, epäröin silti. Murskaisin hänen elämänsä (kuulemma). Mutta enkö ole jo murskannut sen, kun hän on menettänyt minut ja minun rakkauteni? Miksi vielä pitää jatkaa???
Eli samanlaisia pohdintoja täälläkin.. :(- Täällämyös
Ymmärrän sinua niiiiin hyvin, Tulkoonmitävaan! Itsellä sama tilanne kutakuinkin. Jaksamista ja täytynee sitten vain repäistä itsensä irti, kun se aika on.
Saako olla utelias, kauanko suhteesi kesti ja tiesikö vaimo siitä? - Tulkoonmitävaan
Täällämyös kirjoitti:
Ymmärrän sinua niiiiin hyvin, Tulkoonmitävaan! Itsellä sama tilanne kutakuinkin. Jaksamista ja täytynee sitten vain repäistä itsensä irti, kun se aika on.
Saako olla utelias, kauanko suhteesi kesti ja tiesikö vaimo siitä?Suhteemme kesti 3,5 vuotta. Vaimo tietää - tosin ei mies hänellä takuulla ole kaikkea mennyt tunnustamaan.
Niin, kai sitä pitäis vaan repästä ittensä pois. Mutta mistä sen sitten saa sen voiman, ettei enää peruuttele päätöstään.
Jaksamista sinnekin ja jotenkin helpottavaa tietää, ettei ole yksin samassa tilanteessa. - Voikomitenkäänonnistua
Tulkoonmitävaan kirjoitti:
Suhteemme kesti 3,5 vuotta. Vaimo tietää - tosin ei mies hänellä takuulla ole kaikkea mennyt tunnustamaan.
Niin, kai sitä pitäis vaan repästä ittensä pois. Mutta mistä sen sitten saa sen voiman, ettei enää peruuttele päätöstään.
Jaksamista sinnekin ja jotenkin helpottavaa tietää, ettei ole yksin samassa tilanteessa.Jos toisella on ollut noin pitkä suhde, epäilyttää kyllä vahvasti, mitä avioliitosta enää on korjattavaa saatikka jäljellä. Jotain muuta taatusti kuin kahden aikuisen rakkaussuhde! Mieskö suhteenne poikkaisi ja millä perustein, ja kauanko ovat nyt liittoonsa "panostaneet"? Sanoiko vaimolleen haluavansa erota? Ihme on jollei jossain vaiheessa ero tule. Itseään ei ainakaan kukaan rakasta, jos vaan väkisin roikkuu vaikka toinen haluaisi lähteä ja kohtelu on sen mukaista.
- Tulkoonmitävaan
Voikomitenkäänonnistua kirjoitti:
Jos toisella on ollut noin pitkä suhde, epäilyttää kyllä vahvasti, mitä avioliitosta enää on korjattavaa saatikka jäljellä. Jotain muuta taatusti kuin kahden aikuisen rakkaussuhde! Mieskö suhteenne poikkaisi ja millä perustein, ja kauanko ovat nyt liittoonsa "panostaneet"? Sanoiko vaimolleen haluavansa erota? Ihme on jollei jossain vaiheessa ero tule. Itseään ei ainakaan kukaan rakasta, jos vaan väkisin roikkuu vaikka toinen haluaisi lähteä ja kohtelu on sen mukaista.
No samaa mietin itsekin... että voivatko vielä onnistua. Mutta tilanne lyhyesti se, että vaimo laittoi miehen valitsemaan eikä heittänyt heti pihalle. Jos olisi heittänyt, olisi mies varmasti mukisematta lähtenyt. Nyt mies kokee "velvollisuudekseen" vielä yrittää kotona oloa. Minulle kyllä sanoi, ettei oikeastaan halua tehdä mitään suhteen parantamiseksi, mutta hän voi tietysti puhua minulle muuta kuin mikä tilanne oikeasti on. En voi tietää.
Eli mies katkaisi suhteemme n. 2 vkoa sitten. Ilmeisesti lasten takia ja tuosta "velvollisuudentunnosta" ovat siis yhdessä. Tai yrittävät olla. Rakkaudesta tuskin on kyse.
Aika näyttää, miten heille lopulta käy. En tiedä, mikä tilanne heillä on nyt, koska olen luvannut miehelle olla pitämättä yhteyttä, että saa rauhassa yrittää siellä kotona.
Kai sitä voi "onnistua", jos kumpikin tyytyy tuollaiseen suhteeseen... - Täällämyös
Tulkoonmitävaan kirjoitti:
No samaa mietin itsekin... että voivatko vielä onnistua. Mutta tilanne lyhyesti se, että vaimo laittoi miehen valitsemaan eikä heittänyt heti pihalle. Jos olisi heittänyt, olisi mies varmasti mukisematta lähtenyt. Nyt mies kokee "velvollisuudekseen" vielä yrittää kotona oloa. Minulle kyllä sanoi, ettei oikeastaan halua tehdä mitään suhteen parantamiseksi, mutta hän voi tietysti puhua minulle muuta kuin mikä tilanne oikeasti on. En voi tietää.
Eli mies katkaisi suhteemme n. 2 vkoa sitten. Ilmeisesti lasten takia ja tuosta "velvollisuudentunnosta" ovat siis yhdessä. Tai yrittävät olla. Rakkaudesta tuskin on kyse.
Aika näyttää, miten heille lopulta käy. En tiedä, mikä tilanne heillä on nyt, koska olen luvannut miehelle olla pitämättä yhteyttä, että saa rauhassa yrittää siellä kotona.
Kai sitä voi "onnistua", jos kumpikin tyytyy tuollaiseen suhteeseen...Tunnistan niin hyvin tuon velvollisuudentunteen ym. Ovatko sitten vain ns kunniallisia tekosyitä jäämiselle vai mitä, riippuu kai ihmisestä. Itse olen koittanut ajatella niin, että toisen pitää tehdä omat valintansa, ja loppupeleissä en edes haluaisi sellaista ihmistä, joka ei aidosti ja ilman minkäänlaista painostusta valitse minua. Jos tyytyy liittoon jossa haluaa pettää, olkoon sitten niin. Vaikka se sattuukin aivan törkeän paljon.
En minäkään kyllä usko, että heidän liittonsa tulee kestämään. Aikaa on tietysti vaikea arvioida, kauanko kestää ennen kuin on pakko katsoa tosiasioita kohti. Tai sitten jompikumpi tai molemmat joko pettää itseään tai pitää tiukasti laput silmillä ja suorittaa elämäänsä. Sekö sitten on arvokasta elämää?
Olet varmaan aika rikki, toivon elämääsi kaikkea hyvää! - mitämieltäolen
Kyllä tuo perhe on nyt hirvittävän hajalla. Siellä suree petturi, petetty, heidän lapset, puolisojen vanhemmat, ystävät ja sukulaiset. Kriisiapu lie saanut hädän ja tuskanhuudot korviinsa. Teidän surunne on pientä sen kaiken rinnalla mitä siellä mennään läpi. Voimia heille ja jaksamista, luudalla perseeseen ja lentovauhtia teille.
- eijaksaymmärtäätollasta
Sairasta juttua sinulta Tulkoonmitävaan. Minä en jaksa ymmärtää tollasta ihmistä kuin sinä. En tunne sääliä, en mitään, oot tosi sairas, ei voi muuta sanoa.
- heikotsortuunussii
Samat sanat. Vituttaa ihan pohjattomasti. Tässä sitä nyt ollaan erottu ja olen tajunnut, ettei toista perhettä ja oikeaa elämän loppuun kestävää parisuhdetta tule koskaan olemaan. Tuollasesta paskaämmästä ei pitäis kenenkään välittää. Ihmiset joilla on kisakestävyyttä pitäis olla aikanaa löytäneet toisensa, kuten joitakin on onnistanut. Vaan tuollaista paskaa osa osakseen saa.
- Tulkoonmitävaan
heikotsortuunussii kirjoitti:
Samat sanat. Vituttaa ihan pohjattomasti. Tässä sitä nyt ollaan erottu ja olen tajunnut, ettei toista perhettä ja oikeaa elämän loppuun kestävää parisuhdetta tule koskaan olemaan. Tuollasesta paskaämmästä ei pitäis kenenkään välittää. Ihmiset joilla on kisakestävyyttä pitäis olla aikanaa löytäneet toisensa, kuten joitakin on onnistanut. Vaan tuollaista paskaa osa osakseen saa.
Olen täysin samaa mieltä edellisten kanssa, että oon ihan perseestä ja syvältä. Mut miksi mun mies ei heitä mua pihalle? Sitä mä tässä olisin odottanut ja toivonut. Miksei hän tajua, että ansaitsisi itse niin paljon parempaa? Tiedän, että oon sairas ihminen, mut miksi mun mies luulee voivansa parantaa mut? Olen hälle laittanut eropaperit eteen, että pääsee musta eroon, muttei halua. Ei sekään mun mielestä ole tervettä.
Ja siitä en ota vastuuta, että mies, jonka kanssa mulla oli suhde, on myös petturi oman vaimonsa edessä. Se oli hänen oma valintansa. Ja hänen vaimonsa valinta on antaa hänen jäädä vielä yrittämään.
Miksi ihmiset jää vatkaan sitä eropäätöstä ja rakkaudettomiin parisuhteisiin, vaikka ero olisi kummallekin parempi?
Miten tehdä se lopullinen päätös, kun toinen ei millään haluaisi erota, mutta itse tiedät, että niin olisi kuitenkin kaikille parempi? - heikotsortuuelon
Itse tiedät? Toimit niin vastuuttomasti, ettei sinulla voi olla ymmärrystä muustakaan. Miehesi on vastuuntuntoisempi ja välittää sinusta. On vain aivoista, luonteesta ja kasvatuksesta kiinni kumminko tuntee ja toimii. Normaali ihminen ei voi ymmärtää luonnevikaisia, kun ei ole itse sellainen. Ja juu, olet siis paskonut toisen ihmisen parisuhteeseenkin, etkä välitä siitäkään kuulla mitään.
- syytättekovastitoisia
Kuulehan heikotsortuuelon nimimerkki, aika monet jättäjätkin ovat lähteneet suhteeseen ajatuksella, tässä on tarkoitus olla loppuelämä ja arvaa vaan kuinka moni ihminen kokee syyllisyyttä erosta, ennenkaikkea perheen hajoamisen ja sitä kautta lasten menettämän ydinperheen myötä. Hyväksyisitkö sinä ylipäätään ajatusta erosta vai tuo salasuhdeko sinua kismittää? Moni yrittää toimia oikein, mutta se mikä loppujen viimeksi on oikein, ei olekaan niin helppo sanoa. Helpompi tilanne on varmaan ilman lapsia, sillä mielestäni silloin jos rakastat jotakin muuta tai et rakasta puolisoasi on velvollisuuskin lähteä. Silti ydinperheissäkin, jos suhde ei jostakin syystä toimi (ja syitä tietty erilaisia eri perheillä) niin lapsillekin parempi on erota.
- heikotsortuuelon
Olen nähnyt yhden täysin samalla mentaliteetilla varustetun naisen lähtevän liitostaan välinpitämättömän pettämisen jälkeen miehensä sitten lopulta potkaisemana. Miten kävi? Mulla alla alle viiskymppisenä jo vuoden päivät. Alkoholin kanssa oli ongelmia, lapset eivät välittäneet tavata, ystävät meni siinä missä perhekin. Oliko hehkeä rakastajatar loppuaikoinaan? No ei todellakaan. Pahaa teki katsoakin, enkä kenenkään itselleen tai muille sois sellaista paskaa elämää ja muistoa äidistään, puolisostaan, ystävästään, tyttärestään..
- syytättekovastitoisia
Tuo on ikävä kuulla ja tarinan opetus pettäjä sai ansionsa mukaan? Minä en pysty ajattelemaan noin julmasti, vaikka minulle on valehdeltu ym. ja viety myös sitä uskoa ydinperheeseen. Ja tuollaisen ongelman takana voi olla alkoholismi jo suhteessa. Mutta yhtälailla huonoon suhteeseen jääminen voi ajaa jopa itsemurhan partaalle saatikka se, että rakastuisit johonkin ulkopuoliseen ja siinä käy huonosti sekin voi ajaa itsetuhoisuuteen. Saatikka se kolmas osapuoli voi ajautua tuhon tielle tai ylipäätään kuka tahansa onnettomasti rakastunut. En puolustele pettämistä, mutta kyllä minua surettaa ihmisten julmuus kuinka eronneita, pienempien lasten vanhempia eristetään lapsistaan ym ja ettei huonosti voivia auteta.
- ei_enää_lattiamattona
Sitä vaan että, jos kerran on pokkaa pettää ja naida vierasta, niin pitäisi olla pokkaa myös erota jos kerran se parisuhde omasta mielestä on paska.
Jos kerran tietää ettei rakasta puolisoo, niin miksei ota itte eroo, toimiihan se eropaperin täyttö molempiin suuntiin.
Ei tietenkään nää Tulkoonmitävaan ja Mitätekisin-tyyppiset tyypit tee alotetta eroon koska sehän pudottas heidän omaa statustaan muiden ihmisten silmissä.
Ne vaan oottaa että se toinen tekee parisuhteessa kaiken ikävän työn, koska nää kaks ihmis-raukkaa pyrkii keräämään sympatiat ittelleen siitä erostakin. Niiden pitää saada kauhistella facet ja somet täyteen miten kauheeta heillä oli parisuhteessa, piti ihan vieraista ihmisistä tukee hakee seksisuhteen muodossa ja kaikkee.
Nää sairaat tyypit kuvittelee, että heidän oma status nousee vastakkaisen sukupuolen silmissä ku he ovat muka uhreja ja viattomii, ja he pyrkii siihen että ovat ihmisinä sellasii, että se uusi potentiaalinen kumppani tulis eteen ja tekis mitä tahansa niitten takii. He on niin erityisii, ettei sellasii oo toista, eikä he osaa olla yksikseen, aina niillä pitää olla joku joka passaa, hyysää ja kehuu erityiseksi.
Nää pettäjät ja Tulkoonmitävaan nikin tyyppiset tyypit elää aina jonkun toisen ihmisen siivellä, leikkii vieraitten ja läheisten ihmisten tunteilla kun heillä ittellään on niin huono itsetunto ja niin helvetin huono empatiakyky, eivät osaa asettua muiden ihmisten asemaan.
He eivät todellakaan tajuu mitä tekevät, heille on se ja sama miltä muista tuntuu. He tykkäävät satuttaa uudelleen ja uudelleen läheisiään ja sivusuhteittensa läheisiä, ja oottavat että koska sillä omalla puolisolla pinna napsahtaa sen viimesen kerran, jotta päästään taas kauhisteleen muiden ihmisten kanssa miten kauhee se oma puoliso oli. Ei nää tyypitä näe omaa osuuttaan mistään he vaan tykkää tehdä muille ihmisille ikävän olon.- fiksujakeskusteluja
Jotkut ihmiset, uskoisin että enempi miehet (on katos ikuisia pikkulapsia) osaa kostamisen, tahallisen ilkeyden, satuttamisen kun itseen sattuu. Täällä hyvin harva edes yrittää nähdä kokonaisuutta tai asettua toisenkin asemaan.
- miettimistä
Te ap:tä moittivat ja haukkuvat ilmeisesti olette ilmeisesti kokeneet riitaisan eron? Ettekö olisi halunneet erota vai mikä teitä oikeasti vihastuttaa? Ero ei ole kellekään helppo. Ei edes sille, joka ei enää rakasta toista. Eropäätöksen tekeminen on todella iso asia ja yleensä kauan harkittu. Kaikki parisuhteet ei vaan kestä hautaan asti. Mitä järkeä on jatkaa liitossa, jossa toinen ei rakasta eikä halua enää oppia rakastamaan uudelleen?
Jos ap jää liittoon vaikka ei rakasta, miten luulette sen vaikuttavan lapsiin? Kuinka kauan menee, ennenkuin he tajuavat ettei äiti rakasta isää? Miltä heistä se tuntuu? Hehän saavat ihan vääränlaisen kuvan parisuhteesta. Että siinä on pakko olla vaikka ei rakasta. Mistä he oppivat, miten osoitetaan hellyyttä toiselle jos vanhemmat ei siihen keskenään pysty? Voi toki aikuiset näytellä, että kyllä rakastetaan, ja hellyyttä annetaan ja osoitetaan toiselle mutta kuinka kauan? Mitä sitten tapahtuu kun se rakkaudeton ei vaan enää jaksa?
Ap: sä olet jo päätöksen erosta tehnyt. Jos se susta tuntuu oikealta, pidä päätös ja toimi. Sä et tarvitse miehen suostumusta siihen. Eron voit hakea yksin.- pikkasenfuntsittavaa
Kaikki ei edes tiedä rakastamisesta ja pidä sitä merkittävänä ennenkuin kokevat sen. Ihmisellä on luontainen tarve saada ja antaa rakkautta. Hyvin harvoin kumpikin puoli ihmisellä toteutuu, mutta onko kuitenkin jompikumpi niistä parempi kuin ei mitään?
- taivasiskeejasalamoi
Tulkoonmitävaan, on inhimillistä, että voimat ei riitä lopulliseen eroon, vaikka tilanne on huono. Mutta, voi myös tulla sekin päivä, kun toteat itsellesi ja puolisolle, että nyt riitti. Laitetaan kamat jakoon.
Miehesi vannoo rakastavansa sinua. Itse ajattelisin, että voiko se sittenkään enää olla rakkautta. Voihan sitä sanaa käyttää, koska haluaa niin vahvasti säilyttää elämänsä samoissa puitteissa kuin ennenkin. Ero olisi suuri muutos.
Tämä salamiehesi kuvio on nyt aika tyypillinen. Sitä yritetään vielä pyörittää vaimon kanssa liittoa, onhan miehelle monesti eroaminen vielä vaikeampaa kuin naiselle. Tuskin siitä kovin hehkeää suhdetta enää saadaan. Voi olla, että puolen vuoden-vuoden päästä, ero on tosiasia. Toki, on niitäkin pareja, jotka vaan jäävät liittonsa ja elävät säästöliekillä loppuelämänsä. Kun on kerran yhteen menty, niin ei erota, vaikka kumpikaan ei ole tyytyväinen.
Vaikeita asioita. Joku kärsii aina. Missä kohtaa sitten pitäisi ajatella itseäänkin. - Anonyymi
Tilanteeni oli toivoton. Olimme mieheni kanssa avioeron partaalla. Olin kauheassa tilassa ja tunsin, etten enää pystyisi selviytymään elämästä. Sain tietää pappi TAKUTAsta, jonka temppelistä sain paljon palautetta, ja otin häneen yhteyttä. Pappi TAKUTA teki minulle rakkaudenjälleennäkemisloitsun, ja nyt meillä menee taas paremmin kuin koskaan ennen. Suuret kiitokset pappi TAKUTAlle avioliittoni pelastamisesta. Voit ottaa yhteyttä pappi TAKUTAan sähköpostitse ([email protected]) tai WhatsAppilla puhelinnumeroon (+16592027218). Hän tekee myös seuraavia asioita: 1) Lottovoitot 2) Kadonneen rakkauden loitsut 3) Avioeroloitsut 4) Avioliittoloitsut 5) Sitoutumisloitsu 6) Eroloitsut 7) Entisen rakastajan karkottaminen 8) Haluat ylennyksen toimistossasi. Kaikki kohtaamasi ongelmat ovat 100 % turvallisia ja taattuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi675927Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3495749Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934731Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y122235Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva182048Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu521952Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont431870Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2511211Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2031114Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka641061